هم‌افزایی دستگاه‌های مستقر در پایانه اینچه برون

نیلوفر احمدی – تجارت:‌ نشست هم افزایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی اینچه برون با هدف ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی مردمی در حوزه ترانزیت به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان برگزار شد.عادل مصدقی مدیرکل استان با اشاره به اهداف برگزاری نشست هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های مستقر در پایانه مرزی اینچه برون، اظهار کرد: مدیریت یکپارچه در اینچه برون با توجه به نقش مهم مرز و پایانه مرزی و راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و کشور منجر به وقوع اتفاقات خوب خواهد شد.به گفته وی، برای ایجاد و افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی مرز نیازمند خروج از نگاه بخشی و ایجاد نگاهی ملی در مدیریت آن هستیم.مصدقی ادامه داد: ترانزیت کالا و توسعه زیرساخت‌های آن موضوع بسیار مهمی است که آسیب شناسی سازمان بازرسی برای این موضوع؛ ظرفیتی را برای استان گلستان ایجاد کرده که با اقدامات مدیریتی سریع می‌توان آن را تقویت کرد.وی تصریح کرد: بر اساس این نشست بناست چالش‌ها و موضوعات مرتبط با ترانزیت با نگاه ویژه، احصا، جمع آوری و به سازمان بازرسی ارسال شود تا ظرفیت بالقوه را بالفعل و مثبت کرد.

 

طرح احیا گذر گردشگری ارم

رییس کمیسیون معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز از طرح احیا گذر گردشگری ارم خبر داد,به گزارش اعظم صفری خبرنگار تجارت از شیراز،مصطفی کیانی رحیمی در تایید و دفاع از این طرح گفت: احیا گذر گردشگری ارم که به پیشنهاد عضو کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی بیان شده است و از سه کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز به صحن شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شده است ، می تواند با رویکرد بازگرداندن این میراث دیرینه به شهروندان گرامی شهر شیراز اجرایی شود . کیانی رحیمی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردمان کهن شهر شیراز با تصویب طرح های درست و بجا، این میراث به جا مانده از گذشتگان را به صاحبین اصلی که شهروندان و آیندگان هستند برمی گردانیم . وی با ابراز خرسندی گفت: با توجه بر اهمیت این طرح و با نگاه بلند اعضای شورا شهر، این طرح در قالب ماده واحده طرح احیا گردشگری ارم با ۹ بند و یک تبصره با حداکثر آرا مصوب شد و برای سیر مراحل اجرایی به فرمانداری ابلاغ شد.

کسب رتبه اول کشوری روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان
روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان در ارزیابی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ توانست رتبه اول کشور را بین روابط عمومی‌های مناطق سراسر کشور به خود اختصاص دهد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان، طبق اعلام اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران؛ روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان توانسته است در ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ رتبه اول کشور را در بین مناطق مخابراتی کسب نماید.گفتنی است: ارزیابی شاخص های منتخب حوزه ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در زمینه تولید محتوی، مسئولیت اجتماعی، برنامه های مدیریت تبلیغاتی، محتوای تولیدی در رسانه های جمعی، تعداد بازنشر اخبار در رسانه ها، شرکت در همایش ها و نمایشگاه ها، محتوای بصری، همکاری درون گروهی و امتیاز مدیریتی و تولید مستندات انجام شده است.

خط کشی ۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کردستان احیا شد
کنعانیان- تجارت: معاون راهداری کردستان از احیای خط کشی ۲ هزار کیلومتر از جاده های استان در نیمه نخست امسال خبر داد.صلاح الدین محمدی معاون راهداری کردستان از احیای خط کشی ۲ هزار کیلومتر از جاده‌های استان در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال با هدف افزایش ایمنی راه‌ها ۱۹.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی و ایمن سازی در ۲۷ دوربرگردان و ۷ بریدگی در سطح محورهای استان به انجام رسید.معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان افزود: در راستای طرح ارتقا ایمنی محورهای شریانی با استفاده از ظرفیت ماشین آلات در اختیار نسبت به احیا و اجرای هره خاکی به طول ۳۳ کیلومتر و شانه سازی و رفع افتادگی شانه به طول ۸۰۲ کیلومتر اقدام شد.محمدی یادآور شد: برای بخشندگی راه، ۹۳ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۱۰ کیلومتر تعریض و ترانشه بری مقاطع خاص انجام گرفت.

ساختمان اداری گاز ناحیه ایوان با پیشرفت ۹۵ درصد در حال اجراست
رئیس هیات مدیره شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ساختمان اداری گاز ناحیه ایوان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست، گفت: با توجه به اتمام گازرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام، ایجاد ساختمان های اداری برای خدمات رسانی به مردم ضروری است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ "حسینعلی اسماعیلی" در بازدید از ساختمان اداری گاز ناحیه ایوان افزود: این پروژه با حجم عملیات ۶۰۰ مترمربع و یک هزار و ۲۰۰ متر محوطه سازی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست که اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بوده است. وی با اشاره به اینکه در طول سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ساختمان اداری شهرستان های سیروان، بدره و دهلران افتتاح و به بهره رداری رسیده است، اظهار داشت: ساختمان اداری گاز ناحیه سیروان با حجم عملیات ۲۳۰ متر مربع و ۲ هزارو ۵۰۰ متر محوطه سازی و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲، ساختمان اداری گاز ناحیه بدره با حجم عملیات ۲۴۰ متر مربع و یک هزارو ۲۰۰ متر محوطه سازی و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و ساختمان اداری گاز ناحیه دهلران با حجم عملیات ۳۳۵ متر مربع و یک هزار متر محوطه سازی و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیدند. رئیس هیات مدیره شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹ درصد مناطق روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و این استان یکی از مناطق سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی است،تصریح کرد: اتمام گازرسانی در سایه تلاش های مدیرعامل و کارکنان در اقصی نقاط استان محقق شده که قابل تقدیر و قدردانی است.

آغاز بهره برداری آزمایشی از طرح تزریق نانو حباب و نانو ازن در تصفیه خانه آب گلپایگان
با حضور مدیر عامل آبفای استان اصفهان، بهره برداری آزمایشی از طرح اضطراری رفع بو و طعم آب، به روش نوین تزریق نانو حباب و نانو ازن آغاز شد.حسین اکبریان با بیان اینکه تزریق نانو ازن در بخش اولیه فرآیند تصفیه خانه آب گلپایگان، زمینه بهبود کیفی آب شرب و حذف طعم و بو را بیش از پیش فراهم کرده، گفت: تزریق نانو حباب و گاز ازن در فرآیند تصفیه آب توسط ایستگاه پمپ‌های نانو حباب ساز با ظرفیت تزریق 1.5 کیلوگرم ازن در ساعت انجام می‌گیرد.وی افزود: این ایستگاه، ازن تولید شده در تصفیه خانه آب گلپایگان را مستقیماً در درون آب در گردش تزریق می کند و به دلیل تزریق گاز ازن در مقیاس نانو، راندمان انحلال گاز در سیال بسیار زیاد است و با توجه به اینکه ازن تولید شده در تصفیه خانه آب گلپایگان با فناوری نوین نانو ازن و نانو حباب به آب تزریق می‌شود، نیاز به سازه‌های عمرانی نیست و بدین ترتیب بسیاری از تجهیزات قدیمی تزریق ازن حذف شده است. اکبریان استفاده از این روش را از نظر زمان اجرا و تعمیر و نگهداری به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه توصیف کرد و ادامه داد: تصفیه خانه آب گلپایگان با ظرفیت 330 لیتر بر ثانیه، جمعیت 100 هزار نفری شهرستان گلپایگان را پوشش میدهد. لازم به توضیح است که شهرستان گلپایگان شامل شهرهای گلپایگان، گوگد، گلشهر و 50 روستا است و آب شرب 90 درصد از جمعیت شهرستان از طریق تصفیه خانه آب گلپایگان تامین می شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: چشم‌انداز راهبرد تولید سبز در دنیا تا سال ۲۰۳۰ کاهش ۳۰ درصدی و تا سال ۲۰۵۰ کربن صفر است. ما نیز باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم و می‌توانیم ادعا کنیم که فولاد مبارکه در این زمینه در کشور پرچم‌دار است. غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، در گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیما، با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در حوزه تحقق شعار سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی است که نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با محوریت تولید انجام شده و برای ما به‌عنوان تولیدکننده باعث افتخار و دلگرمی است و تمام استراتژی‌ها را بر همین اصل بنا می‌کنیم.وی با بیان اینکه بر این اساس، مهم‌ترین و با اولویت‌ترین استراتژی فولاد مبارکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود با تمرکز و تولید محصولات ویژه با ارزش‌افزوده بالا و گریدهای جدید فولادی است، تصریح کرد: این استراتژی بسیار قوی‌ است، به شرطی که بتوانیم آن را اجرا کنیم. آنچه در سه تا چهار سال اخیر فولاد مبارکه توانسته محقق کند اجرای این استراتژی است که اقدام خیلی مهمی است.

فولاد مبارکه عملاً توانسته جهش تولید را محقق کند
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما در رتبه دهم تولیدکنندگان فولاد جهان و بعد از چین، هند، ژاپن، آمریکا و چند کشور دیگر قرار دارد، ادامه داد: شاید کلیدی‌ترین محصول یک کشور درحال‌توسعه «فولاد» است و در این زمینه، در کشور سرمایه‌گذاری خوبی شده و طی دو تا سه سال گذشته که شعار سال به تولید نام‌گذاری شده، فولاد مبارکه عملاً توانسته با تمرکز بر همین استراتژی جهش تولید را محقق کند.سلیمی اضافه کرد: فولاد مبارکه طی سه سال اخیر حدود ۸۰۰ هزار تن نسبت به سال ۹۸ که آخرین رکورد تولید را داشته، افزایش تولید داشته باشد و به ۷.۳ میلیون تن فولاد در کارخانه فولاد مبارکه و ۱۰.۲ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه دست یابد. این آمار به این معناست که حدود ۳۲ درصد از سهم تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و توانسته‌ایم جهش تولید را محقق سازیم.وی افزود: طی ۶ ماه اخیر نیز علی‌رغم محدودیت‌های انرژی که امسال هم از لحاظ مدت‌زمان و هم از لحاظ شدت، محدودیت از همه سال‌ها بیشتر بود؛ اما توانستیم هم در همه نواحی تولید فولاد مبارکه و هم در سایر کارخانه‌ها و شرکت‌های زیرگروه فولاد مبارکه بین ۲.۲ تا ۱۱.۲ درصد افزایش تولید محصولات فولادی را رقم بزنیم.

فولاد مبارکه طی سه سال گذشته توانسته در هر سال ۱۴ گرید جدید فولادی تولید کند
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در خصوص آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه تولید محصولات جدید اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های فولاد مبارکه توسعه سبد محصول بوده که در راستای استراتژی اول تعریف شده است. ما در سال‌های پیشین، گریدهای جدید فولادی و گریدهای سخت و ویژه را کمتر در برنامه تولید داشتیم؛ چون جامعه صنعتی کشور به گریدهای معمولی بیشتر نیاز داشت؛ اما هم به لحاظ ارزآوری، هم جلوگیری از خروج ارز از کشور و هم سودآوری یک بنگاه اقتصادی، تغییر رویکرد به سمت تولید گریدها با ارزش‌افزوده بیشتر در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت و ما طی سه سال اخیر هر سال ۱۴ گرید جدید را به سبد محصولات خود اضافه کردیم.

کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی روز یکشنبه 29 مهر ۱۴۰۳ ساعت 9 صبح به رياست بابک پورخداداد رئیس شورای اسلامی و با حضور اعضای كميسيون در سالن جلسات شورای اسلامی شهر مهستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری مهستان ، رئیس شورای اسلامی شهر مهستان در این جلسه گفت : بهسازی فضای سبز شهر یکی از پارامترهای اصلی بهبود محیط شهری جهت استفاده شهروندان می باشد . پور خداداد افزود: ترمیم فضای سبز، رمپ و لوپ ورودی شهر گامی موثر در افزایش نشاط شهروندی است که در راستای ایجاد محیطی شاداب، جهت تغییر چهره ورودی شهر و زیباسازی حاشیه اتوبان نیز کاشت درختان و درختچه های سازگار با شرایط آب و هوایی مهستان در دست اجرا است. عضو شورای اسلامی و کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز در این نشست بر لزوم نظارت و دقت بیشتر ناظرین بر امور پیمانکاران خدمات شهری تاکید کرد. حامد بختیاری با اشاره به ارائه سند چشم اندازمعاونت های شهرداری افزود : از مهم ترین دستاوردهای حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری در شش ماهه اول سال ، می توان به تامین و بازسازی روشنائی پارک ها و بعضی معابر اشاره داشت . وی خاطرنشان کرد: در کنار پروژه نورآرایی مطلوب و دید مناسب در شب به منظور حفظ زیبایی بصری و رسیدگی به روشنائی معابر اصلی اقدامات قابل توجهی با هدف کاهش حوادث ترافیکی و رفع مشکلات شهروندان مبنی بر ناامنی ، بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است در این کمیسیون زارع دار معاون حوزه خدمات شهری شهرداری مهستان گزارش جامعی در خصوص اقدامات عملیات بازسازی و تامین روشنائی پارک ها و معابر ، احیاء و بهسازی فضای سبز رمپ و لوپ ، چگونگی روند پیشروی فاز اول پروژه آبیاری قطره ای بلوار خلیج فارس ، تهیه و نصب ست بازی کودکان در چند نقطه ، فرم دهی سروهای نقره ای و حذف پاجوش درختان ، برنامه زمان بندی طرح جهادی نگهداشت شهری و جمع آوری نخاله و زباله ساختمانی و نصب المان هایی با توجه به شرایط و موقعیت فازها، ارائه داد..

یزد- کاظم صادقپور- محمدصالح جوکار گفت: احیاء و تقویت خدمات عمومی مبتنی بر افزایش ارزش افزوده از محل موقوفات فرهنگ وقف با پویایی ظرفیت‌ها و راهکارهای عملی ترویج شود. نماینده مردم شریف یزد،اشکذر،زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیاء و تقویت خدمات عمومی مبتنی بر افزایش ارزش افزوده و تولید ثروت از محل موقوفات اظهار داشت: فرهنگ وقف با پویایی ظرفیت‌ها و راهکارهای عملی ترویج شود.نشست هم اندیشی مدیرکل، معاونین و مدیران ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با حضور دکتر«محمدصالح جوکار» نماینده مردم شریف یزد،اشکذر،زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.نماینده مردم در این نشست گفت: وقف سنتی الهی و مورد تاکید در فرهنگ ایرانی اسلامی است و برای توسعه این فرهنگ باید علاوه بر حفظ موقوفات جایگاه آن با افزایش ارزش افزوده، تولید ثروت و پویایی در عرصه‌های مختلف تقویت شود.دکتر جوکار با تاکید بر برنامه‌ریزی در راستای ارائه خدمات موثر در زمینه موقوفات و حرکت در مسیر کسب رضایت مردمی بیان کرد:هرگونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند به اقدامی ضد فرهنگ و ترویج وقف تبدل شود از این رو حل مسائل و چالش‌های کاربری موقوفات در اولویت قرار دارد.وی افزود: دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها باید در زمینه احیا موقوفات تسهیلگری کنند و این موضوع علاوه بر ساماندهی وضعیت موجود برای واقفین جدید ایجاد انگیزه می‌کند.نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سایه تعامل بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود و باید الگوهای تعاملی و توافقی با سایر دستگاه‌های اجرایی مبنای احیا و فعال‌سازی ظرفیت‌های راکد وقف قرار گیرد.رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: اقدامات انجام شده از سوی اوقاف در زمینه مسکن طلاب ارزشمند است و در این راستا آمادگی برای پیگیری و زمینه‌سازی جهت سرعت بخشی به کار و نتیجه گرفتن در این موضوع وجود دارد.در این نشست پیگیری حضور قاریان یزدی در مجلس جهت قرائت قرآن، بیمه خادمان بقاع متبرکه و امامزادگان، اقدام کارشناسی و بروزرسانی در زمینه اجاره بهای موقوفات، ترویج الگوی وقف با احیا موقوفات و ارائه خدمات موثر در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از تصویب ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه منتهی به بندر امیرآباد خبر داد.عبدالرضا دادبود اظهار کرد: در راستای اجرای توافقاتی که در گذشته صورت گرفته و با توجه به بازدید کمیسیون عمران مجلس از بندر امیرآباد و نواحی آن افزود: به دلیل مشکلات و چالش‌هایی که در شهرها و مسیر تردد ماشین آلات و کامیون‌های بندر ایجاد شده، حدود ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های راه مصوب شد.وی افزود: این اعتبار برای چندین پروژه در مسیر از جمله بازگشایی معابر و ایجاد میدان و تقاطع مصوب شد و تفاهمنامه این کار بین سازمان بنادر، استانداری و بسیج سازندگی امضا شد.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: مقرر شد منابع اعتباری تا سقف ۷۰ میلیارد تومان را سازمان بنادر و مابقی را استان تأمین کند.
دادبود معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: با این منابع اعتباری پروژه‌هایی برای رفع مشکلات ترافیکی منطقه و دسترسی مناسب برای مردم و ماشین آلاتی که به سمت بندر تردد می‌کنند اجرا خواهد شد و مقرر شده به محض آنکه اعتبارات از سوی سازمان بنادر اختصاص پیدا کرد ظرف یک ماه عملیات اجرایی شروع شود.
معاون استاندار مازندران تصریح کرد: همچنین راه آهن توافق اولیه برای ایجاد تقاطع صورت گرفته و مجوز ساخت تقاطع موقت داده شده تا در آینده امکان اجرای تقاطع غیر همسطح به صورت دائم فراهم شود.

اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان،درنمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می شود.شبنم مقدم ، روزنامه تجارت - فرزین سلطانی، سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان با اشاره به اینکه مشهد دومین قطب نمایشگاهی کشور است، گفت : راهبرد اصلی ما درآینده پیش رو این است که غرفه‌های غیربومی اعم از خارج استان و خارج از کشور، نمایشگاه مشهد را حلقه اتصال تولید داخل با بازار‌های صادراتی بدانند. وی افزود :به همین علت طبق برنامه‌ریزی رسمی، اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان از اول تا چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می شود.وی گفت: یکی ازبرنامه‌های ما راه‌اندازی بخش تورهای تجاری و سامانه باشگاه مشترک نمایشگاه است .وی درباره برنامه‌های آینده نمایشگاه بین المللی مشهد با توجه به جایگاه ویژه آن در منطقه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد هر سال بیش از ۶۰ عنوان نمایشگاهی را برگزار می‌کند. این نمایشگاه در چارچوب برگزاری رویدادهای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، با برگزار کردن ۷۵ رویداد خارجی در چهار قاره، مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی و اعزام هیات های تجاری، دستاوردهای چشمگیری دارد. سلطانی افزود :در سال جاری، برگزاری ۶۲ عنوان نمایشگاهی در دستور کار داریم و تاکنون ۳۰ عنوان نمایشگاهی در ۱۷ دوره برگزار شده که حدود هزارو۸۰۰شرکت غرفه دار و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است.سلطانی بیان کرد: برنامه ما شامل برگزاری پیوست رویدادهای فرهنگی در حاشیه هر نمایشگاه است. محمود سیادت ،رئیس اتاق مشترک تجاری ایران و افغانستان با بیان اینکه استان خراسان رضوی دروازه دسترسی تجاری به افغانستان و آسیای میانه است، افزود: امروزه در چهار حوزه، فرصت‌های تجاری و صادراتی جدی در افغانستان وجود دارد.وی گفت: خوشبختانه صادرات استان خراسان به افغانستان نیز در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، با ۳۱/۸ درصد رشد از ۸۶۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است و این امیدواری وجود دارد که با ایجاد مسیر‌های ترانزیتی جدید در افغانستان، سطح وزنی و ارزشی صادرات ما بیش از پیش افزایش پیداکند.‌ حمید ابراهیمی ، مدیرعامل شرکت برگزار کننده گفت : ۱۵۰ مهمان از افغانستان، ۸۰ نفر از ترکمنستان، ۲۰ نفر از تاجیکستان و پنج نفر از سایر کشور‌های آسیای میانه حضور می یابند.مدیرعامل شرکت برگزارکننده نمایشگاه صادرات به آسیای میانه در بخشی از سخنان خود به اهداف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصتی برای ایجاد بازارهای جدید، شبکه‌سازی بین‌المللی و ارتقای رقابت‌پذیری محصولات ایرانی است. علاوه بر آن، نمایشگاه به تقویت گردشگری تجاری و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها کمک می‌کند.ابراهیمی از حضور ۸۴ شرکت تولیدی و خدماتی در این نمایشگاه خبر داد که برخی از آن‌ها تجربه فعالیت در بازارهای بین‌المللی را دارند.
وی گفت : چهار نشست تخصصی در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد که یکی از این نشست‌ها با حضور ۳۱۰ نفر از تولیدکنندگان ایرانی و مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود و جلسات (B2B) نیز در روزهای نمایشگاه در جریان خواهد بود تا شرکت‌ها بتوانند به طور مستقیم با شرکای تجاری خود ارتباط برقرار کرده و به نتایج دلخواه خود دست یابند.