کد خبر: ۲۳۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳
پیشتازی پزشکیان در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری
سایت وابسته به جبهه پایداری شکست سعید جلیلی را تایید کرد. در همین حال تسنیم هم از پیشتازی پزشکیان در شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

رجانیوز شکست سعید جلیلی را تایید کرد

تسنیم نوشت: طبق آرای شمارش شده تا این لحظه، آقای مسعود پزشکیان از آقای سعید جلیلی پیش افتاده و این شمارش به سود پیشتازی آقای پزشکیان پیش می‌رود. رجا نیوز سایت وابسته به جبهه پایداری هم شکست سعید جلیلی را تایید کرد.

برخی شنیده‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم حاکیست که در آرای شمارش شده تا این لحظه، آقای مسعود پزشکیان از آقای سعید جلیلی پیش افتاده و این شمارش به سود پیشتازی آقای پزشکیان پیش می‌رود.

این خبر غیررسمی است؛ شمارش آرا هنوز خاتمه نیفتاده و آمار رسمی تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

 رجا نیوز هم گزارش داد با بررسی الگوی آرا و اطلاعات میدانی، مشارکت دور دوم انتخابات حدود ۵۰ درصد خواهد بود. همچنین با تحلیل مشارکت استان‌های پایگاه رای هر یک از دو کاندیدا، پیش‌بینی می‌شود مسعود پزشکیان با نزدیک به ۱۶ میلیون رای پیروز انتخابات باشد.

برآوردها همچنین رای سعید جلیلی را در حدود ۱۳ میلیون نشان می‌دهد و باقی آمار مربوط به آرای باطله خواهد بود.

این نتایج حاصل بررسی آماری و برآورد میدانی است و برای قطعی شدن آن باید منتظر مراجع رسمی ماند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ساعتی پیش گفت: با توجه به حضور تنها ۲ نامزد در این دوره از انتخابات، در شمارش آرا تسریع به وجود خواهد آمد، از این رو این امکان وجود دارد که نتایج آرا تا قبل از ظهر شنبه اعلام شود.

محسن اسلامی پس از اعلام پایان زمان اخذ رأی، اعلام کرد: بعد از فرآیند اتمام زمان رای گیری فرایند شمارش آرا در شعب آرا آغاز می‌شود و بعد از واصل شدن نتایج شعب اخذ رای به ستاد انتخابات کشور به تدریج نتایج رسمی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به حضور تنها ۲ نامزد در این دوره از انتخابات، در شمارش آرا تسریع به وجود خواهد آمد و از ساعت ۲.۳۰ به بعد نتایج اعلام و قبل از ظهر شنبه آمار نهایی اعلام می‌شود.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار