ارائه بسته تشویقی ساخت‌وساز در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: بسته تشویقی ساخت‌وساز از 12 خردادماه در اصفهان آغاز شده است و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز دوازدهم خردادماه با حضور در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور ایجاد رونق در ساخت‌وساز، لایحه پیشنهادی شهرداری برای بسته تشویقی را مصوب کرده است، اظهار کرد: این بسته تشویقی کمک می‌کند تا کسانی که تصمیم بر احداث مسکن دارند، بتوانند با شرایط و تسهیلات بهتری از امکانات شهرداری اصفهان استفاده کنند.او با بیان اینکه بسته تشویقی ساخت‌وساز از امروز (12 خردادماه) آغاز شده است و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این بسته تشویقی تخفیف و تقسیط، افزایش سطح اشغال و طبقه مازاد در بافت فرسوده پیش‌بینی و شرایط فوق‌العاده‌ای برای ساختمان‌سازی فراهم شده است.شهردار اصفهان اضافه کرد: جزئیات این بسته تشویقی به‌زودی از رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما از امروز نیز بر روی سامانه‌های شهرداری بارگذاری شده است.افتتاح چند پروژه عمرانی، زیست‌محیطی و فرهنگی در آرامستان باغ رضوان طی هفته گذشته از دیگر بخش های سخنان قاسم زاده بود که با اشاره به آن گفت: نیروگاه خورشیدی و منبع ذخیره آب از پروژه های زیست‌محیطی در این آرامستان است که امیدواریم با همین روند مشکلات این حوزه را کاهش داده و شرایط بهتری را برای زندگی مردم در اصفهان فراهم کنیم.

 

تشدید کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از تشدید نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری و باری برون شهری استان همدان خبر داد. محمد سرگزی گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری می باشد. وی خاطرنشان کرد: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱و شرکت های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد. سرگزی تصریح کرد: گشت های نظارت و کنترل بر تردد وسایل نقلیه عمومی، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافری و باری و همچنین بازدید از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه عمومی با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور با مشارکت روسای، کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، اداره کالا و اداره مسافر و پلیس راه در محل پایانه های مسافری، باربری و پاسگاه‌های پلیس راه استان به صورت مستمر انجام خواهد شد.

اجرای عملیات برگردان
کافوهای مسی به نوری
طرح توسعه شبکه مخابراتی در شهرستان خرم آباد با اجرای عملیات برگردان کافوهای مسی به نوری مخابراتی در مناطق پشت هزار دستگاه محدوده آبشار ۱ تا ۲۷ و آفتاب ۱ تا ۱۲ این شهرستان انجام شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: پروژه توسعه و ارتقای سرویس‌های شبکه تلفن ثابت و دیتای خانگی با نصب تجهیزات فنی و برگردان کافوهای مسی به نوری در محدوده مرکز مخابراتی قائم (عج) مناطق پشت هزار دستگاه محدوده آبشار ۱ تا ۲۷ و آفتاب ۱ تا ۱۲ شهرستان خرم آباد انجام شد. وی افزود : با تلاش کارشناسان فنی و تیم های عملیاتی شبکه و در راستای توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیازهای ارتباطی مردم در محدوده مرکز قائم (عج) شهرستان خرم آباد ، ارتباط سرویس‌های تلفن ثابت مشترکین از کابل مسی بر روی فیبر نوری برگردان شد. بر اساس این خبر با کابل‌کشی، مفصل‌بندی و نصب و راه‌اندازی کافوهای پیشرفته نوری و انجام عملیات فنی برگردان کافوهای نوری اجرایی و عملیاتی شد. مدیر مخابرات منطقه لرستان در ادامه افزود: در اجرای برگردان این کافوها که با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال انجام شد، ظرفیت‌سازی برای 5000 مشترک صورت گرفت که ساکنین این محدوده می توانند با تماس با سا مانه 2020 و یا مراجعه به مرکز مربوطه نسبت به ثبت نام و یا تغییر سرویس اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر نوری و تلفن ثابت از سرویس‌های مخابراتی استفاده می‌کنند. از جمله مزایا و اهداف عملیات برگردان کافوهای مسی بر کافوی فیبرنوری را می‌توان به آماده‌سازی بستر برای تأمین نیازهای ارتباطی و ارائه خدمات پیشرفته مخابراتی شبکه تلفن ثابت و دیتای خانگی، افزایش ظرفیت پهنای باند و پایداری سیستم‌های مخابراتی و ظرفیت سازی برای ارائه سرویس دیتای بر بستر فیبر نوری عنوان کرد.

فاز نخست سیستم CRM شرکت آب و فاضلاب استان قزوین
قریشی- تجارت:‌ با اتمام عملیات اجرایی، فاز نخست سیستم CRM، مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ۱۹ خرداد رونمایی خواهد شد.به گزارش روابط عمومی، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفای استان قزوین در این رابطه گفت: بخش خدمات مشترکین سیستم CRM شرکت آبفای استان قزوین در راستای توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری شایسته و تکریم به مردم راه اندازی شده است.ناصر لامعی افزود: سیستم مذکور موجب دسترسی آسان، سریع، مدیریت عملکرد و پیگیری روند درخواست خدمات و نیز رعایت حقوق شهروندی و مدیریت وصول و درآمدهای شرکت در راستای ایجاد بسترهای لازم و منابع پایداری مطلوب راهبری شبکه و آبرسانی به مردم شریف استان است که بر طبق آن خدمات شناسه دار خدمات مشترکین شرکت به مردم ارائه خواهد شد. وی در پایان اضافه کرد: در این راستا خدمات فروش و پس از فروش مشترکین شرکت از طریق میز خدمت درگاه شرکت و همچنین دفاتر پیشخوان و اپلیکیشن یار آب و مشترکین مرکز ۱۲۲ ، به تدریج و در مراحل مختلف با آگاهی رسانی لازم در جهت شناخت این شیوه انجام خدمت به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و مردم شریف و مشترکان بدون مراجعه حضوری می توانند خدمات ۲۴ گانه را دریافت نمایند.

نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در همدان همزمان با سراسر کشور
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مدیران شرکت‌های تعاونی استان همدان فرصت دارند تا 26 خرداد ماه نسبت به تکمیل پرسشنامه و ثبت نام در جشنواره تعاونی های اقدام نمایند.یوسف شعبانی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی که در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون اقدام به بروزرسانی مدارک و مستندات خود نموده اند، با تأیید کارشناسان می توانند نسبت به تکمیل پرسشنامه جشنواره شاخص کیفی اقدام نمایند.وی تصریح کرد: پس از بررسی مستندات و داوری در سطح استان فرایند رتبه بندی صورت گرفته و به شرکت های تعاونی ابلاغ می گردد که در ادامه متقاضیان می توانند از 28 تیر ماه 1403 تا شش مرداد ماه 1403 نسبت به اعتراض به رتبه بندی اقدام نمایند.

گردهمایی مشترکی بین مدیران عامل صنعت آب و برق با ائمه جمعه
در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب وبرق در تابستان سال 1403 گردهمایی مشترکی بین مدیران عامل صنعت آب و برق استان مرکزی با ائمه جمعه این استان برگزار شد.این گردهمایی به همت شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان در روز سه شنبه 4 خرداد ماه در تصفیه خانه آب شهر اراک برگزار شد. در این گردهمایی ، حشمت اله عباسی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی طی سخنانی نقش روحانیون ، مساجد و مراکز دینی را در شکل گیری باور ها و ارزش ها در بین مردم ،غیر قابل انکار دانست و تاکید نمود که آموزه های دینی و فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف آب و برق می تواند نقش مهمی در تبیین فرهنگ مصرف بهینه در جامعه ایفا نماید.

طی گفت و گویی عنوان شد ؛

جلیل کریمی - یکی از مزایای حمل و نقل ریلی بار در مقایسه با جابجایی جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی هواست. از آنجایی که حمل بار به صورت ریلی حدوداً یک دهم جاده‌ای به سوخت نیاز دارد؛ به همین دلیل در اهداف توسعه کشور به افزایش سهم راه‌آهن از حمل بار توجه ویژه شده است به طوری که طبق برنامه ششم قرار بود 30 درصد از جابجایی کل بار کشور به سمت حمل و نقل ریلی برود. اما این هدف در پایان برنامه محقق نشد و از هشت درصد فراتر نرفت.اگر این هدف محقق می‌شد با توجه به جابجایی حدود 550 میلیون تن بار در کشور، می‌توانست کاهش 1.8 میلیارد لیتری مصرف گازوئیل و در نتیجه کاهش انتشار 4.7 میلیون تن دی اکسید کربن در سال را به همراه داشته باشد و حدود 893 میلیون دلار(45 هزار میلیارد تومان) هزینه‌های زیست محیطی را کمتر کند.در همین خصوص با محمد درویش فعال محیط زیست و سید طه‌حسین مدنی رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند گفت و گویی داشتیم که ماحصل آن در ادامه می آید:

استقرار در سواحل جنوبی به نفع صنایع است
محمد درویش با بیان اینکه حمل و نقل ریلی یکی از بهانه‌های صنایع مستقر در مرکز ایران به خصوص صنایع فولادی برای انتقال به خطوط ساحلی جنوب کشور را می‌گیرد؛ گفت: این صنایع معتقدند استقرار در سواحل جنوب، هزینه‌های انتقال مواد معدنی و مصالح که عمدتاً در مرکز کشور هستند را افزایش می‌دهد و به همین دلیل رفتن به سواحل جنوبی در چنین شرایطی مقرون به صرفه نیست. وی افزود: استقرار این صنایع آب‌بر، مرکز ایران را با بحران شدید کمبود منابع آب و همچنین آلودگی شدید در شهرهایی چون اصفهان، اراک، یزد، اردکان و ... مواجه کرده است و اگر سیستم حمل و نقل ارتقا پیدا می‌کرد و تمام سواحل جنوبی ما از آن برخوردار می‌شد؛ امکان ارسال مصالح و مواد معدنی با هزینه بسیار کمتری به این کارخانه‌های انرژی‌بر و آلاینده وجود داشت و خسارت‌های کمتری متوجه کشور می‌شد. درویش خاطرنشان کرد: به نفع این صنایع است که به سمت سواحل جنوبی بروند و در صورت توسعه حمل و نقل ریلی کشور، به خوبی از این طرح استقبال می‌کنند. این فعال محیط زیست ادامه داد: علاوه بر این، سالانه در جاده‌های کشور ما بین 17 تا 18 هزار نفر کشته و نزدیک به 200 هزار نفر معلول و مجروح می‌شوند و خانواده‌های زیادی مصیبت می‌بینند. بنابراین هر قدر که بتوانیم بار ترافیک جاده‌ها ر ا کاهش داده و به سمت حمل و نقل ریلی هدایت کنیم؛ این خسارت‌ها هم کمتر می‌شود. درویش خاطرنشان کرد: همچنین ایران یکی از بالاترین سرانه‌های مصرف سوخت را در جهان دارد و باز هرچقدر که بتوانیم به حمل و نقل ریلی کمک کنیم سرانه مصرف سوخت هم کاهش خواهد داشت.
توسعه حمل و نقل ریلی، پیش‌نیاز انتقال صنایع به سواحل جنوبی است
سید طه‌حسین مدنی رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند هم در خصوص اهمیت انتقال صنایع سنگین به سواحل جنوبی کشور و نقش مهم راه‌آهن و توسعه حمل و نقل ریلی بار در عملیاتی شدن آن، گفت: انتقال صنایع به سواحل جنوبی از دو منظر آب و آلودگی مطرح است. وی افزود: سواحل مکران حد فاصل بین جاسک تا چابهار از پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای استقرار صنایع به خصوص صنایع آب‌بر فولادی برخوردار است اما متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته که یکی از مهمترین این غفلت‌ها، عدم توسعه حمل و نقل ریلی به سمت این سواحل به عنوان پیش‌نیاز انتقال صنایع است. مدنی بیان کرد: تمام معادن سنگ آهن کشور و صنایع فولادی و ذوب‌آهن در فاصله‌ای دور از هم قرار گرفته‌اند مثلاً فاصله گل‌گهر سیرجان تا فولاد مبارکه اصفهان حدود 600 کیلومتر است بنابراین ارسال سنگ آهن از سیرجان به کارخانجات فولاد مبارکه ناگزیر به طی این مسافت است پس بهتر است در وهله اول این جابجایی بر روی ریل انجام شود و دوم این انتقال به جای مرکز کشور به سواحل جنوبی انجام شود. رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند با بیان اینکه انتقال این صنایع به سواحل جنوبی مشکل آب مورد نیاز آنها را حل خواهد کرد؛ گفت: با توجه به آمایش سرزمینی و مطالعات تخصصی، می‌توان سواحلی را انتخاب کرد که در بهینه‌ترین فاصله با معادن سنگ آهن قرار دارند. ضمن اینکه دور کردن این صنایع از مراکز جمعیتی، بسیاری از حواشی آنها را به خصوص در روزهایی که کشور با آلودگی هوا مواجه می‌شود از بین خواهد برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ۸۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای ارس صادر می‌شود، گفت: از روسیه و انگلیس تا عمان و امارات، مشتریان محصولات ارس هستند.به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مجید کیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اراضی واگذار شده به بخش گلخانه‌ای ارس ۵۰۸ هکتار است که ۲۴۲ هکتار آن درحال بهره‌برداری و ۲۶۶ هکتار آن درحال ساخت است. بیش از ۵۰ درصد گلخانه‌های استان آذربایجان‌شرقی در ارس واقع شده و در افق ۱۴۰۸، برای افزایش اراضی گلخانه‌ای به ۲ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده است.‌وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش در ارس شاهد سرمایه‌گذاری در بخش تولید سازه‌های گلخانه‌ای هستیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی بیش از ۶۳۰۰ نفر مشغول کار هستند که ۱۶۰۰ نفر آنان در گلخانه‌های محدوده فعال‌اند.رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در سال گذشته، قریب به ۱۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید شده است، یادآور شد: از این مقدار حدود ۵۰ هزار تن مربوط به تولیدات گلخانه‌ای است و ۸۰ درصد این محصولات به کشورهای روسیه، ارمنستان، قطر، امارات، عمان، عراق، انگلیس، بلغارستان و بلاروس صادر شده است.وی متوسط تولید گوجه‌فرنگی در ایران را ۲۳۰ تن در هکتار خواند و گفت: گلخانه فعال در ارس ارس با تولید ۵۵۰ تن در هکتار با استفاده از سیستم نور مصنوعی و تکنولوژی نوین رکورد زده و به رکورد جهانی نزدیک شده است.کیانی با تاکید بر اینکه مصرف آب در گلخانه‌های هیدروپونیک پایین اما بهره‌وری حداکثری است، توضیح داد: در کشت سنتی به ازای مصرف یک متر مکعب آب، ۲ کیلوگرم محصول تولید می‌شود اما در کشت گلخانه‌ای این رقم ۱۷ کیلوگرم است. امکان تولید محصول در تمام فصول، تولید با ارزش افزوده بالاتر، تولید محصول باکیفیت سالم و صادراتی به‌دلیل کنترل شرایط اقلیمی و امکان تولید محصول در اراضی غیرقابل کشت از دیگر مزیت‌های تولید گلخانه‌ای است.‌وی ممانعت از توسعه گلخانه‌ها در محدوده‌های حفاظت شده و قانون عدم تدوین دستورالعمل ویژه برای آب بهای گلخانه‌ای را از چالش‌های این حوزه عنوان کرد .

کنعانیان – تجارت:‌ آرش آریانژاد در جلسه‌ای که با حضور امام جمعه شهرستان سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری در کردستان، در محل این شرکت برگزار شد، روی کار آمدن دولت سیزدهم را برکتی خاص برای کردستان دانست. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد در ابتدای جلسه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه گفت: بر ما پوشیده نیست که طی دو سال اخیر با روی کار آمدن دولت مردمی با تزریق اعتبارات خوب و بموقع طرح‌های نیمه تمام حوزه آب که مطالبه بحق مردم شریف استان بود، جهش خوبی داشت به نحوی که پس از افتتاح ابرپروژه‌های آبی استان با حضور خادم جمهور و هیئت دولت، حلاوت و برکات این موضوع شامل حال هم استانی‌های گرامی شد. وی افزود: توجه ویژه دولت شهید جمهور، به استان کردستان، مثال زدنی است و دولتمردانی همچون استاندار کردستان، که در کلاس معرفت و مردمداری خادم جمهور تلمذ کرده بود، با تأسی از سیرت رئیس جمهور مردمی و محبوب در جهت رفاه حال مردم و تحقق وعده‌های صادق، بصورت شبانه روزی تلاش نمود و با حمایت تمام قد از مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان، به لطف پروردگار امروز در حوزه آب در کردستان با هیچ چالشی مواجه نیستیم. آریانژاد ادامه داد: شهادت این عزیزان شوک بزرگی به جامعه وارد نمود، اما با الهام از سیره آن بزرگان، شوق خدمت در رگ‌های مدیران استانی همچنان جاریست و امروز ما وام‌دار دغدغه‌های همیشگی شهید جمهور هستیم و این دَینی بر گردن ماست تا به رسالت خود به بهترین شیوه ممکن، عمل نمائیم. در ادامه جلسه آرش آریانژاد ، اظهار داشت: خوشبختانه در سال آبی گذشته بارش‌های خوبی را در استان شاهد بودیم اما مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب امری ضروری است و با توجه به گرم شدن هوا، انتظار داریم کشاورزان گرامی استان همچون گذشته ما را در امر حفاظت و صیانت از این عنصر حیاتی یاری نمایند. وی همچنین به اهمیت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از طریق ائمه جماعات و روحانیون معزز اشاره کرد و افزود: نظر به جایگاه موجه و مقبول روحانیون و ماموستاها در بین آحاد جامعه، تریبون این عزیزان می‌تواند ظرفیت خوبی برای انعکاس مسائل مربوط به صرفه‌جویی در مصرف آب باشد و امیدواریم این جامعه فرهیخته در این مورد فعالیت گسترده داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی شبکه برق خوزستان در دو ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی بیان کرد: در ماه گذشته ۳ هزار و ۷۴۹ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و کل تولید برق استان در دو ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۵۹۴ گیگاوات ساعت بوده است.وی افزود: از مقدار برق تولیدی در اردیبهشت ماه ۴۰ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از ۲ هزار و ۱۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در اردیبهشت ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاههای زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.اسدی تصریح کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۳ هزار و ۷۶۸ گیگاوات ساعت ۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته و پیک مصرف در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مصرف ۷ هزار و ۱۳ مگاوات نسبت به پیک بار اردیبهشت ماه سال قبل، ۱ درصد کاهش داشته است.بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

جلیل کریمی- به منظور اطلاع ازعملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان البرز و در قالب یک تور رسانه ای جمعی از خبرنگاران البرز با حضور در منطقه طالقان از روستاهای «آردکان» و «میناوند» که طرح هادی در آنها اجرا شده بازدید به عمل آوردند. مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان در حاشیه این بازدیدها و در گفتگو با خبرنگاران گفت:وظیفه ذاتی بنیاد مسکن در روستاها کمک به بهسازی و بازسازی بافت روستایی است. مهدی ملکی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن شهرستان طالقان افزود: شهرستان طالقان دارای ۶۹ روستا است که بیشتر این روستاها از مزایای طرح هادی بهره مند هستند و در این راستا از اواخر دهه ۸۰ تاکنون معابر ۴۸ روستای تابعه این شهرستان در اجرای طرح هادی ، آسفالت و سنگفرش شده است. وی با اشاره به اینکه امسال هزینه آسفالت و سنگفرش معابر هر یک از روستاهای شهرستان طالقان ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد : در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستاهای طالقان اختصاص یافته که کفاف هزینه ها را نمی دهد و برای بهسازی معابر و زیبا سازی سیمای تعدادی از روستاهای این شهرستان با کمبود اعتبار مواجه هستیم. ملکی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و مناظر زیبای طبیعی، تمام روستاهای این شهرستان از ظرفیت گردشگری بهره مند هستند،اظهار کرد:شهرستان ۱۰۰ هزارنفری طالقان یکی از مناطق خوش آب و هوا و هدف گردشگری در استان البرز است. مدیر بنیاد مسکن شهرستان طالقان همچنین در حاشیه بازدید از روستای میناوند با اشاره به اینکه روستای میناوند از توابع بخش مرکزی شهرستان طالقان بوده و یکی از مشکلات آن تراکم جمعیت تابستانه و زمستانه است، گفت : جمعیت تابستانه این روستا حدود ۴۵۰ نفر و زمستانه آن حدود ۱۵۰ نفر بوده است. وی با اشاره به اینکه در بخش های مختلف روستاهای شهرستان طالقان کمبود اعتبارات وجود دارد، افزود: از سال ۸۸ تا کنون ۴ هزار متر سنگ فرش در این روستا در چند مرحله انجام شده و از نظر مساحت سنگ فرش در شهرستان بیشترین مساحت را به خود اختصاص داده است اما در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه تمام این روستا سنگ فرش نشده و در زمینه عبور و مرور معابر دچار مشکل هستیم. ملکی با اشاره به اینکه اعتبارات بیشتری،لازم است تا بتوانیم تمامی معابر که نیازمند عملیات عمرانی و سنگفرش هستند را بهسازی کنیم خاطرنشان کرد:: تلاش خواهیم کرد با انجام اولویت های لازم معابر را مورد بهسازی قرار دهیم و از مسئولین ذیربط تقاضا داریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ما را در این مسیر همراهی کنند.