دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دبیر شورای نگهبان گفت: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید. احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت. وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد. دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

 

کاهش مالیات ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد

سخنگوی دولت از کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد خبر داد که از اول فرودین ماه اعمال می‌شود. علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رأی هیأت دولت، تعرفه واردات و صادرات کلیه کالاها به تصویب رسید و بزودی ابلاغ خواهد شد. سعی شد در این تعرفه‌ها، جهت‌گیری در حمایت از کنترل قیمت اقلام مورد مصرف مردم و حمایت از تولید داخل باشد. وی افزود: هم‌چنین برای تسریع اجرای تکالیف و بودجه امسال و تحقق شعار سال، ضوابط اجرایی بودجه به تصویب هیأت وزیران رسید. بهادری جهرمی یادآور شد: دولت برای حمایت از تأمین کالاهای اساسی مالیات ارزش افزوده و هم‌چنین حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام دارویی، مواد اولیه تأمین دارو و نهاده‌های دامی را به ۱ درصد کاهش داد و این کاهش از ابتدای فروردین اعمال خواهد شد. بهادری جهرمی گفت: هیئت وزیران سود تعرفه واردات و صادرات را تصویب کرد که کتابچه آن ابلاغ خواهد شد. جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات حمایت از کنترل قیمت‌های کالاهای اساسی و مصرفی مردم و نیز حمایت از بخش تولید و مواد اولیه مورد نیاز آن است.

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
در پی قهرمانی تیم های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده‌ی خود دلهای مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.
سیدعلی خامنه ای
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر اسرائیلی‌ها دنبال تلافی باشند ایران عملیات سخت‌تری انجام می‌دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر اسرائیلی‌ها به قول خودشان دنبال تلافی باشند حتما ایران عملیات سخت‌تری انجام می‌دهد. فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: بعد از اقدامات خونین اسرائیلی‌ها در غزه و افزایش گستاخی آنها در منطقه حماس عملیات طوفان‌الاقصی را انجام داد رژیم صهیونیستی هرکاری کرد و به هر دری زد تا حیثیت سیاسی خود را تامین کند آخرین حرکتش هم حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود. حرکتی خارج از عرف بین‌الملل که خیلی از کشورها محکوم کردند. بعد از آن ایران با عملیات «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی پاسخ داد که حق جمهوری اسلامی ایران بود. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: در این شرایط شاهد کری‌خوانی‌هایی توسط مقامات اسرائیل و صهیونیستی هستیم.

گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده
در امن و امان هستند
شرکت متصدی یک کشتی توقیف‌شده توسط ایران در خلیج فارس به دلیل ارتباط آن با رژیم صهیونیستی، در اطلاعیه‌ای گزارشی از وضعیت سلامت گروه کارکنان آن ارائه داد. شرکت کشتیرانی پرتغالی «ام‌اس‌سی» دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که گروه ۲۵ نفری کارکنان کشتی باری «ام‌اس‌سی‌ آریز»(MSC Aries) که ۱۳ آوریل توسط ایران توقیف شده بود، جایشان امن است و در سلامت به سر می‌برند. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این شرکت پرتغالی همچنین گفت که گفت‌وگوها با مقامات ایرانی برای آزادی فوری آن‌ها ادامه دارد. این شرکت در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد: ما با مقامات ایران برای تخلیه بار این کشتی در ارتباط هستیم. وزارت امور خارجه پرتغال، روز گذشته سفیر ایران را فراخوانده و خواستار آزادی فوری این کشتی توقیف‌شده با پرچم پرتغال شد. دولت پرتغال نیز توقیف این کشتی را محکوم کرده بود. کشتی ««ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) تحت مالکیت شرکتی به نام زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

عملیات وعده صادق بر مساله فلسطین تاثیر خواهد گذاشت
سفیر جمهوری اسلامی در بیروت عملیات وعده صادق را یک رویداد استثنائی توصیف کرد و گفت که این رویداد بر مساله فلسطین تاثیر خواهد گذاشت. فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطین به منظور تبریک عملیات موفقیت‌آمیز«وعده صادق» به سفارت ایران در بیروت رفتند. طبق گزارش فلسطین‌الیوم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در این مراسم گفت: این رویداد بزرگ یک تحول غیرعادی بود و به ارزش‌های مقاومت فلسطین افزود. این رویداد به‌طور کلی بر مساله فلسطین تاثیر خواهد گذاشت، همچنین پاسخی به جنایت‌های غزه بود. وی خاطرنشان کرد: از این گام تقدیر می‌کنیم و آن را استثنائی می‌دانیم و امیداواریم که انگیزه‌ای بزرگ برای نبرد طوفان الاقصی باشد. امانی افزود: عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد و زمانی که موشک‌های ایرانی به آسمان فلسطین اشغالی رسیدند، خوشحالی مردم فلسطین را دیدیم.

تغییر در تیم اقتصادی دولت تکذیب شد
رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد. سپهر خلجی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است. وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

تقدیر وزارت امور خارجه
از رشادت‌های ارتشیان
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

گزارش «تجارت» از تحرکات ضد ایرانی واشنگتن بعد از اقدام تنبیهی تهران علیه تل‌آویو:

گروه سیاسی: آمریکایی‌های طی روزهای بعد از انجام اقدام تنبیهی ایران (وعده صادق) علیه رژیم اسرائیل تلاش کرده‌اند با نشان دادن موضعی منعطف تل‌آویو را از نشان دادن واکنش نظامی منع کنند. واشنگتن با ارائه چهره‌ای معتدل خود را حامی عدم افزایش تنش‌افروزی نشان داده است اما بر خلاف این سیاست اعلامی طی دو روز گذشته سران سیاسی آمریکایی مجموعه‌ای از اقدامات ضدایرانی را در پیش گرفته‌اند.
به گزارش «تجارت»، سیاست‌های کنونی واشنگتن در قبال تهران نشان دهنده رویکرد دوگانه و توام با دروغ‌پردازی آمریکایی‌ها است. آن‌ها که هنوز نتوانسته‌اند قدرت ایران در انجام عملیات وعده صادق را درک کنند، تلاش دارند موج جدید ایران هراسی و سیاست‌های تحریمی شکست خورده را در قبال ایران در پیش بگیرند.

اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند. مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد. نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است. قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است. لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.
قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. "قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود. افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود. "قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد. "قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند. قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند. هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد. اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.
تلاش آمریکا برای گسترش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران
در سطحی دیگر، وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی با واکنش به پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در شامگاه شنبه، ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد. جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا، در پی اعلام آماده کردن تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی دولت آمریکا، درباره احتمال بروز ضررهای اقتصادی در جهان در پی افزایش تنش‌ها در منطقه هشدار داد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که یلن ادعای فعالیت‌های "مخرب و ثبات‌زدا" را علیه ایران در اظهاراتی پیش از نشست فصلی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته مطرح کرد. او با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای دفاع از منافع خود، گفت که حمله موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی "نشان‌دهنده اهمیت کار خزانه‌داری برای استفاده از ابزارهای اقتصادی به منظور مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران" است. او مدعی شد: از حمله آخر هفته(عملیات وعده صادق) گرفته تا حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ، اقدامات ایران ثبات منطقه را تهدید می‌کند و پیامدهای اقتصادی دارد.
همچنین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روزهای آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد. طبق گزارش رویترز،وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهادهای حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند. این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم. وبگاه خبری آکسیوس نیز روز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد. همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامدهای استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

رایزنی ضد ایرانی رییس تل‌آویو با وزرای خارجه انگلیس و آلمان
تحرکات ضدایرانی آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که رییس رژیم صهیونیستی در دیدار با وزرای امور خارجه آلمان و انگلیس در اراضی اشغالی درخواستی ضدایرانی را با آن‌ها مطرح کرد. «اسحاق هرتزوگ» رییس رژیم صهیونیستی با «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس و «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان که به اراضی اشغالی سفر کرده‌اند، امروز(چهارشنبه) دیدار کرده و از جامعه بین‌المللی خواست «قاطعانه» علیه ایران همکاری کنند. دیدار هرتزوگ با کامرون و بربوک در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق انجام شده است. ایران، شامگاه شنبه، با صدها موشک و پهپاد طی عملیات «وعده صادق» نقاطی در اراضی اشغالی را هدف قرار داد. مقامات رسمی ایران این حمله را در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و پاسخی مشروع به اقدامات متجاوزانه این رژیم تلقی کرده‌اند. اگرچه، حامیان رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن این حق مشروع، حمله ایران را محکوم کرده‌اند. دفتر هرتزوگ در بیانیه‌ای به نقل از او نوشت: تمام جهان باید قاطعانه و جسورانه علیه تهدید رژیم ایران همکاری کنند که به دنبال تضعیف ثبات کل منطقه است. بربوک و کامرون اولین وزای امور خارجه کشورهای اروپایی هستند که از زمان پاسخ تلفی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، به آن سفر کرده‌‎اند.

رئیسی در مراسم رژه ارتش:اگر به جای عملیات محدود،اقدام گسترده انجام‌می‌شد چیزی از رژیم صهیونیستی باقی‌نمی‌ماند

گروه سیاسی: سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، اظهار کرد: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب اسلامی اقدام می کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش های دنیا ممتاز کرده با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی. وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری ها و فناوری های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است.
رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک ها و خودروهای زرهی، سامانه های هوشمند قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه بلکه در جهان می تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه ای بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است. رییسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

وعده صادق هیمنه رژیم اسرائیل را فرو ریخت
وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم بودند، لذا در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند. رئیسی خاطرنشان کرد: «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماوه کل قوا هستند.

وعده صادق اقدامی محدود بود
وی افزود: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند، ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر خواهد شد. وی همچنین گفت: در ادبیات آمریکایی ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما الان پیش ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند. وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

ایران عامل صلح برای منطقه است
رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست. رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم و رهبری هن بر آن تایم دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

گروه سیاسی: روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.
به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند. از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود
و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد». حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند.
شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است». بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.