طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های بانک مسکن

بانک مسکن تنها بانک تخصصی در بخش مسکن است که در تامین مالی طرح های مسکن و ساختمان همیشه پیشتاز بوده است. به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ دکتر فاضلیان عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان این مطلب به تشریح سیاست های اعتباری بانک در سال جاری پرداخت و تحقق اهداف تعیین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت های بانک مسکن در سال جاری برشمرد. وی با بیان این مطلب که یکی از محوری ترین و اصلی ترین شعار دولت محترم طرح نهضت ملی مسکن است گفت: تکلیف بانک در طرح نهضت ملی مسکن طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تامین مالی ساخت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ارزش ۲۵۹ همت بوده است که توسط بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ و بانک مسکن نیز طی این سالها عمده فعالیت اعتباری خود را در اجرای این طرح عظیم متمرکز کرده است.دکتر فاضلیان همچنین تعیین تکلیف مابقی پروژه های مسکن مهر و تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه ها به متقاضیان،پرداخت تسهیلات در بخش های دیگر از جمله ازدواج، فرزندآوری و تامین مالی پروژه های عمرانی و آزادراهی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال گذشته بانک مسکن در دست اقدام داشته است.

 

حضور توانگرترین شرکت بیمه کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی

بیمه ملت، توانگرترین شرکت بیمه کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران حضور فعال دارد و با ارائه نوین‌ترین خدمات بیمه‌ای خود به فعالان این صنعت، آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیازهای بیمه‌ای این بخش از اقتصاد کشور اعلام می‌کند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت با حضور فعال در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که از 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1403 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، آخرین محصولات و خدمات خود را به مخاطبان ارائه خواهد کرد.این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای بیمه ملت است تا ضمن معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه بیمه‌های صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با مشتریان و شرکای تجاری خود دیدار و گفت‌وگو کند.بیمه ملت در این دوره از نمایشگاه، طیف گسترده‌ای از خدمات بیمه‌ای خود را به نمایش خواهد گذاشت که شامل بیمه‌های مهندسی و انرژی، کشتی و باربری، بیمه‌های مسئولیت، بیمه‌های عمر و حادثه، بیمه‌های آتش سوزی و بیمه‌های اتومبیل می‌شود. علاوه بر این، مدیران و کارشناسان بیمه ملت در غرفه این شرکت حاضر خواهند بود تا به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داده و آنها را در انتخاب پوشش بیمه‌ای مناسب راهنمایی کنند.

حضور بیمه تعاون مازندران در نمایشگاه بین‌المللی تهران اکسپو
شرکت بیمه تعاون استان مازندران در کنار استانداری و واحد های تولیدی و صنعتی بزرگ از این استان، در نمایشگاه بین المللی تهران اکسپو حضور یافت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون استان مازندران در کنار استانداری و واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ این استان، در نمایشگاه بین المللی تهران اکسپو حضور یافت.این نمایشگاه از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت با حضور بیش از ۱۰۰ کشور خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.این رویداد بزرگ، فرصتی برای شرکت های مختلف برای نمایش توانمندی های خود و برقراری ارتباطات تجاری با کشورهای مختلف فراهم کرد. شرکت بیمه تعاون استان مازندران نیز از این فرصت برای ارائه خدمات و محصولات خود بهره برد.این حضور، نشان‌دهنده تعهد شرکت بیمه تعاون به توسعه و پیشرفت اقتصادی استان مازندران و همچنین تمایل آن به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری است. شرکت بیمه تعاون استان مازندران، با این گام مهم، بار دیگر توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را به نمایش گذاشت و امیدوار است که این تجربه، مسیر را برای دستاوردهای بزرگ‌تر در آینده هموار سازد.

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند
نشست صمیمی مدیرعامل بیمه ایران با اعضاء کانون بازنشستگان در ساختمان برزیل برگزار شد.کشاورز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نشست با اشاره به لزوم قدردانی از زحمات همکاران پیشکسوت و بازنشسته اظهارداشت: رویکرد مدیریت ارشد شرکت توجه به مسائل بازنشستگان است و ما خود را قدردان زحمات آنها میدانیم و نقش ایشان را در خلق تمدن سازمانی شرکت بزرگ بیمه ایران مهم می‌شماریم.

با حضور مصطفی ازگلی انجام شد:

گروه بانک و بیمه: تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای افزایش رفاه و بهبود امور مالی کارکنان این دانشگاه امضا شد.
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تعدادی از مدیران بانک و دکتر «علیرضا امانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای افزایش رفاه و بهبود امور مالی کارکنان این دانشگاه از طریق اعطای وام قرض‌الحسنه به امضاء رسید.
«مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه همگانی به نقش کلیدی بهداشت در سلامت جامعه، گفت: نقش کلیدی و مؤثر حوزه سلامت در کشور، ضرورت حمایت از قشر فعال در این حوزه را دوچندان کرده است.«ازگلی» انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اراک در قالب طرح مهریار را در راستای رفع بخشی از نیازهای مالی پرسنل این مجموعه عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با اجرای این تفاهم‌نامه و ارائه خدمات مالی مناسب و به موقع، امکانی فراهم شود تا بخشی از زحمات این قشر خدمت‌رسان جبران شود.
وی با بیان اینکه پتانسیل بسیار بالایی در رابطه با توسعه و تدوین طرح‌ها و مدل‌های خدماتی و تسهیلاتی مبتنی بر بخش درمان وجود دارد، تشریح کرد: انشاالله در آینده‌ای نزدیک و با همفکری با شبکه درمان کشور، بسته‌های خدماتی رفاهی و طرح‌های گسترده‌ای در حوزه درمان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارائه خواهد شد.«احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بانک نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، گفت: طرح مهریار و مزایای ویژه این طرح برای پرسنل سازمان و دستگاه‌های مختلف سبب خواهد شد تا علاوه بر ایجاد امکان جهت ارائه خدمات متنوع و پرداخت وام قرض‌الحسنه، مبحث شمولیت قرض‌الحسنه نیز توسعه یابد.
«غلامی» با اشاره به طیف گوناگون و گسترده سازمان‌ها و دستگاه‌های بهره‌مند از طرح مهریار بیان کرد: جوانی، پویایی و ارائه خدمات رضایت‌بخش توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سبب شده تا در حال حاضر بیش ۲۰۰۰ دستگاه مختلف در قالب طرح مهریار با این بانک همکاری کنند.
«رضا وهام» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی نیز با اشاره به انجام سریع فرآیند انتقال حساب حقوق کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اراک به این بانک، گفت: در بازه زمانی یک‌ماهه فرآیند افتتاح حساب برای همه کارکنان این دانشگاه انجام شد و بر اساس توافق صورت گرفته، خدمات متنوعی از جمله پرداخت انواع وام
قرض‌الحسنه تا سقف ۳ میلیارد ریال به کارکنان این مجموعه ارائه خواهد شد.
در ادامه دکتر «علیرضا امانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز اظهار داشت: داشتن آرامش فکری مالی در شرایط حاضر به ویژه در کارکنان حوزه سلامت به علت ارتباط مستقیم آن‌ها با بیماران، به نفع همه جامعه، بیماران و گیرندگان خدمت است و انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند کمکی در این راستا باشد.وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مناسب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خدمات‌دهی به حوزه سلامت و درمان، افزود: امیدواریم این همکاری، کمک‌رسان اهداف و برنامه‌های دانشگاه در حوزه سلامت باشد و کارکنان با استفاده از امکانات و وام مالی این بانک بتوانند مشکلات مالی خود را تا حدودی مرتفع کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک این همکاری مشترک را در برای افزایش خدمات رفاهی به استادان، پزشکان و کارکنان دانست و ادامه داد: پرداخت وام کم‌بهره به بیماران صعب‌العلاج مراکز درمانی، پرداخت وام به پزشکان برای خرید مطب و تجهیزات، پرداخت وام برای پروژه‌ها و خرید تجهیزات از جمله مزایای این تفاهم‌نامه است.
گفتنی است در حال حاضر حساب پرداخت حقوق و مزایای بیش از ۷۰۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اراک در قالب حساب پس‌انداز و قرض‌الحسنه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل شده و بر اساس تفاهم صورت گرفته خدمات متنوعی از جمله پرداخت وام در حوزه‌های مختلف رفاهی، رفع نیازهای ضروری، درمانی و... به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که ایالات متحده و متحدانش به دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین گفت پاریس همچنان به ارائه کمک به کی‌یف در مناقشه ادامه‌دار خود با مسکو تا زمانی که «ضروری» باشد، ادامه خواهد داد. او همچنین گفت ایالات متحده و متحدانش از جمله فرانسه به دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستند. ماکرون در جریان سفر رهبر چین به پاریس از شی در کاخ الیزه استقبال کرد و رئیس‌جمهور چین در آنجا با رئیس‌جمهور فرانسه و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار کرد. شی و ماکرون در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله جنگ اوکراین و همچنین روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

شولتس با حمایت از پیشنهاد اولیه اتحادیه اروپا در استفاده از عایدات حاصل از دارایی‌های روسیه برای تقویت نظامی اوکراین گفت، حدود ۹۰ درصد از این عایدات از دارایی‌های مسدود شده روسیه باید صرف هزینه خرید تسلیحات برای کی‌یف شود. او همچنین به شرکای ناتو در منطقه دریای بالتیک تضمین داد که از آنها دفاع می‌کند. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان پس از دیدار با اعضای سه کشور حوزه بالتیک در ریگا به خبرنگاران گفت: «مهم است که ما توافق کنیم این پول را می‌توان در خرید تسلیحات برای اوکراین صرف کرد.» در مارس سال جاری میلادی «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که ۹۰ درصد از عایدات سرمایه‌ها و دارایی‌های مسدود شده روسیه در اروپا به صندوقی تحت اداره این اتحادیه منتقل شود تا منابع مالی برای تامین و خرید سلاح برای اوکراین فراهم شود.

تاکید اردوغان بر پیشبرد اهداف در سوریه
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی از تصمیم کشورش برای ادامه عملیات در خاک سوریه خبر داد.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی خطاب به ملت کشورش پس از نشست کابینه دولت به ریاست وی در مجتمع «بش‌تپه» آنکارا اظهار کرد: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه که به دلیل شکستن وعده‌های داده شده توسط متحدان‌مان ناتمام مانده بود، به پایان خواهیم رساند.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان به ادامه مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانورش در نتیجه عملیات‌مان در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد. ما از انجام هیچ کاری برای اطمینان از اینکه فرزندانمان در فضایی عاری از تروریسم زندگی می‌کنند دریغ نخواهیم کرد. اردوغان افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود؛ تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد، ما اصلا نمی‌توانیم احساس امنیت کنیم.

اعلام آمادگی ترامپ برای فتن به زندان
دونالد ترامپ گفت حاضر است به دلیل نقض مکرر قوانین دادگاه نیویورک مبنی بر عدم افشای جزئیات پرونده‌اش، به زندان برود. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تعویق جلسه دادگاه درخصوص پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی به من دستور داده چیزی از جزئیات پرونده منتشر نکنم و گفته اگر این قانون را نقض کنم، به زندان خواهم رفت.» پایگاه خبری هیل به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «صادقانه بگویم، قانون اساسی ما با اختلاف زیاد، بسیار مهم‌تر از زندان است. من این فداکاری را هر روز انجام خواهم داد اما آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است و دادگاه‌های استیناف باید در این امر دخالت کنند.» «خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، اعلام کرد که دونالد ترامپ برای دهمین بار حکم دادگاه را نقض کرده است.

گزارش «تجارت» از آغاز حملات رژیم اسرائیل به رفح:

گروه جهان: علی‌رغم اعلام موافقت حماس با مفاد توافق آتش‌بس غزه که توسط مصر و قطر پیشنهاد شده بود، رژیم اسرائیل روز دوشنبه (17 اردیبهشت) حمله به رفح را آغاز کرد. نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی توافق آتش بس را غیرقابل قبول خوانند تا بهانه لازم را برای تکمیل جنایات خود در غزه پیدا کنند. حمله رژیم صهیونیستی به رفح در شرایطی است که 1.4 میلیون نفر فلسطینی از شمال و مرکز غزه به منطقه رفح پناه برده‌اند. به گزارش «تجارت» اقدام جنایتکارنه رژیم اسرائیل در شرایطی است که همزمان با دویست و چهاردهمین روز جنگ غزه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۷۳۵ تن و زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۱۰۸ تن افزایش یافته است. با این اوضاف، گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند هدف عملیات رژیم صهیونیستی در رفح ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها و به چالش کشیدن اراده بین‌المللی و منطقه‌ای است. همچنین، جنبش حماس از آمریکا و جامعه بین‌المللی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوز علیه رفح فشار بیاورند.

واکنش شدید ایران به دور جدید تجاوزات رژیم اسرائیل
دور جدید جنایت رزیم اسرائیل با واکنش شدیداللحن وزارت خارجه کشورمان همراه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به منطقه مرزی رفح در جنوب نوار غزه را شدیدا محکوم کرد. ناصر کنعانی اظهار داشت، حمله به این منطقه علیرغم همه هشدارهای بین‌المللی و مخالفت قاطع جامعه جهانی، بیانگر درنده‌خویی رژیمی یاغی است که به هیچ هنجار بین‌المللی پایبند نبوده و قطعا اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌رود. کنعانی تصریح کرد: این اقدام رژیم با هدف به شکست کشاندن تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و پایان بخشیدن به نسل‌کُشی در غزه و صرفا به قصد حفظ منافع فردی و گروهی جنایتکاران صهیونیست صورت گرفته است. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: چنانچه قبلا بارها اعلام کرده‌ایم، کلید آرامش و امنیت در منطقه، توقف فوری و بی قید و شرط جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین در نوتر غزه و کرانه باختری بوده و همه بازیگران بین‌المللی باید رژیم صهیونیستی را با این هدف تحت فشار قرار دهند. کنعانی افزود، قطعا مسئولیت جنایات و خونریزی جاری، بخصوص در منطقه رفح بر عهده رژیم کودک‌کش صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن یعنی دولت آمریکا بوده و این جنایتکاران باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

مخالفت سازمان ملل با حمله به رفح
علاوه بر ایران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه بعد از استقبال از سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا به خبرنگاران گفت: حمله زمینی به رفح به دلیل پیامدهای انسانی ویرانگر و تأثیر بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه غیر قابل تحمل خواهد بود. دبیرکل سازمان ملل متحد از تل‌آویو و حماس خواست برای دستیابی به آتش‌بس تلاش بیشتری انجام دهند.ینس لایرکه، سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد مقام‌های رژیم صهیونیستی مانع از ورود اعضای این سازمان به گذرگاه رفح شده‌اند.

حمایت دست به عصای واشنگتن از حمله به رفح
پس از اقدام رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، بیش از هر بازیگر دیگری موضع ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی اصلی تل‌آویو مورد توجه است. در این زمینه به نظر می‌رسد کاخ سفید موضعی محتاطانه را در پیش گرفته است. به ‌گونه‌ای که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، این کشور از حمله تمام‌عیار رژیم صهیونیستی به رفح نمی‌تواند حمایت کند و این اقدام منجر به تلفات بیشتر و اخلال در تحویل کمک‌های بشردوستانه می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران در واشنگتن تصریح کرد: «ما از حمله تمام‌عیار ارتش اسرائیل به رفح حمایت نمی‌کنیم.» وی افزود: وزیر خارجه آمریکا هم پیشتر به نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات در قدس گفته‌ است که آمریکا از حمله به رفح حمایت نخواهد کرد. ما معتقدیم که اکنون حمله نظامی در رفح رنج‌ و درد مردم فلسطین را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. هم‌چنین حمله به این شهر، کمک‌های بشردوستانه به غزه را با مشکل مواجه خواهد کرد و نمی‌گذارد سطح کمک‌ها را بالا نگه داریم.

مخالفت صریح اروپایی‌ها با حمله رژیم اسرائیل به رفح
بر خلاف موضع محتاطانه آمریکایی‌ها، کشورهای اروپایی به صورت واحد مخالفت خود را با حمله جدید رژیم اسرائیل اعلام کردندجوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: حمله رفح دوباره آغاز شده است، علیرغم تمام درخواست‌های جامعه بین المللی، ایالات متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا. بورل افزود: همه از نتانیاهو می‌خواهند که حمله نکند. من می‌ترسم که این دوباره باعث تلفات زیادی شود، تلفات غیرنظامی. هر چه بگویند واقعیت این است که هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد.

انتقاد شدید چین از حمله اسرائیل به رفح
سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با بیان اینکه حملات اسرائیل به نوار غزه به یک فاجعه انسانی منجر شده و آزمایشی برای وجدان بشریت است، تصریح کرد: جنگ و خشونت اساسا نمی تواند مشکلات را حل و بر ایجاد امنیت تاثیر بگذارد. لین‌جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در واکنش به حمله اسرائیل به شهر رفح، اظهار داشت: ما به شدت نگران حملات تل‌آویو به رفح هستیم و از اسرائیل می‌خواهیم که حمله به رفح را متوقف کند. وی افزود: پکن از تل‌آویو می‌خواهد تا به در خواست جامعه‌جهانی برای توقف حملات به شهر رفح و جلوگیری از یک فاجعه انسانی جدی‌تر در نوار غزه، توجه کند.

افزایش محکومیت‌ها و درخواست برای توقف جنگ
علاوه بر قدرت‌های بزرگ بسیاری از کشورهای دیگر نیز خواهان توقف جنگ و حمله رژیم اسرائیل به رفح شده‌اند. دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالله دوم، پادشاه این کشور در جریان دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید نسبت به عواقب حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که می‌تواند منجر به گسترش جنگ در منطقه شود، هشدار داد. در این بیانیه همچنین آمده است عبدالله دوم در جریان دیدار خود با بایدن هشدار داد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که ۱.۴ میلیون فلسطینی در نتیجه جنگ غزه آواره شده‌اند، خطر این را دارد که به کشتار تازه‌ای منجر شود. پارلمان مصر در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست از سکوت شرم آور خود خارج شده و اقداماتی را برای ممانعت از ارتکاب جنایت‌های بیشتر در حق ملت فلسطین اتخاذ کند.