معاون روابط کار وزارت تعاون،کار خبر داد:

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: آمار مقرری بگیران از ۲۴۰ هزار نفر در ابتدای دولت مردمی سیزدهم به ۱۵۸ هزار نفر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت.
علی حسین رعیتی فرد در نشست تبیین کارنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه ساله دولت سیزدهم اظهار کرد: حوزه روابط کار تنظیم گر روابط کارگر و کارفرماست و به نوعی به عنوان ضلع سوم تکمیل کننده و روان کننده حوزه کار و تولید کشور به شمار می رود. یکی از موضوعات مهم در حوزه روابط کار سه جانبه گرایی است و اعتقاد ما به اصل سه جانبه گرایی از این جهت است که باید نظر شرکای جتماعی خود را در تصمیم سازی و تصمیم گیری داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شرکتی اجتماعی در حوزه حکمرانی کشور، افزود: اصلی ترین حوزه سه جانبه گرایی، شورای عالی کار است که موضوع دستمزد را هر سال مشخص می کند و پس از آن حوزه ایمنی و صیانت از نیروی کار و نظام حقوقی و قضایی که بحث رسیدگی به مراجع حل اختلاف کار در زمینه کارگر و کارفرماست.
معاون روابط کار وزیر کار در ادامه از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به عنوان یکی دیگر از حوزه های مربوط به روابط کار نام برد و گفت: این طرح در راستای ایجاد عدالت مزدی در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر اجرایی و عملیاتی می‌شود تا همه کارگران بر اساس توانمندی و مهارت خود از عدالت مزدی بهره مند شوند.
رعیتی فرد در عین حال از کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در ابتدای دولت مردمی و در جریان دوران کرونا، تعداد مقرری بگیران ۲۴۰ هزار نفر بود که تا پایان سال گذشته به ۱۵۸ هزار نفر رسید و کسانی که توانمند بودند آموزش‌های لازم را دیدند و به محیط کار برگشتند.

معاون مسکن و ساختمان از اینکه هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، خبر داد. به گزارش مهر، هادی عباسی‌اصل معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان در نشست خبری که امروز (سه شنبه، ۱۲ تیرماه) از عملکرد بخش مسکن در دولت سیزدهم تشکیل شد به تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در بخش مسکن، مسئولانه وارد شد و عمل کرد. این دولت تلاش کرد تا با نگاه مسئولانه به نیاز متقاضیان مسکن پاسخ بدهد. معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که تکمیل واحدها در ماه‌های آینده جهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. عباسی اصل توضیح داد: دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن ۳ فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تأمین زمین بود تا قیمت تمام شده کاهش یابد که در این حوزه کارهای مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تأمین زمین در محدوده شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم. وی ادامه داد: فرصت دسترسی به تسهیلات فرصت دومی است که در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفت. بیش از ۳۵۰ همت تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت که باید تقویت شود. عباسی‌اصل فرصت سوم را دسترسی بر ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: در این بخش تلاش شد تا قیمت تمام شده با تأمین زمین توسط دولت کاهش یابد. وی تخصیص تسهیلات کم‌بهره برای دهک‌های یک تا ۴ را که توان مالی مناسبی ندارند از تمهیدات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده است که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تأمین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد. وی افزایش ۱۰۰ همتی سرمایه بانک مسکن را از موارد در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیم.

رایزن فرهنگی ایران در فرانسه خبر داد:

شادمهری، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه می‌گوید فرانسه کشور ادبیات و هنر است و این دو، پاشنه آشیل فعالیت‌های فرهنگی در کشور یادشده محسوب می‌شوند.
نیلوفر شادمهری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه درباره نقش محصولات فرهنگی به عنوان ابزار تبلیغی برای کمک به اهداف دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ هر کشور، محصولات فرهنگی آن کشور هستند. محصولات فرهنگی علاوه بر تأثیرگذاری، از مانایی و پایایی زمانی نیز برخوردار هستند و بهترین اثرگذاری زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطب بدون هیچ جبهه‌گیری و به خواست خود، پذیرنده محتوای سبک زندگی شما باشد و به آن علاقمند شود، با آن اخت بگیرد و به مرور، خود تبدیل به تکرار کننده آن شود.
وی افزود: این امر مهم زمانی شکل می‌گیرد که شما از ابزار محصولات فرهنگی استفاده کنید. البته تنوع و دسته‌بندی محصولات فرهنگی بسیار است و بر اساس ویژگی‌های هر دسته، به تبع میزان تمایل برای مواجهه و پذیرش آنها نیز متفاوت خواهد بود. البته این میان برخی ابزارها قوی‌تر و برخی ضعیف‌تر هستند. این کارشناس فرهنگی درباره شاخصه محصول فرهنگی در محل مأموریت یک رایزن فرهنگی گفت: گل زرد را نمی‌شود به جای زعفران به ایرانی‌ها معرفی کرد. چون زعفران را به خوبی می‌شناسند و با عطر آن آشنا هستند. در مثالی دیگر، فرانسه کشور ادبیات و هنر است و این دو، پاشنه آشیل فعالیت‌های فرهنگی در این‌کشور هستند. بنابراین این دو مهم در تغییر ذائقه هنری و سلیقه فرهنگی مخاطب فرانسوی در مواجهه با محصولات فرهنگی، به ویژه هنری بسیار تأثیرگذار بوده است. ناگفته نماند اجرای هر اثر هنری حتی با کیفیت متوسط، برای مردمان کشوری که صبغه فرهنگی و هنری دارند و مخاطبانش آشنا و آگاه با آثار فاخر هستند، یک خطای مطلق محسوب می‌شود. اما برای کشوری همچون ایران که به تکرار در فضای فرهنگی فرانسه علیه‌اش اقدام می‌شود و فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های خود ندارد، نمی‌توان چنین خطری کرد. در سایر حوزه‌ها نیز کیفیت محصول و جذابیت آن بر مبنای سلیقه مخاطب فرانسوی بسیار مهم است. البته این جذابیت‌ها بر اساس دسته بندی محصول، تعاریف و ویژگی‌های متفاوتی دارند.
شادمهری درباره چالش‌های صادرات محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین امر در صادرات محصولات فرهنگی، تمایل طرفین برای حادث شدن این مساله است. بنابراین چنانچه هرکدام از طرفین تمایلی به همکاری نداشته باشند، با مشکل مواجه خواهیم. خوشبختانه از سوی کشورمان مشکلی وجود ندارد اما عدم اجازه از سوی کشور مقصد برای مشارکت ایران، عدم موافقت برای همکاری از سوی ایران، عدم همراهی در فراهم کردن مقدمات و پیش نیازها از مواردی هستند که اگر از سوی کشور مقصد مرتفع شوند، در به انجام رساندن این اقدامات نیاز به روش‌های غیر معمول و تلاش ده برابری نخواهد بود.

پس از برگزاری هفتمین جلسه هیات بدوی مجوز باشگاهی، مصوبات این نشست اعلام شد. هفتمین جلسه هیات بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه‌های لیگ یک در چندین جلسه و با توجه به گزارش‌های دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تصمیمات خود در زمینه باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز ملی دسته یک به شرح زیر اعلام کرده است:
باشگاه‌های سایپا، چادرملو و میهن‌آریو با توجه عملکرد مطلوب در کلیه معیارهای الزامیA حائز دریافت مجوز ملی دسته یک با جریمه تشخیص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای B، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند. باشگاه‌های مس کرمان، خیبر خرم اباد، فجر شهید سپاسی با توجه به نقص مدارک بارگذاری شده در چندین معیار الزامی A، حائز شرایط دریافت مجوز ملی دسته یک تشخیص داده نشدند. لذا این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته ی انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند. باشگاه‌های نفت مسجد سلیمان، مس شهر بابک، نفت و گاز گچساران (مناطق نفت خیزجنوب)، مس سونگون، پارس جنوبی جم، استقلال ملاثانی، شهر راز شیراز، شهرداری آستارا، داماش گیلان، دریا بابل، شاهین بندر عامری، خوشه طلائی ساوه به دلیل عدم شرکت در چرخه مجوز باشگاهی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ جهت اخذ مجوز ملی باشگاهی لیگ یک آزادگان حائز شرایط دریافت مجوز باشگاهی ملی تشخیص داده نشدند و با توجه به نقص قوانین مطابق با آیین نامه ملی صدور مجوز باشگاهی برای تصمیمات انضباطی مقتضی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شدند. مطابق آئین نامه مجوز باشگاهی، باشگاه می‌تواند ظرف مدت پنج روز به رای هیات بدوی مجوز اعتراض نماید. اعتراضات هفته آینده در هیات استیناف مجوز باشگاهی بررسی خواهد شد. جزئیات نظر اعضای هیات بدوی در کلیه معیارهای مورد نیاز اخذ مجوز برای کلیه باشگاه‌های متقاضی ارسال شده است. مطابق آئین نامه مجوز باشگاهی کلیه تصمیمات هیات بدوی امروز به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: مدرسان فیفا برای تأیید لایسنس داوران و کمک داوران ما پیش از شروع لیگ برتر به ایران می‌آیند.
هدایت ممبینی درباره آخرین شرایط داوران و کمک داور ویدیویی اظهار داشت: کارهای مربوط به حدود 45 داور و کمک داور، DG (اپراتور تشخیص سلامت گل) و RO (اپراتور بازپخش، کسی که با مدیریت پخش و یافتن بهترین زوایا، برای تصمیم‌گیری درست به داوران کمک می‌کند) سیستم کمک داور ویدیویی را انجام دادیم و نهم مرداد ماه حدود دو هفته پیش از شروع لیگ مدرسان فیفا می‌آیند و لایسنس داوران و کمک داوران ما را می‌دهند. این یک گام بزرگ برای فوتبال کشور است که در مسائل VAR کارمان را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: AFC از ما دو DG خواسته است و ما هم معرفی کردیم و در کلاس پیش دوره لیگ قهرمانان و آموزش‌های تکمیلی مجوز داده می‌شود و از همین دوستان در مسابقات آسیایی هم استفاده خواهد شد.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که افراد میانسال و سالخوردگان تنها با احتمال بیشتر سکته مغزی مواجه هستند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، یک مطالعه ۱۲ ساله بر روی افراد بالای ۵۰ سال نشان داد کسانی که تنهایی مزمن را تجربه کرده اند، ۵۶ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.
«ینی سو»، محقق ارشد این مطالعه و پژوهشگر علوم اجتماعی و رفتاری در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، گفت: «تنهایی به طور فزاینده ای به عنوان یک مسئله مهم بهداشت عمومی در نظر گرفته می‌شود.»
او در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان می‌دهد که تنهایی مزمن ممکن است نقش مهمی در بروز سکته داشته باشد، که در حال حاضر یکی از علل اصلی ناتوانی طولانی مدت و مرگ و میر در سراسر جهان است.»
این مطالعه داده‌های مطالعه بهداشت و بازنشستگی را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داد. هنگامی که آنها وارد مطالعه شدند، از بیش از ۱۲۰۰۰ نفر بالای ۵۰ سال که قبل از پیوستن به مطالعه سابقه سکته مغزی نداشتند، در قالب یک آزمون استاندارد سؤالاتی پرسیده شد تا سطح تنهایی آنها سنجیده شود. در سال ۲۰۱۰ از حدود ۸۹۰۰ نفر از شرکت کنندگان مجدداً سوالات مشابه پرسیده شد.
در مجموع ۱۲۳۷ سکته مغزی در طول ۱۲ سال مطالعه در بین گروه رخ داد، از جمله ۶۰۱ سکته در میان شرکت کنندگانی که در مورد تنهایی در دو دوره زمانی بررسی شده بودند.
گروه تحقیق افراد را بر اساس پاسخ‌های نظرسنجی خود به چهار دسته از تنهایی تقسیم کردند. این تحقیق نشان داد که حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل روانشناختی مانند افسردگی و انزوا، احتمال سکته مغزی در افراد گروه "همواره تنها" در مقایسه با گروه "کمتر تنها" ۵۶ درصد بیشتر است.
هر شکلی از تنهایی مشاهده شده در طول دوره مطالعه با خطر بالاتر سکته مغزی مرتبط بود.
سو گفت: «تکرار ارزیابی‌های تنهایی ممکن است به شناسایی افرادی که به‌طور مزمن تنها هستند و بنابراین در معرض خطر بیشتر سکته هستند، کمک کند.»