معاون فرهنگی وزارت ارشاد در نشست خبری سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گوید که در گذشته ۶۰ درصد از هزینه برگزاری این نمایشگاه برعهده دولت بوده و اکنون این روند معکوس شده و دولت فقط ۲۰ درصد هزینه‌ها را می‌پردازد. به گزارش ایسنا، نشست خبری این دوره از نمایشگاه کتاب (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در سخنانی اظهار کرد: سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت در مصلی تهران ادامه خواهد داشت. او افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین اجتماعی مردمی، حول محور دانش ، آگاهی و کتاب است که با همت نهادهای مختلف برگزار می‌شود. امیدواریم این رویداد با حضور مشتاقانه ناشران خودمان در دو بخش مجازی و حضوری، به نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی، پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود. احمدوند با بیان اینکه نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای را در تقویم خانواده‌های ایرانی دارد، گفت: از خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه دعوت می‌کنم تا از برنامه‌های متعدد فرهنگی که در بخش‌های مختلف برگزاری می‌شود، استفاده کنند. امیدوارم میزبان شایسته برای فعالیت‌های فرهنگی ناشران ارجمند و مردمان عزیز باشیم. رئیس نمایشگاه کتاب با بیان اینکه تلاش شده ضعف‌های مختلف نمایشگاه کاهش پیدا کند و آنها را جبران کنیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح رضایت‌مندی مردم از نمایشگاه در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن، پیش از آغاز نمایشگاه نقشه کامل بخش‌های نمایشگاه تا فردا در دسترس رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا به اطلاع مردم برسد. این اتفاق برای نخستین بار است که پیش از شروع نمایشگاه کتاب؛ مردم و رسانه‌ها از جزئیات جانمایی ناشران مطلع خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به جریمه سنگین سازمان لیگ واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا عبدالله ویسی، سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: بازی‌ها روزهای حساسی را طی می‌کنند و ما باید تمرکز بسیار بالایی داشته باشیم. سه امتیازها بسیار حساس و مهم هستند و البته نباختن مهمتر است. ما با این شعار و تمرکز بازی می‌کنیم که در وهله اول تا سوم ۳ امتیاز مسابقات را کسب کنیم و بعد هم برای تک امتیاز، زیرا همین تک امتیازها ممکن است ما را در جدول نگه دارد و به آینده امیدوار باشیم. وی ادامه داد: با تمام وجود مقابل تیم گردن کلفت تراکتور بازی می‌کنیم و معتقدیم تراکتور همیشه تراکتور است و اهمیت موضوع را می‌دانیم. تمرکز خوبی داریم و انتظار داریم هواداران از ما حمایت کنند زیرا روزهای حساسی را پشت سر می‌گذرانیم. کمک کردن این نیست که روی سکو فریاد بزنیم که فلان بازیکن تعویض و فلان بازیکن جایگزین او شود. آن‌ها باید حتی اگر بازیکن یا مربی اشتباه می‌کند، حمایت کنند تا در آینده از بابت دو تیم ماندن دو تیم خوزستانی در جدول خوشحال باشیم. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره درباره فراخوانده شدن به کمیته انضباطی و جریمه ۲ میلیارد تومانی از سوی سازمان لیگ در شرایطی که این جریمه مالی را به اشتباه به ریال خوانده بود، گفت: من هفته گذشته صحبتی داشتم که به برخی از دوستان که برای من قابل احترام هستند، برخورد و شنیدم فدراسیون ۲ میلیارد ریال من را جریمه کرده است، زیرا خواسته بودم که بازی‌ها را رصد کنند. خب رصد نکنید و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم من را جریمه کنید. مگر من چه گفتم فقط خواستم بازی‌ها را رصد کنند.

یک هنرمند موسیقی که اخیرا در حال تولید قطعه‌ای با محوریت «زاینده رود» است درباره هدفش برای ساخت این اثر می‌گوید: «حیات شهر توریستی اصفهان با سابقه‌ای چندین هزار ساله به خطر افتاده و خساراتی جبران ناپذیر بر پیکره آثار تاریخی اصفهان وارد شده است؛ به همین جهت هر فردی باید هرکاری که از دستش بر می‌آید را انجام دهد. من هم یک نفر از افراد همین جامعه هستم که تمایل دارم کاری هر چند کوچک را انجام دهم تا صدای فریاد زاینده‌رود را به گوش مسئولان برسانم.» مسعود راستین (خواننده) که اثری با عنوان «زاینده‌رود» در دست انتشار دارد، درباره آن به ایسنا می‌گوید: این قطعه موسیقی با محوریت موضوع «زاینده رود» در استان اصفهان با هدف همدلی مردم و مسئولین ساخته شد که آهنگسازی آن به عهده فرید حامدی و تولید آن توسط شرکت بین‌المللی پیکادو انجام شد. در پس ساخت این قطعه موسیقی مقصود هنرمندان، همراهی با مردم استان‌هایی است که به نوعی با موضوع خشکسالی و بی‌آبی زاینده رود مرتبط هستند. این اثر با حضور نوازنده‌های بین‌المللی از کشورهای ترکیه، مصر، کانادا، آمریکا، انگلستان و هند در حال ساخت است. او همچنین درباره هدف از انتشار این قطعه توضیح می‌دهد: به نظر من زاینده‌رود را نمی‌شود، فقط زاینده‌رود اصفهان نامید؛ بلکه زاینده رود متعلق به کل ایران است و وجه بین‌المللی و جاذبه شدید گردشگری دارد؛ هم گردشگری داخلی و هم گردشگری بین‌المللی و آثار و برکات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... داراست. درحقیقت زاینده‌رود رگ شهر و شناسنامه اصفهان است و دلیل متولد شدن این شهر است. اما بیش از ۲۰ سال است که حیات این شهر توریستی و با سابقه چندین هزار ساله به خطر افتاده و خساراتی جبران‌ناپذیر بر پیکره آثار تاریخی اصفهان وارد شده است؛ به همین جهت هر فردی در هر رده اجتماعی باید هر کاری که از دستش بر می‌آید را انجام دهد. من هم یک نفر از افراد همین جامعه هستم که بر اساس احساس قلبی خود در رده هنری و تخصصی خودم تمایل دارم کاری هر چند کوچک را بتوانم انجام بدهم تا صدای فریاد زاینده‌رود را به گوش کسانی برسانم که توانایی‌هایی در راستای نجات این شهر و زنده رود و رفع این بحران دارند. زاینده‌رود بخش مهمی از فرهنگ ایران است. این هنرمند درباره تأثیر انتشار اینگونه آثار در ذهن عموم و مخاطب می‌گوید: زاینده‌رود سابقه چند ۱۰ هزار ساله دارد و تاثیر تاریخی آن برای ایجاد شهر و فرهنگ باستانی اصفهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. قدمت زاینده‌رود و تاثیر زیست محیطی آن در اقلیم پهناور ایران، حائز اهمیت بوده و بر اساس حضور آن قوم‌ها تمدن خود را شکل داده‌اند. او ادامه می‌دهد: انتشار این‌گونه آثار قطعا تاثیرگذار است؛ زیرا خواسته‌های مردم و توجه به امور فرهنگی در تاریخ این شهر سبب شده تا این اقلیم همواره مطالبات فرهنگی خود را داشته باشد. اهمیت ماندگاری رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری در اصفهان نشان از مردمانی با فرهنگ و اصالت دارد.