کد خبر: ۱۱۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس تقسیمات وزارت کشور در حال حاضر 6 شهرستان استان شامل حق مرزی نیستند که در تلاش هستیم این مناطق را به شهرستان‌های شامل این طرح اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد ناصری ظهر امروز در نشست صمیمی معلمان نمونه استان اردبیل با استاندار اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۶ منطقه شامل بخش‌های انگوت، لاهرود، بخش مرکزی مشگین شهر، آبی‌بیگلو، ثمرین و هیر شامل حق نوار مرزی به فرهنگیان نیستند.

وی افزود: بر اساس تقسیمات وزارت کشور ۱۶ استان مرزی در سه بخش استان‌های مرزی قرار گرفتند که در این لیست اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان، گیلان و مازنداران در لیست الف قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: با وجود اینکه استان اردبیل در لیست «الف» قرار دارد اما ۶ منطقه آن شامل دریافت حق نوار مرزی نیست که در تلاش هستیم با الحاق استان اردبیل به لیست «ب» این مناطق نیز از حق مرزی برخوردار شوند.

وی تشریح کرد: برای اولین بار در استان اردبیل، فراخوانی برای معلمان استان مبنی بر انتخاب معلمان نمونه استانی صادر شد و بیش ۱۲ هزار معلم استان در نرم افزاری که توسط جوانان اردبیلی طراحی شده بود ثبت‌نام کردند.

ناصری ادامه داد: پس از ثبت نام معلمان در سامانه و بررسی طبق معیارهای موجود، ۲۹۰ معلم در بخش‌های دولتی و خصوصی واجد شرایط تشخیص داده شده و در نهایت ۳۳ معلم به‌عنوان «معلم نمونه استانی» انتخاب شدند،که ۳ معلم در سطح ملی و توسط ریاست جمهوری تجلیل و ۳۰ معلم در سطح استانی به عنوان معلم نمونه استانی تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: معلمان استان در شرایط شیوع کرونا با فداکاری‌هایی که کردند درس‌های بسیاری به تک تک افراد جامعه دادند و این اقدام باعث افزایش سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش شد که تلاش کردیم این چهره‌های فداکار را در صدا و سیمای استان به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در هفته بزرگداشت معلم از خانواده شهداء و ایثارگران فرهنگی استان تجلیل و تکریم شد.

وی بیان کرد: در استان اردبیل ۴ معلم به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که از خانواده این عزیزان تکریم و دلجویی شد.

روزانه 12هزار کلاس در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود

ناصری اذعان داشت: شبکه مجازی شاد با وجود فراز و نشیب‌های موجود، عملکرد مناسبی داشته است که در کنار این شیوه آموزشی، از صدا و سیما و حضور معلمان در مناطقی که دانش‌آموزان به موبایل، اینترنت و تلویزیون دسترسی نداشتند استفاده شده است.

وی بیان داشت: طی قراردادی که با مرکز صدا و سیما اردبیل صورت گرفته است ۲۰ ساعت به پایه دوازدهم اختصاص و ۵۰ ساعت هم به دیگر پایه تخصیص یافته که در حال پخش از شبکه سبلان است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل  ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مدیران مدارس، ۸۷ درصد معلمان و ۵۹ درصد دانش‌آموزان استان عضو  شبکه شاد بوده و روزانه ۱۲ هزار کلاس و به عبارتی ۹۱ درصد کلاس‌های آموزشی در این بستر مجازی صورت می‌گیرد و در چهار مؤلفه اصلی، استان اردبیل از میانگین کشوری برتر است.

وی تصریح کرد: سامانه شبکه اجتماعی شاد فقط برای مقطع فعلی و شرایط خاص امروز جامعه نیست و در زمان پسا کرونا نیز از این ظرفیت در کنار آموزش حضوری و عادی استفاده خواهد شد.

ناصری اظهار داشت: تنها با سامانه شاد نمی‌توان سال تحصیلی جاری را به اتمام رساند و این بستر مجازی فقط مکملی برای اتمام سال تحصیلی است و طی مکاتباتی که بین وزارت آموزش و پرورش و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است، به‌زودی هزینه مصرفی در شبکه اجتماعی شاد رایگان خواهد بود.

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش تحقیقاتی در حال پیگیری و انجام است تا جایگاه پایه ابتدایی به شکل واقعی در بین جامعه احساس شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: ۳۰ درصد مدارس کل کشور فرسوده است که در استان اردبیل ۲۸ درصد مدارس فرسوده بوده و کلیه مدارس فرسود استان شناسایی شده است که در سال گذشته عملیات بازسازی ۱۴ مدرسه آغاز شده است و  استان اردبیل از نظر فضای آموزشی در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

وی گفت: استفاده از امکانات تجاری اماکن آموزشی استان در دست پیگیری می‌باشد که ۱۰۹ مدرسه در سطح استان با شرایط فوق شناسایی شده است که بعد از طی مراحل لازم، در کمیسیون ماده ۵ در دست بررسی هستند.

انتهای پیام/3463/620

نام:
ایمیل:
* نظر: