کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت

بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت، کارتخوان فروشگاهی و نیز رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه شاپرک در فروردین ماه سال جاری شد. بانک سپه براساس گزارش ماهانه اقتصادی شبکه شاپرک، موفق به کسب جایگاه نخست شبکه بانکی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت، کارتخوان فروشگاهی و نیز رتبه دوم در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار شبکه شاپرک در فروردین ماه سال جاری شد. به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک با کسب سهم 18.37 درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم بازار از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص داد.بانک سپه با کسب سهم 19.73 درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی و نیز سهم مبلغی 10.67 درصدی در زمره بانک‌های برتر در حوزه مبلغ تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت قرار گرفت.براساس این گزارش، این بانک با سهم 11.16 درصدی جایگاه دوم شبکه بانکی در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت، رتبه دوم بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار در شبکه پرداخت در مدت مذکور را کسب کرد و نیز در بخش کارت هدیه و بن‌کارت تراکنش‌دار در مدت مورد اشاره جزء بانک‌های برتر در شبکه پرداخت قرار گرفت.

 

حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور و مشارکت بانک صادرات ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با توجه به سابقه ارزشمند پشتیبانی و حمایت از بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، میزبان فعالان این صنعت در سالن خلیج‌فارس (سالن۴۴) مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.حمایت از صنایع و پروژه‌های ملی از جمله مهمترین اهداف بانک صادرات ایران به شمار می‌رود و این بانک طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران كه سالانه با حضور جمع كثیری از شركت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت مغتنمی است تا شركت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندركاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.

ابدالی در بازدید از معاونت فناوری اطلاعات:
بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود
سرپرست بانک سینا از واحدهای مختلف معاونت فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های فنی این بانک بازدید کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، علی ابدالی در بازدید از ساختمان معاونت فناوری اطلاعات با اشاره به اجرایی شدن برنامه تحول دیجیتال بانک سینا و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال و پلتفرمی گفت: با تغییر رویکردهای کسب‌وکار در بانکداری و متناسب با تغییر نیازها و ذائقه‌های مشتریان، لازم است سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تری در بانک‌ها در حوزه فناوری اطلاعات صورت گیرد که این نیاز به در بانک سینا نیز وجود دارد.وی افزود: در عصر فناوری اطلاعات، مشتریان به دنبال رفع نیازهای بانکی و پولی خود به صورت کاملاً غیرحضوری و برخط هستند و این نیاز احساس می‌شود که کلیه خدمات بانکداری بر بستر پلتفرم‌ها در دسترس باشد. تحقق این مسئله، به سرمایه‌گذاری جدی در زیرساخت‌های فناوری و همچنین استفاده از ظرفیت‌های نیروی کار متخصص نیاز دارد که این موضوع از شاخص‌های مد نظر بانک سینا در طرح راهبردی کسب‌وکار است.سرپرست بانک سینا همچنین بر لزوم پایداربودن ارائه خدمات و سرعت انجام عملیات بانکی در سطح شعب و همچنین پلتفرم‌های بانکداری بانک سینا تأکید کرد.وی گفت: میزان نوآوری و ارائه خدمات کاربرپسند در بانکداری دیجیتال یکی از شاخص‌های مهم مشتریان برای استفاده از خدمات بانک‌ها در فضای رقابتی امروز است و بانک‌هایی موفق‌تر خواهند بود که خلاقیت، نوآوری، انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و ارتقای دانش روز نیروی انسانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. بر همین اساس نیز در دوره جدید مدیریتی در بانک سینا، توجه و تمرکز بر حوزه فناوری اطلاعات تقویت خواهد شد تا بتوانیم در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو باشیم. در این بازدید که چنگیز مروج، قائم‌مقام مدیرعامل نیز حضور داشت، کاظم نراقیان، معاون فناوری اطلاعات بانک سینا توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها، سامانه‌ها و زیرساخت‌های فناوری بانک ارائه کرد.

مدیرعامل بانک اعلام داشت:

گروه بانک و بیمه: مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت اموال مازاد در بانک توسعه تعاون به صفر نزدیک شده است.
محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: ظرفیت های بانک برای حمایت از تعاونی ها قابل ملاحظه است. بانک عاملیت بسیاری از طرحهای مهم ملی از جمله تبصره 18، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، طرح ملی مسکن، نهادهای حمایتی و مشاغل خانگی را عهده دار بوده است. بانک توسعه تعاون در تمامی این طرحها عملکرد حداکثری داشته است. بارها اعلام کرده ایم که سهم تعاون باید در این طرحهای تبصره ای و تکلیفی افزایش یابد و تمایل داریم تمام معرفی شدگان این طرحها از جنس تعاون باشند.وی افزود: در همه جلسات همواره از تمامی متولیان تعاون در دولت، وزارتخانه و استانها خواسته ایم تعاونی ها را به گونه ای هدایت نمایند تا تمامی حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک توسعه تعاون به تعاونی ها اختصاص داشته باشد. بانک توسعه تعاون برای تحقق شعار راهبردی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری همه امکانات را بکار گرفته است. با توجه به این که رهبر عظیم الشان مهمترین مصداق «مشارکت مردم» را به تعاون تعبیر کردند بانک توسعه تعاون در مسیر تحقق شعار سال بر خود تکلیف می داند تا تعاونی ها به عنوان جامعه هدف از انواع خدمات بانکی و اعتباری بالاترین سهم را داشته باشند.شیخ حسینی تاکید کرد: اموال مازاد به خوبی در بانک توسعه تعاون ساماندهی شده است. کمیته مولد سازی در این بانک با نقش آفرینی معاون مالی و پشتیبانی و رییس اداره ساختمان املاک و دیگر اعضا به نحو مناسبی اموال مازاد را تعیین تکلیف نموده اند. در جدیدترین گزارش بانک مرکزی میزان اموال مازاد در بانک توسعه تعاون 21 میلیارد ریال اعلام شده است و در مقایسه با گزارش دو سال پیش از آن 99 درصد کاهش داشته است. با این روند اموال مازاد به صفر می رسد.این مقام بانکی گفت: در مبحث شعار راهبردی «جهش تولید با مشارکت مردم» رویکرد مبتنی بر دانش و عملیاتی داریم. اعتقاد داریم با استفاده از سامانه ها و با مشارکت جستن از مردم امکان راه اندازی پروژه های مهم وجود دارد. بانک در این زمینه همکاری هایی را با نهادهای معتبر آغاز نموده است و از تمامی امکانات و زیرساخت های فناوری و بانکی خود برای پیشبرد برنامه ها بهره می برد.

به گزارش تجارت به نقل از کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی بر اساس آمار بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات در گروه مصرف‌ کننده نهایی (خانوار) از جمله قرض‌الحسنه ازدواج، ضروری، فرزندآوری و اشتغال … توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافت.به گزارش روابط عمومی کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی ،
کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، مجموعاً ۵۶ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال مربوط به دو گروه، شامل صاحبان کسب ‌وکار (حقوقی و حقیقی) در شش بخش شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات، متفرقه و همچنین گروه مصرف‌کننده نهایی
(خانوار) بوده است.

سهم بانک های خصوصی از کل تسهیلات پرداختی
سهم بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از کل تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور مجموعاً ۲۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال است که این رقم ۳۹.۴ درصد از کل تسهیلات را شامل می‌شود. در مقابل سهم بانک‌های دولتی ۲۳.۷ درصد و بانک‌های خصوصی شده (اصل ۴۴) نیز ۳۶.۹ می‌باشد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال ۱۴۰۱ این میزان برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی حدود ۲۵ درصد رشد داشته که با توجه به هدف‌گذاری و کنترل مقداری ترازنامه بانک ها به میزان سالانه ۲۴ درصد، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اگر نیروهای نظامی فرانسه به کمک اوکراین بیایند، این نظامیان به اهدافی برای ارتش روسیه تبدیل خواهند شد. او همچنین به انتقاد از عملیات رژیم صهیونیستی در رفح پرداخت. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اگر فرانسه نیروهای نظامی خود را برای جنگ با روسیه به اوکراین بفرستند، این نظامیان به اهداف مشروع ارتش روسیه بدل خواهند شد. پیش‌تر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با نشریه اکونومیست مدعی شد اگر اوکراین درخواست کند، ممکن است اروپا به این کشور نیروی نظامی اعزام کند. زاخارووا درباره این اظهارات گفت: «ماکرون این لفاظی‌ها را با هدف ایجاد نوعی «ابهام استراتژیک» برای روسیه مطرح می‌کند. اما متاسفانه باید ناامیدش کنیم، وضعیت برای ما کاملاً قطعی (و بدون ابهام) است. از مدت‌ها پیش در این باره تصمیم‌گیری کرده‌ایم.

نخست وزیر لیتوانی در پی انتشار گزارشها درباره شروع برنامه اعزام ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی به اوکراین گفت، دولت او نیز اعزام سربازان لیتوانیایی به اوکراین برای یک ماموریت آموزشی را در دست بررسی دارد. روز دوشنبه گزارش شد فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرده و آنها برای پشتیبانی از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. بر اساس گزارش روزنامه «ایژیا تایمز» سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام زیر مجموعه فرماندهی لژیون نیروهای فرانسه به اوکراین اعزام شده‌اند. بر اساس این گزارش «استفن براین» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری ادعا کرد تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی اعزام شده به اوکراین حدود ۱۰۰ نفر است و این صرفا اولین مرحله از برنامه اعزام ۱۵۰۰ سرباز لژیون فرانسوی به اوکراین است.

استقبال اعراب از تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
در گزارشی با نگاهی کلی به تردیدها نسبت به ایده تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای تامین امنیت غزه پساجنگ تا زمان تشکیل کشوری فلسطینی و ملاحظاتی که در این باره وجود دارد، آمده است که این گزینه به عنوان یکی از چند راهکار برای در پیش گرفتن مسیری به سمت برقراری ثبات منطقه‌ای و تشکیل کشوری فلسطینی میان پایتخت‌های منطقه و کشورهای غربی مورد بحث است. در گزارشی که در یک رسانه انگلیسی منتشر شده، مطرح شد که کشورهای عربی با تلاش در راستای طرح برنامه‌ پساجنگ برای غزه، ایده تشکیل نیروی نظامی حافظ صلح چند ملیتی برای غزه و کرانه باختری اشغالی را بررسی می‌کنند. در گزارش در روزنامه فایننشال تایمز آمده است: پیش‌نویس پیشنهادات ارائه‌شده در این زمینه که به آمریکا نیز منتقل شده، یکی از چند گزینه‌ای است که توسط کشورهای عربی و غربی که از روی استیصال خواستار پایان یافتن درگیری هستند و تلاش می‌کنند مسیری برای ثبات منطقه‌ای و تشکیل کشوری فلسطینی ایجاد کنند، مورد بحث است.

هند و اتحادیه اروپا به دنبال گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی
اتحادیه اروپا و هند به تازگی دومین رایزنی خود در زمینه امنیت و دفاع را در دهلی نو برگزار و درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای اروپا، تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی، تعمیق تعاملات و بررسی زمینه‌های جدید همکاری تبادل نظر کردند. در این رایزنی‌ها اتحادیه اروپا و هند درباره مسائل بین المللی و منطقه‌ای اروپا، از جمله جنگ اوکراین و همچنین تحولات آسیای جنوبی و خاورمیانه تبادل نظر و ارزیابی‌های مربوطه خود را مطرح کردند. آنان درباره تحولات سیاست‌های امنیتی و دفاعی نیز گفت‌وگو کردند. اتحادیه اروپا از اجرای «قطب‌نمای راهبردی» و «راهبرد منطقه هند-آرام» اتحادیه اروپا، از جمله «راهبرد صنعتی دفاعی اروپا» (EDIS) و عملیات‌های جدید اتحادیه اروپا خبر داد. شرکت کنندگان در این رایزنی که ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) برگزار شد، همچنین درباره تعمیق تعاملات در زمینه‌های کنونی همکاری‌های دوجانبه خود مانند زمینه‌های سایبری، امنیت دریایی و مدیریت بحران با استفاده کامل از امکانات فراهم شده توسط پروژه اتحادیه اروپا به نام «افزایش همکاری در آسیا و با آسیا (ESIWA) » گفت‌وگو و توافق کردند.

گزارش «تجارت» از تشدید مخالفت‌های بین‌المللی با حمله رژیم اسرائیل به رفح:

گروه جهان: تداوم موج جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه، موجی بزرگ از مخالفت بین‌المللی را با تل‌آویو رقم زده است. اکنون شرایط به گونه‌ای است که حتی نزدیک‌ترین متحدان این رژیم نیز دیگر حاضر به تداوم حمایت تسلیحاتی خود نیستند. اگر هم در بُعد سیاسی فعلا انتقادی از رژیم اسرائیل مطرح نمی‌شود، بیشتر به دلالیل استراتژیک است.
به گزارش «تجارت»، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با وجود مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است. رژیم اسرائیل طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

درخواست‌های بین‌المللی برای پایان جنایت در رفح
با ورود به سومین روز آغاز حمله رژیم اسرائیل به رفح، مخالفت‌های بین‌المللی نیز به اوج رسیده است. در مهم‌ترین سطح، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است. دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند. این مقام سازمان ملل در این بیانیه‌ هشدار داد: بدون آتش بس، آزادی اسرای اسرائیلی در غزه در کار نخواهد بود و باعث حمله ویرانگر در رفح خواهد شد. همچنین، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه رفح فاجعه انسانی است؛ اکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در آنجا وجود دارند و بیش از ۱.۵ میلیون تن در جنوب نوار غزه در منطقه رفح مستقر هستند.
وزارت امور خارجه قطر نیز دیروز چهارشنبه نسبت به خطرات حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه و کوچاندن اهالی آن هشدار داد و خواهان اقدام بین المللی فوری برای جلوگیری از نسل کشی در این شهر شد. وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: بمباران شهرداری رفح، حمله به گذرگاه زمینی آن و تهدید به کوچاندن شهروندان فلسطینی از پناهگاه ها را به شدت محکوم می‌کنیم.
در این بیانیه آمده است: ما خواهان تحرکات فوری بین‌المللی در راستای ممانعت از حمله به شهر رفح و جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل‌کشی و محافظت کامل از غیرنظامیان هستیم. وزارت خارجه قطر تاکید کرد: کوچاندن غیرنظامیان از شهر رفح نقض خطرناک قوانین بین‌المللی بوده و بحران انسانی در نوار غزه را چند برابر می‌کند. در سطحی دیگر، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در سخنانی در جریان نشست کنگره آمریکا گفت که حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه فاجعه در این باریکه را تشدید می‌کند. وزارت خارجه امارات هم در بیانیه‌ای حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی و سیطره آن‌ها بر گذرگاه رفح را به شدت محکوم و نسبت به پیامدهای تنش نظامی که منجر به کشته شدن غیرنظامیان بیشتر می‌شود، هشدار داد.
محدود شدن حمایت تسلیحاتی آمریکا و انگلیس از تل‌آویو
هم‌زمان با آغاز عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح فشارها برای تحریم تسلیحاتی این رژیم به شدت افزایش پیدا کرده است. در مهم‌ترین سطح، یکی از مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.» طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اولین بار از زمانی است که جو بایدن از زمان هشدارش به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل دست چنین اقدامی زده است؛ او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال غزه به رفتار تل‌آویو با غیرنظامیان بستگی خواهد داشت. این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هنوز تصمیم نهایی درباره این محموله نگرفتیم و فعلا ارسال آن متوقف شده است.» علاوه بر آمریکا، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس دیروز چهارشنبه در نشست پرسش‌وپاسخ از نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام ادعا کرد: ما مسوولیت خود را در خصوص صادرات سلاح جدی می‌گیریم و از یکی از دقیق‌ترین نظام‌های صادرات سلاح در دنیا برخوردار هستیم. وی با بیان اینکه دولت لندن «به طور مداوم پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را ارزیابی می‌کند»، افزود: موضع ما بعد از آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته تغییری نکرده است. نخست وزیر انگلیس در حالی این مطلب را بیان کرد که بر اساس گزارش‌ها، اسناد ارزیابی‌های دولت لندن از تحولات فلسطین، مربوط به گذشته است. روزنامه گاردین چندی پیش در گزارشی نوشت که انگلیس، تنها پس از گذشت ۲ روز از کشته شدن سه تن از امدادگران این کشور در جریان حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به کاروان حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با این رژیم تروریستی چراغ سبز نشان داد. بر اساس این گزارش، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با وجود کشته‌شدن اتباع این کشور در غزه، به طور شخصی با ادامه فروش سلاح به اسرائیل موافقت کرده است. این درحالی است که او پیشتر گفته بود مرگ امدادگران انگلیسی نشانگر شکست اخلاقی و سیستماتیک ارتش اسرائیل است.

نقض معادهدات از سوی تل‌آویو با ورود به فیلادلفیا
پس از اینکه روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از ۱۹ سال وارد محور فیلادلفیا شدند، تحلیلگران مصری به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار موضع کوبنده در قبال تل آویو به خاطر نقض پیمان سازش و توافق فیلادلفیا شده و تحرک این رژیم را به مثابه تهدیدی برای امنیت، منافع و حاکمیت مصر قلمداد کردند. «فرغلی طه» تحلیلگر مصری درباره خطرناک بودن آنچه رژیم صهیونیستی انجام داده است، گفت که با ورود نیروهای صهیونیست به گذرگاه فلسطینی رفح و محور فیلادلفیا در نزدیکی گذرگاه و مرزهای مصر، این اقدام به مثابه نقض معاهده سازش سال ۱۹۷۹ و توافق فیلادلفیا، امضا شده در سال ۲۰۰۵ است. وی با اشاره به موضع انفعالی قاهره در این زمینه بیان کرد: موضع مصر آنگونه که باید حامی فلسطین باشد، نیست. این کشور باید از حیث سیاسی و نظامی موضع قوی اتخاذ کند تا مانع حمله اسرائیل به رفح شود. اگر مصر آنگونه که ما امیدوار بودیم موضع کشورهای عربی را علیه آمریکا و اسرائیل اتخاذ می کرد و تهدید به ورود به رفح با هماهنگی غزه برای ممانعت از ورود نیروهای اسرائیلی می کرد، آمریکا و رژیم اسرائیل جرات تشدید اقدامات تنش زا و جنگ با مصر در منطقه را نداشتند.