مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اعلام کرد

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقداماتی جهت بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها خبر داد و در عین حال تاکید کرد: اکنون وضعیت تولید و توزیع برندهای مختلف شیرخشک‌های رگولار به حد تعادل رسیده و مشکلی در تامین شیرخشک‌ها نیست.
دکتر علیرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توافق صورت گرفته میان ذینفعان زنجیره تامین شیرخشک به منظور بهبود وضعیت توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها گفت: به دنبال درخواست داروخانه‌ها جهت استمهال بازپرداخت هزینه شیرخشک از شرکت‌های توزیع‌کننده، جلسه‌ای با حضور ذینفعان این حوزه شامل شرکت‌های تامین‌کننده، توزیع کننده و انجمن داروسازان در سازمان غذا و دارو برگزار شد.
وی افزود: پس از بررسی موارد نهایتا مقرر شد که جهت مدیریت بهینه توزیع شیرخشک، زمان بازپرداخت داروخانه‌ها به پخش‌ها در خصوص انواع شیرخشک تولید و توزیع شده، تا پایان سال جاری حداقل سه ماه در نظر گرفته شود.
رستمی گفت: البته داروخانه‌های دارای بدهی سررسید شده تسویه نشده، مشمول این توافق‌نامه نمی‌شوند. همچنین بنابر توافق صورت گرفته، داروخانه‌ها چک تسویه فاکتورهای شیرخشک را مجزا از سایر اقلام صادر خواهند کرد. در مجموع مدت بازپرداخت توزیع کنندگان به تامین کنندگان نیز سه ماه خواهد بود.
وی همچنین در توضیح آخرین وضعیت تولید و تامین شیرخشک در کشور به ایسنا گفت: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برندهای مختلف وجود ندارد و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.
رستمی افزود: در سال گذشته و پس از رفع مشکلات ارزی و از سرگیری روند تولید که در مقطعی از زمان جهت تامین نیاز بازار به صورت سه‌ شیفت نیز انجام شد، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد و آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید.
این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: امسال ورزشگاه تختی میزبان لیگ برتر فوتبال برای تیم‌های تهرانی خواهد بود. علی جوادی در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، درباره برخی حواشی ایجاد شده در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بدون حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: این موضوع در شورای تامین مطرح شده بود و تاکید همه بر حفظ کرامت بانوانی بود که فضا در ورزشگاه آزادی برای بانوان فراهم شده که باید با کرامت حضور پیدا کنند. در این زمینه نامه‌ای را وزیر ورزش به ریاست فدراسیون فوتبال ارائه دادند مبنی بر اینکه فدراسیون برنامه‌ای فوتبال آماده کند. در این نامه تدوین شده بود که نقش کانون های هواداری باید پررنگ دیده شود تا زیرساخت های لازم برای حضور بانوان علاقه‌مند به تیم های فوتبال در ورزشگاه ها فراهم شود. وی همچنین درباره آخرین وضعیت مجموع ورزشی تختی از نظر بازسازی و اینکه گفته می‌شود با تخریب برخی از اماکن ورزشی موجود در این ورزشگاه سرانه فضای ورزشی استان تهران کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: با تخریب برخی از اماکن ورزشی تختی سرانه فضای ورزشی استان تهران کاهش پیدا نمی کند بلکه اضافه نیز می شود. ما استخر فعال در تختی که در طرح قرار بگیرد نداریم. ما یک استخر فعال در تختی داریم که خارج از طرح است و فعالیت می کند. یک استخر دیگر نیز داریم که ۶۰ درصد پیشرفت پروژه داشته که اگر درون طرح قرار بگیرد شهرداری قول داده عین همان استخر با همین میزان پیشرفت در فضای دیگری که ما مشخص می کنیم در تختی ساخته شود. به پیمانکار ابلاغ شده و صورت جلسه آن تهیه شده و هیچ سرانه فضای ورزشی کم نخواهد شد.

آموزش و پرورش نسل کودک و نوجوان در هر کشوری از اولویت‌های راهبردی آن جامعه است که حفظ هویت ملی، ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه منابع انسانی، به میزان موفقیت در این حوزه بستگی دارد. در همین راستا، آمارها نشان می‌دهد که میزان سواد عمومی و امکانات آموزشی کشورمان نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جهش قابل‌توجهی داشته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کودکان در زمان هخامنشیان از بدو تولد تا سن ۵ تا ۷ سالگی باید فقط نزد مادران خود و در محیط خانواده، آموزش‌های ابتدایی و نحوه ‌صحیح آداب زندگی را پشت سر می‌گذاشتند. پس از آن (از ۵ تا ۲۰ سالگی) برای ورود به مدرسه و آموزش‌های همگانی مانند اسب‌سواری، تیراندازی و راستگویی آماده می‌شدند. آموزش و تعلیم در این عهد توسط مُغان(مُغ‌ها) و روحانیان زرتشتی در آتشکده‌ها انجام می‌گرفت، ولی به دستور داریوش اول، مدارسی هم برای آموزش علوم مختلف و فنون نظامی تأسیس شد و در این دوران همانند سایر دوره‌های تاریخی ایران باستان، قشر و طبقه خاصی از جامعه آموزش می‌دیدند. البته آموزش در این دوره نیز محدود به اشراف و طبقات ممتاز جامعه بود.

با بازگشت آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی، پرونده کوتاه‌ترین عمره ایران بسته شد.
به گزارش ایسنا، بامداد دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آخرین گروه از زائران ایرانی از سفر عمره به کشور بازگشتند و پرونده ۲۰ روزه عمره ایران که پس از ۹ سال وقفه باز شده بود، بسته شد. ایران که عمره را از سال ۱۳۹۴ به بعد تعلیق کرده بود، با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد کرد عمره را در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ ازسر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوزهایی که عربستان برای پروازهای ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و به این ترتیب ایران پس از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت‌ماه اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت که تا بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت. در این بازه حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند. طول مدت سفر این زائران ۱۰ روزه بود که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت داشتند. با بسته شدن پرونده این عمره کوتاه، مسئولان سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از حج تمتع، عمره را در سال ۱۴۰۳ ادامه دهند.