حضور مرکز نوآوری بیمه معلم در دومین کنگره موبایل ایران
مگنت، مرکز نوآوری بیمه معلم، در پنل تخصصی «موبایل و صنعت بیمه» در دومین کنگره موبایل ایران به عنوان تنها رویداد مستقل زیستبوم موبایل و ارتباطات کشور حضور پیدا کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه معلم؛ دومین کنگره موبایل ایران در تاریخ 26 الی 30 شهریورماه با هدف معرفی تازههای تکنولوژی، پایش ایدههای نوآورانه، معرفی دستاوردها، توانمندیهای داخلی در حوزه تولید تلفن همراه و نرمافزار و خدمات دولت الترونیک بر بستر موبایل با حضور صاحبنظران و کارشناسان این حوزه در قالب پنلها و سمینارهای تخصصی برگزار شد و مرکز نوآوری بیمه معلم به دعوت دبیر کمیته علمی و پژوهشی این کنگره در آن حضور پیدا کرد.در پنل تخصصی «موبایل و صنعت بیمه»، محمدرضا میری، سرپرست مرکز نوآوری و بابک قهرمانی، معاون مدیر مرکز نوآوری بیمه معلم، به معرفی اهداف و فرآیند ارائه خدمات مگنت به استارتاپها پرداختند و به پرسشهای حاضران در خصوص فرآیند همکاری استارتاپها با صنعت بیمه پاسخ دادند. در ادامه این نشست، از وبسایت جدید مرکز نوآوری بیمه معلم رونمایی شد.حضور مدیر و معاون مرکز نوآوری بیمه معلم در این پنل، فرصتی برای تشریح چشمانداز و اهمیت حضور بیمه معلم در اکوسیستم نوآوری و بررسی توانمندیهای این شرکت بیمه در اکوسیستم مولد و نوآورانه موبایل و ارتباطات کشور بود.
سفته الکترونیک در سامانه «ست» عملیاتی شد
امکان استفاده از خدمت سفته الکترونیکی در سامانه «ست» بانک صادرات ایران فراهم شد و از این ابزار الکترونیک نیز میتوان به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانک بهره برد. به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور تحقق اهداف تحول دیجیتال و ارائه ابزارها و محصولات نوآورانه با رویکرد ارتقاء ظرفیتهای نظام بانکی و خدمات غیر حضوری، علاوه بر عملیاتی نمودن امکان توثیق داراییهایی همچون سهام، صندوقهای سرمایه گذاری با درآمد ثابت، بیمههای عمر و سرمایهگذاری، امکان صدور و ضمانت سفته الکترونیک در سامانه توثیق الکترونیکی دارایی«ست» برای دریافت تسهیلات بانکی را فراهم کرد.مشتریان و متقاضیان دریافت تسهیلات خرد از بانک صادرات ایران با توثیق انواع داراییهای خود در سامانه توثیق الکترونیکی دارایی «ست»، به ضامن دیگری نیاز ندارند. سهام، اندوخته بیمه عمر و زندگی، واحدهای (یونیت) سرمایهگذاری صندوقهای سرمایهگذاری با درآمد ثابت و سفته الکترونیک از جمله داراییهای قابل توثیق در سامانه «ست» بانک صادرات ایران تا به امروز هستند.متقاضیان دریافت تسهیلات دارای کد سجام بورسی میتوانند با مراجعه به تارنمای سامانه «ست» به نشانی set.bsi.ir از ارزش داراییهای راکد و سایر داراییهای قابل ارزشگذاری خود استفاده کرده و بدون نیاز به بازخرید یا فروش این داراییها، نسبت به وثیقهگذاری آنها در فرآیند دریافت تسهیلات اقدام کنند.
برگزیدگان جشنواره فروش بهاره ۱۴۰۳
برندگان جشنواره فروش بهاره بیمه آسماری که با هدف تشویق و ترغیب شبکه فروش برگزار گردیده بود، اعلام شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، بیمه آسماری طی مراسمی از نمایندگان برتر جشنواره فروش بهاره سال۱۴۰۳ تقدیر و تشکر نمود.این جشنواره که با هدف ترغیب بیشتر شبکه فروش به نفوذ در بازار و فروش بیشتر بیمه درمان انفرادی طراحی شده بود، از اول فصل بهار آغاز و تا پایان این فصل ادامه داشت.پس از اتمام مدت جشنواره، امتیازات نمایندگان بر اساس شاخص های اعلام شده قبلی، محاسبه و نمایندگی های محمدمجدیان، امیرحسین جفائی و اصلان گودرزی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم تعیین گردیدند و در مراسمی که در تاریخ دوم مهرماه برگزار شد جوایزی به آنها اهدا شد.در این مراسم فرزان فروزانفر معاون شبکه فروش، گزارشی از آمار و اطلاعات فروش نمایندگان در سال ۱۴۰۳ و میزان رشد تولید در مقایسه با دوره مشابه سال قبل را ارائه و نمایندگان را به تعامل بیشتر با شعب تحت سرپرستی به منظور بیان موانع و چالش های پیشرو و همچنین انتقال نظرات و پیشنهادات در راستای تقویت و توانمندسازی هرچه بیشتر شبکه فروش تشویق نمود.الهام جلوی، مدیر شبکه فروش نیز با تاکید بر نقش موثر نمایندگان فروش در نفوذ به بازار هدف و شناسایی مشتریان بالقوه، بر ادامه سیاست های تشویقی و برطرف کردن موانع اجرایی فروش، تاکید کرد.
بانک سامان میزبان سومین دوره مسابقات فوتسال کارگری کشور
سومین دوره مسابقات فوتسال کارگری کشور از تاریخ 9 تا 13 مهرماه به میزبانی بانک سامان برگزار خواهد شد.به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، سومین دوره مسابقات فوتسال کارگری کشور از تاریخ 9 تا 13 مهرماه به میزبانی بانک سامان در سالن مجموعه ورزشی غدیر تهران برگزار خواهد شد.
گروه بانک و بیمه: شهره حقی - آیین رونمایی از سامانه «چکاد» و فاز عملیاتی «ریالدیجیتال» بانکآینده روز دوشنبه دوم مهرماه سالجاری با حضور دکتراسکندری، مدیرعامل؛ اعضای هیأتمدیره و هیأتعامل، مدیران امور بههمراه جمعی از مدیران و رؤسای ادارات حوزه و شعب تهران در محل ساختمان مرکزی بانکآینده، برگزار شد.
بهگزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانکآینده؛ در این مراسم دکتراسکندری، مدیرعامل، ضمن بیان این نکته که طراحی، توسعه و نگهداشت چنین خدمات و محصولاتی از جمله اصلیترین وظایف ما است که مزایای پایدار بانک نیز را رقم خواهد زد، بر اهمیت آگاهیرسانی، اطلاعرسانی و انجام فعالیتهای تبلیغاتی مرتبط با این محصولات با هدف عرضه آنها در موقعیتهای مختلف تأکید کردند و افزودند: علاوه بر بهرهگیری از بسترهای اطلاعرسانی و تبلیغاتی اعم از: دیداری، محیطی و رسانهای، اشراف کامل همکاران بر ویژگیهای این محصولات و معرفی و تشریح قابلیتها و کاربردهای آن، میتواند مهمترین نقش را در آشنایی مشتریان و جلب اقبال عموم مردم به چنین خدمات و محصولات نوینی ایفا نماید.مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به کارکرد گسترده ریالدیجیتال در ارتباط با دستگاههای پذیرنده- Pos، این نکته را به رؤسای شعب حاضر در نشست یادآورد شدند؛ در آیندهای نزدیک، تمام بانکها و مجموعههای همتا سعی بر آن خواهند داشت که دستگاههای پذیرنده خود را به این امکان مجهز سازند و بهطبع، بانکی در جلب مشتریان موفقتر خواهد بود که از هماکنون دستگاههای پذیرنده (Pos) بیشتری را به جامعه هدف، معرفی و در اختیار آن گذاشته باشد. از همینرو، شایسته است، همکاران شبکه شعب ضمن آشنایی با کاربرد، قابلیت و مزایای ریالدیجیتال، این امکان را به مشتریان معرفی کنند تا ضمن بهرهمندی مشتریان از این خدمت، جذبمنابع نیز بهعنوان مهمترین فعالیت شعب، محقق گردد.دکتر اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از محصول چک الکترونیکی- چکاد اظهار داشتند: نگاه ما در مسیر پیشرو، باید بر این اصل شکل بگیرد که مشتریان، بهویژه مشتریان جوان، بهسمت ابزار دیجیتال روی میآورند. بر همین اساس، هر بانکی که بسترها و زیرساختهای آن را فراهم کند، در عرضه این قبیل محصولات نیز موفقتر عمل خواهد کرد. از همینرو باید ضمن برنامهریزی و حرکت بهسوی بانکداری دیجیتال، بسترهای لازم را هدفگذاری کرده و گسترش دهیم.
در حالحاضر با توجه به ورود دیگر بانکها در عرصه ریالدیجیتال، راهاندازی این محصول، گام نخست بهشمار میرود و آنچه حائز اهمیت است، توسعه و نگهداشت این خدمت و محصول میباشد.ایشان با بیان اینکه بانکآینده نوزدهمین بانک در بهکارگیری سامانه چکاد و چکالکترونیکی است، افزودند: این به آن معناست که حدوداً 12 بانک هنوز به این بخش ورود نکردهاند. با چنین رویکردی باید علاوه بر معرفی این محصول و تلاش در راستای آشنایی هر چه بیشتر مشتریان با این امکان، همکاران فعال در حوزه کسبوکار نیز ابزار و ملزومات این محصول را در جامعه فراهم آورند.
مدیرعامل بانک آینده در ادامه با اشاره به عملکرد شعب ارزی بانک، سودآوری پایدار را در گرو فعالیت ارزی، بازاریابی و شناسایی مشتریان فعال در حوزه واردات کالا و خدمات دانستند و ضمن تأکید بر اهمیت بحث ثبتسفارش اظهار داشتند: اینگونه فعالیتها، پکیج (بسته) کاملی را شکل میدهد که دربرگیرنده منابع ارزی و ریالی؛ درآمدهای مشاع و غیرمشاع و خدمات کارمزدی از جمله ضمانتنامه تعهد پرداخت گمرکی، خواهد بود.مدیرعامل بانک در پایان سخنان خود بر ضرورت تعامل و ارتباط مستقیم مدیریت امور بینالملل بانک با شعب ارزی، تأکید کردند و تعامل دوسویه و توجه و ترتیب اثر دادن به نقطهنظرات و پیشنهادهای دو طرف را عاملی مهم در رفع موانع و طی مسیر بهنحوی مطلوب دانستند.
جلسه ارزیابی جایزه مدیریت دانشی به همت مدیریت منابع انسانی برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد؛ جلسه ارزیابی جایزه بین المللی مدیریت دانش در اولین روز پاییز ۱۴۰۳ با حضور مدیران بیمه پاسارگاد و ارزیابان جایزه برگزار شد.حمید احمدزاده عضو محترم هیئت مدیره و سرپرست معاونت توسعه بازار و منابع انسانی در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت دانش در پیشبرد اهداف توسعه ای در صنعت بیمه گفت: بر اساس آمار موجود ارزش حق بیمه تولیدی در کشور با شیب مطلوبی رشد داشته است. اما این رشد عمدتا ناشی از تورم است که راضی کننده نیست. بنابراین باید با بهره گیری از مدیریت دانشی خلا های موجود در امر افزایش ضریب نفوذ بیمه را شناسایی و تکمیل کنیم.وی گفت: در بیمه پاسارگاد با طراحی بیمه های خرد و ایجاد زیر ساخت های لازم، بیمه عمر و تامین آتیه مورد اقبال اقشار جامعه قرار گرفت. اکنون ۸ میلیون بیمه گزار، در حدود ۱۰ درصد از جامعه تحت پوشش بیمه عمر و تامین آتیه بیمه پاسارگاد قرار دارند. اما در شرایط کنونی باید بتوانیم با استفاده از راهبردهای مدیریت دانش ، عوامل و ابزار موجود و بهره گیری از تجربه مدیران مجرب در کنار سرمایه های انسانی جوان ترکیبی بهینه برای پیشبرد اهداف توسعه ای سازمان فراهم کنیم. گفتنی است: با توجه به اهمیت پیاده سازی اصول مدیریت دانشی در بیمه پاسارگاد مدیریت سرمایه انسانی هر ساله تلاش کرده است تا اقدامات لازم در خصوص پیاده سازی استاندارد های مدیریت دانشی را پس از گذراندن دوره های تخصصی و با همکاری سایر مدیریتها اجرایی نموده و راهبردهای مورد تایید ارزیابان جایزه مدیریت دانشی را در شرکت اجرا و در هر دوره در قالب اظهارنامه ای تهیه، تنظیم و ارائه نماید.بیمه پاسارگاد از سال ۱۳۹۷ همواره موفق به کسب جایزه بین المللی مدیریت دانشی شده است.