در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه سالمندان حدود ۱۱.۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: تنهایی، چالش اصلی سالمندان در تمام جهان محسوب می‌شود و این موضوع با سالمند شدن جامعه، کاهش جمعیت جوان و کاهش فرزندآوری بیشتر می‌شود. دکتر صابر جباری با بیان اینکه اگرچه سالمندی با مسائل و مشکلات فروانی همراه است اما سالمند شدن افراد از نشانه‌های افزایش امید به زندگی است، اظهار کرد: افزایش امید به زندگی در یک جامعه، بیانگر وضعیت مساعد نظام بهداشتی کشور است؛ اما «سالمندی جمعیت» که از مولفه‌های مرتبط با جمعیت است یک شاخص مساعد قلمداد نمی‌شود. هنگامی که سخن از سالمند شدن جامعه به میان می‌آید، منظور این است که تعداد افراد جوان جامعه نسبت به سالمندان کمتر است و سالمند شدن جامعه می‌تواند کشور را با بحران روبرو کند. وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۳، اگر آغاز سن سالمندی را ۶۰ سالگی در نظر بگیریم، سالمندان حدود ۱۱.۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ۴۷.۷ درصد مرد و ۵۲.۳ نیز زن هستند. بر همین اساس ایران هم مانند بسیاری از کشورهای جهان در مسیر زنانه‌ شدن سالمندی پیش‌ می‌رود. جباری درباره برنامه‌های مراقبت‌های سلامت زنان سالمند گفت: وزارت بهداشت، بسته‌های مراقبتی سلامت زنان را از سنین پایین به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهد. وزارت بهداشت در نظر دارد از ابتلای زنان به بیماری‌هایی مانند دیابت جلوگیری کند و در صورت ابتلای آنها به این بیماری از بروز عوارض خطرناک آن جلوگیری کند. وی با بیان اینکه شورای عالی سالمندان کشور می‌تواند نقش موثری در سلامت سالمندان داشته‌ باشد، افزود: شورای سالمدان کشور می‌بایست نسبت به بیمه تکمیلی سالمندان اقدام‌ کند تا آنها به هنگام بیماری درگیر مسائل مالی نشوند. رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه مراحل عقد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش را سپری می‌کنیم، اظهار کرد: برمبنای این تفاهم‌نامه، درنظر داریم که نگاه به سالمندی را تغییر دهیم و نگاه کریمانه به سالمندان داشته باشیم و از تجارب آنها بهره‌ بریم. حفظ کرامت سالمندان با توجه به اینکه نیازهای جسمی، عاطفی و روانی آنها افزایش می‌یابد، ضروری است.

مرد جوانی که در اقدامی هولناک همکار خود را به‌صورت اشتباهی در ساختمان مخابرات فرودگاه امام(ره) به قتل رسانده بود، ساعتی پس از جنایت در پرند دستگیر شد. به گزارش تسنیم، عقربه‌ها ساعت 9 صبح امروز دوشنبه 30 مهرماه را نشان می‌داد که صدای مهیب شلیک گلوله سکوت صبحگاهی ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام(ره) را در هم شکست و خیلی زود وقوع جنایتی هولناک به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد. به‌دنبال اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به‌همراه قاضی محسن اختیاری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. ماشین‌های مأموران پلیس فرودگاه، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل رو‌به‌روی ساختمان اداره مخابرات فرودگاه امام(ره) که در فاصله طولانی از سالن انتظار و ترانزیت مسافران قرار دارد، حضور داشتند؛ کارمندان مجموعه نیز اطراف حلقه زردرنگ امنیتی جمع شده و با نگرانی به‌دنبال اخبار تازه‌ای از این جنایت بودند.
تیم جنایی به‌محض اینکه وارد اتاق "آی‌تی" ساختمان اداره مخابرات شدند جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که از ناحیه قفسه سینه به‌ضرب گلوله به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول توسط همکار خود به قتل رسیده است. یکی از کارمندان شرکت پیمانکار تحت قرارداد با فرودگاه که از این جنایت مطلع بود، ماجرای حادثه را این‌طور به تیم تحقیق توضیح داد: از چند وقت قبل قاتل مدام از رئیس خود که به‌صورت پیمانکاری در این اتاق مشغول کار است، درخواست داشت حقوقش را افزایش دهد اما کارفرما قبول نمی‌کرد و همین موضوع باعث شد میان آنها اختلافی ایجاد شود. شاهد جنایت گفت: دقایقی قبل قاتل از محل کارش به این اتاق آمد و دوباره ماجرا را مطرح کرد اما فایده‌ای نداشت که ناگهان مشاجره‌ای میان این 2 نفر شکل گرفت، لحظه‌ای بعد قاتل کلت‌کمری کشید و قصد داشت به رئیس خود تیراندازی کند اما ناگهان در آن شلوغی یک تیر شلیک شد و به قفسه سینه فرد دیگری که بی‌گناه در این اتاق پشت میزش مشغول کار بود، اصابت کرد؛ پس از این حادثه قاتل به‌سرعت از مهلکه گریخت و کارفرما که از این تیراندازی جان سالم به‌در برده بود به شوک فرو رفت.

ملی‌پوشان هندبال ساحلی نوجوانان ایران با شکست تایلند برای دومین بار متوالی قهرمان آسیا شدند و سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب کردند. تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران پس از کسب سهمیه مسابقات جهانی، با شکست تایلند قهرمانی خود در قاره کهن را تکرار کرد. تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران امروز، جمعه، ۴ آبان، در آخرین و مهمترین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف تیم دوم جدول رده‌بندی یعنی تایلند رفت و توانست ۲ ست متوالی حریف قدر خود را شکست دهد تا با امتیاز کامل بر بام قاره کهن بایستد. ملی‌پوشان هندبال کشورمان هم اکنون با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند و تنها یک بازی دیگر برای رسیدن به سکوی نخست آسیا در پیش دارند. تیم‌های ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در سال ۲۰۲۲ در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد عنوان قهرمانی را به دست آورد و این بار قهرمانی خود را در تایلند تکرار کرد. تیم ملی کشورمان پیش از این سهمیه مسابقات جهانی که سال ۲۰۲۵ در تونس برگزار می‌شود، را کسب کرده و امروز ویترین افتخارات خود را کامل‌تر کرد و قهرمانی آسیا را به دست آورد. سومین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی نوجوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان تونس ۲۰۲۵ امروز با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای کاپ قهرمانی به ملی‌پوشان کشورمان به کار خود پایان می‌دهد.

خانه روزنامه‌نگاران شهر که در سه‌راه طالقانی -منطقه ۷ تهران- قرار دارد در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
احمدی شهردار منطقه ۷ در حاشیه بازدیدی که به همراه سخنگو و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از خانه روزنامه نگاران شهر داشت، با اعلام این خبر گفت: خانه روزنامه‌نگاران شهر که پیش از این یک خانه قدیمی بود، هم اکنون تبدیل به محلی برای اهالی روزنامه نگاری،خبرنگاری و رسانه می شود. وی افزود: این خانه که قدمت آن به صد سال می رسد توسط شهرداری تهران مرمت شده و در اختیار روزنامه نگاران قرار خواهد گرفت و بر اساس مرمت صورت گرفته در این خانه، این مکان می تواند به محیطی برای برگزاری رویدادها و نشست های رسانه ای متعدد شود. شهردار منطقه ۷ در ادامه بیان کرد: این محل با تغییر کاربری و مستحکم سازی با آخرین دانش روز، هم اکنون مکانی مناسب و امن برای حضور و فعالیت اهالی رسانه است و شهرداری تهران امیدوار است با افتتاح خانه روزنامه نگاران شهر، به روزنامه نگاران و اهالی رسانه در توسعه حرفه و دانش روزنامه نگاری یاری برساند.


یادآوری سریال‌های ناتمام نمایش‌خانگی برای مخاطبان، ناراحتی‌شان را به دنبال دارد. هنوز هم بسیاری، از «قهوه تلخ» بدون پایان‌بندی مشخص، «جزیره» و «میدان سرخ» و خیلی از موارد دیگر گلایه دارند. از ناظرین می‌خواهند که جلویِ بی‌تعهدهای این عرصه را بگیرند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های گذشته تولید و پخش چندین سریال‌ در شبکه نمایش‌خانگی نیمه کاره رها شده‌ و مخاطب علی‌رغم پرداخت حق اشتراک در میانه یک قصه نصفه و نیمه رها می‌شود و هیچ مرجع قانونی برای ایفای حق مخاطب وجود ندارد. حتی برخی از آنها را به صورت لوح فشرده خریداری کرده که از آنها هم خبری نیست.
سال 1391 سریال «قهوه تلخ» مهران مدیری بعد از دو سال از شروع پخش نیمه تمام ماند. بعد از این سریال، مجموعه «قلب یخی» ساخته محمدحسین لطیفی(فصل 1 و 2) و سامان مقدم(فصل 3) هم بی‌آن که پایانی داشته باشد و با وعده ساخته شدن فصل چهارم، رها شد و این انگار آغاز زنجیره سریال‌های ناتمام بود. البته مهران مدیری بعدها «ویلای من»، «شوخی کردم» و حتی در سال‌های اخیر «هیولا» و «دراکولا» را برای نمایش‌خانگی ساخت که هیچ‌کدام نتوانستند تجربه موفقیت‌آمیزِ «قهوه تلخ» را تکرار کنند. این روزها هم او با یک «قهوه پدری» در راه نمایش‌خانگی است و باید دید این سریال چقدر به موفقیت‌های گذشته‌ی مهران مدیری نزدیک است. اما هنوز هم مخاطب از او به خاطرِ نیمه کاره ماندنِ «قهوه تلخ» و تماشایِ قانونی آن، گلایه‌ دارد. همچون دیگرانی که بعدها آمدند و آثارشان را نیمه کاره رها کردند بی‌آنکه متعهد به حقوق مخاطب باشند. البته این رویه به گونه‌ای دیگر در سال‌های اخیر هم ادامه پیدا کرد. البته برخی این ناتمام ماندن‌ها را ضعف در ساخت، استقبال نکردن مخاطب و بسیاری موارد دیگر عنوان کردند. شاید مشکلات مالی و اختلافات گروهی هم مزید بر علت شده باشد. نمونه‌ی بارزِ آن «ابله» کمال تبریزی بود که سال 1393 با بازی محسن تنابنده، بهنام تشکر، مهران احمدی، هانیه توسلی و احمد مهرانفر بیرون آمد. اما این سریال برخلاف «شاهگوش» داود میرباقری مورد توجه قرار نگرفت و گفته می‌شود بی‌رغبتی تماشاگران به آن و نارضایتی تهیه‌کننده، باعث شد پرونده‌ای به جای بیش از بیست قسمت، در چهارده قسمت و بدون هیچ پایان‌بندی مشخصی بسته شود. این اتفاق بعدها برای «میدان سرخ» هم به گونه‌ای دیگر افتاد. ابراهیم ابراهیمیان سریالی را سال 1400 به نمایش‌خانگی آورد که واقعاً بیننده را منتظرِ قسمت بعدی خودش نگه نمی‌داشت. به نظر می‌رسید پلتفرم پخش‌کننده خیلی رغبت نداشت ادامه پیدا کند. اما با این اوصاف خبرهایی هم کم و بیش به گوش می‌رسید فصل دوم سریال آماده است و در مراحل فنی قرار دارد؛ اما تا به امروز از فصل دوم «میدان سرخ» خبری نیست. سریالی بعدی «آمستردام‌» است که هنوز هم مخاطبان علاقه‌مندِ خود را منتظر قسمت پایانی‌اش نگه داشته؛ سریالی که هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی‌و مینا ساداتی در آن به ایفای نقش پرداختند. البته این سریال هم چندان موفق نبود اما با این اوصاف توجه به حقوق مخاطب، مسئله دیگری است. گفته می‌شود علت توقف پخش، اختلافات مالی پلتفرم پخش‌کننده و گروه سازنده است.

پشت‌ پرده بی‌قانونی‌‌ها در نمایش‌خانگی
دو سریالِ سیروس مقدم در نمایش‌خانگی، با سریال‌های او در تلویزیون قابل مقایسه نبود. هم از حیثِ فنی و هم توجه به حقوق مخاطب؛ چرا که آقای کارگردان برای اولین بار سال 1398 با «خواب‌زده» به نمایش‌خانگی آمد و نتوانست مورد نظر مخاطب قرار بگیرد. در یک فصل و 24 قسمت پخش شد، اما داستان ناتمام ماند و فصل بعدی هم هرگز پخش نشد. بعدها اظهارنظری از سیروس مقدم بیرون آمد که او گفته بود: «فصل دوم، علی‌رغم این که تولید شد و تدوین و موسیقی و افکت و صداگذاری‌ها انجام و آماده پخش شد، به ناگهان متوقف شد و تا به امروز هم، هیچ دلیل روشن و قانع کننده‌ای توسط پلتفرم به تهیه‌کننده و کارگردان ارائه نشده است.» اما او یک بار دیگر این تجربه را تکرار کرد؛ این بار با جزیره! این سریال برخلاف تصور، تبدیل به دومین شکست مقدم در شبکه نمایش‌خانگی شد. سریال بازیگران شناخته شده‌ای مثل اکبر زنجانپور، محمدرضا فروتن، بیتا فرهی، میترا حجار، هنگامه قاضیانی و بهنام تشکر را داشت و حتی امیر مقاره خواننده هم در آن بازی می‌کرد که تصور می‌شد تماشاگران بسیاری را جذب کند. اما چنین اتفاقی نیفتاد. سریال شکست خورد و سیروس مقدم یک بار دیگر توضیحِ «خواب‌زده» را برای این سریال هم تکرار کرد و این‌طور گفته بود: «بعد از کیش برای ادامه قصه به تهران آمدیم؛ حدود یک ماه در تهران پیش رفتیم که به ناگهان توسط تهیه کنندگان و به توصیه ی پلتفرم، شبانه دستور توقف پروژه داده شد. دوستان پلتفرم معتقد بودند که کار در نیامده و ضعیف است.» در این مسیر، قبله عالم حامد محمدی هم دیگر تجربه ناتمام شبکه نمایش‌خانگی به شمار می‌رود. پخش این سریال که به زندگی ناصرالدین شاه قاجار با بازی حامد کمیلی می‌پرداخت، مرداد 1400 شروع شد، اما بعد از پخش 6 قسمت اعلام شد که قسمت هفتم، آخرین قسمت این سریال خواهد بود. چرا که پلتفرم پخش‌کننده اعلام کردند به خاطر ممیزی‌های فراوان و عدم ایجاد پیوستگی میانِ سکانس‌ها و پلان‌ها، تصمیم گرفتند قسمت هفتم، آخرین قسمت این سریال باشد. «کلیله و دمنه» مرضیه برومند هم به یک باره تمام شد و بعدها کارگردان در گفت‌وگویی اعلام کرد قرار نیست فصل بعدی این سریال ساخته شود. این اتفاق برای «شبکه مخفی‌زنان» هم افتاد. اما شاید در خصوص سریال «احضار» و «رقص روی شیشه» انتقادها و اعتراض‌ها بیشتر هم بشود. چرا که سریال پرستاره «رقص روی شیشه» با تبلیغات بسیاری مخاطب را آماده پخش کرد و در حالی که به نظر می‌آمد این مجموعه یکی از عاشقانه‌های موفق شبکه نمایش‌خانگی شود بدون اطلاع‌رسانی قبلی ناگهان در قسمت 12 به کار خود پایان داد. در آن زمان جدایی بازیگران اصلی از پروژه به خاطر مسائل مالی و عمل نکردن سرمایه گذار به تهعداتش، به عنوان علت ناقص ماندن «رقص روی شیشه» خبرساز شد. این موضوع تا جایی پیش رفت که خبرهایی درباره شکایت حقوقی بهرام رادان از سازندگان و پلتفرم های پخش کننده هم به گوش رسید.

در دانشگاه تهران؛

از مهمترین اهداف این دوره انتخاب نوجوانان مستعد و آماده برای شرکت در مسابقات جهانی و ایجاد انگیزه و آموزش برای دانش آموزان علاقه مند به رباتیک است.
دوره‌های آموزش تیم رباتیک دانش آموزی ایران برای مسابقات پیش رو قرار است به زودی آغاز شود و محل این دوره‌ها هم دانشگاه تهران است. از آبان امسال دانش آموزان علاقه مند می‌توانند برای تعیین سطح با شرکت در مصاحبه علمی به عضویت این مرکز درآیند. آموزش‌های ارائه شده در این مرکز منطبق با استانداردهای روز بین المللی در حوزه رباتیک دانش آموزی ست و دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور اولین دانشگاهی ست که به فارغ التحصیلان این دوره‌های جامع مدرک رسمی ارائه می‌کنند. در حقیقت دانشگاه تهران قرار است از آبان امسال محلی برای آموزش و تقویت مهارت‌های کار با رباتیک در میان نوجوانان باشد. سیامک حاجی یخچالی، ریاست مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران در همین زمینه گفت: این مرکز علاوه بر توسعه دانشجویان، برنامه توسعه دانش آموزی را هم در دستور کار خود قرار داده است. یکی از مهمترین دغدغه‌های ما این است که نوجوانان برگزیده و نخبه را بتوانیم در دانشگاه جذب کنیم. و همچنین ایجاد انگیزه کنیم برای اینکه دانش آموزان به رشته‌های مورد علاقه خود ورود پیدا کنند. حاجی یخچالی افزود: به همین منظور تلاش کردیم تا ارتباط این دانش آموزان و خانواده‌هایشان با دانشگاه تهران برقرار شود. توانمندی دانش آموزان شناخته شده و با حضور در فضای دانشگاه بتوانند با محیط دانشگاه ارتباط برقرار کنند. و سعی می‌کنیم دانش آموزان با انگیزه‌ای را برای حضور در دوره‌های تخصصی داشته باشیم. وی با بیان اینکه ارتباط و همکاری خوبی با دانشگاه تهران شکل گرفته است؛ گفت: دوره‌های آموزشی خود را با توجه به شرایط دانشگاه و برای تأیید دانشگاه باز تعریف کردیم. دانشگاه تهران با ارائه مدرک رسمی و با استعلام دانشکده فنی دانشگاه تهران، تأییدی بر آموزش‌های رباتیک خواهد داشت. ریاست مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: با اعلام رویکرد جدید دانشگاه تهران برای حضور دانش آموزان در دوره‌های تخصصی مورد تأیید ابراز امیدواری کرد با این اقدام نوین آموزشی زمینه شکوفایی استعداد و ایجاد انگیزه مضاعف در بین دانش‌آموزان نخبه کشور فراهم شده تا در آینده شاهد حضور آنان به عنوان دانشجویانی کارآمد در دانشگاه تهران باشیم. نادر نوبخت سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی ایران هم گفت: تنها مرجع رسمی ارائه آموزش رباتیک بنا بر استاندارد دانشگاه تهران مرکز رباتیک دانش آموزی است که زیر نظر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و سایر مؤسساتی که به هر نحو و عنوان در دانشگاه تهران فعالیت دارند به هیچ وجه مورد تأیید نیستند. نوبخت افزود: مصاحبه علمی مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران روزهای ۳ و ۱۰ آبان در دانشکده فنی برگزار می‌گردد و برگزیدگان این مصاحبه امکان شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک را در این مرکز خواهند داشت. سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی ایران گفت: برای دانش آموزان برگزیده پس از کسب نمره قبولی در مصاحبه علمی کارت دانش آموزی دانشگاه تهران صادر می‌گردد و در پایان هر پودمان فنی ۶۰ ساعت مدرک معتبر دانشگاه تهران با امضای ریاست محترم دانشکده فنی دریافت می‌کنند. دوره‌های جامع دانشگاه تهران بر اساس آخرین متدهای آموزش رباتیک بین المللی و در سطحی متفاوت با آنچه تا کنون در کشور انجام شده ارائه می‌گردد. وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور اولین دانشگاهی ست که به موضوع رباتیک دانش آموزی به صورت علمی و در این سطح وارد شده و امید است تأثیرات این اتفاق بزرگ و مهم در آینده علمی کشور نمایان گردد. قابل ذکر است که شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک صرفاً از طریق مصاحبه تخصصی انجام خواهد شدو علاقه مندان می‌توانند مشخصات فرزند خود را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۰۶۰۰۰۰ پیامک کنند تا پس از ثبت اولیه برای مصاحبه تخصصی دعوت شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نصب چراغ‌های LED نیازمند مجوز رسمی است و هر کسی نمی‌تواند بدون مجوز اقدام به نصب این چراغ‌ها کند.
به گزارش ایسنا، در خطوط ویژه، علاوه بر اتوبوس های BRT، خودروهای امدادی مانند ماشین های آتش نشانی، آمبولانس ها و خودروهای پلیس که چراغ گردان، علامت و رنگ های مشخص دارند، مجاز به تردد هستند و سایر خودروها اجازه تردد از این مسیرها را ندارند.
سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نصب چراغ LED در خودروها، نیازمند مجوز از مراکز رسمی است و هر کسی نمی تواند اقدام به نصب این چراغ ها در جلوی خودروی خود کند.
وی افزود: معمولا خودروهایی که از قبل مجاز شده‌اند که از خط ویژه عبور کنند؛ به آنها مجوز نصب چراغ ال ای دی نیز داده می شود تا ماموران پلیس بتوانند آن‌ها را از سایر خودروهای شخصی تشخیص داده و اجازه ورود آنها به خط ویژه صادر شود. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که نصب چراغ های LED و عبور از خط ویژه اتوبوس های BRT تنها برای افرادی امکان دارد که از قبل مجوز این اقدامات را گرفته باشند.
موسوی‌پور گفت: نصب بدون مجوز چراغ‌هایLED در مقابل خودروها تخلف محسوب شده و جریمه درپی دارد و ما نیز ابلاغ کرده‌ایم تا هر خودرویی که بدون مجوز از این ها استفاده کند از سوی همکاران ما اعمال قانون و جمع آوری شود و اگر در خطوط ویژه تردد کند، نسبت به توقیف خودرو نیز اقدام خواهد شد.