کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزییات جدیدی از فیلم سینمایی رسول صدرعاملی به نام «زیبا صدایم کن» منتشر کرده است. به گزارش ایسنا، رسول صدرعاملی که فیلم‌هایی چون «رهایی» ، «گل‌های داودی»، «پاییزان»، «قربانی»، «سمفونی تهران»، «دختری با کفشهای کتانی»، «من ترانه ۱۵ سال دارم» ، «دیشب باباتو دیدم آیدا» ، «هرشب تنهایی»، «شب، زندگی با چشمان بسته» ، «در انتظار معجزه»، «سال دوم دانشکده من» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، سال گذشته فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» را به کارگردانی آرمان خوانساریان تهیه کرد که مورد توجه قرار گرفت. او از سال ۱۳۹۶ که «سال دوم دانشکده من» را در مقام کارگردان ساخت، دیگر فیلمی نساخت و علاوه بر «جنگل پرتقال» در این فاصله تهیه‌کننده «شنای پروانه» محمد کارت بود. و حالا روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که یکی از عوامل اصلی تولید این فیلم با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به تهیه‌کنندگی اجرایی سید مازیار هاشمی است، خبری منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم: محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد که در نشستی با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، رسول صدرعاملی کارگردان و سیدمازیار هاشمی تهیه‌کننده درباره تولید فیلم سینمایی «زیبا صدایم کن» گفت‌وگو شده است. این نشست را آغاز پیش تولید فیلم عنوان کرد و از آغاز فیلمبرداری این اثر در آینده نزدیک در تهران خبر داد. وی تصریح کرد: آقای صدرعاملی دو سال است که روی فیلم‌نامه «زیبا صدایم کن» کار کرده است. این اثر جدیدترین تولید کانون پرورش فکری در حوزه فیلم‌سازی است و براساس اقتباس از کتاب «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده ساخته می‌شود. معاون تولید کانون با بیان این‌که فیلم «زیبا صدایم کن» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود گفت: تلاش گروه سازنده این است که فیلم نوجوان‌پسند تولید کنند و باتوجه به تجربه‌ای که آقای صدرعاملی در حوزه سینمای نوجوان دارند، امیدوارم فیلم خوب و قابل قبولی باشد. وی افزود: کانون پرورش فکری چند سالی است به اقتباس نگاه ویژه‌ای دارد؛ به همین دلیل این اثر هم برگرفته از تولیدات کانون و رمان نوجوان است.

رئیس جمعیت هلال احمر در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برخی از اقدامات انجام شده از سوی این جمعیت در سال گذشته را تشریح کرد و گفت که ارتقاء کیفیت خدمات، افزایش توان امدادی و جذب نیروهای داوطلب از جمله مهم‌ترین اولویت‌های این جمعیت در سال پیش‌روست. پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: این روز را می‌توان روزی برای صلح و اقدامات بشردوستانه دانست. روزی که در آن داوطلبان، جوانان، امدادگران و تمام افرادی که کاهش آلام بشری را ورای جنس و سن و رنگ و ... جزو دغدغه‌های خود می‌دانند باید مورد توجه قرار گرفته و تکریم شوند. هرچند که از نظر ما یک روز و حتی یک هفته‌ای که تحت عنوان هفته هلال احمر شناخته می‌شود، کافی نیست و باید هر روز قدردان این عزیزان بود. جمعیت هلال احمر در سال‌های نخست دومین قرن فعالیت خود قرار دارد و حالا با تجربه‌ای به اندازه یک قرن فعالیت خود را ادامه می‌دهیم. وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، گفت: بخشی از این اقدامات و دستاوردها برای اولین بار در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله هلال احمر به دست آمده است. از جمله آن می‌توان به دریافت نشان فداکاری کشور ترکیه اشاره کرد. رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، با اعطای لوح و نشان فداکاری به جمعیت هلال احمر از خدمات سریع و مناسب هالل احمر ایران در عملیات نجات و امدادرسانی به مردم زلزله زده ترکیه، قدردانی کرد. کولیوند به واریز کمک نقدی هفت میلیارد تومانی هلال احمر به حساب خانواده‌های زلزله‌زده خوی نیز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در جمعیت هلال احمر خانوارهایی که بیشترین خسارت را از زلزله ۱۴۰۱ در شهرستان خوی دیده بودند، از هلال احمر کمک نقدی دریافت کردند و مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان دو هزار و ۸۰۰ خانوار واریز شد. مجموع این مبلغ ۷ میلیارد تومان بود که از منابع داخلی سازمان داوطلبان و همچنین کمک‌های مردمی به هلال احمر تامین شد. رئیس جمعیت هلال احمر از آغاز به کار طرح طاها خبر داد و گفت:‌ ارائه فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه و فرهنگی دینی سه وظیفه‌ای است که اعضای تیم‌های طاها بر عهده دارند.

اصل «بی‌طرفیِ» در رسانه‌ها از جمله ارزش‌های اساسی است که در نهایت در شکل‌دهی اعتماد مخاطب و بالا بردن مرجعیت یک رسانه نقش بسزای دارد؛ در این بین عملکرد روزنامه‌نگاران یک رسانه نقش اصلی را در شکل‌دهی افکار عمومی درباره یک رویداد یا وضعیت دارد و هرآنچه در مقام نماینده یک خبرگزاری یا موسسه خبری در فضای مجازی منتشر کند، اغلب به نام کل اعضا ثبت می‌شود. به گزارش ایسنا، رشد سریع فناوری‌های جدید، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای سازمان‌ها و خصوصا بنگاه‌های خبری به ارمغان آورده که پیشتر حتی قابل تصور هم نبود. از طرفی استفاده از رسانه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده و تأثیر بسیار زیادی بر ابعاد زندگی شخصی و شغلی افراد از جمله تأثیر بر عملکرد شغلی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی آنان گذاشته است. گسترش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار داده و طبیعی است که سازمان‌ها نیز نسبت به استفاده کارکنان از این رسانه‌ها حساس باشند. با این همه ارتباط بین استفاده از رسانه اجتماعی و عملکرد شغلی افراد بسیار پیچیده‌تر از آن است که بدون بررسی و پژوهش بتوان درباره آن نظر داد. عوامل متعددی می‌توانند بر این رابطه تأثیر داشته باشند. بنابراین تشویق یا ممانعت صرف سازمان‌ها برای استفاده کارکنان از شبکه‌های اجتماعی لزوما نمی‌تواند مطلوبیت مورد نیاز را به همراه داشته باشد (بررسی تأثیر استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر عملکرد شغلی کارکنان/ علی شایان، حبیب‌الله دانایی، مهردخت اندامی). با این همه آنچه مرسوم است آنکه فارغ از جغرافیای سازمانی، یک رسانه برای پیشرفت برند خود و همچنین برندهای شخصی کارکنانش، پروتکل‌هایی را جهت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مد نظر قرار می‌دهد؛ کارکنان را به فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی تشویق می‌کنند اما از این ارزش بنیادی نیز حمایت می‌کنند که کارکنان نباید عقاید شخصی خود را درباره موضوع‌های مناقشه‌برانگیز روز انتشار دهند. نمونه‌های مصداقی این نگاه در مقیاس بین‌الملل، آسوشیتد پرس و بی بی سی هستند که راهنمای استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای کارکنانشان تبیین کرده‌اند. همه کارکنان AP به داشتن کاربری در رسانه‌های اجتماعی تشویق و ترغیب می‌شوند. این رسانه‌ها ابزاری ضروری برای گزارشگران AP هستند تا اخبار را گردآوری کنند و لینک آثار منتشرشده را برای دیگران به اشتراک بگذارند. با این همه نباید در نام کاربری خود AP را اضافه کنند. باید از عکس شخصی (و نه از لوگوی AP) برای پروفایل‌شان استفاده کنند و در عین حال باید در پروفایل‌شان خود را کارمند AP معرفی کنند. ضمن اینکه پُست کردن داده‌های محرمانه و انحصاری AP هم ممنوع است. کارمندان AP نباید در پروفایلشان وابستگی سیاسی خود را نشان دهند و نباید هیچ‌گونه پُستی درباره دیدگاه‌های سیاسی انتشار دهند. ضمن اینکه ریتوییت همانند توییت‌ها نباید طوری به نظر برسد که انگار شما عقاید شخصی خود را درباره یک موضوع روز بیان می‌کنید.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج و از جمله تالاسمی، چگونگی پوشش بیمه‌ای این بیماران و وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز این بیماران را تشریح کرد. دکتر امیرحسام علیرضایی به بهانه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و همچنین روز جهانی تالاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامگذاری شده درباره وضعیت بیماری‌هایی از این دست اظهار کرد: ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی جزو موارد پرتکرار بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری ام‌اس مبتلا هستند. همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی به ترتیب ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۴ هزار نفر است. سرطان جزو بیماری‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و برآوردها حاکی از آن است حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر، ۳۸ هزار و ۹۵۱ بیمار دیالیزی در ۶۸۲ بخش دیالیز تحت درمان قرار دارند. همچنین تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیزی موجود در کشور معادل ۹ هزار و ۱۹۹ مورد است. ۵ قلم از لوازم مصرفی دیالیز، تولید داخلی است و ۲نوع دستگاه دیالیز در کشور تولید می‌شود. رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره وضعیت دارویی بیماران دیالیزی گفت: داروهای اساسی بیماران دیالیزی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.