رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور محدودیت ترافیکی آخر هفته را اعلام کرد.
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص محدودیت‌های ترافیکی چهارشنبه 23 خرداد ماه الی شنبه 26 خرداد ماه 1403 توضیحاتی ارائه کرد.
وی افزود: در خصوص تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 23/03/1403 الی ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 26/03/1403 از محورهای کرج ـ چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران ـ سمنان ـ مشهد و بالعکس ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ادامه داد: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود. شیرانی در خصوص ترددماشین های سواری در محور کندوان که با محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت 15 الی 24 روز جمعه مورخ 1403/03/25 صورت می‌گیرد، گفت: از ساعت 15 آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود، از ساعت 16 ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل داریم، از ساعت 18 از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه (شمال به جنوب) اجرا می‌شود، از ساعت 24 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه است، در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یکطرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا می‌شود.وی همچنین گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 12 از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در خصوص محور هراز نیز گفت: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ 1403/03/25 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد. شیرانی درباره نقلیه خودروهای سنگین (به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی) نیز گفت: در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج ـ چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. در محور هراز همچنین تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد کلیه کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 الی 24 روز چهارشنبه مورخ 1403/03/23 و همچنین از ساعت 6 الی 24 روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ های 1403/03/24و25 از محور هراز ممنوع است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بر این عقید است که این تیم با عدم بازگشت اوسمار لوس ویرا با چالشی بزرگ مواجه خواهد شد.
جواد منافی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت مبهم نیمکت پرسپولیس و صحبت‌های دیشب علیرضا بیرانوند در مورد قطعی شدن جدایی اوسمار از جمع سرخپوشان گفت: بعد از قهرمانی پرسپولیس، این بهترین فرصت برای اوسمار است تا در لیگ نخبگان آسیا مربیگری کرده و خودش را مطرح کند، آنهم در حالی که او در سال‌های گذشته هرگز با تیمی قهرمان نشده بود و اولین جام را با پرسپولیس به دست آورد. من دلیل عدم بازگشت اوسمار را نمی‌دانم و شاید او می‌خواهد قیمتش را بالا ببرد. برنگشتن او برای من قابل هضم نیست و فکر می‌کنم اوسمار در نهایت راضی به برگشت شود.
وی در مورد اینکه اگر اوسمار برنگردد، گزینه داخلی بهتر است یا خارجی، تأکید کرد: باشگاه باید قبل از اتمام فصل فکر این روزها را می‌کرد و با اوسمار به توافق قطعی می‌رسید. حتی باید قرارداد بازیکنان هم تمدید می‌شد، ولی حالا پرسپولیس با نیامدن اوسمار، وارد چالشی بزرگ می‌شود و از طرفی محدودیت زمان هم کار را برای باشگاه سخت‌تر خواهد کرد. در بین گزینه‌های ایرانی که می‌توان از علی دایی و یحیی گل‌محمدی اسم برد، وضعیت گل‌محمدی که مشخص است و دایی هم معلوم نیست که تمایلی برای مربیگری داشته باشد یا خیر. اگر هم قرار باشد مربی خارجی بیاید، بحث مشکلات مالی مطرح است، در ضمن مربی خارجی نیاز به زمان دارد تا فوتبال ایران را بشناسد و این موضوع هم در نوع خودش مشکل‌ساز است.
بازیکن و مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه عنوان می‌شود گزینه‌هایی مثل دایی و اسکوچیچ در لیست پرسپولیس قرار دارند، اظهار داشت: دایی در فوتبال ایران شخصیت بزرگی است و همه دوست دارند او را دوباره در فوتبال ببینند. اسکوچیچ هم شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، ولی من بین این دو نفر علی دایی را ترجیح می‌دهم.

یک کارشناس حوزه خانواده معتقد است: توجه حاکمیت به مسئله خدمات مراقبت از کودک و مهدکودک‌ها، نقطه آغاز تحول در سیاست‌های جمعیتی است و حاکمیت باید به طور جدی در بحث مهدکودک‌ها ورود کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم-طیبه مجردیان: «الگوی سوم» یعنی گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به هویت زن، مدعی امکان، مطلوبیت و ضرورت توجه توأمان زنان به نقش خطیر مادری خود ضمن مشارکت آزادانه در سطوح مختلف اجتماعی است. این در حالی است که زنان به خصوص بعد از مادری در برقراری تعادل میان نقش‌های خانوادگی و اجتماعی خود دچار مشکلات متعددی می‌شوند. می‌توان گفت نقطه درگیری زن اجتماعی جدید و ساختارهای سنتی در مادری، نمود بیشتری پیدا می‌کند. چون برای یک خانم بعد از مادر شدن محدودیت‌هایی به وجود می‌آید و برای بازگشت به حیات اجتماعی نیاز به حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی دارد. بنابراین تحقق هرچه بیشتر الگوی سوم نیازمند تمهیدات ویژه در جهت کاهش فشار نقش‌های مختلف زنان است تا جایی که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار خود با اقشار مختلف بانوان بر رفع تزاحم نقش‌های خانوادگی و اجتماعی خانم‌ها به عنوان یکی از وظایف دولت تأکید کردند.
ایجاد مهدکودک در سازمان‌ها از جمله کمک‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای تحقق الگوی سوم و افزایش جمعیت داشته باشد. به این دلیل که یکی از بزنگاه‌های اصلی بحث کاهش جمعیت و عدم تمایل زنان به فرزندآوری، تمایل زنان به مشارکت اجتماعی و مانع بودن فرزند در این موضوع است. چون از یک سو ساختارهای اجتماعی تغییر کرده و فرزندپروری هزینه‌بر و زمان‌بر شده و از سوی دیگر جایگاه زنان تغییر کرده و خواستار مشارکت اجتماعی هستند؛ طوری که خانم‌های ما در دوراهی‌های سخت انتخاب بین فرزندآوری و مشارکت اجتماعی قرار می‌گیرند. چنانچه عموم متوسط جامعه فرزندآوری را انتخاب کنند، امکان تجمیع نقش‌های خانوادگی و اجتماعی بسیار سخت است. یا باید رفاهی داشته باشند که بتوانند از امکاناتی مثل پرستار بچه استفاده کنند یا حمایت خانوادگی قوی برای نگهداری فرزند داشته باشند که به دلیل افزایش ساعت کاری مردان، این امکان برای تعداد کمی از خانم‌ها فراهم است. درنهایت یا وظایف خانوادگی زنان، مسئولیت اجتماعی آنها را به محاق می‌برد یا چنانچه بخواهند در عرصه مشارکت اجتماعی حضور فعال داشته باشند، از فرزندآوری بازمی‌مانند و یا تعداد فرزندان خود را محدود می‌کنند.
خدمات مراقبت از کودک یکی از سیاست‌های جمعیتی اصلی دولت‌‌ها در پاسخ به چالش‌های جمعیتی است که تأثیر مثبتی بر میزان‌های باروری دارد. گسترش این مراقبت‌ها خصوصاً برای جلوگیری از کاهش موالید رتبه‌های دوم و سوم از اهمیت بالایی برخوردار است. این خدمات نه‌تنها زمان‌بندی باروری، بلکه اندازه تکمیل‌شده خانواده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.