یزدان‌دوست از شعبه زنجان بیمه ملت بازدید کرد

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، به همراه اعضای هیئت مدیره، از شعبه زنجان این شرکت بازدید و تصریح کرد: بیمه ملت مانند گذشته با سرعت و کیفیت مناسب خدمات مورد نیاز را به بیمه‌گذاران و مشتریان خود ارائه خواهد کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، در ادامه سیاست گسترش شبکه فروش و ارائه خدمات بیمه‌ای باکیفیت به بیمه‌شدگان در سراسر کشور، علی‌رضا یزدان‌دوست مدیرعامل به همراه اعضای هیئت مدیره و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت، از شعبه زنجان بازدید کردند.در این بازدید که با هدف بررسی روند کار و خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان به ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفت، یزدان‌دوست ضمن دیدار با پرسنل این شعبه از تلاش‌های آنان و نمایندگان شرکت در استان زنجان در جهت ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان قدردانی کرد.مدیرعامل بیمه ملت ضمن اشاره به اهمیت نقش بیمه در زندگی افراد و کسب‌وکارها، بر لزوم ارائه خدمات باکیفیت و به‌روز به بیمه‌گذاران تاکید کرد.وی گفت: بیمه ملت همواره در تلاش است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و آموزش مستمر کارکنان و نمایندگان، سطح خدمات خود را ارتقا دهد و پاسخگوی نیازهای روزافزون مشتریان باشد. تکریم ارباب‌رجوع و ایجاد رضایت‌مندی در آن‌ها، از مهم‌ترین اولویت‌های ما است.

 

نشست تخصصی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک سپه

نشست تخصصی سالانه مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم با حضور معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و عضو هیات مدیره بانک سپه برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، نشست تخصصی سالانه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور مهندس هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد محقق نیا عضو هیات‌مدیره بانک سپه، حمیدرضاآذرگون رئیس اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی، مهدی حجتی‌نیا رئیس اداره کل مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم بانک سپه، اساتید و مدیران ارشد بانک مرکزی و بانک سپه به مدت دو روز در مجتمع آموزشی اوشان برگزار شد. در روز نخست این نشست، دوره آموزشی سطح پیشرفته در حوزه‌های نظارت مبتنی بر ریسک، ردیابی و تحلیل اطلاعات مالی و فناوری‌های نوین و شناسایی معاملات و عملیات مشکوک توسط اساتید تدریس شد.تشریح الزامات قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در شبکه بانکی، معرفی سامانه‌های کاربردی مبارزه با پولشویی، آشنایی با گزارش‌های کاربردی سامانه داتین و AML، بیان مصادیق و شاخص‌های معاملات و عملیات مشکوک، نحوه ارائه خدمات بانکی به اشخاص خارجی و بررسی عملکرد بازرسان استان‌ها و ارائه گزارش عملکرد از مهمترین مباحث مطرح شده در روز دوم نشست تخصصی سالانه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بود.

رکورد تاریخی بانک صادرات ایران در جذب منابع طی یک سال
سرعت گرفتن روند سودآوری و تلاش‌های بانک صادرات ایران برای افزایش سهم از بازار در یک سال گذشته، موجب افزایش 250 هزار میلیارد تومانی منابع سپرده‌ای این بانک و عبور آن از مرز ۸۵۰ هزار میلیارد تومان شد که این میزان رشد در تاریخ بانک بی سابقه بوده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به دنبال اتخاذ رویکردهای نوین در ارائه انواع خدمات مالی و بانکی و بهره‌گیری از محصولات کاربردی در کمک به زیرساخت‌های اقتصادی و پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان، بسترهای امن برای به خدمت گرفتن نقدینگی و هدایت بهینه آن را ایجاد کرده است که دستیابی به هدف منابع ۸۵۰ هزار میلیارد تومانی در قالب طرح آبان در این بانک با همت کارکنان و جلب اعتماد مردم، محقق شد.ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، توسعه و فرهنگ‌سازی برای استفاده حداکثری از محصولات نوین و استراتژیک، چابک‌سازی شعب، وصول مطالبات، توجه ویژه به ارتقای حقوق صاحبان سهام و ذی‌نفعان و گام برداشتن در مسیر نقشه راه مدون در مسیر بانکداری دیجیتال، موجب شده تا امروز بانک صادرات ایران گام‌های عملیاتی‌تری برای سودآوری از محل عملیات بانکداری بردارد و نتایج زحمات کارکنان شعب و واحد‌های پشتیبانی ستاد زمینه‌ساز اعتماد بیش از پیش مشتریان، فعالان اقتصادی و مردم را فراهم کرده است.با عبور منابع سپرده‌ای بانک از مرز ۸۵۰ هزار میلیارد تومان در آبان‌ماه سال جاری، گام بعدی این بانک عبور از مرز ۹۵۰ هزار میلیارد تومان است.

صدرنشینی بیمه معلم بر اساس امتیاز حاکمیت شرکتی در میان شرکت‌های بیمه
شرکت بیمه معلم براساس اعلام فرابورس ایران، با کسب بالاترین امتیاز حاکمیت شرکتی، در جایگاه نخست در میان شرکت‌های بیمه ایستاد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه معلم؛ در راستای اجرای ماده 11 دستورالعمل «امتیازدهی به ناشران اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران»، تازه‌ترین امتیازدهی حاکمیت شرکتی منتشر شده است و براساس آن، بیمه معلم توانست به امتیاز حاکمیت شرکتی 97.54 از مجموع 100 امتیاز دست یابد.این شرکت بیمه‌ همچنین به جایگاه 36 در میان 201 شرکت از تمامی صنایع و کسب‌وکارها نیز رسیده است.

در نخستین جلسه از برنامه‌های گفت و گو محور رئیس کل مطرح شد؛

به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جمع تعدادی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت؛ رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار در عین تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند این هستیم که از تمام ظرفیت ها بخصوص توان و روحیه نوآوری نیروی انسانی جوان بهره گیری کنیم.رئیس کل بیمه مرکزی افزود ؛ نباید در حصار پارادایم‌های ذهنی گذشته‌ باقی ماند و باید حداقل برخی از روندها و چالش‌های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلاموضوع کرد و این مهم از نیروهای جوان صنعت بر می‌آید.دکتر خسرو شاهی ادامه داد؛ مسلما هر کسی زودتر از بقیه و بدون اینکه بی گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرات و دیدگاه‌های مختلف و بعضا متعارض همیشه وجود داشته است، گفت؛ به عنوان مثال اواخر دهه هشتاد همه می گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه‌ای است و تعرفه‌ها باید حذف شود و لیکن تا تعرفه‌ها برداشته شد گفته شد چرا این اتفاق افتاد و زود بود.وی بابیان این موضوع که بیان مشکلات و مسائل از طرف افراد مختلف صنعت کمک می کند که موانع شناسایی شوند گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست. بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در چارچوب وظایف و ماموریت های خودش می تواند عمل کند.گفتنی است در این جلسه مدیران جوان فعال در بخش های مختلف صنعت به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند."لزوم توسعه در بخش های مختلف و تسهیل گری در ارائه خدمات بیمه‌ای" ، " بازنگری در روندهای حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره گیری تام و تمام از تکنولوژی های روز" ، " نظارت جدی بر همه فرایندهای بیمه ای از صدور تا پرداخت خسارت" ، " بهره گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیت ها" ، " اصلاح و بازنگری در قوانین بیمه ای به ویژه در بخش های سرمایه گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات بمنظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه نامه " ، " توجه جدی به نیروی انسانی به ویژه موضوعات مرتبط با شبکه فروش مانند تامین اجتماعی و بازنگری در تعیین کارمزدها" ، " فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی" ، " تقویت نیروی انسانی شاغل در بخش های مختلف" ، " پیگیری هزینه کرد منابعی که درقالب عوارض بیمه ای به دستگاه‌های مختلف اختصاص می یابد " ، " برقراری و تقویت ارتباط بین شرکتهای بیمه با دولت" ، " بازنگری جدی در آیین نامه های بیمه ای به ویژه بیمه های زندگی و تعریف و تبیین فرایندهای مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی درست از دیتاهای صنعت " ، " توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه ای بیمه مرکزی "، بخشی از نقطه نظرات ارائه شده در این جلسه بود.برخی دیگر از حاضرین نیز به " اصلاح نرخ کارمزدها" ، " اصلاح فرایندهای بیمه ای برای ارائه بهتر محصولات و خدمات " ، " لزوم آسیب شناسی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت‌های بیمه تخصصی" ، " لزوم چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه ها" ، " حرکت به سمت محصولات پروژه محور" ، " بررسی تاثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی" ، " لزوم تحلیل دیتاهای بیمه ای " ، " دموکراتیزه کردن فضای بیمه ای " ، " لزوم بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی " و " برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از فضای استار تاپی به سمت فروش بهتر بجای امکان مقایسه کردن خدمات " از دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.شایان ذکر است این برنامه نخستین جلسه از سلسله جلسات گفت و گو محور رئیس کل با فعالان مختلف بیمه ای است که قرار است بصورت منظم برگزار می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بازدید سرزده و بدون اطلاع‌ از بیمه دی از ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس بیمه دی خبر داد و گفت: شماره مرکز تماس بیمه دی ۱۶۷۱ است که از هفته آینده این مرکز ۲۴ ساعته در خدمت جامعه معزز ایثارگری خواهد بود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی، مهندس سعید اوحدی در حاشیه این بازدید گفت: این بازدید جهت بررسی میزان عملیاتی شدن تصمیماتی است که در دوره جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گرفته شده است، ما وعده داده بودیم که تعداد مراکز درمانی را به ۱۰ هزار مرکز و تا پایان سال به ۱۱ هزار مرکز برسانیم. همچنین تاکید کرده بودیم که اگر ایثارگران هزینه درمانی را به صورت مستقیم در مراکز درمانی پرداخت کنند، ظرف ۴۸ ساعت کار تسویه حساب آن انجام شود. کار ویژه‌ای توسط سرپرست بیمه دی انجام شد که با عنوان «پزشک تخصصی بیمه مراقبتی از راه دور» است. امروز آمده‌ایم که بدانیم این امور به چه مرحله‌ای رسیده است؟ معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار عزیز جامعه هدف ما تحت پوشش خدمات بیمه دی هستند، اظهار داشت: روزانه ۶۵ هزار نفر به بیمه دی مراجعه می‌کنند که عدد بزرگی در بین بیمه‌های کشور است‌ که باید ظرف ۴۸ ساعت کار تسویه حساب هزینه‌های درمانی آنها انجام شود. توصیه ما به جامعه معزز ایثارگری این است که به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند چراکه آنجا نیاز نیست هیچ وجهی پرداخت کنند زیرا مراکز درمانی با بیمه دی قرارداد دارند.مهندس اوحدی در ادامه افزود: یک خبر خوب هم بدهم، قراردادهای با مراکز درمانی بیمه دی حداکثر ظرف دو ماه تسویه می‌شود. اعتمادسازی را در مراکز درمانی ایجاد می‌کنیم چرا که اگر آنها هم مشاهده کنند بیمه دی خدماتش را به روز کرده است، خدمات مطلوب‌تری را به مراجعه‌کنندگان می‌دهند.