اعتراف بزرگ صهیونیست‌ها به شکست برابر حماس

رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل بیتنا» به شدت از عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در تعامل با تهدیدات امنیتی در جبهه‌های شمالی با لبنان انتقاد کرد. «آویگدور لیبرمن» از سیاستمداران رژیم صهیونیستی به شدت از عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم در تعامل با تهدیدات امنیتی در جبهه‌های شمالی انتقاد کرد و گفت: شکست اطلاعاتی ما مقابل حزب‌الله، لبنان و سوریه بسیار بزرگتر از شکست اطلاعاتی‌مان مقابل حماس است. ما درباره تهدیداتی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر صحبت می‌کنیم که بالاترین سطح از هوشیاری و برنامه‌ریزی را می‌طلبد. طبق گزارش الجزیره، لیبرمن گفت: این شکست ضرورت انجام تغییرات ریشه‌ای در ساختار و استراتژی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی برای تضمین آمادگی بهتر برای مقابله با چالش‌های آتی را می‌طلبد. وی همچنین به حملات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: حوثی‌ها خسارت‌های اقتصادی بزرگی به ما زدند و ما نباید تنها به یک حمله علیه آن‌ها اکتفا کنیم، بلکه باید بندر الحدیده را ویران کنیم. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه چندین حمله را به بندر حیاتی الحدیده در یمن انجام دادند که از طریق آن واردات ۷۰ درصد از کالاها و مواد غذایی تجاری و فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

 

خروج از پایگاه «بگرام» افغانستان احمقانه بود

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در جمع هوادارانش خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و ترک پایگاه هوایی «بگرام» را «فاجعه» و «بی‌کفایتی» دولت بایدن و مقامات نظامی وقت را دلیل آن دانست که به گفته او، منجر به جسورتر شدن رقبای اصلی آمریکا، یعنی چین و روسیه شد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا دیروز شنبه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از افغانستان انتقاد کرده و بر اهمیت پایگاه هوای آمریکایی بگرام در این کشور غرب آسیا تاکید کرد. او استدلال کرد که سوء مدیریت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تحت دولت «جو بایدن» نه‌تنها منجر به خروجی بی‌نظم شد، بلکه رقبایی مانند روسیه و چین را نیز جسورتر کرد. ترامپ همچنین گفت: اگر من رئیس‌جمهور بودم، فاجعه افغانستان که احتمالا، موجب ورود پیدا کردن پوتین شد، اتفاق نمی‌افتاد. اگر من بودم، افغانستان هیچ وقت در اختیار پوتین قرار نمی‌گرفت. در دوره من این اتفاق نیفتاد. او همچنین مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود، حمله روسیه به اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.

آمادگی احزاب مخالف دولت در پاکستان برای استعفا از پارلمان
دو حزب مخالف دولت در پاکستان مدعی ناکارآمدی حکومت فعلی در مدیریت کشور شده و اعلام کردند که برای پیشبرد مطالبه برگزاری انتخابات زودهنگام، آماده استعفا از مجلس ملی و پارلمان ایالتی هستند. اظهارات تازه رهبران اپوزیسیون برای تقویت جبهه ضد دولتی درحالی عنوان می شود که ناظران سیاسی پاکستان نسبت به تشدید تنش‌های سیاسی در هفته‌های آینده و رویدادهای غیر منتظره ابراز نگرانی می‌کنند. خواجه محمد آصف از حزب حاکم و وزیر دفاع پاکستان نیز اخیرا گفت که خیلی زود کشور دچار یک بحران خواهد شد که طی آن قانون اساسی کشور به شدت آسیب خواهد دید.

آمریکا و ژاپن سند دفاع
هسته‌ای امضا می‌کنند
روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون دیروز (یکشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ژاپن و ایالات متحده اولین سند مشترک در مورد سیاست بازدارندگی گسترده را تهیه خواهند کرد که شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای محافظت از ژاپن با ابزارهای مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای است. این روزنامه گزارش داد که سند مشترک حاوی موضع هر دو کشور در مورد تحقق سیاست بازدارندگی است. بنا بر گزارش‌ها، این سند شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای کمک به بازدارندگی منطقه‌ای ژاپن از طریق ابزارهای مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای و شناسایی فرصت‌هایی است که واشنگتن می‌تواند در زمان صلح و در مواقع اضطراری احتمالی از آنها استفاده کند.

روسیه کنترل ۲ دهکده دیگر در اوکراین را به دست گرفت
وزارت دفاع روسیه با اعلام تصرف ۲ دهکده در مناطق لوهانسک و خارکیف اوکراین، جزئیاتی را درباره تلفات نظامیان اوکراینی و خسارات وارد آمده به تسلیحات این کشور طی حملات یگان‌های مختلف ارتش روسیه بیان کرد. وزارت دفاع روسیه، دیروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه دهکده روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را تصرف کرده‌اند که منجر به کشته شدن حدود هزار و ۷۰۰ نیروی اوکراینی طی نبردهای ۲۴ ساعت گذشته شد. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یگان غرب ارتش دهکده‌های روژیوکا در لوهانسک و پیشچانه نیژنه در منطقه خارکیف را با اقدامات موفقیت‌آمیز نظامی تحت کنترل گرفته و مواضع پرمزیت‌تری را تصرف کرده است.

گزارش «تجارت» از حمله انتقامی رژیم صهیونیستی به بندر حدیده یمن؛

گروه جهان: ارتش رژیم صهیونیستی در آن‌چه که واکنش انتقامی از انصارالله می‌نامید، بندر حدیده را در یمن مورد حمله قرار داد. این بندر نقل و انتقالات ۷۰ درصد از کالاها و مواد غذایی تجاری و فرآورده‌های نفتی کشور یمن را شامل می‌شود. در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به بندر حدیده ۶ نفر شهید، سه نفر مفقود و ۸۳ نفر زخمی شدند. اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت می‌گیرد که منطقه عملا درگیر در مجموعه‌ای از بحران‌های ریز و درشت است. حمله اخیر تل‌آویو نیز می‌توان بازی آن‌هاب ا خشم انصارالله و عامل گسترش بحران در منطقه باشد.
به گزارش «تجارت»، بعد از حمله رژیم صهیونیستی به استان الحدیده در پاسخ به حمله پهپادی اخیر ارتش یمن یه تل‌آویو، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام کرد: یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با چند موشک بالستیک چند موضع حساس در منطقه «ام الرشراش» (ایلات) را هدف قرار داد. وی همچنین از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی خبر داد. یحیی سریع گفت: عملیات مشترکی میان نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای موشکی با هدف قرار دادن ناو آمریکایی «پومبا» در دریای سرخ انجام شد. این عملیات مشترک با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام و به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به کشتی شد. ارتش یمن از نوامبر در راستای حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده است. در مقابل واشنگتن ائتلاف دریایی بین‌المللی را به بهانه حمایت از کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب ایجاد کرد اما طبق گزارش رسانه‌ها، این ائتلاف عملا در مقابل حملات موشکی یمن شکست خورده است.
تداوم تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه انصارالله
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی حملات هوایی عصر شنبه به انبار سوختی در غرب یمن که در واکنش به حمله اخیر پهپاد یمنی به تل‌آویو انجام شد، ادعا کرد، در صورت لزوم جنبش انصارالله را «در هر نقطه‌ای» هدف قرار خواهند داد. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌ای علیه بندر الحدیده در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری اراضی اشغالی انجام دادند، ادعا کرد، «ارتش در صورت لزوم، حوثی‌ها را در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهد داد.» گالانت در ادامه مدعی شد، «خون شهروندان اسرائیلی هزینه دارد و این مساله در لبنان، غزه، یمن و دیگر نقاط به وضوح ثابت شده و اگر جرات کنید به ما حمله کنید، نتیجه‌اش همین خواهد بود!» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باز هم مدعی شد، «حمله هوایی که اسرائیل علیه الحدیده یمن انجام داد، آتشی را شعله‌ور کرد که در سراسر خاورمیانه قابل مشاهده است و این مساله پیامدهای روشنی دارد.» رژیم صهیونیستی عصر شنبه تانکرهای سوخت در بندر الحدیده و انبار مازوت در نیروگاه برق واقع در منطقه «الکثیب» در این بندر واقع در غرب یمن را هدف قرار داد.

آمادگی ارتش یمن برای پاسخ‌گویی به رژیم صهیونیستی
به نظر می‌رسد تمامی جریان‌های درگیر در ماجرای بحران غزه اطمینان دارند که ارتش یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی واکنش نشان خواهد دارد. در این ارتباط، روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» نوشت که به راحتی می‌توان متصور شد که ارتش یمن به حملات اسرائیل پاسخ خواهد داد. این رسانه عبری با اشاره به اینکه در یمن مشکلی برای وارد شدن به نبرد با رژیم صهیونیستی ندارند، نوشت ممکن است این خواسته آنها باشد. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت که رژیم صهیونیستی تهدیدات یمنی‌ها را دست کم نمی‌گیرد و مقامات می‌گویند که در نظر دارند که از سوی یمن پاسخی خواهد بود. این روزنامه اشاره کرد که تدابیر نظامی تقویت شدند و یک جلسه ارزیابی وضعیت استثنایی در وزارت حمل و نقل به رهبری میری رگو و مقامات قطار، بندر و هوانوردی برگزار شد تا برای این احتمال که یمنی‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌ها تلاش می‌کنند آماده شوند.
در این راستا «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز (یکشنبه) در سخنانی اظهار کرد: ما به صهیونیست‌ها می‌گوییم خیلی خوشحال نباشید؛ چراکه پاسخ یمن در راه است و دردناک و فجیع خواهد بود. نمی‌توانید از مجازات فرار کنید و پشیمان می‌شوید و تنها گزینه پیش‌روی شما مهاجرت، فرار به پناهگاه و بازگشت به جایی است که از آنجا آمده‌اید. طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، وی تاکید کرد: چتر حمایتی آمریکا و انگلیس سوری برایتان نخواهد داشت.