بازدید محمد اله داد از دیسپچینگ برق باختر

"محمد اله داد" در این بازدید از دیسپچینگ و اداره RDC برق باختر بازدید و درجریان آخرین وضعیت شبکه برق در حوزه تحت سرپرستی این شرکت قرار گرفت.معاون امور انتقال شرکت توانیر در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از همکاران برق باختردر شروع پیک بار تابستان گفت: خوشبختانه با تلاش و کوشش همکاران صنعت برق در کشور شبکه سراسری از اطمینان بخشی مناسبی جهت برق رسانی مطمئن به مشترکین و هموطنان عزیزمان برخوردار است. اله داد همچنین در این دیدار از نزدیک با فرآیند چگونگی پایش مشترکین صنعت برق در سه استان لرستان، مرکزی و همدان قرار گرفت.بنا براین گزارش در ادامه این دیدار "مجتبی داودآبادی" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر اظهار داشت: ۴۳ صنعت سنگین در سه استان لرستان، مرکزی و همدان انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از شرکت برق منطقه‌ای باختر دریافت می‌کنند.رئیس هیأت مدیره برق باختر افزود: تقریباً در این سه استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشترک صنعت برق وجود داردکه علاوه بر مشترکین موجود این شرکت به سبب موقعیت جغرافیایی، بالاترین میزان تبادل انرژی در سطح کشور را برعهده دارد به طوری که تقریباً سالانه حدود ۳۷ میلیارد کیلووات ساعت تبادل انرژی صورت می‌گیرد.

 

دایره خدمات رفاهی فناوران گسترش می یابد

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گفت: در این مجتمع 13 بخش فن آور بزرگ حضور دارند که یکی از این بخش ها پارک علم و فناوری استان البرز است که این پارک در مجموعه خود در حال حاضر بیش از 120 شرکت را در مستقر کرده است.محمد حسین در حاشیه آئین افتتاحیه مهد کودک نبات در پارک علم و فناوری البرز در خصوص هدف از تاسیس این مکان افزود: با وجود شرکت های فناور و دانش بنیان بسیاری که در این مجموعه حضور دارند، خانم های شاغل زیادی در قالب فناور در این مجموعه ها حضور دارند که باید در راستای تسهیل در کار و ارائه خدمات رفاهی به این عزیزان این مهد کودک راه اندازی می شد.وی یادآور شد: روزانه در مجتمع شهدای جهاد دانشگاهی البرزحدود هزار نفر فعالیت شغلی دارند که تعداد زیادی از این عزیزان فناور هستند و برخی از آن ها از دانشمندان کشور می باشند که ما توفیق داریم در خدمت این عزیزان باشیم.رئیس مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ادامه داد: مادران شاغل نیازمند آرامش روحی و فکری در طول روز از جانب فرزندان خود هستند و ما این مهد کودک که در حد استاندارد های موردنیاز است را برای این عزیزان فراهم کرده ایم و امیدواریم بتوانیم سبد خدمات رفاهی را در این مجموعه برای فناورانی که در استان البرز اشتغال دارند توسعه بدهیم.

اقدامات صورت گرفته در عرصه توسعه صنعتی استان درخشان است
استاندار همدان گفت: اقدامات و عملکرد صورت گرفته در اداره کل صمت درخشان است. به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت استان همدان علیرضا قاسمی فرزاد در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان به توسعه صنعتی استان اشاره وخاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری در حوزه تولید استان انجام می شود و دستاوردهای خوبی حاصل شده است. وی با بیان اینکه تیم اقتصادی استان در دولت مردمی بارویکرد رفع موانع و گره گشایی تلاش بسیار کرد، گفت: در این میان برخی سنگ اندازی می کردند که شناسایی و با آنها مبارزه کردیم.استاندار همدان با تاکید بر استمرار رشد صادرات استان افزود: اگر در عرصه صادرات توفیق نداشته باشیم تولید دچار مشکل می شود. در ادامه این آئین مدیرکل صمت استان همدان توسعه صنعتی استان را حاصل همدلی و رفاقت دولت با بخش خصوصی عنوان کرد.دکتر احمد شانیان گفت: اتفاق‌های خوبی در سطح استان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق شعار سال رخ داده که حاصل وفاق و همدلی دولت و بخش خصوصی است. مدیرکل صمت استان همدان بااشاره به توسعه صنعتی استان افزود: رشد 20 درصدی صدور پروانه های صنعتی، رشد 80 درصدی صنایع دانش بنیان و صادرات افزون بر یک میلیارد دلار تنها بخشی از توفیقات استان در عرصه تولید و تجارت است که در دولت شهید جمهور به ثمر نشست. وی با قدردانی از زحمات استاندار همدان درخصوص حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان تاکید کرد: به اذعان فعالان اقتصادی مسئله و مشکلی در استان وجود ندارد که حل و فصل نشود مگر مواردی که در حیطه اختیارات کلان کشوری است. دکتر شانیان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی همدان درک درستی از مسائل بازار و تولید دارد و راهکارها و پیشنهادات سازنده ارائه می دهد.

کمک سه هزارمیلیارد ریالی خیران نیکوکار به توسعه و تجهیز مدارس
پاک – تجارت: مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیران نیکوکار بومی و غیربومی برای انجام سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در زمینه توسعه و تجهیز مدارس استان تفاهم نامه امضا کردند.سید رضا حسینی نیک افزود: این تفاهم نامه ها در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز که روزهای سوم و چهارم تیر ماه در تهران برگزار شد برای ساخت ۵۰ فضای آموزشی بسته شده است.وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خیران مدرسه سازی که برای ساخت فضاهای آموزشی کهگیلویه وبویراحمد مشارکت کرده اند غیربومی هستند تاکید کرد: به همین علت این جشنواره در تهران برنامه ریزی شده است.حسینی نیک تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است اما با وجود این تلاش ها هنوز نواقص زیادی وجود دارد که نیازمند مشارکت خیران است.وی ابراز کرد: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان ها، گرمایشی و سرمایشی و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزَشی و کمک سرانه مصرفی ۷۲ هنرستان در ۲ سال اخیر جذب و توزیع شد.حسینی نیک با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی به ویژه در شهر مهاجرپذیر یاسوج و وجود نواقصی مانند پایین بودن زیرساخت های مراکز آموزشی هنرستانی در شهرهای مختلف استان از خیران نیکوکار خواست تا برای کمک به تقویت امکانات آموزشی مدارس این خطه پیش قدم شوند.سه هزارو ۱۸ آموزشگاه با ۱۷۲ هزار دانش آموز در قالب ۹ هزارو ۴۰۷ کلاس درس در استان وجود دارد.

بیش از ۴۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر ثبت شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی فصل بهار بیش از ۴۵ میلیون تردد در سطح محورهای استان به ثبت رسید. بدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی فصل بهار بیش از ۴۵ میلیون تردد در سطح محورهای استان به ثبت رسید.وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه سالجاری ۴۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۷۱ خودرو در محورهای استان تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.اخترشناس اظهار داشت: از این میزان تردد، سهم تردد خودروهای سنگین ۱۰ درصد و ۹۰ درصد هم خودروهای سبک بوده است.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر بیان کرد: محورهای ورودی و خروجی شهر بوشهر، کنگان-عسلویه و سیراف-عسلویه پرترددترین محورهای استان از ابتدای امسال بوده‌اند.اخترشناس ادامه داد: همچنین بیشترین تخلف فاصله غیرمجاز در محور ورودی و خروجی شهر بوشهر و سرعت غیرمجاز در محور خورموج-کنگان (سه راه کاکی) ثبت شده است.وی با اشاره به رصد آنلاین ترددها با سامانه‌های هوشمند عنوان کرد: در استان بوشهر ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۵۳ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب مطرح شد:

یزد- زهرا افضلیان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: یزد یکی از استان های پیشتاز و پیشرو در طرح تحویل حجمی آب در سطح کشور است. جواد منصوری با بیان اینکه یزد یکی از استان های پیشتاز در طرح تحویل حجمی است، اظهار داشت: در سال 99 طرح تحویل حجمی در بعضی از دشت های استان آغاز شد که در سال 1400 با تصویب برنامه سازگاری با کم آبی، طرح تحویل حجمی برای همه دشت های استان در دستور کار قرار گرفت. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد افزود: میزان حجم آب برداشتی از چاه ها مطابق برنامه سازگاری با کم آبی به صورت گام به گام مشخص شده است تا صدمه ای به بهره برداران وارد نشود.
منصوری همچنین ابراز کرد: طرح تحویل حجمی باعث شده که به جای خاموشی اجباری چاه ها در یک مقطع زمانی مشخص، مدیریت مصرف از ابتدای سال شمسی تا پایان همان سال توسط کشاورز انجام شود. وی به برنامه سازگاری با کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه میزان صرفه جویی در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و بهداشت مشخص کرده است. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: طبق برنامه سازگاری با کم آبی، صرفه جویی در بخش کشاورزی با راهبرد مدیریت و مدارا، در بخش صنعت و خدمات با راهبرد تسهیل، تنفس و تشویق باید انجام شود. منصوری در ادامه گفت: از ابتدای دهه 90 نصب کنتور های هوشمند بر روی چاههای کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و بهداشت آغاز و در پایان همان دهه به تکامل رسید. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه استان یزد پیشرو در نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها است، بیان کرد: بیش از 95 درصد از چاه های کشاورزی و بیش از 81 درصد از چاه های صنعتی استان یزد به کنتور هوشمند مجهز اند. منصوری گفت با اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در استان از سال 99 تا 1405 باید 223 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی به تناسب مصرف در بخش های مختلف انجام شود.معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به پروژه اتاق شیشه ای به عنوان یکی دیگر از طرح های مدیریت مصرف اشاره کرد و گفت: وضعیت منابع دشت ها با استفاده از چاه های اندازه گیری آب های زیر زمینی یا چاه های پیزومتری مشخص و به صورت شفاف در سامانه ای برای اطلاع همه قرار می گیرد. منصوری افزود: در اتاق شیشه ای وضعیت منابع و مصارف آب، میزان برداشت، تغییرات سفره آب زیرزمینی یک دشت به صورت شفاف و بر خط در معرض دید عموم قرار می گیرد. معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه بازار آب یکی از راهکار های مدیریت مصرف و تقاضا است ، گفت: بازار آب یزد به صورت پایلوت در دشت یزد - اردکان در پایان سال 1402 وارد مرحله اجرایی شد. محمد راسترو با بیان اینکه یزد سومین استان کشور در راه اندازی بازار آب در کشور است، افزود: بهره برداران با صرفه جویی در مصرف آب می توانند تنها ده درصد از آب مازاد خود را در بازار آب مبادله کنند. معاون شرکت آب منطقه‌ای یزد در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا سامانه‌ای با عنوان «سبا یزد » (سامانه بازار آب) طراحی شده که متقاضیان از طریق آن نسبت به ثبت درخواست و واگذارکنندگان آب پس از بررسی کارشناسان می توانند درخواستهای مورد نظر خود را پذیرش نمایند.

کوی فردوس از جمله مناطقی است که مساکن مهر در آنجا احداث شده که با مشکلات و کمبودهای متعددی مانند عدم امکانات بهداشتی، آموزشی، انتظامی و شهری مواجه است و‌ همین موضوع نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، شهردار همدان، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، معاون عمرانی فرماندار همدان و مدیر منطقه ۳ شهرداری را به آنجا کشاند. در این بازدید شهردار همدان با اشاره به مشکلات متعدد مسکن های مهر کوی فردوس عنوان کرد: در مسکن های مهر ارغوان، گلستان، فردوس و سایر نقاط اتفاقات خاصی در سرانه های عمومی و نیازمندی‌ها رخ نداده که مشکلات متعددی را برای ساکنان ایجاد کرده است.سید مسعود حسینی افزود: جلسات خوبی برگزار شده و توافقات اولیه صورت گرفته اما به مرحله اقدام که می رسد اختلاف نظرها و‌ موانع ایجاد شده و کار به نتیجه مطلوب نمی رسد. وی تصریح کرد: طبق برآوردهای سال ۱۴۰۱ رفع نیازمندی‌های این منطقه به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که قاعدتاً این عدد باید به روز شود.وی یادآوری کرد : آمادگی داریم نیازمندیهای اینجا را بر اساس توافقات و تعهدات کارشناسی شده بر عهده بگیریم.همچنین نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینجا یکسری مشکلات خاص خود را دارد که به شهرداری همدان تحویل نشده و باید تحویل شهرداری شود و از طرفی هم مردم مطالبات به حقی دارند و باید این نیازها رفع شود. عباس صوفی با بیان اینکه در اینجا هستیم تا این موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم، افزود: تا حد امکان تلاش داریم در اولین فرصت مشکلات کوی فردوس از جمله آموزشی، فضای سبز، بهداشتی، پایان کار با همکاری دستگاه‌های متولی مشکلات رفع شود. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برآورد و نیازسنجی در خصوص مسائل کوی فردوس افزود: شهرداری همدان طرح لازم برای رفع مشکلات را تهیه و جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های متولی برگزار شود تا انشالله قدم‌های خوبی برای کوی فردوس و سایر مسکن های مهر برداشته شود. در ادامه این بازدید مدیر منطقه سه شهرداری همدان عنوان کرد: باید فضاهای این منطقه در کمیسیون ماده پنج بازنگری شوند تا دستگاه‌های متولی بهداشت، آموزش و پرورش و شهرداری بتوانند کاربری های لازم را عملیاتی کنند.

نیلوفراحمدی- تجارت؛ رییس مجمع خیرین گلستان گفت: پویش ملی همای رحمت به تبعیت از مطالب نهج‌البلاغه در قالب ۸۰۰ برنامه نوع‌دوستانه از غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده با آزادی ۴۸۰ زندانی جرائم غیرعمد و ۲۴۰ ازدواج آسان در گلستان اجرا می‌شود.محمد شهرکی در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: با استفاده از احادیث و روایات نهج‌البلاغه که تاکید بر فعالیت‌های نوع‌دوستانه دارد، پویش ملی همای رحمت از عید غدیر امسال تا عید غدیر سال آینده برگزار می‌شود.وی تصریح کرد: این پویش با اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه نوع‌دوستانه با هدف حمایت از نیازمندان و رفع مشکلات مردم در طول مدت یکسال برای مردم ایران برگزار می‌شود.رئیس مجمع خیرین گلستان با اشاره به ۴۸۰ حکمت نهج‌البلاغه خاطرنشان‌ کرد: در این راستا، تعداد ۴۸۰ زندانی جرائم مالی و غیرعمد در استان‌های مختلف کشور آزاد خواهند شد.وی ادامه داد: به احترام ۲۴۱ خطبه ارزشمند نهج البلاغه در یک سال آینده در برگزاری جشن ازدواج و تهیه جهیزیه ۲۴۱ زوج نیازمند(در نقاط مختلف کشور) مشارکت و مساعدت خواهم کرد.شهرکی گفت: تلاش دارم در فاصله عید غدیر امسال، تا سال آینده، به همراه خانواده به اعتبار ۷۹ نامه امام علی(ع) در این کتاب ارزشمند در ۷۹ فعالیت خیرخواهانه(در سطح ملی) از جمله نذر تخصص، بانک زمان، حمایت از گروه های جهادی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، توزیع لوازم تحریر و اعطای وام مشگل گشایی(قرض الحسنه) مشارکت کنم.وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو بیان کرد: مردم ولایی و انقلابی مثل همیشه متعهدانه و هوشمندانه پای صندوق‌های رای حاضر و با انتخاب فردی اصلح و شایسته مسیر رشد و تعالی نظام و انقلاب را هموار خواهند کرد.رییس مجمع خیرین گلستان ابرازکرد: انتظار داریم رئیس دولت چهاردهم برای عزت، عظمت و بزرگی ایران اسلامی تلاش جهادی داشته باشد و در مسیر سازندگی از توان تاثیرگذار خیرین بهره مطلوب‌تری بگیرد.وی افزود: فراخوان جشنواره رسانه‌ای مهرآفرین با هدف ترویج و تشویق افراد نیکوکار و تبیین فعالیت‌های نوع‌دوستانه با هدف تقویت ایمان و امید مردم به زودی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

شهره حقی – تجارت: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از هدف‌گذاری 15 درصدی کاهش مصرف برق با برگزاری پویش «با انرژی» در استان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان همدان، علی سهرابی‌بیدار با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از برنامه‌های راهبردی شرکت توزیع برق است، اظهار کرد: در حوزه لوازم اندازه‌گیری انرژی برق، به سمت رؤیت‌پذیری پیش رفتیم و در حال حاضر در بخش دیماندی 100 درصد مشترکین رویت‌پذیر شدند که قابلیت کنترل را هم دارند و به همین منظور برای پایش، داده کاوی و سایر برنامه‌ها در راستای مدیریت هوشمند برای نخستین بار در استان همدان مرکز سامانه «مها»راه‌اندازی شد.وی با اشاره به وضعیت بار مصرف انرژی برق در استان افزود: در فصل تابستان، هر سال لوازم سرمایشی با ورود به مدار مصرف قابل توجهی از انرژی برق را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس گزارشات تا 40 درصد مصرف برق را شامل می‌شود.سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در تابستان حوزه کشاورزی و صنایع نیز فعال می‌شود، عنوان کرد: با بالا رفتن مصرف برق در تابستان ارزش مدیریت مصرف بالا می‌رود و باید اقداماتی در راستای کاهش مصرف انجام داد.وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیات وزیران و دستگاه‌های عالی کشور تکالیفی در راستای مدیریت مصرف برق لحاظ شده است، با اشاره به طرح‌های تشویقی بخش کشاورزی گفت: اگر 5 ساعت الکترو موتورهای کشاورزان خاموش شود کل مصرف آنها رایگان می‌شود، همچنین اگر 15 درصد انرژی مصرفی‌ کشاورزان از محل انرژی خورشیدی تامین شود از مدیریت بار معاف خواهند بود.