حمایت تمام قد اژه‌ای از حفظ حرمت معلمان

رئیس قوه قضاییه با جمعی فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با جمعی فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور، با تاکید بر تکریم جایگاه و مقام رفیع معلم و مدرسه، گفت: حرمت مراکز آموزشی و فعالان آن اعم از دانش‌آموزان و معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود؛ همانطور که حریم خصوصی آن‌ها نیز باید حفظ گردد؛ شکستن این حرمت و این حریم از هیچ شخص و هیچ بخشی قابل قبول نیست؛ در وهله نخست خودِ معلمان و فرهنگیان باید پاسدار حرمت و حریم نهاد آموزش و مرکز آموزشی و دانش‌آموز باشند؛ در اینجا قطعاً باید رسیدگی صورت گیرد تا حق و حقوقی از کسی ضایع نشود؛ خُب چه کنیم که هم حرمت معلم و، دانش اموز و حریم خصوصی‌اش حفظ شود و هم حقی از کسی ضایع نشود؟ باید در قبال این مسائل چاره‌اندیشی کرد. محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به برخی نکات مطرح شده در جلسه در مورد ورود ضابطین برای بازداشت محکومین به داخل مدرسه گفت: بر قوه قضاییه، ضابطین دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی فرض است که حرمت و حریم مراکز آموزشی و اعضای آن را پاس بدارند.

 

زیر ساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود

رئیس جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و گفت: زیر ساخت های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند، ورزش همگانی و ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد و در کنار اینها باید به ورزش عشایری و روستایی نیز توجه شود. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور که صبح دیروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن اجلاس سران برگزار شد، فتوت، مردانگی، ارزش های دینی و الهی را نقطه تمایز ورزش کشور دانست و بیان کرد: این ویژگی ها زیبایی وصف ناپذیری به قهرمانی وحضور در میدان می‌دهد. احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است این همان روحیه بزرگان این عرصه است. بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است این بالاترین سکوی قهرمانی است.

واکنش آمریکا به سفر رییس
اقلیم کردستان به ایران
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که چه نظری درباره سفر نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان به ایران دارد، گفت: ما مدام تشویق به تنش‌زدایی کرده‌ایم اما نظری درباره این سفر به خصوص نداریم. میلر در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این که آیا سفر بارزانی تاثیری روی ثبات عراق خواهد داشت و به آن کمکی خواهد کرد، گفت: نمی‌خواهم درباره این گفت‌وگوی به خصوص اظهار نظر کنم اما ما مسلما، همیشه تشویق به انجام شدن گفت‌وگوهایی کرده‌ایم که به تنش‌زدایی و ثبات بیشتر در منطقه، از جمله در قبال ایران می‌انجامد. بارزانی، روز گذشته، در سفر به ایران با مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد. رییس اقلیم کردستان در این سفر با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست. او با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

اعلام آمادگی پوتین برای
گفتگو با کشورهای غربی
ولادیمیر پوتین برای پنجمین بار در کاخ کرملین سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد. این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد. از سال ۲۰۰۰، مراسم تحلیف رئیس جمهور فدراسیون روسیه هر سال در ۷ مه برگزار می شود. در برنامه تحلیف، رئیس جمهور باید سوگند یاد کند. در پایان مراسم، سرود ملی روسیه نواخته می شود و ۳۰ گلوله توپ شلیک می شود. رئیس منتخب روسیه در فضایی باشکوه و با حضور اعضای دولت، پارلمان، قضات دادگاه قانون اساسی، سایر مقامات دولتی و شخصیت‌های عمومی سوگند یاد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که در مجموع حدود ۲۶۰۰ نفر به مراسم تحلیف پوتین دعوت شده‌اند. پوتین در این مراسم گفت، امنیت ملی اولویت اصلی دوره شش ساله ریاست‌جمهوری جدید او باقی خواهد ماند. وی در یک سخنرانی ملی پس از تحلیف خود گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که امنیت و منافع ملی همچنان در اولویت اول باقی خواهند ماند.»

اعلام آمادگی نیروی دریایی ارتش
برای حفاظت از کشور
امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین بازدید دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش از دستاوردهای این نیرو در بندر امام خمینی (ره) ماهشهر در قالب بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت دریایی و اقتصادی کشور در دوران 8سال دفاع مقدس، گفت: به سبب بروز شرایط جنگی در کشور، مدیریت زنجیره‌ اقتصادی از طریق بنادر و سواحل جنوبی صورت می‌گرفت که در همین راستا نیروی دریایی ارتش، به منظور مراقبت و حراست از امنیت اقتصادی و نظامی خلیج فارس، به اسکورت و هدایت کشتی‌های باری، نفت‌کش و مسافری، به عنوان مأموریت ذاتی خود مبادرت می‌ورزید. وی افزود: از آنجا که نیروی دریایی رژیم بعث عراق، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروی هوایی و هوانیروز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از عرصه‌ معادلات جنگی خلیج فارس حذف شد، بازدارندگی کشور در طی سال‌های متمادی دفاع مقدس در سطح دریا و خلیج فارس به بالاترین حد خود رسید و تا به امروز نیز این حد از توان رزمی و نمایش قدرت ادامه دارد.

تاکید شی و ماکرون بر حل‌وفصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران
روسای جمهور چین و فرانسه در بیانیه‌ مشترک بر تعهد خود نسبت به پیدا کردن راهکاری سیاسی برای حل‌وفصل مسئله توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده و سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردند. «شی جینپینگ» رییس‌جمهور چین که به فرانسه سفر کرده بود و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او در بیانیه‌ای مشترک بر تعهدشان نسبت به پیش‌برد راهکاری سیاسی برای مسئله هسته‌ای ایران تاکید کردند. مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در مارس ۲۰۲۱ و پس از راه یافتن «جو بایدن» به کاخ سفید آغاز شد که اعلام کرده بود بازگشت به اجرای دوجانبه تعهدات در توافق هسته‌ای را در اولویت دستور کار سیاست خارجی خود قرار داده است. دولت پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ و با ادعای ناقص بودن این توافق از آن خارج شد و تحریم‌های این کشور علیه ایران را بازگرداند.

اذعان آمریکا به شکست تحریم‌ نفت ایران
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا که در سفری چهار روزه به دو کشور شرق آسیا به سر می‌برد، به شکست سیاست‌های تحریمی واشنگتن در زمینه محدود کردن صادرات نفت ایران به کشورهای این منطقه اذعان کرد. «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، تلویحا با گفتن این که آمریکا شاهد انتقال نفت ایران به نزدیکی سنگاپور و در منطقه است، به شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا در محدود کردن صادرات نفت ایران اشاره کرد. دولت پیشین آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ که به موجب آن، ایران در ازای لغو تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده بود، ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین علیه ایران، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران نیز بود.

«تجارت» از نتایج سفر جدید رافائل گروسی به ایران گزارش می‌دهد:

گروه سیاسی: در شرایطی که طی چند ماه گذشته همکاری‌ها و تعاملات ایران با جامعه بین‌المللی به حداقل ممکن رسیده و تا حدود زیادی موضوع پرونده هسته‌ای ایران به کما رفته است، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سفر کرد تا برگی جدید در موضوع پرونده هسته‌ای ایران باز شود. گروسی و اسلامی به وضوح از اراده مشترک خود بر همکاری و تعامل سخن به میان آوردند و سند مارس 2023 را به عنوان مرجع ادامه همکاری معرفی کردند.
به گزارش «‌تجارت»، سفر رافائل گروسی به ایران در شرایطی صورت گرفت که کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان در حال برگزاری است. مدیر کل آژانس نیز هم یکی از مهمانان این کنفرانس بود و هم در سطح فنی رایزنی‌های خود را با مسئولان کشورمان انجام داد. سفر گروسی در مقطع کنونی که در سطح منطقه خاورمیانه نیز با تنش جدی جنگ غزه مواجه هستیم، همچون یک ضرورت غیرقابل انکار برای آینده روابط ایران با تمامی طرف‌ها در موضوع پرونده هسته‌ای قابل ارزیابی است.

تاکید گروسی بر کنار گذاشتن چالش‌ها
رافائل گروسی در سخنانی در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان گفت: در زمان سختی هستیم، این منطقه در تنش‌های زیادی قرار دارد و اینجا در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای می‌توانیم به راهکار موثر بیاندیشیم، من مطمئنم اگر به خوبی پیش برویم جوانانی که دیشب در خیابان‌های اصفهان دیدم، شاد می‌شوند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: به واسطه این کنفرانس می‌توانیم با هم کار کنیم و نتایج تحقیقات‌مان را زیر نور اعتماد به یکدیگر نشان دهیم، ما باید چالش‌ها را کنار بگذاریم و از پله‌های سخت و سیمانی بگذریم تا به هم افزایی میان ایران و جهان برسیم. مدیرکل آژانس اظهار کرد: ما با چهار میلیون بیمار سرطانی سالانه در دنیا مواجهیم که با مرگ روبرو می‌شوند بنابراین باید اهمیت رادیوتراپی را جدی بگیریم چیزی که در ایران دنبال می‌شود.

توافق ایران و آژانس برای ادامه همکاری مطابق با سند مارس 2023
در سطحی دیگر، رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی در حاشیه اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان گفت: ما در مرحله حساسی هستیم و این شروع فعالیت‌های جدید میان ایران و آژانس است. وی ادامه داد: همان طور که آقای اسلامی گفت یک‌سال قبل بر سر بیانیه مشترک توافق کردیم و آن سند مهمی بود که امضا شد درباره سطح همکاری های نظارتی و پادمانی و آن‌چه نیاز است برای حل مسائل باقی مانده را بیان می‌کند. این سند گام‌های اضافی که طرفین بایدبردارند و این گام‌ها با وجود کاستی‌ها برداشته شده را بیان می‌کند. امروز توافق کردیم این سند ادامه پیدا کند و مفاد آن معتبر است گروسی گفت که پیشنهادی را به ایران دادم که شامل گام‌های عملیاتی است و تیم های طرفین در نشست جداگانه و در حال تعریف این گام‌های عملیاتی دو طرفه هستند. گروسی در پاسخ به اینکه بنا بر پانزده گزارش آژانس، ایران به برجام پایبند بوده است و آمریکا یک جانبه از آن خارج شد، در این شرایط چطور از ایران انتظار دارید به همه تعهداتش در قالب برجام پایبند باشد؟ اظهار کرد: ما داریم کار می‌کنیم که این مشکل را حل کنیم. باید با ایران همکاری کنیم که به مسیر قبلی برگردیم و تلاش داریم شرایط را برای بازگرداندن ایران به مسیر قبلی تسهیل کنیم. ما ضامن اجرای برجام در حوزه فنی هستیم. می‌دانیم چه اقداماتی باید انجام شود و در حال هماهنگی جهت انجام آن اقدامات هستیم.

تاکید ایران بر بازی نکردن آژانس در چارچوب قواعد تهمت‌زنندگان به ایران
در سوی مقابل گروسی، معاون رئیس‌جمهور گفت که روابط ما با آژانس با تعامل خوب و پایدار باید ادامه یابد و نباید متاثر از جریانی باشد که همواره با تهمت و افترا برای مخدوش کردن مسیر ایران تلاش می‌کند. مذاکرات فنی ما با آژانس هم با همین چارچوب پایه‌گذاری شده است. در سطحی دیگر، محمد اسلامی پس از مذاکرات دو جانبه فنی با هیات آژانس در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی ضمن قدردانی از سفر و حضور گروسی در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای گفت: اگرچه بدخواهان از تعامل ایران و آژانس ناخرسند هستند و با ادبیات مخرب سعی بر سیاه‌نمایی و کم ارزش نشان دادن دارند معتقدیم توافق مشترک مبنای خوبی برای تعامل است و ما بر این خط مبنا به عنوان نقشه راه خود میان ایران و آژانس تاکید کردیم. وی‌ ادامه داد: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم اگرچه به دلیل شرایط به وجود آمده در مسایل ایران و آژانس روند همکاری‌ها کند شد و هر دو طرف از این کندی ابراز ناخرسندی کرده بودند. ما تداوم تعاملات‌مان را بر مبنای بیانیه مشترک در سه بخش از این پس دنبال می کنیم؛ اول موارد گذشته است که در سند برجام در قالب پی ام دی بسته شده بود اینها مسایل خاص خودش را دارد که اغشته به مسائل بیرونی و سیاسی است و نباید به دیگر بخش‌ها تسری داده شود. در این بخش موضوع مهم ۲ مکان باقی مانده است، موضوع ناترازی مواد حل شد و بر حل ۲ مکان باقی مانده تمرکز می‌کنیم. اسلامی گفت: بخش دوم، درباره وضعیت موجود است که در چارچوب ان پی تی و پادمان انتظارات و کاستی‌ها را دنبال می کنیم و برای اقدامات هماهنگ برای پیشبرد وضعیت موجود اقدامات متقابل لازم را انجام می‌دهیم و بخش سوم که مدیرکل و شخص آقای گروسی مسئول آن است و باید گام هایی بردارند که برای آینده است. نقشی که مدیرکل به موجب وظایف قانونی برعهده دارد و باید تسهیل کننده باشد برای برداشتن موانع و حل مسایل مربوطه که عمدتا سیاسی است، در این رابطه حائز اهمیت است. رییس سازمان انرژی اتمی گفت ما توافق کردیم برای تهیه پیش‌نویس این سه بخش معاونان دو طرف مذاکرات را دنبال کنند و الان هم مذاکرات در حال انجام است و همان طور که زمان پیش می‌رود نتایج مورد انتظار را دریافت کنیم. البته این آغاز یک فرایند است. همچنین، اسلامی در پاسخ به اینکه در سالهای اخیر شاهد تشدید تنش علیه ایران بودیم و شاهدیم که برجام و مذاکرات شکست خورده است با این حال حضور آقای گروسی تاثیر مثبتی در از سر گیری مذاکرات دارد یا خیر؟ گفت: حضور ایشان در امتداد تعاملات جاری در چارچوب ان پی تی و موافقت‌نامه پادمان جامع است. ایران از برجام خارج نشده است، آمریکا خارج شد و به تعهداتش عمل نکرد و دیگران هم به تبع آن اقدامی نکردند. ایران با حسن نیت در این توافق مانده و الان که کاهش تعهدات داده است، ملاکش برجام است.

قالیباف: نباید فرصت‌ها برای ارتقای روابط با عراق از بین برود

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار صبح امروز سه‌شنبه، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه این سفر در وقت مناسب و خوبی انجام شد، گفت: ان‌شاءالله این سفر در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با توجه به ارتباطات عمیقی که بین اقلیم کردستان و ایران وجود دارد، اثرات مثبتی بگذارد. وی همچنین با اشاره به این که گفت‌وگوهای انجام شده در این نشست و بیان اینکه طبیعتاً این سفرها در توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی اثرگذار است و همچنین می‌تواند تحکیم روابط را به همراه داشته باشد، اضافه کرد: برای امنیت ایران و عراق و باورهایی که داریم خون جوانان دو کشور ریخته شده است و روزهای سختی را گذرانده‌ایم و اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوریف علمی و دانشگاهی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که باید به آن توجه کنیم در حوزه‌های زیارتی، سیاحتی و راهپیمایی اربعین است و اجازه ندهیم فرصت‌ها برای ارتقای روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق از بین برود. قالیباف با تأکید بر اینکه همه ما باور داریم که رژیم صهیونیستی امروز دشمن شماره یک جهان اسلام است و می‌بینیم در غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، عنوان کرد: در عملیات وعده صادق که جواب تجاوز رژیم صهیونیستی را دادیم به دنیا به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادیم که هیچ تعللی در تصمیم‌گیری نداریم و مصمم و محکم ایستاده‌ایم.

اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید ایران تبدیل شود
نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در ادامه این دیدار گفت: در چارچوب این سفر دیدارهای خوبی در تهران داشتیم و همان‌گونه که گفتید این سفر در مقطع زمانی مناسبی انجام شد، روابط ایران با اقلیم کردستان و کشور عراق یک رابطه تاریخی است، فراز و نشیب‌هایی حتماً در این روابط وجود داشته اما با مدیریت و اهتمام به موضوع می‌توانیم تمام مشکلات را برطرف کنیم. بارزانی عنوان کرد: در زمینه اقتصادی نیز تلاش این است که سطح روابط اقتصادی را ارتقاء دهیم به نحوی که در دوران کرونا هیچ زمانی مرزهای اقلیم بسته نشد در حالی که سایر مرزهای عراق بسته بود. وی با اشاره به‌دیدارهای روز گذشته خود با مقامات ارشد کشورمان به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: معتقدم سرفصل تازه‌ای از روابط بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود و در این راستا لازم است از همه پشتیبانی‌های ایران در روزهای سخت از اقلیم کردستان تشکر کنم. بارزانی اظهار کرد: در تمام شرایط بحرانی که بعد از سال ۱۳۹۱ داشتیم و همچنین در پیروزی‌های خود، شما را در کنار خود دیده‌ایم و بطور مسلم اجازه اینکه اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم. رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین با تأکید بر اینکه در خصوص رژیم صهیونیستی با شما هم نظر هستیم، اضافه کرد: ما اهمیت روابط را می‌دانیم و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم و به هر حال خود را بخشی از این مملکت می‌دانیم؛ در زمانی که داعش آمد ما اولین کسی را که در کنار خود دیدیدم، جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی بود. اینها را نه تنها در مجالس خاص، بلکه به‌صورت علنی و در رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم و قدر این پشتیبانی‌ها را می‌دانیم. وی با بیان اینکه خوشحالیم که توفیق میزبانی زوار امام حسین(ع) را داشته‌ایم و باید اقدامات را نهادینه‌تر کنیم، گفت: مردم ما، زائران را مهمان خود می‌دانند و برای راهپیمایی اربعین اقداماتی داشتیم از جمله اینکه موکب‌هایی را برای پذیرایی از زائران راه اندازی کردیم. رئیس اقلیم کردستان در پایان با تأکید بر اینکه این سفر را نقطه عطف جدید در روابط فی‌مابین می‌دانم از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به عراق و اقلیم کردستان دعوت کرد.

اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو:

گروه سیاسی: آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به ریاست قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم، خانواده متهم و نماینده دادستان برگزار شد.
به گزارش «تجارت»؛ در ابتدای جلسه قاضی حجت الاسلام والمسلمین افشاری اتهامات را به امیرحسین مقصودلو تفهیم کرد و به متهم گفت در این جلسه آخرین دفاعیات خود را بیان کند. پس از تفهیم اتهام متهم، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت. نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: بیشتر مخاطبان شما جوانان و نوجوانان بودند و تحت تاثیر موادمخدری که مصرف می‌کردید و آن را ترویج می‌دادید قرار می‌گرفتند. متهم پاسخ داد: قصدم ترویج موادمخدر نبود، می‌خواستم برای کسانی که آلوده به مشروبات الکی و مواد مخدر هستند جایگزین گیاهی معرفی کنم تا ضرر کمتری داشته باشد که این اشتباه بوده و اشتباهم را می‌پذیرم.

اعلام پشیمانی تتلو
تتلو سپس در پاسخ به سوال نماینده دادستان که چرا صفحه اینستاگرام شما بسته شد، گفت: در یک استوری اینستاگرام از خانم‌های ۱۵ تا ۲۰ سال برای ساخت ویدیوی یکی از آهنگ‌ها دعوت شد که طبق قانون اروپا این موضوع را کودک‌آزاری تلقی کردند و صفحه را بستند. متهم در دفاعیات خود مجددا اعلام کرد: قطعا اشتباهاتی داشتم و خیلی از رفتارهای من اشتباه بوده است. به خاطر اشتباهاتی که داشتم معذرت‌خواهی می‌کنم. قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: چه تضمینی است که اشتباهات شما مجددا تکرار نشود؟ شما در گذشته هم ابراز پشیمانی کردید، ولی مجدد به کار خود ادامه دادید. متهم پاسخ داد: آموزش مناسبی ندیدم و اشتباه کردم!

در خواست دادستان و وکیل برای صدور رای عادلانه
پس از اخذ دفاعیات متهم، نماینده دادستان اعلام کرد با توجه به کیفرخواست صادره، مستندات موجود در پرونده و اظهارات متهم تقاضای رسیدگی و صدور حکم عادلانه را دارم. در بخش دیگری از آخرین جلسه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: طبق صحبت‌‎هایی که با متهم داشتم تاکید کرده که می‌خواهد به جوان‌ها و نوجوان‌ها بگوید من تا آخر این راه را رفته‌ام، چیزی در پایان راهی که من رفتم نبوده است شما اشتباه من را نکنید. وکیل متهم ادامه داد: دولت‌های متخاصم برای استفاده ابزاری از امثال امیرحسین مقصودلو فرش قرمز پهن کرده‌اند. وی افزود: متهم در اظهارات خود بیان کرده است که قصدی جهت تحقق نتیجه و انجام فعالیت تبلیغی یا ایجاد خلل در امنیت داخلی کشور نداشته و عنصر معنوی جرم قابل احراز نیست.