جزایر سه‌گانه پاره تن ایران است

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی دیروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: قالیباف گفت: شورای همکاری کشورهای خلیج فارس به جای آنکه توان خود را صرف توقف ماشین جنگیِ رژیم صهیونیستی کند، همچنان به طرح ادعاهای بی اساس درباره‌ی تمامیت ارضیِ جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد؛ اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای تاثیرگذار در آن اتحادیه نیز، خود را از کشورهایی مستقل و دارای اراده، به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گرِ نسل‌کشیِ آن رژیم در غزه و لبنان تنزل داده‌اند. اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ی تن ایران است و کسی جرأت نخواهد داشت که خلافِ این اصلِ مسلم اقدامی انجام دهد، و برای موجودیتِ خودشان بهتر است که اراده‌ی ملت ایران را برای تثبیتِ این اصل موردِ آزمون قرار ندهند. رئیس مجلس گفت: در این راستا از دولت محترم می خواهیم هرچه سریعتر مقدماتِ اجرایی شدنِ ماده‌ی ۶۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور را برای توسعه‌ی این جزایرِ ایرانی فراهم کند.

 

ایران از همه ابزارها برای پاسخگو کردن تل‌آویو بهره می‌گیرد

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه جنایت جدید رژیم صهیونیستی در ترور بی‌رحمانه بانوی شریف ایرانی و مادر پنج فرزند خانم «معصومه کرباسی» و همسر لبنانی ایشان دکتر «رضا عواضه» را به شدت محکوم کرد و شهادت این زوج بزرگوار را به خانواده محترم آن‌ها و ۲ ملت شریف و مقاوم ایران و لبنان تبریک و تسلیت گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به فیلم منتشر شده از نحوه ترور این بانوی ایرانی و همسرشان در یک مکان غیرنظامی و خیابانی پُرتردد، این اقدام رژیم صهیونیستی را مصداق کامل و همزمان تروریسم و جنایت جنگی توصیف کرد و تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران از همه ابزارهای موجود برای پیگیری موضوع و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش استفاده خواهد کرد. بقائی با ادای احترام به مقام شامخ این مادر عزیز؛ قساوت رژیم اسرائیل در ترور وی را نشانه دیگری از ضدیت ذاتی این رژیم با ایران و ایرانی دانست و از مراجع حقوق بشری خواست در برابر این قتل خودسرانه که بخشی از نسل‌کشی و کشتار در فلسطین اشغالی و لبنان است، ساکت نمانند.

 

بیانیه سفارت ایران درباره شهادت یک شهروند ایرانی در لبنان‌
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک شهروند ایرانی در لبنان را محکوم کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان اعلام کرد:« با کمال تأسف به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که در نتیجه حمله پهپادی ضدانسانی رژیم صهیونیستی در روز شنبه مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ به مکانی عمومی در منطقه جونیه لبنان، یکی از بانوان ایرانی مقیم لبنان به نام "معصومه کرباسی" به‌همراه همسرش به فیض شهادت نائل گردیدند.» در ادامه این بیانیه که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن عرض تبریک و تسلیت به فرزندان و بستگان این عزیز و محکوم نمودن شدید این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها که شهروندان بی‌گناه را مورد هدف قرار می‌دهد، از مجامع بین‌المللی خواستار اقدام عملی، فوری و مؤثر در حمایت از جان انسان‌های بیگناهی است که در معرض تهدید دائم ماشین جنگی رژیم صهیونیستی هستند.»

نامه مجدد رئیس‌جمهور
به مجلس درباره حسین‌زاده
عضو هیات رئیسه مجلس از ارسال نامه رئیس‌جمهور به مجلس درباره حضور حسین زاده نماینده نقده و اشنویه در دولت خبر داد. محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز درخواست مجدد استعفای آقای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس اعلام وصول شد، این درخواست هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود. وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس یک هفته بعد از اعلام وصول تقاضای استعفا، موضوع در صحن علنی مطرح خواهد شد لذا احتمال زیاد تقاضای استعفای آقای حسین زاده یکشنبه ۶ آبان در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. این عضو هیات رییسه مجلس در توضیح روند بررسی تقاضای استعفا گفت: بعد از دفاعیات آقای حسین زاده و اظهارات مخالفان استعفا، رای گیری از نمایندگان صورت می گیرد که در صورت موافقت مجلس با استعفا، ایشان امکان حضور در دولت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور را دارد.

برگزاری رژه شناورهای روسیه، عمان و ایران
رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت. امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت. در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای روسیه، عمان از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران رژه رفتند. در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های جماران، البرز و ناوهای موشک‌انداز زره و همچنین شناور شهید سلیمانی، شناورهای الماس و همچنین شناور مبشر از کشور عمان و شناور مرکوری روسیه حضور داشتند.

توبیخ کادر شبکه سعودی «ام بی سی» به دلیل اهانت به مقاومت
در پی شیطنت یکی از شبکه‌های خبری سعودی در اهانت به مقاومت، دولت عربستان سعودی علیه این شبکه اقدام کرد. سازمان نظارت و سیاستگذاری رسانه‌ها در عربستان سعودی اعلام کرد که مقامات شبکه MBC را به دلیل گزارش خبری تحت عنوان «هزاره رهایی از تروریست‌ها» برای بازجویی احضار کرده است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش مذکور نقض مقررات و سیاست رسانه‌ای عربستان است و و تحقیقات برای تکمیل مراحل قانونی درباره این تخلف انجام شده است.

پیگیری پرونده نیلوفر حامدی
و الهه محمدی از سوی دولت
سخنگوی دولت از پیگیری پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در جریان حوادث تابستان و پاییز ۱۴۰۱، با هماهنگی قوه قضائیه خبر داد. فاطمه مهاجرانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت:«‏رویکرد مثبت ریاست قوه قضاییه به حل و فصل موضوعات، این امید را ایجاد می‌کند که موضوع پرونده خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی نیز حل شود. دولت در هماهنگی با قوه قضاییه پیگیر موضوع است.» ۲۴ دی ۱۴۰۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با تبدیل قرار الهه محمدی و نیلوفر حامدی به مبلغ هرکدام ۱۰ میلیارد تومان موافقت کرد و آنان پس از ۱۷ ماه آزاد شدند.

اذعان صهیونیست‌ها
به توان نظامی بالای حزب‌الله
توسعه دامنه حملات مقاومت اسلامی لبنان علیه اهداف نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی، مقامات فعلی، سابق و کارشناسان صهیونیست را بر آن داشته تا به ذکاوت و توان نظامی بالای حزب‌الله اذعان کنند. تداوم حملات حزب‌الله، شلیک مداوم موشک‌ها و پهپادها به سمت شمال و مرکز فلسطین اشغالی و پاسخ به مانور زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، سیاستمداران، کارشناسان و مفسران صهیونیست بیشتری را بر آن داشته تا درباره جدی بودن وضعیت فعلی و آینده تیره و تار روند نبرد میان این رژیم و حزب‌الله هشدار دهند.

«تجارت» از پشت پرده اسناد افشا شده برنامه نظامی در یک کانال تلگرامی گزارش می‌دهد

گروه سیاسی: یک کانال تلگرامی به نام «میدل ایست اسپکتیتور» روز جمعه (27 مهر) دو سند مهم را در ارتباط با واکنش رژیم اسرائیل به حمله موشکی ایران منتشر کرد که طی دو روز گذشته به کانون بحث و مجادله رسانه‌ها و ناظران سیاسی تبدیل شده است. در این سند جزئیاتی پیرامون تمرین نیروهای ارتش رژیم اسرائیل برای حمله به ایران و سلاح احتمالی‌ای که به کار گرفته می‌شوند، منتشر شده است. به گزارش «تجارت»، به اسناد فاش شده که به ادعای آکسیوس از درون ساختار امنیتی آمریکا فاش شده‌اند، در شرایطی رسانه‌ای می‌شوند که ایران ۱۰ مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی واکنش سختی نشان داد و تاکید کرد هر گونه پاسخ رژیم اسرائیل با واکنش شدیدتر همراه خواهد شد. انتشار این دو سند در مقطع کنونی محل تردید و پرسش جدی است که بازخوانی آن‌ها را بیش از بیش اهمیت می‌بخشد.

محتوای سند افشا شده
بیش از هر موضوع دیگری آن‌چه از سوی رسانه‌های و ناظران سیاسی مورد توجه قرار گرفت، محتوای سند فاش شده‌ بود. ظاهرا در این سند دو موضوع مهم مورد اشاره قرار گرفته است که یکی عبارتست از مانور تمرینی ارتش رژیم اسرائیل برای حمله به ایران و دیگری تسلحات مورد استفاده است. در ارتباط با محتوای سند نیز باید گفت: «این سند نظامی، یک گزارش طبقه‌بندی شده با مهر Top Secret است. این گزارش مربوط به نیروی هوایی اسرائیل (IAF) است که تمرینات و آماده‌سازی‌های خود را برای یک حمله احتمالی به ایران ادامه می‌دهد. طبق این گزارش، نیروی هوایی اسرائیل تمرینات بزرگ‌مقیاس (Large-Force Employment یا LFE) را در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ انجام داده است. جزئیات سند شامل اطلاعاتی از حملات موشک‌های بالستیک پرتاب‌شونده از هوا (ALBM) عملیات پهپادی و آمادگی‌های تسلیحاتی است. همچنین اشاره‌ای به شناسایی و رصد این تحرکات توسط سیستم‌های اطلاعاتی شده است. در این سند اطلاعات جغرافیایی، کد مأموریت‌ها، و داده‌های طبقه‌بندی‌شده مرتبط با اهدافی مانند پایگاه هوایی HATZERIM AFLD ذکر شده است. به نظر می‌رسد این سند بخشی از گزارش‌های روزانه یا دوره‌ای نیرو‌های امنیتی باشد که برای مقامات آمریکا و دیگر کشور‌ها در میان هم‌پیمانانشان (مانند FVEY) ارسال شده است. این سند همچنین به جزئیاتی از تجهیزات پرتاب موشک‌های زمین به هوا (SAM) و برخی فعالیت‌های دیگر مرتبط با حملات هوایی اشاره می‌کند. در کل، این سند نشان می‌دهد که نیروی هوایی اسرائیل برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای برای آماده‌سازی حملات احتمالی به اهدافی در ایران دارد و این تمرینات با همکاری سیستم‌های جاسوسی بین‌المللی دنبال می‌شود. در ارتباط با نوع تسلیحات نیز تصریح شده که سلاح‌هایی همانند: موشک‌های بالستیک پرتاب‌شونده از هوا (ALBM)، موشک‌های هوا به سطح (ASM) و پهپاد‌های رزمی به کار گرفته خواهند شد. در مجموع، سند نشان می‌دهد که اسرائیل از ترکیبی از موشک‌های بالستیک، موشک‌های هوا به سطح، و پهپاد‌های رزمی در این تمرینات و آماده‌سازی‌ها استفاده کرده و اهداف آن پایگاه‌های نظامی خاص و احتمالا دیگر زیرساخت‌های استراتژیک ایران است.

ابراز نگرانی آمریکایی‌ها درباره اسناد افشا شده
افشای این اسناد در صورت صحت آنها از رخنه اطلاعاتی جدی در نهاد‌های امنیتی آمریکا حکایت دارد چرا که اسناد فاش‌شده حاوی اطلاعاتی بسیار طبقه‌بندی‌شده هستند. مقام‌های آمریکایی افشای این اسناد را «بسیار جدی» توصیف کرده‌اند، اما مدعی شده‌اند که احتمالا تاثیری بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل نخواهد گذاشت. در واقع، پس از نشر 2 سند اطلاعاتی محرمانه آمریکایی، مقامات این کشور نگران درز اطلاعاتی در ساختار امنیتی آمریکا هستند. در این زمینه، آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی که هویت او فاش نشده است گزارش کرد: «تحت هر شرایطی، نشر این اطلاعات محرمانه، نگران کننده است. این تحول، می‌تواند نشان دهنده درز اطلاعاتی گسترده در محرمانه‌ترین ساختار اطلاعاتی آمریکا باشد.» یک مقام صهیونیستی نیز به آکسیوس گفت که رژیم اشغالگر از نشر این اطلاعات آگاه است و «با جدیت» آن را دنبال می‌کند. در همین ارتباط، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سه مقام آمریکا نوشت: ایالات متحده در حال بررسی انتشار غیرمجاز اسناد طبقه‌بندی شده‌ای است که به گفته آن‌ها، برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای واکنش به حمله ایران را ارزیابی می‌کند. یک مقام آمریکایی دیگر گفت اسناد به نظر قانونی هستند. یکی از مقامات به آسوشیتدپرس گفت: این تحقیقات همچنین در حال بررسی چگونگی به دست آمدن اسناد است، از جمله اینکه آیا به صورت عمدی توسط یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده افشا شده یا با روش دیگری مانند هک به دست آمده است و اینکه آیا اطلاعات اطلاعاتی دیگر به خطر افتاده است یا خیر. این منبع همچنین گفت که مقامات آمریکایی به‌عنوان بخشی از این تحقیقات در تلاش هستند تا مشخص کنند چه کسی قبل از ارسال به اسناد دسترسی داشته است.

بازی روانی – رسانه‌ای تل‌آویو و واشنگتن در وضعیت پر التهاب خاورمیانه
درباره اسناد افشا شده و فوق محرمانه اخیر چند فرضیه قابل طرح هستند. محتمل‌ترین فرضیه این است که اسناد منتشر شده به شکل عامدانه از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و رژیم اسرائیل در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده تا با آن تهران را وارد یک جنگ روانی بزرگ کنند. از نگاه آن‌ها انتشار این گزارش می‌تواند التهاب و انتظار یک حمله غافلگیرانه را چند برابر کند و بار روانی احتمال حمله را افزایش دهد. با وجود این که می‌توان استدلال‌هایی را در رد این فرضیه مطرح کرد، اما بسیار کودکانه به نظر می‌رسد که در موقعیت کنونی چنین گاف بزرگ اطلاعاتی از سوی آمریکا داده شود. این که این موضوع نتیجه یک عملیات جاسوسی یا یک خطای انسانی بوده باشد بسیار بعید به نظر می‌رسد.

رئیس جمهور:ما در جنگ هستیم و از تولیدکنندگان پشتیبانی خواهیم کرد

گروه سیاسی: مسعود پزشکیان دیروز یکشنبه ( ۲۹ مهر) با حضور در آیین بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها زن وکودک را کشته و بیمارستان ها را بمباران کرده و مدارس و مجامع عمومی را می زنند، برای اینکه می خواهند یک نفر را ترور کنند. بعد از حقوق بشر صحبت می کنند. به گزارش «تجارت»، وی اضافه کرد: کدام وجدان بیداری این را می پذیرد که چنین آدم هایی از انسانیت، حقوق بشر، آزادی و دموکراسی صحبت کنند؟! حالا می گویند این ها تروریست هستند. اگر تو مردی تروریست را بکش. تو می گویی تروریست است. از سرزمین خود آنها را بیرون کرده و خانه و کاشانه آنها را ویران کرده‌اند، بعد می گویند تروریست هستید.چرا زنان و کودکان را می کشید؟ وی در ادامه با بیان اینکه امروز صهیونیست ها در حال کشتار هستند و جهان نیز در حال تماشای آنان است، گفت: وحشیانه ترین جنایت ها را انجام می دهند و بعد مدعی می شوند که این ها تروریست هستند و ما با تروریست ها می‌جنگیم. تعداد آدم هایی که این‌ها کشتند و تعداد ترورهایی که آمریکا و دار و دسته آن رسما در منطقه انجام داده‌ است، کدام یک با این تهمتی که به دیگران در خصوص تروریست بودن می بندند قابل قیاس است.
مصمم هستیم که ایران خود را بسازیم
وی در ادامه با یادآوی اینکه ما را در وضعیتی قرار دادند که نگذارند ما باهم ایران و کشور خود را بسازیم، تاکید کرد: مصمم هستیم که ایران خود را بسازیم، اعتقاد و باور من برای ساختن ایران حرف امام علی (ع ) است. حضرت علی(ع) زمانیکه جامعه را طبقه بندی می کند می گوید هیچ کدام از طبقات نمی توانند پایدار باشند، مگر با کمک تاجران و صاحبان صنعت.
اگر ما این دیدگاه را باور داشته باشیم کافی است. مملکت ما با شما قوام پیدا می‌کند. ما خود را موظف می دانیم تا هر کاری می توانیم انجام دهیم تا موانع را از سر راه شما برداریم.
وی ادامه داد: ما سفرهای خارجی داریم بارها اعلام کردم که اتاق بازرگانی اعلام کند ما چه بگوییم تا بستر برای شما فراهم شود. به عراق و قطر و ترکمنستان رفتیم در همه این سفرها نظر شما را پرسیدیم تا بستر برای فعالیت شما را فراهم کنیم.
در جنگ هستیم
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما هدف گذاری های مختلف است . به عنوان مثال ما در مجلس مصوب می‌کنیم تا به جوانان وام ازدواج داده شود و یا وام فرزندآوری پرداخت شود، اما منابع آن را نمی‌بینیم. بانک‌ها چگونه ناتراز شدند؟ علت آن مصوباتی است که ما در مجلس گذاشتیم. تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت همخوانی ندارد. وی ادامه داد:از یک طرف دولت بدهکار با ناترازی در بانک ها و صندوق ها درست کردند، بعد می گویند حل کنید. ما اول باید بدانیم در کجا هستیم. ما در حال جنگ هستیم. جنگی که این نامردها بر ما تحمیل کرده و روز به روز شرایط را بدتر می کنند. امروز جنگ موشک نیست، بلکه جنگ اندیشه و تولید است.

دولت در تلاش برای حل مشکلات مصمم است
پزشکیان تاکید کرد: ما مصمم و معتقد هستیم که به هر شکل بستر را برای شما فراهم کنیم. بارها گفتم ما به عنوان پزشک وقتی عمل می کنیم یک عوارضی دارد که باید درد و رنج را تحمل کرد. مداخلات اقتصادی و ارزی ما یکسری عوارضی در گروه و دسته‌ای ایجاد خواهد کرد. وی همچنین تصریح کرد: دغدغه ما گروه‌هایی است که ممکن است تصمیمات ما آنان را به زیر خط فقر ببرد. ما موظف هستیم آن‌ها را دیده و اجازه ندهیم صدمه ببینند. هر مداخله و نسخه‌ای که برای مملکت می نویسیم باید گروه آسیب پذیر را ببینیم. رئیس جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد: ما در تمام مسائل و در دولت آماده ایم با شما جلسه بگذاریم. با شما بنشینیم و مشکل شما را حل کنیم. جلسه با شما به منزله وقت تلف کردن نیست. ما آماده‌ایم هر هفته و هر روز وقت بگذاریم تا تولید ما رشد کند.

دولت به دنبال حذف موانع است
وی با تاکید بر اینکه به دنبال حذف موانع هستیم، خاطرنشان کرد: اما سیل صدمات آن ممکن به یک عده آسیب بزند. باید عوارض را درنظر گرفت. به عنوان یک باور ما در جنگ هستیم. اقتصاددان‌ها و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما خط مقدم جنگ هستند، باید از آن ها پشتیبانی و حمایت کنیم. پزشکیان ادامه داد: یک تعامل و هماهنگی خوبی بین قوا وجود دارد.

عراقچی تاکید کرد

گروه سیاسی: «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که طی روزهای جمعه و شنبه در ترکیه حضور داشت، در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای، به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه حمله به ایران هشدار داد.
به گزارش «تجارت»، عراقچی که با شبکه NTV گفت‌وگو کرده، درباره شهادت «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و این‌که در این شرایط سرنوشت مذاکرات آتش‌بس به چه سمت‌وسویی خواهد رفت، گفت: به شهادت رسیدن یحیی سنوار موجب توقف فعالیت‌های حماس نخواهد شد. علاوه بر موجب تقویت انگیزه جوانان فلسطینی و این جنبش می‌شود و حماس با تجربیاتی که دارد قوی‌تر از قبل راه خود را ادامه می‌دهد.
ایران هر اقدام رژیم صهیونیستی را به طور مشابه پاسخ می‌دهد
او درباره این‌که آیا ایران برای حمله احتمالی اسرائیل آماده‌ است، به عملیات «وعده صادق ۲» اشاره و اظهار کرد: اقدامی که ایران انجام داد، برای دفاع از خود بود و ما برای پاسخ آماده هستیم و هر اقدامی را به طور مشابه پاسخ می‌دهیم. ایران برای تمام احتمالات آماده است،‌ ما تمام آمادگی‌ها را برای مقابله با این حمله انجام داده‌ایم. عراقچی همچنین درباره تهدید رژیم صهیونیستی به حمله تاسیسات هسته‌ای ایران و این‌که خط قرمز ایران چیست، ابراز داشت: اساسا هر حمله‌ای خط قرمز ماست و به هیچ وجه بی‌پاسخ نمی‌ماند؛ در واقع هر طور که رژیم صهیونیستی حمله کند، مشابه آن جواب می‌دهیم. معطل نمی‌کنیم اما عجله هم نمی‌کنیم. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به حمله و پاسخ اخیر ایران به جنایت‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: موشک‌های ایران که به اهداف مورد نظر خود اصابت کرد تنها مراکز نظامی را مورد هدف قرار داد. ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی (رژیم صهیونیستی) حمله نکردیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آن‌ها انجام خواهد شد.

انتقال پیام بین ایران و آمریکا ادامه دارد
عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر گفت‌وگو و مذاکره میان ایران و آمریکا هم خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد، طبیعی است پیام‌هایی از طریق برخی کانال‌های ارتباطی رد و بدل می‌شود اما این پیام‌ها به معنای مذاکره نیست. وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: این‌که میان آمریکا و اسرائیل چه می‌گذرد را نمی‌دانیم اما می‌دانیم که آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند و اگر حمله‌ای از طرف اسرائیل صورت بگیرد از سوی آمریکا کمک شده است.