پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۲ بانک کارآفرین

بانک کارآفرین سود سهام سهامداران حقیقی و حقوقی خود را پرداخت می‌کند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بانک کارآفرین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و عطف به ابلاغیه شماره ۱۰۱۵۷۳/122 به تاریخ ۱5/۰۱/۱401 مبنی بر واریز سود تقسیمی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام)، سود کلیه سهامداران(حقیقی و حقوقی) که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند از روز چهارشنبه مورخ ۰۳/۰۵/1403 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهاردار و تسویه وجوه، به حسابهای معرفی شده در سامانه سجام واریز می‌شود. از سهامداران محترمی که تا کنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند درخواست می‌شود در اسرع وقت و قبل از تاریخ واریز سود سهام نسبت به ثبت نام و یا تکمیل مشخصات خود و احراز هویت در سامانه سجام به آدرس الکترونیکی https://sejam.ir اقدام کنند.پرداخت سود سهامداران غیر سجامی با توجه به مدت زمان لازم برای طی فرایند پرداخت سود توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و اعلام لیست سهامداران غیر سجامی، از تاریخ 07/۰۷/1403 به حساب‌های معرفی شده واریز خواهد شد.

 

نقش صنعتگران و معدنكاران در تحقق شعار سال غیرقابل انكار است

دکتر خورسندیان به مناسبت فرارسیدن دهم تیرماه روز صنعت و معدن پیام تبریکی صادر کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در متن این پیام آمده است: بانک ها و مؤسسات مالی نقش غیرقابل انکاری در عرصه تامین مالی بخش تولید و اقتصاد کشور برعهده دارند و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نام گذاری شده است، این نقش اهمیتی دوچندان می یابد.بانک تخصصی-توسعه ای صنعت و معدن با بیش از نیم قرن سابقه در تامین مالی پروژه های زیربنایی و مهم، سهم قابل توجهی در افزایش تولید و اشتغال کشور دارد و گام های بلند و استواری در آبادانی و توسعه آن برداشته است.دهم تیرماه که به نام "روز صنعت و معدن" نامگذاری شده، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای تکریم و تقدیر از تلاشگران عرصه صنعت و معدن کشور است که عزت و سربلندی این سرزمین مرهون عزم راسخ و همت والای آنان است.اینجانب ضمن تبریک این روز به همه فعالان بخش صنعت و معدن کشور، بویژه خانواده بزرگ بانک صنعت و معدن، امیدوارم با استعانت از خداوند متعال، بتوانیم با تکیه بر دانش و توان ملی و بهره برداری از تمامی فرصت ها، بر تمامی موانع و مشکلات فائق آمده و شاهد پیشرفت روز افزون میهن عزیزمان در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی باشیم.

جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک گردشگری:
افزایش 2 برابری امتیاز
با گشایش حساب در توبانک
مشتریانی که نسبت به افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن توبانک اقدام کرده‌اند از امتیاز 2 برابری بهره‌مند خواهند شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای اهداف و سیاست‌های کلان خود مبنی بر اشاعه و ترویج سنت نیکو و پسندیده قرض‌الحسنه و ایجاد بستر و زمینه‌ای مساعد برای مشارکت عموم هموطنان در این امر خیر و معنوی، نسبت به برگزاری جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی در این بانک اقدام کرده است. بر اساس این گزارش، دوره محاسبه امتیازات برای شرکت در قرعه‌کشی و اعطای جوایز تا ۳۱ شهریور ۱۴۰3 است و مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک گردشگری یا اپلیکیشن توبانک نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند. یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره امسال نحوه محاسبه امتیاز سپرده‌های قرض‌الحسنه در سامانه توبانک است که امتیاز آن به صورت 2 برابری محاسبه خواهد شد. گفتنی است، امکان افتتاح حساب هم به صورت حضوری از طریق شعب بانک و هم به صورت غیرحضوری توسط اپلیکیشن TOBANK به نشانی https://tobank.ir/ و بدون هزینه صدور و ارسال کارت درب منزل برای مشتری فراهم شده است.

13 هزار نوزاد؛ مشتری جدید شعب سپهر
تعداد وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری در شعب بانک صادرات ایران در سه ماه ابتدای سال جاری از 13 هزار و 300 فقره فراتر رفت.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حمایت از طرح جوانی جمعیت و کمک به سیاست‌های دولت در تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری از آغاز طرح در دستور کار این بانک بوده به طوری که تعداد وام‌های قرض‌الحسنه فرزندآوری این بانک در سه ماه اول سال 1403 به 13 هزار و 350 فقره به ارزش 10 هزار و 520 میلیارد ریال رسید. این بانک همچنین در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال 1402 به 86 هزار و 703 متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بیش از 54 هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که نزدیک به 12 درصد کل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در این سال را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل بانک در جلسه مجمع عمومی سالیانه:

گروه بانک و بیمه: دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: برنامه‌ریزی برای جذب منابع تا ۴۲۰ همت از اهداف سال ۱۴۰۳ است. در پایان سال ۱۴۰۱ سهم از نقدینگی بانک ۱.۴ درصد بود که اکنون به ۳ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال نیز به حدود ۴ درصد افزایش یابد.
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و ۱۰۰ درصد سهام‌داران برگزار شد و صورت‌های مالی به تصویب مجمع رسید.در این جلسه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گزارش خود به مجمع عمومی،‌ اظهار داشت: در سال‌های گذشته موفق شدیم با عملکردی مثبت و رو به جلو، اهداف مختلفی را محقق کنیم. سهامداران بانک در جنبه‌های گوناگون به بانک کمک کرده‌اند و توانسته‌ایم با ترکیب سهامداری بسیار مطلوبی، فعالیت خود را ادامه دهیم.وی افزود: با کمک وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، توانستیم روند سرمایه بانک را بهبود بخشیم. در سال‌های اخیر سرمایه بانک از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
کسب رتبه نخست شبکه بانکی با رشد ۷۶ درصدی منابع
شمسی‌نژاد گفت: تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک با ۲۱ درصد افزایش به ۱۳۶۸ دستگاه و تعداد کارتخوان‌ها نیز با ۶۲ درصد افزایش به بیش از ۵۷۴هزار واحد رسیده است. همچنین تعداد کاربران همراه‌بانک با ۳۸ درصد افزایش به ۴ میلیون و ۶۸۷هزار نفر و کاربران اینترنت‌بانک با ۱۰ درصد افزایش به یک میلیون ۸۷۴هزار نفر رسیده است.وی خاطرنشان ساخت: افزایش میانگین موجودی حساب دارندگان کارتخوان فروشگاهی به میزان ۱۰۷ درصد نیز از جمله کارهای انجام شده در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: تعداد مشتریان بانک با ۲۲ درصد افزایش به بیش از ۱۷ میلیون نفر و تعداد سپرده‌های بانک نیز با ۲۴ درصد افزایش به حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰هزار فقره رسیده است.وی خاطرنشان ساخت: وضعیت تیپ ظاهری شعب بهبود یافته و فعالیت با بیش از ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور انجام می‌شود که در سال گذشته بهسازی ۸۶ شعبه انجام شده است. از آنجایی که بانک مشتریان زیادی دارد، این موضوع برای رفاه مردم ضرورت داشت.شمسی‌نژاد تصریح کرد: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در شاخص درصد رشد منابع با رشد ۷۶ درصدی، یکی از دستاوردهای بانک در سال گذشته بود. در سال ۱۴۰۲ منابع بانک از ۱۵۷ همت به بیش از ۲۷۴ همت رسید.وی افزود: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در اعطای وام با بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰هزار فقره وام یکی دیگر از دستاوردهای بانک به شمار می‌رود و این دومین سالی است که بانک رکورد تعداد پرداخت وام در کشور را به دست می‌آورد. ارزش وام‌های پرداخت شده نیز به ۲۱۴ همت می‌رسد. این همان بحث شمولیت مالی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بر آن تأکید دارد.
رسیدن نسبت مطالبات به عدد بی‌نظیر ۰.۲۹ درصد
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: کسب رتبه نخست شبکه بانکی در نسبت مطالبات به تسهیلات با ۰.۲۹ (بیست و نه صدم) درصد، نیز از جمله دیگر توفیقات بانک در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود. این عدد در تاریخ نظام بانکی بی‌نظیر است.شمسی‌نژاد اظهار داشت: ۲ سال پیش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رتبه ۱۵ شبکه بانکی در تعداد تراکنش را داشت، اما سال گذشته موفق شد رتبه ۵ شبکه بانکی کشور را در این شاخص کسب کند.

پروژه مزد خدمت توسعه می‌یابد
وی گفت: پروژه مزد خدمت نیز که مورد تأکید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی بود، آغاز شد. سال گذشته کارمزد وام‌های زیر ۲۰ میلیون تومان را به صفر رساندیم که معادل ۳۵ درصد تعداد وام‌های پرداختی بانک بود. در سال جاری نیز این عدد را افزایش خواهیم داد.شمسی‌نژاد درباره فعالیت‌های بانک در حوزه توسعه بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: دو نئوبانک «کیوبانک» و «بانکت» را راه‌اندازی کرده‌ایم که اکنون در حال توسعه هستند. نسبت وام‌های بدون ضامن بانک به کل وام‌های پرداختی به ۲۱ درصد رسید و همچنان اقداماتی انجام خواهیم داد تا بخش بیشتری از مردم بتوانند بدون نیاز به ارائه ضامن، وام‌های خود را دریافت کنند.وی در همین رابطه خاطرنشان ساخت: درصد افتتاح حساب آنلاین بانک به ۶۸ درصد و پرداخت وام آنلاین نیز به ۵۷ درصد رسید. در یک ماه گذشته نیز با کمک هیأت مدیره، ساده‌سازی بسیار مطلوبی را در حوزه وثایق انجام داده‌ایم. رویکرد ما این است که در سال جاری تا حد ممکن اسناد فیزیکی مربوط به وثایق وام را حذف کنیم و کارها بدون ضامن یا با وثایق الکترونیک انجام شود.