تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت و سازمان خصوصی‌سازی

بانک تجارت و سازمان خصوصی‌سازی با هدف ایجاد بسترهای لازم برای تسهیل و تسریع فرآیندهای خصوصی‌سازی و حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترکی به امضا رساندند.به گزارش تجارت به نقل از مدیریت امور روابط‌عمومی بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار در مراسم امضای این تفاهمنامه با تاکید بر اهمیت نقش بانک‌ها در پیشبرد اهداف خصوصی‌سازی گفت: بانک تجارت با تمام ظرفیت‌های خود از جمله توانمندی‌های مالی، شبکه گسترده شعب و تخصص کارشناسان حرفه‌ای، همواره آماده همکاری با این سازمان برای رونق‌بخشی به اقتصاد ملی بوده و این تفاهم‌نامه، گامی مهم در جهت ارائه راهکارهای نوین مالی و بانکی برای شرکت‌هایی است که در مسیر واگذاری قرار دارند یا واگذار شده‌اند.وی افزود: همکاری بانک تجارت با سازمان خصوصی‌سازی، منجر به افزایش شفافیت، کارایی و سرعت در روند واگذاری‌ها می‌شود و این امر نه تنها به جذب سرمایه‌های جدید و رونق تولید کمک می‌کند، بلکه با کاهش بار مالی دولت و افزایش بهره‌وری، به سلامت و رشد پایدار اقتصاد ملی منجر خواهد شد.مدیرعامل در ادامه اظهار داشت: این بانک با دانش مالی، محصولات و خدمات متنوع و مرتبط با کسب‌وکار مشتریان و کارشناسان حرفه‌ای خود می‌توانند به‌عنوان بازوی توانمند مالی و مشاوره‌ای در تحقق اهداف کلان خصوصی‌سازی ایفای نقش کنند.

 

ترکیب سود سپرده‌گذاری با امتیاز تسهیلات مسکن

حساب سپرده ممتاز بانک مسکن یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این بانک به شمار می‌رود که دارندگان آن علاوه بر دریافت سود، می‌توانند اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه) نیز در اختیار داشته باشند.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ این حساب با در نظر گرفتن وضعیت درآمدی، سلایق، عقاید و نوع فعالیت افراد، در انواع متنوعی طراحی شده تا بتواند پاسخگوی طیف گسترده‌تری از نیازهای مشتریان باشد.حساب‌های ممتاز بانک مسکن به دو شکل عمده ارائه می‌شوند: با تخصیص اوراق به صورت اولویت‌بندی و تخصیص ماهانه اوراق.در نوع اول، یعنی حساب با تخصیص اوراق به صورت اولویت‌بندی، نیازی به سپرده‌گذاری (رسوب‌گذاری) مبلغ مشخصی برای دریافت اوراق نیست. این ویژگی، آن را به گزینه‌ای مناسب برای مشتریانی با درآمدهای نامنظم یا فصلی تبدیل کرده است.در مقابل، حساب‌های ممتاز با تخصیص ماهانه اوراق، برای اشخاص حقیقی و حقوقی با درآمد ثابت طراحی شده‌اند. این گروه از مشتریان که به دریافت سود و در عین حال دریافت ماهانه و قطعی اوراق علاقه‌مندند، می‌توانند از این نوع حساب بهره‌مند شوند.حساب‌های ممتاز با تخصیص ماهانه اوراق، در قالب‌های متنوعی مانند کوتاه‌مدت عادی، کوتاه‌مدت ویژه، طرح سما، بدون سود و موارد دیگر ارائه می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان باشند.

  بانك ملت با ثبت یك ركورد جدید 202 همت سود تولید كرد 
بانک ملت صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 30 اسفند 1403 را منتشر کرد که بر این اساس، سود خالص این بانک 119 درصد رشد کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال 1403 این بانک روی سامانه کدال سازمان بورس قرار گرفته که بر اساس آن سود خالص وبملت از 922.249 میلیارد ریال در پایان سال 1402 به 2.018.967 میلیارد ریال در پایان سال 1403 افزایش یافته که حاکی از رشد 119 درصدی است.بر این اساس، سود عملیاتی وبملت نیز در این مدت با رشد 113 درصدی از 1.027.455 میلیارد ریال به 2.186.602 میلیارد ریال رسیده است.در همین حال، درآمد کارمزدی وبملت از 124.644 میلیارد ریال در پایان سال 1402 به 194.395 میلیارد ریال در پایان سال 1403 افزایش یافته که رشدی 56 درصدی را در این بخش برای بانک ملت رقم زده است.همچنین درآمد عملیاتی بانک ملت از 1.303.379 میلیارد ریال در پایان سال 1402 به 1.869.302 میلیارد ریال در پایان سال 1403 رسیده است که رشدی 43 درصدی را نشان می دهد.درآمد تسهيلات اعطايي وبملت نیز با رشدی 44 درصدی رو به رو شده و از 1.181.198 میلیارد ریال در پایان سال 1402 به 1.705.961 میلیارد ریال در پایان سال 1403 رسیده است. این گزارش حاکی است، درآمد سرمایه گذاری در اوراق بدهی وبملت نیز در این مدت از 25.121 میلیارد ریال به 46.496 میلیارد ریال رسیده است و در این زمینه نیز این بانک بزرگ بورسی با 85 درصد رشد مواجه بوده است. 

 ثبت و پیگیری آسان خسارت 
با اپلیکیشن بیمه معلم
بیمه معلم با هدف ارتقای تجربه مشتریان و سهولت دسترسی به خدمات بیمه‌ای، امکان ثبت و پیگیری خسارت به‌صورت کاملاً آنلاین را از طریق اپلیکیشن اختصاصی خود فراهم کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، این شرکت در راستای تعهد به خدمت‌رسانی سریع و کارآمد، فرآیند ثبت خسارت، بارگذاری مدارک و پیگیری مراحل رسیدگی را به‌صورت غیرحضوری در دسترس بیمه‌گزاران قرار داده است.  

دکتر پرتوافکنان:

گروه بانک و بیمه:‌ شهره حقی - دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از برقراری مجدد ارائه خدمات حضوری این بانک خبر داد.

پوزش بانک سپه از مشتریان محترم این بانک
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر مصطفی پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه، ضمن پوزش بابت وقفه در ارائه خدمات این بانک، از صبر و همراهی تمامی مشتریان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: از ابتدای جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و متعاقب حمله‌ سایبری به زیرساخت‌های فناوری بانک، ارائه خدمات‌دهی به مشتریان عزیز با وقفه و مشکلاتی مواجه شد که به نمایندگی از مدیران و کارکنان بانک سپه از این عزیزان پوزش می‌طلبم. نکته قابل توجه اینکه، عمده خدمات بانکی تا امروز در تمامی شعب برقرار و سایر خدمات نیز طی روزهای آینده برقرار می‌شود.

تلاش شد تا امکان دریافت وجه نقد در شعب بانک سپه فراهم شود
دکتر پرتوافکنان در رابطه با اقدامات بانک سپه طی روزهای اولیه این رخداد در مرتفع کردن اختلالات به وجود آمده، گفت: طی این روزها دو راهکار در دستور کار قرار گرفت. نخست اینکه با تأمین نقدینگی شعب سراسر کشور، امکان دریافت وجه مشتریان در شعب به‌صورت موقت فراهم شد و اقدام دیگر اینکه با هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، دریافت وجه توسط دستگاه‌های خودپرداز امکان‌پذیر شد.

واریز حقوق و مزایای تمامی حقوق‌بگیران انجام شد
عضو هیات مدیره بانک سپه در ادامه خاطرنشان کرد: در مقطع دشوار اختلالات سیستمی به وجود آمده، با تلاش شبانه‌روزی همکاران توانستیم شرایط را تسهیل کرده و حقوق و مزایای تمامی هموطنانی که از طریق بانک سپه حقوق دریافت می‌کنند، واریز شود و وقفه‌ای برای این دسته از مشتریان گرامی ایجاد نشود.

استقرار سامانه بانکداری متمرکز جدید در بانک سپه
دکتر پرتوافکنان ادامه داد: هم‌زمان سامانه جدیدی برای تداوم خدمت‌رسانی پایدار انتخاب و جایگزین سیستم قبلی شد که این سامانه در چند روز گذشته توسط متخصصان، مدیران و کارمندان بانک مورد آزمون و آزمایش قرار گرفت.
 پیاده‌سازی سامانه جدید طی چند روز، یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود
عضو هیات مدیره بانک سپه با بیان اینکه قوی‌تر از گذشته در خدمت تمامی مشتریان هستیم، تصریح کرد: استقرار و پیاده‌سازی سامانه بانکداری متمرکز جدید در شرایط عادی حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد، اما با تلاش شبانه‌روزی همکاران، این اقدام بزرگ طی چند روز صورت گرفت که این خود یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

برقراری خدمات کارت، ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت و تغییر رمز
وی در‌خصوص راه‌اندازی مجدد برخی از خدمات این بانک، گفت: امروز به پایداری لازم در رابطه با خدمات کارت، خدمات ساتنا و پایا، دریافت و پرداخت، تغییر رمز، خرید از دستگاه‌های POS، پرداخت قبوض و خدمات غیرحضوری از طریق درگاه‌های IPG رسیده‌ایم.

در تلاشیم طی 48 ساعت آینده ارائه خدمات غیر‌حضوری امکان‌پذیر شود
دکتر پرتوافکنان از برقراری مجدد اینترنت بانک و همراه بانک سپه طی 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: در تلاشیم تا خدمات غیر‌حضوری بانک طی 48 ساعت آینده برقرار شود. همچنین خدمات چکاوک و امور مربوط به سامانه‌های تسهیلاتی و اعتباری نیز به‌زودی از سر گرفته می‌شود و تمامی این اقدامات از طریق رسانه‌های جمعی به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بخشودگی خسارت تأخیر مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی 12 روزه تا پایان تیر‌ماه 
وی در ادامه این گفتگو ابراز داشت: با تمهیدات صورت گرفته برای کمک به فعالان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و معیشت مردم در این برهه خطیر، خسارت تأخیر یا وجه التزامی مشتریان اعتباری از ابتدای جنگ تحمیلی تا پایان تیر‌ماه مشمول بخشودگی قرار گرفت.دکتر پرتوافکنان در پایان به نمایندگی از خانواده بزرگ بانک سپه مجدداً از یکایک مشتریان که در امورات جاری خود با مشکل مواجه شده بودند، عذرخواهی کرد و از حمایت‌ها و شکیبایی مشتریان عزیز در شرایط دشوار حادث‌شده تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد این بانک خدمت‌رسانی به مردم شریف کشورمان را بهتر از گذشته و با سرعت و قدرت ادامه می‌دهد.