قرعه‌کشی حساب‌های قر‌ض‌الحسنه بانک گردشگری انجام شد

قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک گردشگری روز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، رئیس هیات‌ مدیره، مدیران بانک گردشگری و ناظران رسمی برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای اهداف و سیاست‌های کلان خود مبنی بر اشاعه و ترویج سنت نیکو و پسندیده قرض‌الحسنه و ایجاد بستر و زمینه‌ای مساعد برای مشارکت عموم هموطنان در این امر خیر و معنوی، جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی خود را برگزار کرد.قرعه‌کشی این دوره از جشنواره که با توجه به استقبال مشتریان بانک گردشگری تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ تمدید شده بود، روز ۳۰ مهر ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، رئیس هیات‌مدیره و مدیران بانک گردشگری و نمایندگانی از بانک مرکزی، دادستانی کل کشور و صداوسیما برگزار شد.۵۰ جایزه نقدی به ارزش ۲۵۰۰ میلیون ریال، ۵۰ کمک هزینه سفر حج عمره، ۵۰ کمک هزینه سفر به دور ایران، ۵۰ سکه تمام بهار آزادی، ۵۰ شمش طلای ۱۰ گرمی، ۷۰ نیم سکه بهار آزادی، ۸۰ ربع سکه بهار آزادی، ۲۰۰ کمک هزینه خرید صنایع دستی و هزاران کارت هدیه ۲ میلیون ریالی، جوایز این دوره قرعه‌کشی بانک گردشگری بود که به برندگان اهدا شد.لازم به ذکر است نتایج این قرعه‌کشی از طریق پیامک به برندگان جوایز اعلام خواهد شد.

 

استمرار جریان سود وبصادر با رشد ۸۱ درصد کارمزدها

بانک صادرات ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ موفق شده به روند سودسازی خود ادامه دهد و به سود خالص ۷ هزار و ۲۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریالی دست یابد که ۸ درصد بیشتر از نیمه نخست سال گذشته برآورد شده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، سود خالص هر سهم وبصادر در ۶ ماهه ابتدای امسال ۳۳ ریال بوده که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده و نکته مهم اینکه سود عملیاتی هر سهم این بانک از ۱۱ ریال در نیمسال نخست سال گذشته با رشدی ۱۳۵۵ درصدی به ۱۶۰ ریال جهش کرده است.بانک صادرات ایران با سرمایه ثبت‌شده ۲۱۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی، در حالی که تحت تاثیر سیاست کنترل نرخ تورم بانک مرکزی مانند همه بانک‌ها با رشد هزینه سود سپرده‌ها مواجه شده، اما درآمد مشاع بانک از محل سود تسهیلات پرداختی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی در نیمسال نخست امسال رشد ۵۶ درصدی در برابر نرخ رشد ۶۳ درصدی هزینه عملیاتی تجربه کرد.
بر این اساس، وبصادر در ۶ ماهه ابتدای امسال با تراز عملیاتی مثبت در جذب منابع و تخصیص اعتبارات به مشتریان کار خود را ادامه داد و به درآمد مشاع ۱۴۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال از محل سود تسهیلات و سپرده‌گذاری دست یافت که ۴۲ درصد بیشتر از نیمه نخست سال گذشته بوده است.

 

مهلت وکالتی نمودن حساب مشتریان بانک سپه تمدید شد
مهلت وکالتی نمودن حساب مشتریان بانک سپه در طرح فروش خودروهای وارداتی تا ساعت 12 ظهر شنبه پنجم آبان ماه تمدید شد. به‌گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، در راستای اجرای اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر طرح عرضه خودروهای وارداتی فروش فوق العاده مهر 1403در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir مشتریان گرانقدر بانک سپه می‌توانند همانند دوره‌های قبل برای وکالتی نمودن حسابهای خود به صورت غیر حضوری صرفاً از طریق لینک Vbank.banksepah.ir از تاریخ سه شنبه ۲۴ مهر لغایت ساعت 12:00 شنبه 5 آبانماه سال جاری نسبت به وکالتی نمودن حساب به نام خودروهای وارداتی (عرضه 4) با مبلغ مسدودی 5 میلیارد ریال و قبول شرایط و ضوابط خرید خودرو اقدام کنند.

بانکیدو حساب دیجیتال کودک و نوجوان بانک ایران زمین
بانک ایران زمین به منظور تکمیل سرویس های بانکی خود و رفاه حال مشتریان اقدام به راه اندازی اپلیکیشن بانکیدو جهت افتتاح حساب دیجیتال برای کودکان و نوجوانان کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ بانکیدو یک حساب دیجیتال است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده و به آنها کمک می کند تا با مدیریت پول های خود، استقلال مالی را تجربه کنند.بانکیدو کودکان و نوجوانان را به یادگیری مفاهیم مالی، مثل پس انداز، بودجه بندی و خریدهای هوشمندانه ترغیب می کند.امکان پس از انداز از موجودی بانکیدو یا شارژ توسط والدین، واریز پول توجیبی خودکار و دستی، مدیریت و نظارت والدین بر حساب فرزندان، قرض دادن به فرزندان توسط والدین از دیگر امکانات بانکیدو است.والدین گرامی می توانند با افتتاح حساب در بانک ایران زمین و ایجاد حساب کاربری، برای فرزندان خود حساب دیجیتال ساخته و به حساب ایران زمین متصل کنند.مشتریان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین به شماره 02124809 تماس و یا به سایت بانکیدو مراجعه کنند.

در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه مطرح شد:

گروه بانک و بیمه:‌ شهره حقی - دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی، قائم مقام بیمه مرکزی ج.ا.ا با حضور در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه ضمن تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر به صنعت بیمه و سهامداران این شرکت از اهمیت و لزوم توجه به شبکه فروش در صنعت سخن گفت.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی و تبلیغات بیمه کوثر، قائم مقام بیمه مرکزی با تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر و ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش‌هایی عنوان کرد: ما می‌دانیم که تمام تلاش‌هایمان معطوف به یکسری فرآیندها است که منجر به تولید محصول می‌گردد و در ادامه آن یک ارزش مادی یا معنوی خلق خواهد شد و همین ارزش می‌تواند یک مزید رقابتی تولید نماید.وی در ادامه افزود: در این سودآوری لازم است بدانیم ما به عنوان نهاد ناظر در قبال کارمندان خود و شبکه فروش چه نقش و وظایفی داریم و چه اموری را باید پیگیری کرده و به انجام برسانیم. اگر ما نتوانیم وظایف خود را به درستی تبیین نماییم در مقابل نیز نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم به اهداف خود و سرمنزل مقصود برسیم.دکتر مشعلچی با اشاره به تغییر نگاه به شبکه فروش در دنیای امروز بیان کرد: در گذشته شبکه فروش تنها یک کسب‌کننده درآمد برای شرکت‌ها بود و در فلسفه جدید نگاه به شبکه فروش به عنوان یک شریک راهبردی تغییر کرده است و حمایت و توجه به شبکه فروش به‌طور صد در صدی در راستای سودآوری یک شرکت خواهد بود.در ادامه این برنامه دکتر نیاکان رییس پژوهشکده بیمه با تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر بیان نمود: ایام را خدمت تمام عزیزان خانواده بیمه کوثر تبریک عرض کرده و امید است خیر کثیر آن جز برای آنها مشمول دیگر افراد جامعه ما گردد.دکتر نیاکان به ارائه موضوع توزیع چند کانالی شبکه فروش در صنعت بیمه پرداخت و خاطر نشان کرد: مشتریان بیش از هر زمان دیگری به دنبال دریافت خدمات بیمه‌ای و مالی هستند و یک شبکه توزیع مناسب، دقیق و منسجم می‌تواند رقابتی پویا را برای شرکت‌های مختلف فراهم آورد و در رابطه با این مسئله تحقیقات اخیر نشان می‌دهد با وجود گستردگی ارائه خدمات از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و افزایش امکان دسترسی، همچنان غالب مشتریان خواهان دریافت خدمات به‌صورت فیزیکی هستند.دکتر علیرضا دقیقی نماینده اداره کل نوآوری و کسب و کارهای نوین بیمه مرکزی ج.ا.ا در رابطه با اظهار نظرها درباره شبکه فروش در دنیای نوین عنوان کرد: باوری وجود دارد مبنی بر اینکه شبکه فروش در حالت سنتی خودش به پایان رسیده و تحولات دیجیتال باعث جایگزینی نوع جدید ارائه خدمات شده است. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد در کشورهای توسعه یافته همچنان رغبت بالایی برای بازار شبکه فروش سنتی وجود دارد. باید بپذیریم دنیای دیجیتال در صنعت بیمه رقیب فضای سنتی نیست، بلکه ابزاری تسهیل کننده برای آن است و کمک می‌کند شبکه سنتی در دنیای امروز همچنان باقی بماند.در پنل برگزار شده دکتر آقادادی درخصوص چالش‌های شبکه فروش گفت: در فضای رقابتی عصر حاضر و آینده، وجود نمایندگان توانمند و مشاور در خط مقدم موجب ارائه خدمات باارزش و رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود؛ درحال حاضر نمایندگان بیمه به‌عنوان مدیرانی هستند که در نقش مدیر بازاریابی، ریسک، فروش و ارتباط با مشتریان نقش آفرینی می‌کنند و باید به توانمندسازی شبکه فروش هوشمند و چابکی سازمان‌ها با شاخص های سرعت، دقت و انعطاف پذیری توجه بیشتری کرد. چالش‌های فعلی نمایندگان در قالب نبود نگرش سیستمی و احساس خانواده کاری و پشتیبانی نامناسب شرکتها و آموزش های نامناسب و تخفیفات غیرعرف باید مدنظر باشد و با همت همه بازیگران صنعت در رفع مشکلات کوشا باشیم.

ماموریت اساسی بیمه مرکزی، تقویت رویکرد نظارتی و اصلاح رویه های نادرستی است که فضای کسب و کارهای بیمه ای را با اختلال روبرو می کند.به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی که در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نظارت هوشمند یک ضرورت آشکار است اما بدون تهیه صورت‌‌های مالی ماهانه و تجهیز شرکت های بیمه و بیمه مرکزی به فناوری های روز، این خواسته عملی نخواهد شد.رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به مساعدت نهاد ناظر به شرکت های بیمه در حوزه‌های مختلف جهت رفع موانع موجود تاکید کرد و افزود: شرکت‌های بیمه نبایستی مسوولیت‌های خود در زمینه وصول مطالبات، آموزش نیروی انسانی، جمع‌آوری داده جهت ارزیابی ریسک و نظایر آنرا به نهاد ناظر ارجاع دهند و متقاضیان تأسیس شرکت بیمه نیز قبل از شروع به فعالیت بایستی تدبیری برای الزامات آن بخصوص آموزش و پرورش نیروی انسانی مورد نیاز و داده‌های لازم برای ارزیابی ریسک اندیشیده باشند.
دکتر خوشکلام خسروشاهی از بیمه‌نامه‌ها به عنوان قولنامه های تعهد شده توسط صنعت بیمه، یاد کرد و افزود: حق بیمه باید به صورت کامل و به موقع از بیمه گذاران دریافت شده و در بخش های مولد و سودآور سرمایه گذاری شود تا صنعت بیمه بتواند توانگر بماند و به قول ها و وعده های خود به‌موقع عمل کند.رئیس کل بیمه مرکزی، موضوع افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک مساله فرعی عنوان کرد و اظهار داشت: جذب و اخذ حق بیمه متناسب با ریسک قبول شده در دستور کار شرکت ها قرار گیرد چرا که مدیریت ریسک شرکت‌ها، یکی از عناصر اصلی توانگری مالی در صنعت به شمار می رود.