تعهدات اجتماعی سرلوحه فعالیت‌های بانک پارسیان

بانک پارسیان در راستای عمل به تعهدات و تکالیف قانونی، در نخستین فصل سال 1403، به حدود 6700 نفر از هموطنان بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، فرزندآوری، خودرو بنیاد شهید و امور ایثارگری، رفع نیازهای ضروری، ویژه و مسکن از طریق صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت کرد.بانک پارسیان علاوه بر تأمین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشارکت در طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای کشور، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، یکی از استراتژی‌ها و اولویت‌های مهم خود را ترویج سنت نیک قرض‌الحسنه و توسعه خدمات بانکداری قرض‌الحسنه قرار داده است و توانسته است با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه و رفع نیازهای ضروری آن‌ها، نقش مهمی در جهت بهبود شرایط اقتصادی جامعه و کمک به کاهش فقر، نابرابری‌ها و همچنین توزیع عادلانه ثروت ایفا نماید.شرایط تورمی کشور طی سال‌های اخیر موجب شده تا هزینه‌های ازدواج برای خانوارها افزایش چشم‌گیری یابد. با توجه به اینکه وام‌ ازدواج نقش اساسی برای زوج‌های جوان در تأمین نیازهای اولیه آنان و یکی از راهکارهای کاهش دغدغه‌های مالی زوج‌های جوان در شروع زندگی مشترک است می‌تواند بخشی از بار هزینه‌های شروع زندگی مشترک را پوشش داده و در کاهش نگرانی زوجین و خانواده‌های ایشان از مخارج زندگی مؤثر باشد.

 

ارائه خدمت حساب وکالتی در بانک ملت به متقاضیان خرید خودروهای وارداتی

با آغاز دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه وزارت صمت، متقاضیان می توانند از طریق خدمت حساب وکالتی بانک ملت، به صورت حضوری و غیرحضوری نسبت به انجام فرآیند ثبت نام اقدام کنند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، ثبت نام متقاضیان برای خرید خودروهای وارداتی در مرحله جدید از طریق سامانه یکپارچه از روز 19 تیرماه امسال آغاز خواهد شد.بر اساس این گزارش، متقاضیان می توانند از روز 18 تیرماه 1403 نسبت به تامین وجه و فعال سازی"خدمت حساب های وکالتی" از طریق شعب بانک ملت و سامانه پیشخوان ملت اقدام کنند.بر این اساس، امکان فعال سازی حضوری از طریق شعب بانک ملت و همچنین فعال سازی غیرحضوری از طریق منوی معرفی حساب وکالتی در سامانه پیشخوان الکترونیک بانک ملت به آدرس pishkhan.bankmellat.ir و انتخاب گزینه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان – خودروهای وارداتی قابل انجام خواهد بود.در این دوره فعال سازی حساب وکالتی منوط به تامین وجه به میزان 500 میلیون تومان است که همزمان با فعال سازی خدمت، در حساب وکالتی وی مسدود خواهد شد.این گزارش حاکی است، امکان انصراف متقاضیان از شرکت در فرآیند خرید خودرو نیز صرفا در شعب بانک ملت فراهم خواهد بود.متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در مرحله جدید می توانند از طریق شعب بانک و پیشخوان الکترونیک بانک ملت اقدام کنند.

درخشش پارس زیگورات در دومین اجلاس یکصد برند ملی
تندیس برگزیده دومین اجلاس یکصد برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی به شركت توسعه مجتمع هاي خدماتي رفاهي پارس زيگورات اهدا شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، دومین اجلاس سراسری یکصد برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی که روز یکشنبه 10 تیرماه 1403 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. در این مراسم منصور زيدآبادي‌نژاد مديرعامل شركت توسعه مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي پارس زيگورات از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری لوح تقدیر و تندیس برگزیده این اجلاس را دریافت کرد. گفتنی است، این رویداد ملی همزمان با روز صنعت و معدن با حضور فعالان و چهره‌های اقتصادی و مدیران برندهای برتر کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌ها، برندها و مجموعه‌هایی که اقدامات ماندگار و ارزشمندی در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده‌اند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

ثبت‌نام خودروهای بنزینی و هیبریدی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران
مشتریان محترم بانک صادرات ایران می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه‌ خرید خودروهای جدید وارداتی، به صورت غیرحضوری حساب‌های خود را وکالتی کنند.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک همزمان با آغاز ثبت‌نام و فروش خودروهای بنزینی و هیبریدی وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، برای وکالتی کردن حساب و شروع فرآیند ثبت‌نام به صورت غیرحضوری، اعلام آمادگی کرد.متقاضیان گرامی می‌توانند از روز دوشنبه ١٨ تیر تا ساعت ١٢:٠٠ روز ٢١ تیرماه سال جاری به صورت غیرحضوری با مراجعه به نشانی اینترنتی: https://vekalati.bsi.ir حساب خود را با رعایت حداقل مانده ٥ میلیارد ریال معادل ٥٠٠ میلیون تومان وکالتی کنند.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خبر داد:

گروه بانک و بیمه: رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از هدفگذاری برای افزایش دو برابری حجم عملیات ارزی خبر داد.
نعمت الله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها در جلسه‌ای با موضوع مباحث ارزی اظهار داشت: برنامه سال جاری بانک در رشد منابع این است که منابع از 70 همت به 100 همت افزایش پیدا کند، در عملیات ارزی نیز هدفگذاری این است که حجم عملیات از 400 میلیون یورو به فراتر از 800 میلیون یورو ارتقا یابد.
وی افزود: طی سه سال اخیر با حمایت های مدیران ارشد بانک، فعالیت های ارزی سازماندهی و نظم خاصی یافته است، آقای فتاحی به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند بانک نقش مهمی در ارتقای سطح عملیات ارزی بانک داشته اند. رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: ترکیب عملیات ارزی بانک در سال جاری از 108 میلیون یورو فراتر رفته است، این عملیات در قالب های عملیات صرافی و اشخاص، عملیات بانکی، اقساط صندوق توسعه ملی و ضمانت ارزی انجام گرفته است. این حجم عملیات که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد مناسب داشته است نشان می دهد بانک برای جهش در عملیات ارزی و تحقق اهداف آماده است. شرکت صرافی توسعه تعاون مزیت و ظرفیتی مهم برای این اهداف است.در ادامه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: در سال 1403 برنامه این است که میزان عملیات ارزی از 800 میلیون یورو فراتر رود، 300 میلیارد ریال سود از تسهیلات ارزی حاصل شود، افزایش ده هزار میلیارد ریالی منابع بانکی با اولویت منابع ارزان قیمت ناشی از توسعه عملیات ارزی و گسترش ارتباطات از اهداف سال جاری است.وی افزود: بازنگری دستور العمل ها و رویه های جاری، ارتقای کیفی نیروی انسانی و آموزش پرسنل ارزی و توسعه زیرساخت های نرم افزاری از دیگر برنامه های ارزی بانک است که موجبات بهبود مستمر فرآیندها و رویه های عملیات ارزی را فراهم می سازد.محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: ایجاد شرکت های تراستی و راهبر، افزایش پتانسیل صرافی بانک و توسعه روابط کارگزاری از جمله برنامه های بانک در حوزه ارزی است که می تواند منجر به توسعه ظرفیت های لازم جهت ارائه خدمات ارزی گردد.وی افزود: افزایش دوایر ارزی استانی و همچنین تلاش برای حفظ و نگهداری مشتریان وفادار در استانهای فاقد شعب ارزی نیز از برنامه هایی است که در راستای گسترش شبکه شعب ارزی و مشتریان در سطح کشور قابل انجام است.حسن شریفی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور عملیات بانکی گفت: تلاش بر حفظ و ارائه خدمات ارزی به مشتریان ارزی فعلی، شناسایی و جذب مشتریان ارزی جدید، صدور ضمانت نامه های ارزی داخلی و شناسایی مشتریان بالقوه برای اعطای تسهیلات ارزی به عنوان راهکارهای تحقق برنامه های ارزی بانک توسعه تعاون مطرح است.

براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت بیمه ملت در 3 ماهه نخست سال 1403، عملکردی خیره کننده را به نمایش گذاشت و در تمامی شاخص‌های کلیدی از جمله درآمد، سودآوری و مدیریت ریسک، دستاوردهای چشمگیری را به ثبت رساند. این شرکت هم‌‌اکنون با گذشت سه ماه از آغاز سال جدید به رقم بیش از 10 همت در پرتفوی خود دست یافته است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت در گزارش عملکرد خرداد ماه سال 1403، از رشدی خارق‌العاده در تمامی شاخص‌های کلیدی خبر داد. بیمه ملت در دوره کوتاه سه ماهه اول سالجاری، شاهد جهشی 3108 درصدی در بخش درآمد حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال قبل بود و به تراز مثبتی معادل 3581 درصد دست یافت.طبق گزارش منتشر شده در سامانه کدال، بیمه ملت طی خرداد ماه 1403، موفق به کسب 103,019,253 میلیون ریال (صد و سه هزار و نوزده میلیارد و دویست و پنجاه و سه میلیون ریال) درآمد از محل فروش حق بیمه شده است. این رقم 10 همتی در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال قبل، رشدی 3108 درصدی را نشان می‌دهد و بیانگر جهش عملکردی در این شرکت است. بیمه ملت در 3 ماهه ابتدایی سال 1403 جهشی چشمگیر را تجربه کرده است. این شرکت در این دوره، از محل فروش حق بیمه، 111 میلیون و 252 هزار و 147 میلیون ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 1331 درصد افزایش یافته است. رشد چشمگیر درآمد در این شرکت، منجر به ثبت تراز مثبتی معادل 1953 درصد در 3 ماهه ابتدایی سال 1403 شده است. این تراز مثبت، نشانگر درآمد بیمه‌ای قابل توجه بیمه ملت در این دوره و چشم انداز روشن آن برای آینده است.
از سوی دیگر، شرکت بیمه ملت در 3 ماهه نخست سال 1403، در مجموع ۵۴۲ میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته است که در مقایسه با رقم ۴۷۲ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته به نسبت خسارت حدود 5 درصد رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 60 درصد بوده است.