گرانی بنزین خواسته آزارگران مردم است

غلامرضا تاجگردون دیروز جمعه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: رئیس جمهور همچون همیشه و با شفافیت موضوعی را در خصوص قیمت تمام شده بنزین و بر اساس واقعیت‌های موجود جامعه مطرح کرده، اما این به معنای گران شدن و تصویب این قیمت در لایجه بودجه نخواهد بود و شخص رئیس جمهور هم مخالف هر گونه افزایش قیمت است، چون جامعه آمادگی و کشش آن ندارد. وی تصریح کرد: البته بهتر است که برخی‌ها که در بطن و متن جامعه و تصمصم گیری‌ها و پشت صحنه واقعیت‌های موجود اقتصادی نیستند و تخصص این کار را ندارند به این موضوع دامن نزنند، مردم را بیش از این آذار و رنجش ندهند. تاجگردون یادآور شد: مردم بدانند که دولت و مجلس در کنار ان‌ها هستند و با تمامی توان و ظرفیت‌های قانونی و تخصصی بودجه‌ای را در راستای حمایت از مردم و کمک به وضعیت معیشتی، رفاه و اقتصاد ملت بزرگ ایران تنظیم خواهیم کرد. وی حاشیه سازان گرانی بنزین را علاقه‌مندان به آزار مردم خواند و تاکید کرد: به این افراد که جایگاهی برای تصمیم گیری در حاکمیت و دولت هم ندارند توصیه می‌شود با هموطنان مهربان‌تر باشیم.

 

با ترور فرماندهان، روح مقاومت از بین نخواهد رفت

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی شهادت سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را تسلیت گفت. او در پیام خود نوشت: «شهادت مجاهد بزرگ و شهید سعید، رئیس شورای اجرایی حزب الله، جناب علامه سیدهاشم صفی الدین رضوان الله تعالی علیه که با همراهی جمعی از بهترین برادران مجاهدش در حمله وحشیانه صهیونیست های جنایتکار به لقاء الله پیوست، داغی دیگر بر دل های متالم مومنان و آزادی خواهان عالم افزود و تایید دیگری شد بر سند جنایات بی شمار این رژیم نامشروع. سید هاشم صفی الدین سال های متمادی از عمر شریف خود را در کنار برادر والامقام شهیدش، جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مبارزه با استکبار صهیونیستی پرداخت و در نهایت نیز قهرمانانه به سید شهیدان مقاومت پیوست. دشمن صهیونیستی بداند که با ترور فرماندهان و نخبگان محور مقاومت نه تنها روح مقاومت از بین نخواهد رفت بلکه خون پاک ومطهر این شهیدان تنور مبارزه با ظلم و ستم را گرم تر خواهد کرد.

حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به جوانان عزیز جبهه مقاومت با تجلیل از شخصیت جناب «سیّدهاشم صفی‌الدین» رضوان‌الله‌علیه رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کردند: امروز هم حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان و مستحکم‌ترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیه‌ی لبنان را هدف گرفته بوده است. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
جوانان عزیز جبهه ی مقاومت
سید مجاهد رشید و فداکار، جناب سید هاشم صفی الدین رضوان الله علیه به صف شهیدان مقاومت پیوست و ستاره‌ی درخشان دیگری، آسمان جهاد در راه قدس شریف را مزین کرد. او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب‌الله و یار و همراه همیشگی جناب سید حسن نصرالله بود. حزب‌الله با تدبیر و شجاعت رهبرانی چون او بود که باز هم توانست لبنان را از خطر تجزیه و فروپاشی مصون دارد و تهدید رژیم غاصب را که ارتش شقی و ظالم آن، گاه تا بیروت را لگد مال میکرد خنثی سازد. شهامت و فداکاری او و دیگر فرماندهان و مجاهدان محور نصرالله بود که خطر غصب و اشغال جنوب لیطانی و صور و دیگر شهرهای آن ناحیه و انضمام آن به فلسطین مغصوب و اشغال شده را از سر لبنان رفع کرد و جان و مال و آبروی ارزشمند حزب‌الله را در راه حفظ تمامیت ارضی آن کشور به میدان آورد، و رژیم صهیونی متجاوز و جنایتکار را ناکام گذاشت.
امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است و از لبنان و مردم بی دفاع آن دفاع میکند. امروز هم حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان و مستحکم‌ترین سپر در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است که از دیرباز تجزیه‌ی لبنان را هدف گرفته بوده است. دشمن کوشش میکند نقش فداکارانه‌ی حزب‌الله برای لبنان را انکار کند. دلسوزان لبنان نگذارند این سخن باطل از حنجره‌ی آنان شنیده شود. حزب‌الله زنده و روینده است و نقش تاریخی خود را ایفاء میکند. جمهوری اسلامی نیز مانند همیشه به مجاهدان قدس و مقاومت کنندگان در برابر اشغالگری باند جنایتکار غاصب فلسطین کمک خواهد کرد باذن الله. اینجانب شهادت سید عزیزمان جناب صفی الدین را به خانواده ی گرامی و بستگان و همرزمانش در همه ی جبهه ی مقاومت تبریک و تسلیت عرض میکنم.
و السلام علی عباد الله الصالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
3/8/1403

رهبر انقلاب دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان کرمانشاه تاکید کردند:
در کارهای فرهنگی و هنری، میزان تاثیرگذاری بر جوانان مهم است
گروه سیاسی: متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه که در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شده بود، اخیرا در محل برگزاری همایش در کرمانشاه منتشر شد.
به گزارش «تجارت»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، کرمانشاه را محل اجتماع و همزیستی نجیبانه اقوام و مذاهب گوناگون و مردم آن را مرزداران صادق و صمیمی ایران خواندند و با تجلیل از آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه شهید کرمانشاه،گفتند: مردم و جوانان کرمانشاه به تعبیر رایج خودشان واقعاً پهلوان و آماده دفاع و سینه سپر کردن برای کشور هستند و این ویژگی خود را در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و ایستادگی مقابل تجاوز دشمن بعثی و همچنین قبل از آن در مقابله بهنگام با تجزیه‌طلبان خائن نشان داده‌اند. ایشان با طرح این سؤال که وظیفه امروز ما در قبال میراث و یاد شهیدان و فداکاری و جانبازی آنان چیست، گفتند: نیاز امروز کشور به روح پیام و نحوه زیست مومنانه آن جوانان مخلص کمتر از زمان جنگ نیست چرا که جنگ آن روز جنگی سخت‌افزاری و نمایان بود اما جنگ امروز جنگ ترکیبی است. رهبر انقلاب با اشاره به پیچیده شدن توطئه‌های دشمن که ترکیبی از جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای ضربه زدن به ایران است، افزودند: آنها امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی هم از سلاح آتشین و هم از عملیات روانی و سلاح فرهنگ استفاده می‌کنند البته امروز بی‌تردید صد برابر از زمان جنگ تحمیلی قوی‌تر شده‌ایم و توانایی‌های کشور قابل مقایسه با آن زمان نیست اما صِرف حضور در میدان نظامی و پیشرفت‌های خوب در این زمینه کافی نیست بلکه باید بر روی دلها و فکرها و زبان ها و جهت گیری ها نیز کار مؤثر انجام داد.

جزئیات سوءقصد به جان امام جمعه کازرون
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه کازرون ظهر دیروز جمعه چهارم آبان مورد سوءقصد
قرار گرفت. فرماندار کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: بعد از اقامه نماز جمعه یک نفر ضارب امام جمعه را مورد هدف قرار داده و حال ایشان در حال حاضر وخیم گزارش شده است. وی افزود: اقدامات درمانی در حال انجام است.
محمدعلی بخرد تصریح کرد: فرد ضارب، بلافاصله بعد از اینکه امام جمعه را مورد هدف قرار داد خودزنی کرد. وی در پایان یادآور شد: آخرین اخبار درباره وضعیت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صباحی و انگیزه ضارب متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در ادامه عنوان شد، بر اساس بررسی‌های بعمل آمده از سوی دستگاه امنیتی، حادثه امروز در کازرون اقدام تروریستی نبوده و ضارب با انگیزه شخصی و بدلیل اختلاف اقدام به قتل حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون کرده است.

دموکرات‌ها نگران جدیدترین نتایج نظرسنجی‌ها هستند

گروه سیاسی: تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا با شیبی ملایم از افزایش اقبال‌ها به دونالد ترامپ حکایت دارند. حتی رسانه‌های دموکرات نیز که ماهها هریس را با اختلاف برتر از ترامپ معرفی می‌کردند، اکنون واقعیت افزایش شانس ترامپ را بازنمایی می‌کنند. به گزارش «تجارت»، در جدیدترین نظرسنجی نیویورک تایمز رسانه‌ نزدیک به دموکرات‌ها نوشت: کامالا هریس و دونالد ترامپ در سطح فدرال و کشوری به تساوی ۴۸ درصد به ۴۸ درصد رسیده‌اند. در ادامه این مطلب آمده است: این نتیجه که کمتر از دو هفته قبل از روز انتخابات به دست آمده و در حالی که میلیون‌ها آمریکایی قبلاً رأی داده‌اند، برای هریس امیدوارکننده نیست. در سطحی دیگر، بر اساس جدیدترین نظرسنجی ملی انجام شده، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در این کشور از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات‌ها در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) ۲ درصد جلو افتاده است. این نظرسنجی که توسط روزنامه وال استریت ژورنال انجام شد، نشان داد که ۴۷ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی ترامپ را انتخاب می‌کنند، در حالی که ۴۵ درصد به هریس رای می‌دهند. همچنین این نظرسنجی نشان داد که ۵۲ درصد از رای‌دهندگان عملکرد ترامپ را در زمان ریاست جمهوری آمریکا تایید کردند و تنها ۴۲ درصد عملکرد هریس به‌عنوان معاون رئیس جمهور را مورد تایید قرار دادند. این روند نشان می‌دهد که حالا حتی در سطح ملی نیز ترامپ در آستانه برتری بر هریس قرار داد. این وضعیت در شرایطی است که در انتخابات اخیر، دموکرات‌ها حتی زمانی که کالج الکترال و در نتیجه کاخ سفید را از دست داده‌اند، در سطح عمومی و فدرال برتری داشته‌اند. با این تفاسیر «تجارت» به منظور بررسی هر چه بیشتر ماجرای افزایش اقبال‌ها به دونالد ترامپ به مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل آمریکا گفت‌وگو داشته است.

ترامپ روی دو مساله امنیت و اقتصاد سوار شده است
مهدی مطهرنیا در ارتباط با افزایش شانس پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها تاکید کرد: «هر چه به انتخابات 5 نوامبر (15 آبان) نزدیک‌تر می‌شویم، بر اساس سه محور مهم و موثر بر انتخاب آمریکا، می‌تواند آرای بیشتری را به سوی خود جلب کند. این محورها عبارتند از: امنیت، اقتصاد و هویت. اگر
چه قبلا نشان‌گان بارز بر رفتار رای‌دهندگان که حدود 13 مولفه را در بر می‌گیرد، در 12 مولفه به نفع هریس ارزیابی می‌شد، با نزدیک شدن به زمان انتخابات قابل پیش‌بینی بود که ترامپ شکاف آرای خود را با هریس جبران و کم کند.»
وی افزود: «هر چه مسائل امنیتی در خاورمیانه، داخل آمریکا و کل نظام بین‌الملل – به ویژه بحث جنگ اوکراین و درگیری اسرائیل با محور مقاومت -گسترش پیدا کند و این مسائل بر ستون فقرات اقتصاد آمریکا سنگینی کند، زمینه‌ برای موفقیت بیشتر ترامپ در برابر هریس بیشتر می‌شود. از طرف دیگر هریس نتوانسته در بحث هویتی موفقیتی کسب کند. به روایتی او نتوانسته بر موج مطالبات هویتی سوار شود و حالا این مسائل امنیت و اقتصاد هستند که بیشتر برای شهروندان آمریکایی اهمیت دارند.»

هریس نتوانسته به عنوان یک زن رنگین پوست برابر مرد سفید پوست قدرت‌نمایی کند
این کارشناس مسائل آمریکا در بخشی دیگر از اظهارات خود تاکید کرد: «باید بپذیریم که هریس نتوانسته به عنوان یک زن رنگین پوست در برابر یک مرد سفید پوست، قدرت خود را به نمایش بگذارد.
در مناظره‌ا و گفت‌وگوهای تلویزیونی نیز نتوانسته چندان موفق عمل کند. مجموع این مسائل موجب شده که فضا به سمتی پیش برود که ترامپ بتواند بهتر عمل کند. اگر شدت منازعات در خاورمیانه افزایش پیدا کند، احتمالا ترامپ با وجود مساله‌ای به نام کابوس برادلی که بر اساس آن سفید پوستان به سپید پوستان رای می‌دهند، پیروز خواهد شد.»

حمله به ایران می‌توان شگفتی اکتبر انتخابات اخیر باشد
مطهرنیا در بخشی دیگر از اظهارات خود در ارتباط با این پرشس که نتانیاهو قصد دراد در فاصله نزدیک به روز انتخابات با حمله به ایران کمپین ترامپ را تقویت کند، اظهار داشت: «شگفتی‌ها در انتخابات آمریکا مشخص و قابل پیش‌بینی هستند.
در 10 روز مانده به روز رای‌گیری، هر اندازه شگفتی بزرگ در قالب حمله اسرائیل به اران رخ بدهد، می‌تواند اثرگذاری عمیقی داشته باشد.
همواره شگفتی اکتبر مطرح بوده و این بار نیز می‌تواند نتانیاهو به نفع ترامپ این شگفتی را خلق کند.»

مذاکرات با ترامپ زودتر به نتیجه می‌رسد
این کارشناس مسائل آمریکا در بخش پایانی اظهارات خود در ارتباط با نگاه به نتیجه انتخابات آمریکا از نگاه ایران و احتمال توافق با فرد برنده تاکید کرد: « در ابتدا باید توجه داشت که هر دو نامزد قصد دارند با ایران مذاکره کنند اما شیوه مذاکره و توافق احتمالی با آن‌ها بسیار متفاوت است.
مذاکره با دموکرات‌ها موضوع محور است. رد حالی‌که مذاکره با ترامپ فردمحور است. بنابراین می‌توان گفت، مذاکره با ترامپ زودتر به نتیجه می‌رسد اما او آمادگی دادن امتیازات فراوان را ندارد.»

بریکس چه ارمغانی برای اقتصاد ایران دارد؟

گروه سیاسی: اولین سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه که پنجمین سفر خارجی او بعد از رسیدن به ریاست پاستور نیز بود، با اولین حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو رسمی در اجلاس بریکس همراه بود.
به گزارش «تجارت»، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ظهر روز سه شنبه - یکم آبان ماه - تهران را به مقصد روسیه ترک کرد. رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه -3 مهر- شهر کازان را به مقصد تهران ترک کرد. نکته قابل توجه این بود که پزشکیان در نشست بریکس دو نوبت سخنرانی کرد و با مقامات بسیاری از کشورهای دیگر دیدار و رایزنی داشت.

شکست غرب در به انزوا کشاندن ایران
مهم‌ترین دستاورد سفر مسعود پزشکیان به روسیه و حضور ایران در جمع اعضای بریکس را می‌توان شکست غرب در به انزوا کشاندن ایران ارزیابی کرد. مسعود پزشکیان در بدو ورود به شهر کازان، محل برگزاری اجلاس بریکس، مورد استقبال رئیس ایالت تاتارستان روسیه قرار گرفت و ساعاتی بعد اولین دیدر دوجانبه خود را با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند انجام داد. رئیس جمهور کشورمان در دیدار با نخست وزیر هند تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقمند و آماده توسعه روابط با هند است و عضویت ایران و هند در بریکس زمینه مناسبی برای تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور در راستای تامین منافع متقابل است. در ادامه دیدار و گفت‌وگوی نخست وزیر جمهوری دمکراتیک فدرال اتیوپی با مسعود پزشکیان نیز انجام شد. مسعود پزشکیان، پس از دیدار با نخست وزیر اتیوپی راهی محل اجلاس سران بریکس شد و اولین حضور رسمی ایران در نشست سران بریکس پس از عضویت رسمی را رقم زد. رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سران بریکس خاطرنشان کرد که بریکس نباید باشگاه گفت وگو باشد بلکه تصمیمات بریکس باید ضمانت اجرایی داشته باشد. مسعود پزشکیان در اولین حضور ایران به عنوان عضو رسمی در نشست سران بریکس یادآور شد که تلاش‌هایی که تاکنون برای کاهش سلطه دلار انجام شده است باید با راهکارهای عملیاتی از جمله سبد ارزی بریکس یا تسویه مستقل از دلار تقویت شوند
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر خود به روسیه و در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه با «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد. همچنین، پزشکیان در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه دیداری دوجانبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشت. همچنین، مسعود پزشکیان و «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی نیز در حاشیه نشست سران بریکس با یکدیگر دیداری کوتاه داشتند و درباره مسائل و دغدغه‌های دو کشور از جمله ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی گفتگو کردند. «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، از دیگر مقامات بلند پایه بود که رئیس جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس بریکس با وی دیداری دوجانبه داشت. در نهایت مسعود پزشکیان در حاشیه اجلاس بریکس در کازان روسیه با «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز دیدار و گفت‌وگو دو جانبه داشت. همچنین، پزشکیان در نخستین نشست بریکس پلاس، «نشست مشترک سران بریکس با کشورهای مدعو و دوستان بریکس» در کازان روسیه تاکید کرد که گستره جغرافیایی بریکس فرصت بی‌نظیری است برای تسهیل ارتباطات فراقاره‌ای و تحصیل منافع مشترک جمعی، فرایندی که نتیجه شگرفی بر کاهش شکاف موجود در روند توسعه‌یافتگی و افزایش سطح رفاه مردمی برجای خواهد گذاشت. مجموع این دیدارها و سخنرانی‌ها در نشست اخیر سران بریکس به طور قطع پیروزی‌ای بزرگ برای ایران و شکستی برای طرفداران انزوای ایران بود.

اتحاد علیه یکجانبه‌گرایی آمریکایی
مسعود پزشکیان پس از بازگشت از قازان روسیه در فرودگاه مهرآباد با اشاره به حضور اولین بار ایران در سطح رئیس جمهور در اجلاس سران بریکس، اظهار کرد: امنیت ملی کشورها، مسائل اقتصادی، اجتماعی و مالی سه پایه اصلی وظایف بریکس است. آمریکا بوسیله دلار یکجانبه گرایی در دنیا ایجاد کرده است و هر وقت دلش خواست هر کشوری را تحریم و مشکلات اقتصادی درست می کند که این مساله برای سایر کشورها ناپسند است.

حمله رژیم صهیونیستی به محل استقرار خبرنگاران در بیروت

گروه سیاسی: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (جمعه) یک هتل محل استقرار تیم‌های خبری را در جنوب لبنان بمباران کردند. این هتل که در شهرک «حاصبیا» در استان نبطیه در جنوب لبنان قرار داشت به طور مستقیم هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
به گزارش «تجارت»، شبکه العربی اعلام کرد که در این جنایت تاکنون سه عضو تیم‌های خبری به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده‌اند. دو نفر از این خبرنگاران در شبکه المیادین و یکی دیگر در شبکه المنار فعالیت داشتند. سان نجار» تصویربردار این شبکه در بمباران محل هتل محل اسکان خبرنگاران در جنوب لبنان به شهادت رسید.مدیر شبکه المیادین نیز گفت: علاوه بر تصویربردار، یک نیروی فنی شبکه المیادین نیز در این حمله به شهادت رسیده است که تا پیش از اعلام خبر به خانواده‌اش نام وی را اعلام نخواهیم کرد. «غسان بن جدو»، افزود: این شهید مهندس پخش همراه تیم خبری شبکه المیادین بود.

محکومیت شدیداللحن از سوی دولت لبنان
نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در اظهاراتی گفت که تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران در منطقه«حاصبیا» یکی از جنایت های جنگی دشمن است که هیچ طرف بین المللی برای متوقف کردن آن تصمیمی اتخاذ نمی کند. وی تاکید کرد که هدف از این تجاوز عامدانه ترساندن رسانه‌ها است تا تجاوزها و ویرانی‌هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب می شود را منتشر نکنند. میقاتی افزود: به وزارت خارجه دستور دادم این جنایت را به پرونده جنایت های دیگر رژیم صهیونیستی اضافه کند تا آن را به طرف های ذیربط بین المللی ارائه دهیم، تا شاید وجدان بین المللی بخواهد آنچه که رخ می دهد را متوقف کند.

واکنش ایران به شهادت خبرنگاران لبنانی توسط صهیونیست‌ها
«فاطمه مهاجرانی» دیروز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به زبان عربی، نوشت: حمله رژیم صهیونیستی به مراکز رسانه‌ای در لبنان، نشانه‌ای از یک فاجعه بزرگتراست. وی در ادامه این پیام آورده است: جنایتکاران همیشه تلاش می‌کنند جهان از جنایت آنها بی‌اطلاع باشد. سخنگوی دولت تاکید کرد: کنوانسیون ژنو و قانون حفظ امنیت جان خبرنگاران در شرایط جنگی وضع شد تا باز بودن مسیر اطلاع رسانی، مانعی از جنایت در سکوت باشد. مهاجرانی در پایان پیام خود با بیان اینکه شلیک و حمله رژیم‌صهیونیستی به اتاق خبرنگاران المیادین و رسانه المنار از سر اتفاق نیست، آورده است: یک ترور دولتی هدفمند برای بی‌خبرماندن جهان از جنایتی است که در غزه و لبنان رقم می‌زنند.
همچنین، «اسماعیل بقائی» در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «نمونه دیگری از جنایت جنگی وحشیانه اسرائیل: هدف قرار دادن عمدی محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان در بامداد جمعه که منجر به شهادت «غسان نجار» و «وسام قاسم» تصویربردار و «محمد رضا» تکنیسین پخش، از شبکه‌های المیادین و المنار شد. این جنایت به شدیدترین وجه محکوم می‌شود.» وی افزود: رژیم اسرائیل تنها در یک سال گذشته ۱۸۰ خبرنگار و اصحاب رسانه را کشته است.