پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد، اوضاع نابسامان تیم فوتبال این باشگاه نشان‌دهنده عملکرد مدیران آن است. بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست خانگی و سنگین استقلال برابر ذوب‌آهن اظهار داشت: طبیعتاً چنین شکستی در خانه برای ما و هواداران و حتی بازیکنان و کادر فنی ناراحت‌کننده است. استقلال در نیمه اول این بازی نمایش خوبی داشت و بازیکنان در زوج‌سازی، شوت‌زنی، ایجاد موقعیت و ... عملکرد خوبی داشتند، ولی فرصت‌ها از دست رفت و در نیمه دوم هم گل‌های ذوب‌آهن به ثمر رسید و جریان بازی تغییر کرد. استقلال با سه مدافع در این بازی به میدان رفت تا عمق دفاعش پوشش داده شود، ولی دیدید که تیم حریف چگونه از اشتباهات مدافعان استفاده کرد و در یک نیمه سه گل به ثمر رساند. وی ادامه داد: نه تنها در نیمه اول بلکه در نیمه دوم و حتی بعد از گل اول ذوب‌آهن، اگر آن توپ بلانکو گل می‌شد شاید باز هم وضعیت فرق می‌کرد. استقلال بعد از خوردن گل ناامید شده بود و تیم از لحاظ روحی و روانی هم در وضعیت خوبی قرار نداشت. فریبا در واکنش به انتقادهای صورت گرفته از سهراب بختیاری‌زاده و اینکه هواداران استقلال معتقدند او باید درخواست تعویق این بازی را می‌داد، تصریح کرد: به هر حال ایشان صلاح دید که این بازی برگزار شود، ولی من معتقدم بختیاری‌زاده به هیچ عنوان نباید زیر بار غیبت سیدحسین حسینی می‌رفت. حسینی کاپیتان تیم است و من کاری به این ندارم که چه بحثی ببین او و باشگاه ایجاد شد، ولی وقتی کاپیتان تیم توسط باشگاه محروم شود، این مسئله می‌تواند روحیه تیم را تحت تأثیر قرار دهد. بختیاری‌زاده حتی به قیمت حاضر نشدن روی نیمکت استقلال در این بازی، نباید با غیبت حسینی کنار می‌آمد. پیشکسوت باشگاه استقلال راجع به اینکه احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره این باشگاه قبل از اتمام بازی ورزشگاه شهدای شهر قدس را ترک کرد و همچنین اعتراض برخی هواداران استقلال به مدیریت باشگاه خاطر نشان کرد: ما دیدیم که تعدادی از هواداران بعد از بازی اشک می‌ریختند و این بسیار ناراحت‌کننده بود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند هشدار درباره مصرف سیگار از کلاس هفتم دیر است و باید از سوم دبستان آغاز شود، گفت: نگرانی اصلی این است که جوانان به قلیان و سیگار الکترونیک بیفتند. به گزارش تسنیم، محمدرضا مسجدی در جمع خبرنگاران درباره مصرف دخانیات در میان دانش‌آموزان با اشاره به اینکه سیگار یک موضوع جاافتاده است، اظهار کرد: قلیان به‌عنوان یک پدیده نگران‌کننده به شدت جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مافیای دخانیات از هر سمت به این حوزه وارد می‌شوند.
وی افزود: آن‌ها اعلام کردند که برای کمک به افراد در ترک سیگار، سیگار الکترونیک را ابداع کردند، اما مشخص شد که سیگار الکترونیک نیز دارای مواد افزودنی است که عوارض آن تقریباً به اندازه سیگار معمولی است. روند رو به افزایش مصرف سیگار الکترونیک در کشور، به ویژه در میان جوانان، بسیار نگران‌کننده است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از محصولات وارداتی غیر استاندارد هستند و از نظر ایمنی تأیید نمی‌شوند، بیان کرد: نگرانی اصلی این است که جوانان از دام سیگار به دام قلیان و سیگار الکترونیک بیفتند و اینجا نقطه آغاز اعتیاد است.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم درباره رواج مصرف سیگار در میان دختران گفت: آمار اعتیاد در دختران رو به افزایش است و نیاز به یک اقدام جمعی داریم. وقتی صدا و سیما در چندین سریال محبوب مواد دخانی را نمایش می‌دهد، این خلاف است. مصرف دخانیات توسط محبوب‌ترین هنرپیشه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز نادرست و آسیب‌زا است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز نام‌نویسی متقاضیان حج آینده ویژه اساتید دانشگاه‌ها در برخی استان‌ها از امروز خبر داد. حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور از آغاز ثبت‌نام کاروان حج تمتع ۱۴۰۴ ویژه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: با مذاکرات انجام‌شده با سازمان حج، چهارمین مرحله ثبت‌نام و اعزام اساتید دانشگاه‌ها در شش استان تهران، قم، قزوین، البرز، همدان و سمنان همچنین شهر کاشان از امروز، سی‌ام مهر آغاز شد. وی با اشاره به اینکه اساتید علاقه‌مند به تشرف به سرزمین وحی باید فیش حج تمتع داشته باشند، افزود: دارندگان فیش حج تا پایان اسفند ۸۶ می‌توانند از امروز تا ۲۵ آبان در این کاروان ثبت‌نام کنند.
البته در حال حاضر فقط ظرفیت برای استان‌های اعلام شده باز شده است. حجت‌الاسلام مطهری‌پور درباره هزینه این سفر نیز تصریح کرد: هنوز قیمت سفر حج تمتع از سوی سازمان حج اعلام نشده است، اما کاروان ویژه اساتید نیز متناسب با درجه آن همچون سایر کاروان‌ها بر اساس ضوابط و قوانین سازمان حج قیمت‌گذاری و اعلام خواهد شد. ثبت‌نام حج تمتع ویژه عموم نیز از سوی سازمان حج به‌زودی انجام خواهد شد.

تحقیقات در پرونده گروگان‌گیران افغان که با ربودن اتباع ثروتمند در ایران از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند اسرار هولناک آنها را فاش کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که متهمان، جنایتکاران فراری از زندان افغانستان هستند که پس از ورود به ایران دست به قتل و گروگان‌گیری می‌زدند. به گزارش پارسینه؛ چند روز قبل یک تاجر افغان در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت، ‌ توسط سرنشینان خودروی پژویی ربوده شد. آدم‌ربایان در تماس با خانواده این مرد برای آزادی او درخواست ۴ هزار دلار کردند که پلیس آگاهی تهران در جریان این آدم‌ربایی قرار گرفت و در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شد یکی از اعضای باند به نام سجاد را بازداشت کند. او در بازجویی‌ها اسرار باند مخوف آدم‌ربایی را فاش کرد و گفت: سردسته‌های باند دو افغان هستند که با شناسایی تاجران و ثروتمند افغان در ایران، از من و بقیه اعضای باند می‌خواستند آنها را گروگان بگیریم. به گفته این مرد، ‌اعضای این باند مخوف طعمه‌هایشان را به باغی در شهریار می بردند و آنها به صورت وحشیانه شکنجه می‌کردند. مثلا قسمتی از گوش و بینی یا انگشت آنها را بریده و فیلمش را برای خانواده‌هایشان می فرستادند تا مجبورشان کنند که برای آزادی گروگان، پول پرداخت کنند.

افتخاری دیگر برای آتش نشانی شیراز:

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جشنواره مهر خدمت شهرداری به عنوان مجموعه برتر و برگزیده انتخاب شد.به گزارش اعظم صفری خبرنگار تجارت از شیراز؛ در جشنواره «مهر خدمت» شهرداری شیراز که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین خانواده بزرگ مدیریت شهری در سالن همایش‌های شهر راز برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش مدیران و کارکنان برتر در حوزه‌های مختلف بر قرارگیری این کلان‌شهر در سال‌های طلایی پیشرفت خود تأکید شد.همچنین هادی عیدی پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در آیین تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره مهر خدمت به عنوان مدیر نمونه معرفی شد.
در متن این لوح تقدیر خطاب به کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز آمده است:
همکاران محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز
خدمات ارزنده، تلاش های سازنده و خرد جمعی شما موجب گردید در جشنواره مهر خدمت شهرداری شیراز به عنوان مجموعه برتر و برگزیده سال 1402 شناخته و معرفی شوید. این موفقیت را به تمامی کارکنان شریف آن مجموعه تبریک گفته و امیدواریم با استمرار تلاش و تکاپوی ویژه در تحقق هرچه بیشتر اهداف عالیه شهرداری کلانشهر شیراز رضایت مردم و دمیدن روح امید در کالبد شیراز جنت طراز پیروز و سربلند باشید.
محمد حسن اسدی- شهردار شیراز
سید ابراهیم حسینی- رئیس شورای اسلامی شهر شیراز