محصول جدید بانک تجارت برای حمایت از اصناف 

مدیرعامل بانک تجارت، در همایش بزرگ اصناف و کسب‌وکارهای کشور که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد دو سال گذشته این بانک، بر اهمیت ادامه مسیر اصلاحات ساختاری در نظام بانکی تاکید کرد.به گزارش تجارت به نقل از مدیریت امور روابط عمومی بانک تجارت، دکتر هادی اخلاقی فیض‌آثار با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از خدمات بانک بر اساس فرایندهای جدید ارائه می‌شود ادامه داد: اگر چهار سال پیش سهم ما از تامین مالی تنها ۶ درصد بود، اکنون این رقم به ۱۱.۵ درصد رسیده است.مدیرعامل بانک تجارت افزود: این رشد حدودا دو برابری، مرهون تعامل و همراهی اصناف است که با پذیرش تغییرات و رویکردهای نو، بستر تحول در بانکداری کشور را فراهم کردند. شما با جسارت خود، مسیر سخت و دشوار تحول بانکی را هموار کردید.دکتر اخلاقی در ادامه از رونمایی محصول جدید بانک تجارت خبر داد و گفت: با فعال شدن این محصول، امکان توسعه فروش و افزایش سطح رفاه عمومی را برای کسبه و فروشندگان خرد فراهم می‌کند.وی با قدردانی از همراهی اصناف و فعالان اقتصادی یادآور شد: شروع این اقدامات ارزشمند، موجب تقویت روحیه در مجموعه بانک و اصناف شد و همین روحیه ما را برای ادامه مسیر با قدرت بیشتر آماده کرده است.

 

پنجمین جلسه شورای مدیران بیمه تعاون برگزار شد

پنجمین جلسه شورای مدیران شرکت بیمه تعاون با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی برگزار شد. در این نشست، ضمن ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه نخست سال جاری، بر ضرورت افزایش پرتفوی‌های سودآور و تقویت همکاری با شعب سراسر کشور تأکید شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، پنجمین جلسه شورای مدیران این شرکت با حضور سیدروح‌اله علیپور یزدی مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی برگزار گردید.در ابتدای جلسه، گزارشی جامع از عملکرد شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ ارائه شد که شامل روند رشد شاخص‌های مالی، توسعه محصولات و وضعیت تحقق اهداف تعیین‌شده در حوزه‌های مختلف بود.در ادامه، سیدروح‌اله علیپور یزدی مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به اهمیت مدیریت پرتفوی، بر تمرکز بر جذب پرتفوی‌های سودآور و پرهیز از پذیرش ریسک‌های غیرمنطقی تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم با سیاست‌گذاری صحیح، ضمن ارتقای سهم بازار، ترکیب پرتفوی شرکت را به سمت سودآوری پایدار هدایت کنیم.وی همچنین همکاری نزدیک‌تر با شعب سراسر کشور را یکی از محورهای راهبردی دانست و افزود: ارتباط منسجم با شعب و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، می‌تواند نقش مهمی در افزایش ضریب نفوذ بیمه تعاون و تحقق اهداف سال جاری ایفا کند. 

 صورت‌های مالی بانک سپه منتهی به پایان سال 1403 به تصویب رسید
مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه منتهی به دوره مالی پایان اسفند سال 1403 به ریاست دکتر سید‌علی مدنی‌زاده وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار و صورت‌های مالی این بانک به اتفاق آرای اعضای مجمع به تصویب رسید.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور تمامی اعضای مجمع برگزار شد. در ابتدای جلسه، دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه گزارشی از  فعالیت‌ها و عملکرد بانک در دوره مالی منتهی به پایان سال 1403 ارائه کرد. در ادامه، پس از ارائه گزارش فعالیت بانک توسط دکتر ابراهیمی مدیرعامل و قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان سال 1403 بانک سپه به اتفاق آراء به تصویب اعضای مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

کد فراگیر اتباع خارجی؛ شرط جدید برای دسترسی به خدمات بانکی در ایران
از این پس تمام اتباع غیرایرانی برای استفاده از حساب‌های بانکی و سایر خدمات مالی ملزم به دریافت «شناسه اختصاصی اتباع خارجی»،  از طریق تکمیل اطلاعات در  پرتال فیدا و دریافت از آن سامانه، هستند و این کد به‌عنوان پیش‌نیازی قانونی برای دریافت خدمات بانکی شناخته می‌شود.به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، بر اساس دستور جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تمامی افراد خارجی ساکن یا موقت در کشور باید پیش از بهره‌برداری از خدمات بانکی، کد فراگیر اتباع خارجی را دریافت کنند. این کد که به‌صورت الکترونیکی از طریق پرتال فیدا به نشانی https://portal.fida.ir صادر می‌شود، پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک شناسایی معتبر، در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

تدوین نقشه راه و برنامه استراتژیک؛

  گروه بانک و بیمه: شهره حقی - معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک توسعه صادرات ایران از تدوین نقشه راه تحول دیجیتال و همچنین تدوین نقشه راه بیش از ۵۰ پروژه فناورانه در این بانک با هدف حرکت به سمت اگزیم بانک هوشمند کشور خبر داد.معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک توسعه صادرات ایران از تدوین نقشه راه تحول دیجیتال و همچنین تدوین نقشه راه بیش از ۵۰ پروژه فناورانه در این بانک با هدف حرکت به سمت اگزیم بانک هوشمند کشور خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات ایران، هادی حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر تحقق تحول دیجیتال گفت: در سال ۱۴۰۳ برنامه اولیه تحول دیجیتال در چند محور اصلی شامل بهبود سفر مشتری، ارتقای سامانه‌ها و سرویس‌های فناوری اطلاعات، توسعه سامانه‌های مدیریت فناوری اطلاعات و تقویت لایه زیرساختی بانکداری دیجیتال هدف‌گذاری شد.وی، سه ضلع اصلی تحقق بانکداری دیجیتال را «تأمین پایداری سیستم‌ها»، «تأمین منابع» و «توسعه زیرساخت‌ها» دانست و تأکید کرد: در این راستا نقش بخش فنی در این تحول نسبت به بخش کسب‌وکار کمرنگ‌تر دیده می شود و پروژه‌های ریزساختاری حوزه فناوری اطلاعات برای این منظور تدوین شده است.حیدری افزود: مدیریت فرآیندها به‌عنوان عامل محرک و پیشران در بانک نقش کلیدی دارد و اقدامات مؤثری به منظور حرکت به سمت بانکداری هوشمند و بهره‌مندی از ظرفیت‌های هوش مصنوعی آغاز شده است. یکی از گام‌های مهم در این زمینه، ایجاد زیرساخت‌ها و ساختارهای کسب‌وکاری لازم برای دگردیسی به بانکداری هوشمند است.وی با اشاره به تدوین و تعریف بیش از ۵۰ پروژه در حوزه تحول دیجیتال تصریح کرد: پیاده‌سازی وب‌سرویس‌های مشتریان، توسعه چت‌بات‌ها، سامانه‌های وفاداری مشتریان، پلتفرم‌های کلیدی ارائه خدمات و تمرکز بر محصولات صادرات‌محور از جمله این اقدامات است.معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: هدف اصلی بانک در چشم‌انداز پنج ساله به شکل میان‌مدت و بلندمدت حرکت به سمت تبدیل شدن به اگزیم بانک هوشمند کشور است؛ مأموریتی که صرفاً بر دوش فناوری اطلاعات نیست و با همکاری تمامی معاونت‌ها، ادارات ذی‌ربط و هیات‌مدیره محقق خواهد شد.حیدری دو تفاوت کلیدی میان بانکداری سنتی و بانکداری تحول‌یافته را «بهبود تجربه سفر مشتری و افزایش رضایتمندی» و «افزایش سرعت ارائه خدمات با حداقل هزینه» عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش بانک در حمایت از صادرات غیرنفتی، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌تواند به‌ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در این بخش نقش کلیدی در تسهیل خدمات ایفا کند.وی همچنین استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تامین (SCF) از جمله اوراق گام، سفته و برات الکترونیکی را یکی از محورهای مهم در توسعه سامانه‌های دیجیتال دانست و گفت: عمده ابزارهای موجود در حوزه تأمین مالی زنجیره تأمین مبتنی بر توسعه سامانه‌های فناوری اطلاعات شکل گرفته‌اند.حیدری در ادامه به دستاوردهای این حوزه اشاره کرد و گفت: استخراج پروژه‌های کلان و خرد برای نقشه راه تحول دیجیتال، توسعه زیرسیستم‌های کلیدی بانکداری متمرکز، تجهیز سرمایه انسانی و زیرساخت‌های فناورانه، کاهش ریسک حملات سایبری، بازتعریف مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی سامانه‌های زنجیره تأمین مالی بخشی از اقدامات شاخص این حوزه است.وی با تأکید بر اینکه اجرای نقشه راه تحول دیجیتال در بانک توسعه صادرات ایران مستلزم برنامه‌ریزی بلند مدت و رفع چالش‌های ناشی از سامانه‌های موروثی و مقررات موجود است، اظهار داشت: با تلاش همکاران حوزه فناوری اطلاعات و همکاری شرکت مدیریت و توسعه فناوری اطلاعات آرمان، پیشرفت چشمگیری در پیاده‌سازی سرویس‌های کلیدی بانکداری نوین و تحول دیجیتال حاصل شده و این روند در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می شود. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جریان مراسم تجلیل از همکاران بازنشسته سال ۱۴۰۳ ستاد مرکزی این سازمان با اشاره به اینکه بالغ بر نیمی از جمعیت کشور از تأمین اجتماعی خدمات متنوع و گسترده‌ای دریافت می‌کنند، گفت: کارکنان سازمان نقش اساسی در ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش و ذینفعان دارند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جمع بازنشستگان همکار و خانواده‌های آنان، ضمن قدردانی از زحمات بی‌شائبه این افراد در سازمان، بیان کرد: فرصتی فراهم شد تا از زحمات سال‌های طولانی خدمت شما در سازمان تأمین اجتماعی تقدیر نماییم.وی با تأکید بر اینکه امروز می‌توان گفت که اثر هرگونه اختلال در انجام وظایف و تعهدات تأمین اجتماعی متوجه بخش گسترده‌ای از کشور خواهد شد؛ این مسأله اهمیت تأمین اجتماعی و فعالیت کارکنان این سازمان را نشان می‌دهد.سالاری با بیان اینکه کارکنان تأمین اجتماعی بنیانی قوی را در این سازمان برجای گذاشته‌اند، توضیح داد: امروز تأمین اجتماعی با وجود همه مسائل و چالش‌ها، در حال استمرار خدمات به جامعه است و از جهت گستردگی جمعیت تحت پوشش، اهمیت آن برای مردم و کشور افزایش یافته و کارکنان سازمان این مهم را پیش برده‌اند.وی افزود: در واقع حضور کارکنان تأمین اجتماعی همواره منشاء اثر در این سازمان و عموم کشور بوده است.سالاری با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته همکارانی را در سازمان از دست داده‌ایم، که همکاران سازمانی و بازنشستگان قدردان این عزیزان هستند؛ از مرحومان اسماعیل پرخوان، ابراهیم باقری و  مریم آذرافروز همکاران درگذشته ستاد مرکزی در سال اخیر یاد کرد.