کد خبر: ۱۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
 در خصوص سخنان اخیر وزیر کشور در مورد ورود پول‌های کثیف به نظام انتخاباتی باید گفت که جایگاه قبلی و فعلی وزیر کشور قطعا بسیار مهم است و ایشان همیشه متوجه صحبت هایشان هستند که تبعات منفی برای نظام نداشته باشد. آقای رحمانی فضلی به دنبال این است که یک گوشزدی به مجموعه ای از مسئولین نظام بدهد که برخی در جریان های به دنبال آن هستند که با کارهای ناشایست بتوانند در ارکان کشور نفوذ کنند و کشور  را از داخل تهی کنند که این زنگ خطری است.ایشان فردی هستند که سالها در دیوان محاسبات کشور بوده و اکنون در پست مهم وزارت کشور مشغول به کار است که فردی بسیار محتاط در صحبت کردن هستند. در مجلس هشتم مکررا مشاهده می کردیم که در بخص آقای احمدی نژاد می گفتند که شما که می دانید تخلفات زیادی از طریق تیم احمدی نژاد رخ داده است، پس چرا پی گیری نمی کنید؟ باید دید کار به کجا رسیده است که ایشان با آن همه روحیات محتاطانه خود، امروز موضوع را از این زاویه بیان می‌کنند، معتقدم ایشان به دنبال آن هستند تا صاحب منصبان فکری جدی در این زمینه انجام دهند. که در اینجا وی تکلیف شورای نگهبان و قوه قضاییه را بسیار سنگین تر از قبل کردند. نهادهای نظارتی مثل وزارت اطلاعات که در بسیاری از مواقع ادعا می کنند که اگر بخواهیم فلان کار را در فلان کشور انجام می دهیم ، چطور در کنار گوش ما با توجه به سخنان آقای رحمانی فضلی عنوان کردندعده ای با پول های کثیف وارد مکان های حساس کشور شدند، چطور آنها نتوانستند این را ببینند و این برای کشور یک اولتیماتوم و یک خطر جدی است.
می‌طلبد که مسئولین این موضوع را به طور ویژه بررسی کنند و به راحتی از کنار آن رد نشوند. می دانیم که بیشترین اتفاقاتی که  در درون کشور رخ می دهد مسئولیتش با وزیر کشور است، داخل کشور را وزیر کشور توسط ابزارهای مانند استانداری ها ساپورت می کنند. وقتی که وزیر یک کشور چنین سخنانی را مطرح می‌کند باید به عنوان زنگ خطری جدی محسوب شود. بنابراین وضعیت سلامت سیاسی و اقتصادی کشور این است که اعلام می‌کنند حدود 25 هزار دلار قاچاق وارد مرزها می شود و رهبری نیز غیر مستقیم آن را اعلام کرده و ابراز نگرانی کردند، این نشان می دهد که کسانی که ادعای نگرانی برای انقلاب و نظام کشور هستند اکنون کجا هستند !  اگر به وظایف خودشان در بخش های مختلف به درستی عمل می‌کنند پس این همه ناهنجاری نشانه چیست؟ در اینجا سیستم قضایی و شورای نگهبان باید پاسخگو باشد که چه شده است که وزیر کشور اینگونه مسائل را به طور بسیار صریح و واضح عنوان می کنند؟  بنده نیز به عنوان یک شهروند ایرانی احساس خطر می کنم برای این موضوعات ! چگونه کشوری که قرار بود به عنوان بسیاری از مسائل اخلاقی به عنوان ام القرا مطرح شود، حال می بینیم  که وزیر کشور و دیگر مسئولان بلند پایه همچون رئیس جمهور ، معان اول نظام آقای جهانگیری و اخیرا آقای لاریجانی نیز اعلام کردند که گروهی مبلغ بالایی را به عنوان وام و بدون وثیقه از بانک ها گرفتند و هنوز پس نداده اند.مسئول این بی سامانی ها چه کسی است؟ در آن دنیا مطمئنا باید پاسخگوی این بی مسئولیتی ها  بود! هرکس باید در آن جایگاهی که قرار دارد گزارش کارهای خود را اعلام کند و یک مسئولی نیز بر امور آنها نظارت داشته باشد و کسانی که وظایف خودشان را به خوبی انجام نداده اند باید در محضر ملت  مواخذه و محاکمه شود. در همين ارتباط مجلس جایگاه محترمی است، قلم های مجلسیان قلم های طلایی است، اگر نشود جلوی تخلفات را گرفت قطعا با آسیب های جدی در حوزه قانون گذاری و نظارت روبه رو خواهیم شد. مجلس باید در بحث نظارت به نوعی حواس خود را جمع کند. هرچقدر انسان های متواضع و محکم و حرفه ای در مجلس حضور داشته باشند و نظارت به درستی صورت بگیرد مطمئنا چرخ های کشور به درستی خواهد چرخید و مشکلات کشور بسیار کمتر خواهد شد. اما اگر طبق گفته های وزیر کشور برخی بخواهند از طریق این کانال های ناهنجار وارد شوند یقینا در اینده نه چندان دور خواهیم دید که بسیاری از تصمیمات ، تصمیمات غیر اصولی و غیر منطقی خواهد بود. مشاهده می کنیم که مجلس در برخی از مواقع به موضوعاتی می‌پردازد که به هیچ عنوان دغدغه و اولویت کشور و مردم نیست، یک باره می بینیم که فردی اعلام می کند که فلان وزیر کاری را انجام داده است و باید استیضاح شود و به یک باره می بینیم که سیلی از امضاها را به همراه دارد ! اگر اکنون یک بازنگری در وضعیت مجلس صورت گیرد می بینیم که چیزی حدود چهار هزار تذکر در یک سال و نیم به دولت داده شده است که در طول قانون گذاری کشور
بی سابقه است.
سوالات بسیاری از دولت انجام شده که بیشتر آن هنوز در نوبت است ، این امور نشانه این است که اولویت مجلس فعلا در موضوعات جناحی خودشان است که نمی‌تواند چرخ مجلس را به درستی بچرخاند و دائم به این شاخه و آن شاخه می‌پرد بدون آنکه خروجی مناسبی داشته باشد، اخیرا مشاهده کردیم که به وزیر کار تذکر داده شد که به دلیل کوتاهی در بحث بازنسشتگان استیضاح می‌شوید! وزیر چه کاری از دستش بر می‌آید وقتی که هیچ پولی نیست؛ وقتی دولت با یک خزانه خالی که یادگار دولت قبل است مواجه است  و توان مالی ندارد چه کاری می تواند انجام دهد؟ زمانی که پولی نباشد هیچ کاری نمی توان انجام داد. اگر می خواهیم کشوری بی غل و غش و منسجم تری داشته باشیم می طلبد که در بحث انتخابات نگاه منطقی تری به شرکت کنندگان داشته باشیم، تا شاهد چنین سخنانی از وزیر کشور نباشیم. 8 سال تمام دولت نهم و دهم کشور را به طرق های مختلف و با سلایق شخصی و نه با قانون اداره کردند ! بسیاری از آقاياني که اکنون مدعی هستند هیچ اعتراضی به دولت قبل نکردند و حال دارند دولتی که پولی را ندارد مواخذه می‌کنند که این نشان دهنده این است که کسانی که باید دقت لازم را در بحث نظارت داشته باشند کوتاهی می کنند.

سید فاضل موسوی- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار