کد خبر: ۸۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان مطرح کرد؛
رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد دندانپزشکان و پزشکان با مدیریت مطب آشنایی ندارند، گفت: توجه به این مسئله افزایش رضایتمندی بیماران و موفقیت بیشتر در درمان را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی کنگره ، دکتر کوروش رحیمی در افتتاحیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهار داشت: محورهای مختلفی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌و ‌گو قرار می‌گیرد که مرتبط با علوم جدید دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی دیجیتال، اکلوژن، لیزر و همچنین مدیریت مطب است.
وی با اشاره به اینکه موضوع مدیریت مطب و مراکز درمانی در مشور کمتر مورد توجه قرار گرفته در حالی که تکریم بیمار بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد، گفت: در یک پنل نیم روزه در این کنگره موضوع مدیریت مطب مطرح خواهد شد تا این مسئله سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران شود همچنین باید توجه داشت که مدیریت مطب و تکریم بیماران آمار شکایت و نارضایتی از پزشکان و دندانپزشکان را کاهش می‌دهد و موفقیت‌های درمانی را افزایش خواهد داد.
رئیس دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان بیان داشت: در موضوع مدیریت مطب مسائلی همچون چگونگی تشکیل پرونده کامل برای بیماران مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد چرا که پزشکان بر اساس قانون حتماً باید مدارک بیمار را ذخیره کنند و این مسئله به ویژه در درمان ‌هایی که کار عملی برای بیمار انجام می‌گیرد همچون جراحی ها بسیار حائز اهمیت است همچنین این مسئله یکی از موضوعاتی است که نبود آن برای پزشکات و دندانپزشکان دردسرساز است و در محاکم پزشکی بسیار مطرح می‌شود لذا توجه همکاران ما به این مسئله حائز اهمیت است.
بازرس جامعه دندانپزشکی کشور بیان کرد: اینکه چگونه دندانپزشکان پرونده‌های درمانی خود را کامل کند و یا اینکه چگونه در مطب رفتار کنند که حقوق درمانی بیماران بیشتر حفظ شود از جمله موضوعاتی است که در پنل مدیریت مطب ارائه خواهد شد.
دکتر رحیمی گفت: تنها حدود ۲۰ درصد از پزشکان و دندانپزشکان با روش مدیریت مطب آشنا هستند، تصریح کرد: می‌توان گفت که حدود ۸۰ درصد افراد در جامعه پزشکی و دندانپزشکی(به ویژه جامعه پزشکی) با مدیریت مطب آشنایی ندارند و مسئولین نیز متاسفانه مدیریت مطب را نوعی بازاریابی می‌دانند در حالی که این موضوعی نوعی سرویس‌دهی حرفه‌ای به بیمار به شمار می‌رود و توجه به آن می تواند نتایج را بسیار موثری را در روند درمانی بیمار و رضایتمندی آن به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: همه دستیاران دندانپزشکی و دندانپزشکان باید آموزش برخورد با بیماران به صورت حرفه‌ای را فرا گیرند و یا به عبارتی آگاهی به مدیریت مطب داشته باشند چرا که این موضوع می‌تواند فضای درمانی را برای بیمار با آرامش بیشتری همراه کند و موفقیت درمان را نیز سبب شود.
گفتنی است؛ دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه دندانپزشکی تا اول شهریور ماه در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است و جدیدترین دستاوردها در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدارترین عناوین