بانک ملت سامانه هوشمند سوخت را نوسازی می‌کند

با امضای تفاهم‌نامه‌های راهبردی، سامانه هوشمند سوخت کشور با سخت افزار و نرم افزارهای بومی با مشارکت بانک ملت نوسازی می شود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت در جریان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، دو تفاهم سه جانبه جداگانه بین بانک ملت، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران و شرکت های دانش بنیان یاور همگامان کویر یزد و صنایع الکترونیک شیراز برای مشارکت در این پروژه کلان نوسازی تجهیزات ترمینال های سامانه هوشمند سوخت مجاری عرضه با حضور فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت، جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران،جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و مدیران عامل دو مجموعه دانش بنیان امضا شدند.با امضای این تفاهم نامه ها بانک ملت در نوسازی تجهیزات ۳۰ هزار جایگاه سوخت کشور و سامانه هوشمند سوخت مشارکت خواهد داشت.همچنین در ادامه این نشست، تفاهم نامه طراحی، پیاده سازی و استقرار سیستم طرح هوشمندسازی جایگاه های عرضه CNG در سراسر کشور با حضور فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت و جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران امضا شد. نوسازی و جایگزینی سخت‌ افزارهای بومی سامانه و پیاده سازی نرم افزارهای سامانه هوشمند سوخت و همچنین هوشمندسازی جایگاه های عرضه CNG از مفاد مهم این تفاهم نامه ها است.

 

تشریح راهبردهای نوین بانک صادرات ایران در دیدار با فعالان این صنعت

مدیرعامل بانک صادرات ایران در دومین روز از برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با برخی دیگر از مدیران شرکت‌ها و فعالان این صنعت دیدار و راهبردهای نوین برای تأمین مالی این صنایع را تشریح کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در این بازدیدها که به همراه مهدی اقبالی راد عضو هیئت مدیره، محمد وطن‌پور معاون بانکداری جامع و برخی دیگر از مدیران ارشد بانک همراه بود، راهکارها و راهبردهای نوین بانک صادرات ایران را در تأمین مالی صنعت نفت و بخش‌های مختلف آن تشریح و آمادگی این بانک برای پشتیبانی از تولید و عملیاتی کردن طرح‌های زیربنایی و ایجاد ارزش‌افزوده در زیرمجموعه های صنعت نفت را اعلام کرد.سیفی در این نمایشگاه با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بیش از ۱۰ شرکت بزرگ و فعال از جمله شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، اکسیر نوین فرآیند آسیا( تولیدکننده کاتالیست در صنعت نفت)، پترو تامین فهم( تولیدکننده شیرین‌کننده گاز )، پناه‌صنعت‌پارت(پیمانکار طراحی، اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های صنعت نفت)، نفت بهران، مهندسی و ساختمان صنایع نفت(OIEC)، پتروپارس، صنایع دریایی صدرا و برخی دیگر از فعالان و پیشکسوتان این صنایع دیدار کرد.

جشنواره میلاد حافظ
تجارت-بیمه حافظ در ایام سالروز تاسیس شرکت مورخ 17/02/1381و در راستای تکریم مشتریان، در قالب جشنواره " میلاد حافظ " پوشش های بیمه ای در کلیه رشته ها (به غیر از ثالث اتومبیل و درمان تکمیلی) را با شرایط بهینه، ارایه می نماید. متقاضیان محترم بیمه می توانند از تاریخ 17/02/1403 لغایت 28/03/1403 با مراجعه به شعب و نمایندگان در سراسر کشور و یا تماس با ایشان بر اساس شماره های مندرج در سایت ضمن خرید بیمه نامه و بهره مندی از شرایط ویژه، در قرعه کشی نیز شرکت نمایند.

آغاز پذیره نویسی شرکت ایران دارو با ضمانت بانک کارآفرین
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، پیرو مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت ایران دارو (سهامی عام) به مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال با ضمانت بانک کارآفرین از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از روز شنبه مورخ 22/۰۲/1403 آغاز می شود.گفتنی است در سال ۱۴۰۲ مجموعا مبلغ ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال اوراق به ضمانت بانک کارآفرین در بازار بورس و فرابورس منتشر شده است. در سال جاری نیز اوراق شرکت دارویی پوراطب گسترایرانیان (سهامی خاص) به ضمانت بانک کارآفرین، نخستین اوراق منتشره در سال ۱۴۰۳ بود که با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار توسط بانک کارآفرین ضمانت شد.

جابجایی شعبه پارک ساعی بانک اقتصادنوین در تهران
شعبه «پارک ساعی» بانک اقتصادنوین به‌منظور انجام عملیات بازسازی به محل موقت منتقل شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، شعبه پارک ساعی (کد ۱۵۲) از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به‌صورت موقت به محل شعبه توانیر به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به سه‌راه توانیر، پلاک ۲۳۱۳ منتقل شد که پس از انجام عملیات بازسازی به محل قبلی خود بازخواهد گشت و با شرایط مطلوب‌تری آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی خواهد بود.

در نخستین مجمع صف و ستاد بانک در سال ۱۴۰۳ مطرح شد:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی- دوره اول مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین مجمع صف و ستاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف بررسی عملکرد بانک در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های بانک برای سال ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل و رؤسای ادارات کل ستادی برگزار شد. مدیران استانی بانک نیز به‌صورت آنلاین در این جلسه شرکت کردند. طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای هر استان دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: عملکرد سال گذشته مطلوب بوده و باعث بالا رفتن انتظارات از بانک شده است. وی در رابطه با رشد منابع تأکید کرد: ضرورت دارد که رشد منابع بانک به‌صورت پیوسته و مستمر تحقق یابد. شمسی‌نژاد با اشاره به اهمیت حوزه اصناف و کسب‌وکارهای خرد، گفت: باید در همه استان‌ها یک کارگروه مرتبط با این حوزه شکل گیرد و موضوعات مربوطه را به‌طور مداوم پیگیری کنند. وی تصریح کرد: لازم است برخی طرح‌ها متناسب با نیاز استان‌ها بومی‌سازی شده و اجرا شود و در این حوزه نیز حتماً از ظرفیت‌های کارگروه طراحی محصول استفاده شود. در حال حاضر در برخی از استان‌ها طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که لازم است توسعه یابد. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اهمیت حوزه بازطراحی هویت بصری بانک، گفت: لازم است که سریع‌تر این پروژه به پایان برسد و همه شعب بانک با ظاهری یکپارچه به ارائه خدمت بپردازند. ساختار روابط عمومی و بازاریابی در استان‌ها تفکیک شده و باید نتیجه آن مشاهده شود.
کاهش تعداد تسهیلات با مطالبات غیرجاری، دستاورد مهمی است دکتر «محمدرضا محمودپناه» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیگر سخنران این جلسه بود که گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد تسهیلاتی که مطالبات آن‌ها غیرجاری شده، کاهش یافته و این دستاورد مهمی است. این در حالی است که تعداد تسهیلات بانک در سال گذشته به عدد فوق‌العاده ۳ میلیون و ۸۵۰هزار فقره رسیده است. وی با تأکید بر اهمیت حوزه منابع انسانی و ضرورت بها دادن بیش از پیش به نیروهای شایسته، اظهار داشت: افرادی که به سازمان «دلبستگی» دارند می‌توانند برای بانک ارزش‌آفرین باشند. توجه ویژه بانک به کسب‌وکارهای خرد «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز خاطرنشان ساخت: سند استراتژی بانک کار بسیار مهمی است که معاونت برنامه‌ریزی و تحول انجام داده‌ و به‌زودی این سند نهایی شده و به تصویب می‌رسد.

صورت‌های مالی حسابرسی شده و گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت اقتصادی نگین گردشگری در سامانه کدال بارگذاری شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، صورت سود و زیان تلفیقی شرکت اقتصادی نگین گردشگری که با نماد «گنگین» در فرابورس حضور دارد، با مبلغی بالغ بر 5/26 همت (شرکت اصلی 1/2 همت) در سرفصل درآمدهای عملیاتی، مبلغ 7/6 همت (شرکت اصلی ۲ همت) در سرفصل سود عملیاتی و مبلغ 1/4 همت (شرکت اصلی 5/1 همت) به عنوان سود خالص پس از کسر مالیات با اظهارنظر مطلوب برای شرکت اصلی و یک بند شرط برای صورت‌های مالی تلفیقی در سامانه کدال بارگذاری شد. برابر ارقام گزارش شده در ترازنامه تلفیقی، جمع دارایی‌های شرکت از مبلغ 6/35 همت در دوره گذشته به مبلغ 9/48 همت در دوره مورد گزارش افزایش و حقوق مالکانه شرکت برای سال ۱۴۰۲ مبلغ 8/13 همت گزارش شده است. این در شرایطی است که تغییرات مشابه شرکت اصلی در قیاس با دوره مالی قبل در سرفصل جمع دارایی‌های شرکت از مبلغ 7/4 همت به 8/10 همت را نشان می‌دهد و حقوق مالکانه شرکت برای سال ۱۴۰۲ مبلغ 3/2 همت گزارش
شده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان بیان کرد که اگر نیروهای رژیم صهیونیستی وارد شهر رفح شوند، کمک‌های واشنگتن به این رژیم متوقف خواهد شد. پس از این مصاحبه، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم تصریح کرد که ایالات متحده در حال بررسی ارسال «کمک‌های کوتاه‌مدت» به رژیم صهیونیستی به دلیل اوضاع رفح است. خبرگزاری تاس گزارش کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: «بایدن می‌خواهد تمامی کمک‌ها به اسرائیل را فورا متوقف کند.» این رئیس‌جمهور سابق که از حامیان رژیم صهیونیستی است، افزود: «حزب دموکرات در واقع از اسرائیل متنفر است.»

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد با گفت‌وگوی منطقی و خلوص نیت می‌توان انتخابات ریاست‌جمهوری را در کمتر از ۱۰ روز برگزار کرد. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه هیچ مانعی در انتخاب سریع رئیس جمهور کشورش نمی‌بیند و لبنانی‌ها می‌توانند در این مورد به توافق برسند، تاکید کرد در نهایت برای پایان دادن به این موضوع از نشستن بر سر میز گفت‌وگو گریزی نیست. وی به روزنامه «الجمهوریه» تاکید کرد: با گفت‌وگوی منطقی و واقعی و نیت صادقانه می‌توانیم انتخابات ریاست جمهوری را در کمتر از ۱۰ روز به پایان برسانیم. در سایه بحران‌های پیاپی لبنان و خطر ورود به جنگ به دلیل درگیری‌های میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی که از اکتبر گذشته تاکنون ادامه دارد، لبنان از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی رنج می‌برد.

مصر به لغو توافق کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی تهدید کرد
رسانه‌های صهیونیستی از تهدید مصر به رژیم صهیونیستی برای لغو توافق کمپ دیوید در صورت عدم توقف عملیات این رژیم در شهر رفح خبر دادند و بر ضرورت بازگشت به مذاکرات جدی تاکید کردند. روزنامه عبری «معاریو» نوشت مقامات مصری به «ویلیام برنز»، مدیر سرویس اطلاعات آمریکا اطلاع داده‌اند که آمریکا باید برای توقف عملیات خود در شهر رفح و بازگشت به مذاکرات جدی، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد در غیر این صورت قاهره برای لغو توافقنامه کمپ دیوید اقدام خواهد کرد. این روزنامه صهیونیستی نوشت لحن رسانه‌های مصری تند است و خواستار لغو این توافق شده‌اند، مساله‌ای که مقامات ارشد صهیونیستی را بر آن داشت تا با همتایان مصری خود تماس بگیرند و از ماهیت و جزئیات خواسته‌ها مطلع شوند. در همین حال، این روزنامه نوشت برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، مصر از رانندگان کامیون‌های امدادی درخواست می‌کند که منطقه گذرگاه رفح را از سمت مصر تخلیه کنند.

تاکسی پرنده در حج آزمایش می‌شود
وزیر حمل و نقل و لجستیک عربستان اعلام کرد تاکسی‌های پرنده و پهپادها در حج امسال آزمایش خواهد شد. «صالح الجاسر» ـ وزیر حمل و نقل عربستان سعودی ـ به العربیه گفت: رقابت بین بسیاری از شرکت‌های تخصصی در بخش حمل و نقل برای ارائه بهترین وسیله در سال‌های آینده وجود دارد، که گونه‌های بسیار پیشرفته برنامه حمل و نقل، از جمله تاکسی‌های هوایی را شامل می‌شود و عربستان در حال آماده‌سازی فناوری‌ها و وسایل حمل و نقلِ انعطاف‌پذیرتر و سریع‌تر در موسم حج امسال برای تسهیل سفر زائران است. الجاسر افزود: اوایل امسال، خطوط هوایی عربستان سعودی از برنامه‌های خود برای استفاده از تاکسی‌های پرنده و هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال زائران حج بین فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جده و هتل‌های مکه رونمایی کرد. عربستان سعودی قصد دارد حدود ۱۰۰ پرنده برای اجرای این سرویس بخرد. موسم حج ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد.

نمایش قدرت پوتین، کی‌یف را سردرگم کرده است

گروه جهان: آن‌چنان که ولادیمیر پوتین اخیرا هشدار داده بود، موج جدید حملات بزرگ و همه‌جانیه روس‌ها در میدان جنگ اوکراین آغاز شده‌ است. زلنسکی و دولت کی‌یف که در باتقلاق اعتماد به حمایت‌های غرب گرفتار شده‌اند، بیش از هر زمان دیگری نگران وضعیت میدانی جنگ هستند. به گونه‌ی که در صورت تعلل غرب در کمک‌رسانی به اوکراین در آینده نزدیک شاهد شکست بزرگ اوکراین خواهیم بود.
به گزارش «تجارت»، روسیه با اینکه اخیرا از کنترل دو روستا در مرز با منطقه لوهانسک خبر داده و اخیرا نیز در خطوط مقدم جنگ در ناحیه خارکیف شواهد زا پیشروی ارتش روسیه حکایت دارد. سی‌ان‌ان با استناد بر اطلاعات منابع و مقام‌های اوکراینی از ۲ حمله برون‌مرزی نیروهای روسیه در شمال اوکراین و پیش‌روی پنج کیلومتری این نیروها خبر داد. این شبکه خبری به نقل از یک منبع نظامی اوکراینی افزود: در اولین تحول، سربازان روسیه دست کم تا یک کیلومتر در شهر «ووچانسک» (Vovchansk) در خارکیف نفوذ کرده اند. این منبع اظهار داشت: هدف از این حمله ورود به این شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری و ایجاد منطقه حائل در مرز برای حفظ امنیت خاک روسیه در جنگ است.

پیشروی محسوس روس‌های در خارکیف
به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است. نیروهای روسیه در منطقه‌ای که نزدیک به دو سال پیش از آنجا عقب رانده شده بودند، پیشروی کردند و این تازه‌ترین دستاورد از یک سری پیشروی‌هایی است که در آن نیروهای اوکراینی خود را مغلوب و در هم شکسته می‌بینند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با بیان اینکه «نبردی شدید» در خارکیف در جریان است، افزود: «ما باید عملیات تهاجمی روسیه را مختل کنیم و ابتکار عمل را به اوکراین بازگردانیم.» «اولگ سینگوبوف» فرماندار خارکیف در شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه «در مجموع ۱۷۷۵ نفر تخلیه شده‌اند» افزود که حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بر ۳۰ شهرک تأثیر گذاشته است. به گزارش دیلی‌تلگراف، منطقه خارکیف از سپتامبر ۲۰۲۲ عمدتا تحت کنترل اوکراین مانده است. در همین حال روسیه می‌گوید پنج روستا در منطقه خارکیف اوکراین را تحت کنترل خود درآورده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را که روسیه روز جمعه به آنجا حمله کرد، تصرف کرده است. وزارت دفاع روسیه دیروز (شنبه) در نشست خبری خود اعلام کرد نیروهای روسیه روستاهای «پلتنیوکا»، «اوهیرتسو»، «بوریسیوکا»، «پیلنا» و «استریلچنا» را که همگی مستقیما در مرز با منطقه بلگورود روسیه قرار دارند، تصرف کرده‌اند. در این نشست همچنین گفته شد که نیروهای روسیه روستای «کرامیک» در شرق منطقه «دونتسک» را که مسکو در ماه‌های اخیر آهسته اما پیوسته در آن پیشروی کرده، تصرف کرده‌اند. این در حالیست که فرماندار خارکیف گفت نبرد سنگینی برای به دست گرفتن کنترل سه روستا در حال انجام است. به گفته او، نیروهای اوکراینی برای نفوذ هر چه بیشتر تلاش می‌کنند و حضور خود را تقویت کرده‌اند. این مقام اوکراینی گفت ارتش روسیه همچنان به شمال شرق منطقه خارکیف حمله می‌کند.

کمک‌های ناکافی آمریکا به اوکراین
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه طی کنفرانس خبری خود از ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین خبر داد و گفت: «من اطمینان می‌دهم که بسته تسلیحاتی بیشتر طی هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. در واقع، آمریکا از تخصیص سلاح های جدید به کی یف به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار خبر داد » اما در واکنش به این کمک‌ها، رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که بسته‌های کمکی از سوی غرب ناکافی است. «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که اعلام بسته‌های کمکی جدید از سوی غرب برای اوکراین کافی نیست. زلنسکی در پلتفرم ایکس نوشت: «بسته کمکی کاملا مفید برای اوکراین تسلیحاتی است که به طور مستقیم به کشور تحویل داده می‌شود نه فقط اعلام این برنامه‌ها». روزنامه هیل امریکا نیزنوشت: «زلنسکی از این بیانیه ها راضی نیست واین نشان دهنده عدم اشتیاق او برای بسته کمکی جدید است».

اطلاع‌رسانی آمریکا درباره حمله فراگیر مسکو به اوکراین
پس از آنکه اوکراین، روسیه را به «تجدید قوای ارتش و حملات جدید» متهم کرد، کاخ سفید نیز مدعی شد که نیروهای روسیه می‌توانند «حمله‌ای تمام‌عیار» را به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین انجام دهند. رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین روز جمعه ادعا کردند که روسیه «حمله جدید تمام‌عیاری» را انجام داده و چندین نقطه از مواضع را در مرز با خارکیف هدف قرار داده است. طبق گزارش راشا تودی، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید طی یک جلسه توجیهی در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «ایالات متحده نسبت به اینکه روسیه در حال آماده‌سازی جنگی بزرگتر می‌باشد، نگران است. ممکن است روس‌ها خود را برای یک حمله بزرگتر به خارکیف آماده کنند.»

صحه فرانسه بر پیشروی روس‌ها
در سطحی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، مسکو در ماه‌های اخیر به ویژه بعد از افول پیدا کردن کمک‌های نظامی غرب به اوکراین فتوحات پی در پی در خطوط مقدم جنگ در این کشور رقم زده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد واحدهای ارتش این کشور «روستای کیسلیفکا واقع در منطقه خارکیف» و «روستای نووکالینووه در جمهوری خلق دونتسک» را آزاد کرده‌اند. مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در حال نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را به کنترل خود دربیاورد که می‌تواند راه‌گشای آنان برای کنترل گسترده‌تر بر دونباس باشد.

بازی روانی مسکو با غرب
در ادامه پیشروی‌های نظامی روسیه در منطقه خارکیف، به نظر می‌رسد روس‌ها بازی روانی بزرگی را با غرب آغاز کرده‌اند. در همین زمینه شاهد هستیم که سفیر روسیه در آمریکا گفت بسته کمکی دیگر آمریکا به اوکراین، واکنشی به موفقیت نیروهای روسیه در خط مقدم تلقی می‌شود. در همین رابطه «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با انتشار مطلبی در پیام‌رسان تلگرام سفارت روسیه نوشت: «ارسال کمک‌های تسلیحاتی دیگر به رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) واکنشی به موفقیت نیروهای مسلح روسیه در خط مقدم تلقی می‌شود. سربازان و افسران ما با تلاش‌های قهرمانانه خود به آزادی سرزمین‌های روسی ادامه می‌دهند و حتی خود آمریکا هم به این واقعیت اذعان دارد.» خبرگزارس تاس گزارش کرد، آنتونوف هم‌چنین دولت آمریکا را به دلیل عدم پذیرش مسئولیت نسبت به حملات اوکراین به تاسیسات غیرنظامی روسیه با استفاده از تسلیحات ارائه‌شده از سوی ایالات متحده مورد انتقاد قرار داد.