مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کار در حوزه کودک و نوجوان برای اربعین باید یک حرکت مستمر باشد و نباید فقط یک ماه مانده به اربعین به این مسأله بپردازیم.
بیست و دومین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان و اربعین با هدف هم‌افزایی پیش از ظهر امروز دوشنبه اول مرداد با محوریت محصولات و خدمات قابل ارائه در اربعین حسینی و حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و جمعی از مدیران کانون پرورش فکری و فعالان فرهنگی ایران، عراق و سوریه در حوزه‌های مختلف در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.
علامتی در این‌مراسم گفت: اربعین یک رخداد بزرگ عالم است که در آن بزرگ‌ترین اجتماع و گردهم‌آیی عالم شکل می‌گیرد. این اجتماع که در نوع خودش بی‌نظیر است ظرفیت‌های جدید و ناشناخته‌ای را در درون خودش دارد که ما باید آن‌ها را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم. یکی حضور کودکان و نوجوانان در این فضاست.
وی با بیان این‌که این فضا - که با حضور همه مردم از ادیان مختلف شکل می‌گیرد - یک فضای تربیتی و یک فضای پرورشی است، افزود: ما نمونه‌هایی از همین پیاده‌روی مذهبی را در اروپا و در کشور آرژانتین در منطقه لوخان داریم. در این منطقه کلیسایی هست و مردم برای رسیدن به این کلیسا که داستان خاصی هم دارد ۶۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند تا خودشان را به این کلیسا برسانند. اما فضای این پیاده‌روی را که مشاهده می‌کنید اصلاً فضای تربیتی‌ای که در اربعین است، ندارد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: شما این ایثار، بخشش، لطف و مهربانی‌ای که در راهپیمایی اربعین می‌بینید اصلاً آن‌جا نمی‌بینید. آنجا شما باید آب را بخرید. تغذیه و مواد غذایی را بخرید. اما شما در اربعین چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنید. چند سال است شماری از شیعیان در راهپیمایی لوخان شرکت می‌کنند و به سبک اربعین از افراد حاضر در راهپیمایی پذیرایی می‌کنند. آنجا پلاکارد و پرچم اربعین را می‌زنند و مردم متوجه جریان اربعین می‌شوند. این یک ظرفیت عجیب است. پیاده‌روی اربعین حرکت عشق و ایمان است. همین پیاده‌روی یک نعمت پایدار است و چه‌قدر تحول و تغییر در انسان‌ها ایجاد می‌کند که بسیاری از آن‌ها حتی به گوش ما نمی‌رسد. پیاده‌روی اربعین مظهر عشق همراه با بصیرت است. یا بهتر است بگوییم نماد عزت اسلامی است.