مشارکت پرشور ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان داشت: مشارکت پرشور و بانشاط هموطنان غیور ایرانی مقیم خارج از کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر وطن دوستی و عشق به ایران عزیز را نمایان، دوستان را خرسند و دشمنان را ناامید ساخت. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در حساب رسمی خود در فضای مجازی منتشر کرد، عنوان داشت: مشارکت پرشور و بانشاط هموطنان غیور ایرانی مقیم خارج از کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر وطن دوستی و عشق به ایران عزیز را نمایان، دوستان را خرسند و دشمنان را ناامید ساخت. وی افزود: بار دیگر و در آزمونی دوباره، برای سربلندی ایران و ایرانی، همه‌باهم در کنار یکدیگر متحد و یکپارچه می‌ایستیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان این پیام اظهار داشت: میثاق مجدد همه ایرانیان سرافراز در هر کجای ایران و جهان، جمعه آینده پای صندوق‌های رأی. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران برگزار شد.

 

لزوم وحدت کشورها در برابر رژیم صهیونیستی

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، پیرامون موضوعات مورد علاقه‌ی طرفین و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها، رایزنی و تبادل‌نظر کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان از تسهیلات و خدمات مطلوب ارائه‌شده به زائران بیت‌الله الحرام به‌ویژه زائران عزیز ایرانی تشکر کرد. علی باقری کنی با اشاره به حضور قائم‌مقام وزارت امور خارجه عربستان در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) در تهران، روند پیشرفت همکاری‌های تهران - ریاض را امیدوار کننده ارزیابی کرد. باقری با اشاره به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تداوم جنایات این رژیم علیه مردم غزه است و رژیم متوهم اشغالگر قدس در تلاش است تا به‌زعم خود شکست در غزه را با گسترش دامنه جنگ و جنایت به سایر مناطق، جبران کند.

تاکید ایران بر حمایت از لبنان
در صورت حمله اسرائیل
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان را یک جنگ روانی توصیف کرد. نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، مستقر در نیویورک با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد حمله گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان به یک جنگ تمام عیار تبدیل خواهد شد. در این پیام آمده است: اگرچه ایران تبلیغات رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد حمله به لبنان را جنگ روانی می‌داند اما در صورت دست زدن به یک تهاجم نظامی تمام عیار، جنگی نابودکننده رخ خواهد داد. تمام گزینه‌ها، از جمله مشارکت کامل همه جبهه‌های مقاومت روی میز است. نمایندگی ایران در سازمان ملل پیش از این نیز در پیامی در شبکه مجازی نوشته بود هر تصمیم نابخردانه‌ای توسط رژیم اشغالگر اسرائیل که ناظر به نابودی زیرساخت‌های لبنان و منطقه اشغالی ۱۹۴۸ باشد، منطقه را وارد جنگ جدیدی می‌کند.

بازتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های بین‌المللی
با برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران رسانه‌های انگلیسی زبان در سراسر دنیا بازتاب چشمگیری از برگزاری این انتخابات و مشارکت اقشار مختلف مردم در آن ارائه دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار خبر برگزاری انتخابات روز جمعه در ایران به ارائه نتایج رسمی شمارش آرا پرداخت و گزارش داد نتایج اولیه نشان می‌دهد که ۲ نامزد پیشتاز، یعنی «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» با اختلاف کمی از یکدیگر به ترتیب در صدر قرار دارند و احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود. خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران به حضور رهبر معظم انقلاب پای صندوق رای در ساعات ابتدایی صبح روز جمعه پرداخت و افزود: مردم ایران پس از درگذشت ابراهیم رئیسی در یک سانحه هوایی در این انتخابات شرکت کردند تا رئیس‌جمهور آینده خود را برای یک دوره چهار ساله انتخاب کنند. شبکه ان‌بی‌سی گزارش داد: میلیون‌ها ایرانی روز جمعه برای انتخاب جایگزین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید خود پای صندوق‌های رای رفتند. خبرگزاری آناتولی نیز به حضور میلیونی مردم ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد این انتخابات پس از ۱۴ ساعت در نیمه شب جمعه به وقت محلی پایان یافت. شبکه تلویزیونی دویچه وله ازجمله دیگر رسانه‌ای است که به‌طور مبسوط به پوشش خبری برگزاری انتخابات در ایران پرداخت و گزارش داد: شمارش آرا تا این لحظه حاکی از آن است که هیچ از ۲ نامزد پبشتاز، یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در موقعیتی نیستند که بتوانند به‌طور کامل پیروز شوند و دور دوم انتخابات تعیین کننده رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود.

پیام سید حسن نصرالله برای نشست بین‌المللی شهدای دفاع از حرم
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد پیروزی نهایی یعنی آزادسازی فلسطین و آزادی منطقه از سلطه آمریکا به ادامه تلاش و جهاد بدون خستگی و یقین به وعده الهی درباره پیروزی نیاز دارد. «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی برای نشست بین‌المللی شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت در مشهد مقدس گفت: همه اطمینان داریم که شهدای ما زنده و نزد پروردگارشان هستند و از سوی دیگر دستاوردهایشان و چیزی را می‌بینیم که با خونشان محقق کردند و پیروزی‌ها و آزادی‌هایی که به ما تقدیم کردند. ما در مقابل خونی هستیم که بر شمشیرهای طاغیان و ظالمان پیروز شده است. شهدای گرامی پیروزی و شهادت را با هم به دست آوردند. وی افزود: به شهدا و آنچه تقدیم کردند و همچنین خانواده‌های شهدا که با از دست دادن عزیزانشان با صبر و تسلیم کامل در برابر مشیت الهی مواجه شدند، افتخار می‌کنیم. ای شریف‌ترین مردم در تمام میدان‌ها و کشورهای جبهه مقاومت باید میزان دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تاکنون به دست آمده و پیروزی هایی که در طول ده‌ها سال گذشته به دست آمده است به ویژه پیروی انقلاب اسلامی ایران را درک کنیم. در پیام سید حسن نصرالله آمده است: امروز مردم ما در نوار غزه ده‌ها هزار شهید و مجروح داده‌اند و با مهاجرت، گرسنگی، محاصره و نسل کشی مواجه هستند و جبهه‌های مقاومت به ویژه در لبنان، یمن و عراق به آن‌ها کمک می‌کنند. این دستاوردها و پیروزی‌ها امت ما را در مسیر پیروزی بزرگ و نهایی یعنی آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و آزادی تمام منطقه ما از سلطه آمریکا قرار داده است.

اظهارنظر متفاوت ضرغامی درباره انتخابات
عزت‌الله ضرغامی پس از اعلام نتیجه مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، از پورمحمدی تشکر کرد و گفت: درس‌های هشتم تیر را مرور خواهیم کرد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عضو کابینه دولت سیزدهم در پیامی که پس از اعلام نتیجه مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرد، نوشت: «درس‌های ۸ تیر را به فضل الهی مرور خواهیم کرد.

صندوق رأی هدفی برای دشمنان
ملت ایران است
سخنگوی دولت نوشت که همان‌ها که مانع از رأی‌دادن ایرانیان خارج از کشور شدند، در داخل نیز از حق رأی این ملت می‌ترسند. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود درشبکه اجتماعی ایکس نوشت:شهادت دوتن از نیروهای حافظ امنیت و جمهوریت در حمله اشرار به خودروی حامل آرای مردم در راسک را تسلیت می‌گویم.

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت تاکید کردند:

گروه سیاسی: رهبر انقلاب حرکت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از مردم غزه را نمونه‌ای از وجود وجدان‌های پاک در دنیا برشمردند و افزودند: مهم این است این پیام دفاع از حرم که در واقع دفاع از آرمان‌های انسانیت است، به گوش وجدان‌های پاک در دنیا رسانده شود. متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای مقاومت و مدافع حرم که در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شده بود، صبح دیروز؛ شنبه، ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ در محل برگزاری این کنگره در حرم مطهر رضوی منتشر شد.

آرمان‌های بلند مکتب اهل‌بیت(ع) همواره در میان وجدان‌های پاک طالب دارند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مدافعان حرم را یک پدیده شگفت‌انگیز و مهم و یکی از مظاهر جهان‌نگری نظام جمهوری اسلامی خواندند و تاکید کردند: حضور جوانانی با ملیت‌های مختلف در قالب مدافعان حرم نشان داد انقلاب اسلامی بعد از گذشت بیش از چهار دهه، قدرت بازآفرینی همان شور و حماسه اول انقلاب را دارد. رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت به‌ویژه سردار شهید سلیمانی، دفاع از حرم را یک جنبه نمادین در دفاع از تفکر و آرمان‌های صاحب آن حرم و اهل‌بیت(ع) دانستند و گفتند: آرمان‌های بلند مکتب اهل‌بیت(ع) همچون عدالت، آزادی، مبارزه با قدرت‌های ظالم و «ایثار و فداکاری در راه حق»، همواره در میان وجدان‌های پاک طالب دارند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از مردم غزه را نمونه‌ای از وجود وجدان‌های پاک در دنیا برشمردند و افزودند: مهم این است این پیام دفاع از حرم که در واقع دفاع از آرمان‌های انسانیت است، به گوش وجدان‌های پاک در دنیا رسانده شود.
هر انقلابی که از محیط بین‌المللی و منطقه‌ای خود غافل شود، قطعاً ضربه خواهد خورد
ایشان یکی دیگر از ابعاد موضوع دفاع از حرم را جهان‌نگری انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: هر حرکت و نهضت و انقلابی که از محیط بین‌المللی و منطقه‌ای خود غافل شود، قطعاً ضربه خواهد خورد، همان‌گونه که حرکت ملت ایران در قضیه مشروطه و در قضیه ملی شدن صنعت نفت به دلیل سرگرم شدن به مسائل داخلی و غفلت از دخالت‌گران خارجی آسیب دید و به سرانجام نرسید. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امام بزرگوار(ره) از همان روزهای آغازین نهضت اسلامی و همچنین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره متوجه دخالت بیگانگان و نگرش جهانی و منطقه‌ای و سرگرم نشدن به مسائل داخلی بود و در بیانات خود در این زمینه تذکر و هشدار لازم را می‌داد.

جوانان با ایمان، با مرکزیت جمهوری اسلامی، نقشه پرخرج استکبار را شکست دادند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور رزمندگان مدافع حرم در کشورهایی که دشمن برای آنها نقشه بسیار خطرناکی را طراحی کرده بود، از مظاهر جهان‌نگری انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: دشمن در طراحی خود قصد داشت با تصرف منطقه و همزمان با وارد کردن فشارهای اقتصادی و سیاسی و همچنین «عقیدتی و مذهبی» به ایران، نظام اسلامی را از بین ببرد اما جمعی از جوانان با ایمان، با مرکزیت جمهوری اسلامی، این نقشه پرخرج استکبار را به شکست کشاندند. ایشان تاکید کردند: با چنین نگاهی باید گفت حرکت مدافعان حرم ایران و منطقه را نجات داد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ماهیت خشن و بی‌رحم و غیرانسانی تشکیلات داعش و گروه‌های همسو با آن که با حمایت‌های تسلیحاتی و تبلیغاتی آمریکا و غرب شکل گرفته بودند، افزودند: هدف از این تشکیلات، ناامن کردن منطقه و به‌ویژه ایران بود اما مدافعان حرم این خطر بزرگ را نیز خنثی کردند.

«اعتقاد عمیق به مبانی دینی» در جوانان مدافع حرم، پدیده‌ای شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نمایش توان انقلاب اسلامی در بازآفرینی شور و حماسه ذاتی خود در ابتدای پیروزی را یکی دیگر از ابعاد حرکت مدافعان حرم برشمردند و افزودند: حضور جوانانی که امام و دوران دفاع مقدس را ندیده بودند برای دفاع از حرم، نشان دهنده قدرت عجیب انقلاب اسلامی در بازآفرینی همان انگیزه‌های دینی و انقلابی چهار دهه پیش است. ایشان با اشاره به انتظار و تحلیل‌های برخی افراد دارای مبانی فکری غربی مبنی بر روبه ضعف رفتن انقلاب اسلامی و تفکرات و آرمان‌های آن، تاکید کردند: صفا، شجاعت، ایثار، اخلاص و «اعتقاد عمیق به مبانی دینی» در جوانان مدافع حرم، پدیده‌ای شگفت‌انگیز و بی‌نظیر است که غلط بودن تحلیل‌های غرب‌گرایان را نشان داد و این موضوع جز با لطف و عنایت الهی و اهل‌بیت(ع) نمی‌توانست شکل بگیرد. رهبر انقلاب اسلامی برگزاری راهپیمایی‌هایی همچون ۲۲ بهمن و یا تشییع‌های شگفت‌آوری همچون تشییع سردار سلیمانی و یا شهدای خدمت را جلوه‌های دیگری از قدرت بازآفرینی انقلاب اسلامی دانستند و تاکید کردند: شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنها مایه افتخار و سرافرازی و نجات و کامیابی ایران اسلامی هستند و انقلاب اسلامی قطعا رهین این شهدا و خانواده‌های آنها است.

گزارش «تجارت» از نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم:

گروه سیاسی: نتایج قطعی انتخابات تکلیف مقیم جدید (چهاردهم) پاستور را به جمعه این هفته (15 تیر) موکول کرد. مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، نتوانستند 50 به علاوه یک آرا مردمی را کسب کنند که همین امر موجب شد تا انتخابات در نهایت به دوئل بزرگ میان آن‌ها تبدیل شود. این دو نفر برای دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی پس از سال 1384 در دور دوم انتخابات به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
به گزارش «تجارت»، بنابر اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور پس از شمارش 58 هزار و ۶۴۰ شعبه که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود، ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای اخذ شد که معادل مشارکت 40 درصدی بود. از مجموع این آرا مسعود پزشکیان: ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای، سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای، محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای و مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای را کسب کردند. بر اساس قانون و موارد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند. بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان دارنده برترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند و جمعه هفته آینده زمان برگزاری مرحله دوم خواهد بود. البته بعد از تایید شورای نگهبان. زمانِ تبلیغات بعد از اعلام وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

آغاز دور دوم انتخابات از امروز
بعد زا اعلام نتیجه قطعی انتخابات، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور اظهار کرد: پایان مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنم. وی ادامه داد: یک بار دیگر در این چند ماه گذشته موفق شدیم همگی با هم یک کار بزرگ دیگری را تحقق ببخشیم و این انتخابات 40 روز پس از شهادت شهید رئیسی برگزار شد. این انتخابات با امنیت و سلامت کامل و با رقابت بسیار جدی و حضور ارزشمند مردم برگزار شد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: در اسرع وقت، آرا شمارش و نتایج اعلام شد. انتخابات سر وقت تعیین شده برگزار شد و شهادت شهید رئیسی خللی در روند اجرای انتخابات ایجاد نکرد. وحیدی افزود: امیدواریم دو داوطلب باقیمانده و ستادهای شان قانون را کاملا رعایت کنند و شاهد رقابت اخلاقی از سوی آنها باشیم. وزیر کشور بیان کرد: از قبل احتمال دور دوم پیش بینی شده و تعرفه های مرحله دوم از قبل آماده شده و از طریق سفارتخانه ها به کشورهای دیگر نیز ارسال شده و مشکلی نخواهیم داشت. بعید است انتخابات در کانادا برگزار شود؛ زیرا این کشور اجازه نداد انتخابات مرحله اول هم برگزار شود. البته وزارت خارجه رایزنی می کند ولی با توجه به شناختی که از آنها داریم، بعید است موافقت کنند. از سایر دولت هایی که بستر لازم برای انتخابات فراهم کردند، تشکر می کنم. وحیدی خاطرنشان کرد: از فردا تبلیغات داوطلبان را خواهیم داشت و آنها تا چهارشنبه می توانند تبلیغات کنند، ولی پنجشنبه تبلیغات ممنوع است.

حمایت قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی از جلیلی در دور دوم
بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات، بلافاصله شخصیت‌ها و جریان‌های اصول‌گرا حمایت خود را از جلیلی اعلام کردند. در مهم‌ترین سطح، محمدباقر قالیباف پس از اعلام نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از جلیلی اعلام کرد. او در بخشی از بیانیه خود نوشت: راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص آقای دکتر پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیرو‌های انقلابی و حامیان خودمی‌خواهم که کمک کنند تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند لذا همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند. رئیس مجلس دوازدهم با العام وزارت کشور پس از پزشکیان و جلیلی با ۳۳۸۳۳۴۰ رأی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نفر سوم شد؛ بنابراین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با دوقطبی پزشکیان - جلیلی برگزار خواهد شد.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز از سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. متن پیام وی در شبکه اجتماعی ایکس به شرح زیر است: «و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات…» وظیفه امروز همه دلسوزان حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب است. از ملت بزرگ ایران، هوادارانم و از سایر برادرانم آقایان قالیباف، زاکانی و ستادهای انتخاباتی ایشان می‌خواهم از برادر گرانقدر آقای دکتر ‎سعید جلیلی حمایت کنند. همچنین، علیرضا زاکانی، کاندیدای مستعفی انتخابات ریاست جمهوری در پیامی تاکید کرد: وظیفه همگان بویژه تمام ستادها و هواداران اینجانب است تا تمام تلاش خویش را بکار گیرند و علاوه بر خویش، دیگران را هم برای رای به جلیلی در دور دوم متقاعد و آرای بیشتری جلب کنند.

حمایت تشکل‌های اصول‌گرایان از جلیلی
علاوه بر نامزدهای انتخابات، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد. این جبهه اعلام کرد: اعضای شورای ائتلاف در همه سطوح کلیه امکانات خود را برای حمایت از برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی به کار گیرند و مردم عزیز را نیز به مشارکت پر شور در مرحله دوم انتخابات دعوت کنند.
همچنین، شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب با انتشار اطلاعیه‌ای از هواداران کاندیداهای مستعفی و حامی سعید جلیلی دعوت کرد تا از او در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کنند. در این بیانیه آمده است: «همانطور که در بیانیه نخست «شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب» اشاره شد، آقایان دکتر محمد باقرقالیباف و دکتر سعید جلیلی، مصلحت جبهه‌ انقلاب را در ادامه رقابت دیدند و حداکثر تلاش خود را در رقابتی سازنده با معرفی برنامه های خود برای انتخاب توسط مردم عزیز بکار گرفتند. از این دو برادر عزیز که از سرمایه‌های جبهه انقلاب هستند و ستادها و هواداران آنها صمیمانه تشکر می‌کنیم. اکنون که انتخابات به دور دوم رفته است، ضمن تشکر از تلاش همه نامزدهای انتخابات و قدردانی از مشارکت شما ملت عزیز ایران در دور اول انتخابات، تقاضامندیم که با حضور گسترده خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان ملت ایران را مایوس کنید. همچنین، از نیروهای انقلابی و آقایان دکتر قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی تقاضا می‌کنیم مطابق دغدغه‌های انقلابی و ملی خود، ستادها و هواداران‌شان را به حمایت از جناب آقای دکتر جلیلی دعوت کنند تا جبهه انقلاب بتواند برنامه‌های باقی مانده خود را اجرایی و مشکلات کشور را در ادامه راه دولت شهید رییسی مرتفع سازد.»
حمایت رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از جلیلی!
فراتر از حمایت افراد و جریان‌های اصول‌گرا، دیروز شنبه، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز از جلیلی حمایت کرد. سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :همه برادران بزرگوار آقایان جلیلی، قاضی‌زاده، قالیباف و زاکانی که با احساس تکلیف انقلابی در انتخابات شرکت و از کارنامه و شعارهای جمهوری اسلامی دفاع و برنامه خود را برای تداوم و ارتقاء مسیر و جریان انقلاب ارائه کردند مأجورند، ان‌شاءالله. مسیر نورانی خدمت که شهید رییسی عزیز آنراسرِدست گرفت فقط با همت، وحدت و انسجام همه نیروها و دلسوزان زیر خیمه مستحکم انقلاب ادامه می‌یابد. پیشرفت اقتدارآفرین ایران سربلند در این ۳ سال و جلوگیری از بازگشت به عقب و دوران سیاه گذشته میثاق جبهه متحد فعالان انقلاب است. همه در یک سنگرند برای آینده ایران. همچنین، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز فصل جدیدی از هم افزایی و برادری میان نیروهای انقلاب خبر داد. محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: اعلام آمادگی برادران گرامی آقایان قالیباف، زاکانی و قاضی زاده هاشمی و ستادها و حامیان آن ها برای کمک به دکتر سعید جلیلی، فصل جدیدی از هم افزایی و برادری میان نیروهای انقلاب است که به فضل الهی در ۱۵ تیرماه و پس از آن با تشکیل دولت چهاردهم به ثمر خواهد نشست.

رقایت سخت جلیلی و پزشکیان در دور دوم
پس از پایان دور اول انتخابات و اعلام نتایج حالا برای بسیاری این مساله جدی مطرح است که سبد رای قالیباف به سوی کدام یک از نامزد‌ها سرازیر می‌شود. قالیباف با ۳۳۸۳۳۴۰ رأی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نفر سوم شد. در صورتی که این سبد رای به سوی مسعود پزشکیان یا جلیلی سرازیر شود، مقیم جدید پاستور برگزیده خواهد شد. شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که کار جلیلی برای پیروزی در دور دوم به نسبت آسان‌تر خواهد بود. چرا که او ۹ میلیون رای حال حاضر خود را دارد و با توجه به این‌که از سبد رای قالیباف سهم بیشتری را دارد، در دور دوم پیروز انتخابات خواهد بود. باید توجه داشت که مفرض پیروزی جلیلی با اتکا بر آرای قالیباف بر تداوم مشارکت ۴۰ درصدی استوار است. به طور حتم جلیلی سبد رای ثابت خود در محدوده ۱۰ میلیون را در انتخابات ۴۰ درصدی دارد، اما اگر میزان مشارکت در دور دوم افزایش پیدا کند، وضعیت کاملا به ضرر نماینده جبهه انقلاب خواهد بود.