همه ارکان بیمه سامان در خدمت شبکه فروش برای دستیابی به اهداف بزرگ

معاون اجرایی مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تأکید بر اهمیت شبکه فروش، اظهار داشت: تمامی بخش‌های شرکت به طور کامل در خدمت این شبکه هستند، زیرا امنیت و آسایش جامعه در گرو توسعه صنعت بیمه است و این توسعه از طریق تقویت شبکه فروش محقق می‌شود.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، عبدالرسول عطایی در همایش تفریحی آموزشی شبکه فروش که با حضور بیش از 700 نفر در نوشهر برگزار شد، با اشاره به ضریب نفوذ 2.2 درصدی بیمه در ایران در مقایسه با 7 درصد جهانی، اظهار داشت: سهم بیمه‌های زندگی در کشور ما حدود 14 درصد است، در حالی که این رقم به طور میانگین در جهان حدود 50 درصد است.وی افزود: بر اساس آخرین آمار، سهم بیمه‌های زندگی در سبد فروش بیمه سامان به 45 درصد رسیده و هدف ما افزایش این سهم به 60 درصد است. با توجه به انگیزه و انرژی موجود در شبکه فروش، اطمینان داریم این هدف به زودی محقق خواهد شد.عطایی همچنین به برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه بیمه سامان به رتبه ششم در میان شرکت‌های بیمه و کسب سهم 6 درصدی از بازار بیمه کشور اشاره کرد و افزود: هدف ما دستیابی به رتبه اول در بیمه‌های زندگی است.

 

سودآوری بیمه ملت در نیمه اول سال دو برابر شد

بیمه ملت با بهره‌گیری از استراتژی‌های هوشمندانه و افزایش حق بیمه صادره، در نیمه نخست سال 1403 سودآوری خود را به میزان 95 درصد افزایش داد و به سود خالص 357 میلیارد تومانی دست یافت. این عملکرد درخشان، بیمه ملت را به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور مطرح کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش حسابرسی نشده سامانه کدال، این شرکت در گزارش عملکرد 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 خود، از رشد قابل توجه سودآوری خبر داد.بر اساس این گزارش، شرکت بیمه ملت در این دوره به ازای هر سهم 117 ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد افزایش داشته است.بیمه ملت با سرمایه ثبت شده 30,657,213 میلیون ریال، طی عملکرد 6 ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مبلغ 3,573,265 میلیون ریال سود شناسایی کرده است. این در حالی است که درآمد حق بیمه خالص شرکت در این دوره به حدود 3660 میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد 155 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل است. همچنین، درآمد بیمه‌ای شرکت با 193 درصد رشد به حدود 4844 میلیارد تومان افزایش یافت.بیمه ملت در 6 ماهه اول سال 1403 مبلغ 3251 میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده است.

911 میلیارد ریال جایزه برای بیش از 87،000 سپرده‌گذار نیکوکار
آیین قرعه‌کشی جوایز حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان سال (1402-1403) ، روز یک‌شنبه 29 مهرماه 1403 برگزار و87،129 برنده نیکوکار این قرعه‌کشی مشخص شدند.این مراسم با حضور اﻋﻀﺎی هیات ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ قرعه‌کشی ﻣﺘﺸﮑﻞ از نمایندگان دادﺳﺘﺎﻧﯽ ﮐﻞ ﮐﺸﻮر و ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی جمهوری اسلامی ایران و همچنین محمدرضا خسروی راد مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه پارسیان، اعضای هیات مدیره صندوق قرض‌الحسنه پارسیان، حبیب‌الله نگهبان مدیر بازرسی و نظارت، اسماعیل سیرانی مدیر روابط عمومی و دیگر مدیران بانک برگزار شد.در این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک پارسیان، به‌پاس قدردانی از نیّت خیر سپرده‌گذاران، 100 فقره کمک‌هزینه خرید خودروی داخلی هر یک به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، 101 فقره کمک‌هزینه خرید لوازم‌خانگی هر یک به ارزش یک میلیارد ریال،102 کمک‌هزینه خرید صنایع‌دستی هر یک به ارزش 500 میلیون ریال، 103 جایزه نقدی هر یک به ارزش 400 میلیون ریال،104 جایزه نقدی هر یک به ارزش 200 میلیون ریال،105 جایزه نقدی هر یک به ارزش100 میلیون ریال ،106 جایزه نقدی هریک به ارزش 50 میلیون ریال و 86،408 جایزه نقدی 5 میلیون ریالی به برندگان خوش‌شانس این رویداد تعلق گرفت.

تمدید زمان وکالتی‌ نمودن حساب‌های مشتریان بانک آینده
مهلت وکالتی‌نمودن حساب‌های مشتریان بانک آینده برای خرید خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی وزارت صمت تمدید شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک آینده، با توجه به اطلاعیه عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش وزارت صمت، مهلت وکالتی نمودن حساب متقاضیان خرید خودرو به صورت حضوری و غیرحضوری تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۵ آبان‌ماه 1403تمدید شد.

دکتر نجارزاده تشریح کرد:

گروه بانک و بیمه: دکتر ابوالفضل نجارزاده با اشاره به پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس،گفت:اکنون فرصت همکاری بانک ملی ایران با بانک های بزرگ عضو بریکس فراهم شده است و این موضوع می تواند فرصت های متعددی را در بخش های مختلف برای بانک ملی ایران فراهم کند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر نجارزاده در نشست « بررسی عملکرد واحدهای بانک ملی ایران در طرح اقتدار ملی» که با حضور اعضای هیات مدیره،اعضای هیأت عامل، رؤسای ادرات کل و همچنین با حضور وبیناری رؤسای ادارات امور شعب سراسر کشور برگزار شد،بیان کرد: این فرصت بزرگی برای بانک ملی ایران است که علاوه بر مراوده با بانک های بزرگ عضو بریکس می تواند سطح دانش بانکی کارکنان خود را متناسب با دانش روز بانکداری جهان ارتقا دهد.وی ادامه داد: پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس موجب می شود تا بتوانیم از فرصت سرمایه گذاری با بانک های دیگر استفاده کنیم.مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به ظرفیت های بزرگ این بانک در بخش ارزی گفت:ظرفیت های مختلفی در این رابطه وجود دارد که باید بهترین استفاده را از آنها جهت پیشبرد امور داشت.صرافی بانک ملی ایران در بازار در حکم لیدر است،علاوه بر این ما شعب ارزی مختلفی را در چند استان داریم که ظرفیت ارزی بانک را افزایش داده اند،این ظرفیت ها باید با آسیب شناسی درست و اعمال پیگیری های لازم،فعال شوند.دکتر نجارزاده ادامه داد:رویکرد ما این است که با توجه به فرصتی که از پیوستن بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بریکس به دست آمده است باید بخش ارزی بانک دچار تحولی اساسی شود تا بتوان از فرصت های همکاری با بانک های عضو بریکس، نهایت صرفه را به دست آورد.وی با اشاره به نقش ارتقای دانش کارکنان بانک ملی ایران در تراز بانکداری جهانی، افزود:در دیداری که با مدیر عامل «ازبر بانک» روسیه داشتم،ابراز علاقه شد تا تعدادی از کارکنان بانک با سفر به این کشور از آخرین دستاوردها در بخش دانش بانکی بهره مند شود. در این رابطه باید تلاش شود تا ساز و کارهای لازم برای اعزام همکاران و بهره مندی از این فرصت آموزشی فراهم شود.دکتر نجارزاده با اشاره به طراحی محصولات متنوع در بانک ملی ایران، گفت:نکته حائز اهمیت در طراحی این محصولات این است که همکاران ما به خصوص در بخش شعب باید باور داشته باشند که این محصول برای مشتری کارایی دارد.هنگامی که همکار ما به این باور برسد و توجیهات لازم در این باره به او ارائه شود،قطعا آن را با موفقیت به مشتری ارائه می دهد و جذب بسیار موفقی را در این باره رقم می زند.مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر مدیریت نقدینگی و انضباط مالی بیان کرد:این موضوع از اهمیت فراوانی برخودار است.هنگامی باید در یک بخش از بانک، مصرف صورت بگیرد که پیش از آن جذب مناسب صورت گرفته و منابع آن موجود باشد.وی افزود:بانک ملی ایران باید در جمیع جهات ،تراز اداره شود اما ما نمی خواهیم بانک تراز زیان ده باشیم.قطعا در کنار انضباط مالی باید همت کرد و سوددهی بانک را در اولویت قرار داد.دکترنجارزاده با بیان اینکه سودآوری بانک باید از شعب آن آغاز شود،ادامه داد:از آنجا که مجامع،سود محور هستند، برگزاری استان به استان مجامع بانک کمک می کند تا وضعیت هر استان در سودآوری شفاف شود و آسیب شناسی خوبی در این زمینه صورت گیرد.وی با اشاره به لزوم آشنایی بیشتر کارکنان و مشتریان با محصولات و طرح‌های بانک، گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر مشتریان و عموم مردم با طرح‌ها و محصولات بانک ملی ایران، باید فعالیت بیشتری در بخش تبلیغات صورت گیرد.گفتنی‌ست؛ در این نشست گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف بانک ملی ایران در طرح «اقتدار ملی» ارائه شد و مدیر عامل بانک رهنمودهای لازم را برای هرچه پویاتر شدن واحدهای مربوطه در جذب نقدینگی ارائه کرد.

مراسم اهدای جوایز برندگان ممتاز دوازدهمین دوره جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک اقتصادنوین با حضور مدیرعامل این بانک و برخی از برندگان جوایز ممتاز این جشنواره، روز شنبه پنجم آبان ماه برگزار شد. در این مراسم، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین با تقدیر از مشتریان نیک‌اندیش که با مشارکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز به تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی و خیرخواهانه بانک کمک می‌کنند، گفت: این نوع حساب‌ها علاوه بر آثار معنوی موجب ارتقا فرهنگ همیاری و کمک به همنوعان می‌شود. وی با اشاره به نقش مشتریان در توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه، از آنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی بانک یاد کرد و افزود: مشارکت گسترده در حساب‌های قرض‌الحسنه نشانه‌ای از اعتماد مشتریان به بانک است. مدیرعامل بانک اقتصادنوین ضمن تاکید بر اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی، به اقدامات اخیر این بانک در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بانک اقتصادنوین با نگاه ویژه به مسائل اجتماعی پروژه‌های متنوعی را در راستای بهبود رفاه و ایجاد فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه تامین مالی کرده است؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت و تکمیل ۴۸ مدرسه در مناطق کمتر‌برخوردار کشور، تامین تجهیزات بیمارستانی و امکانات لازم برای ارتقای زیرساخت‌های درمانی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان، فرزندآوری، ودیعه و ساخت مسکن، تسهیلات خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و مشارکت در طرح‌های خوداشتغالی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که به پشتوانه حمایت و مشارکت مشتریان ارجمند انجام شده است.