کد خبر: ۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
قائم مقام وزیر نیرو:
قائم مقام وزیر نیرو گفت: هم اکنون دفتر بهره وری و اقتصاد آب در وزارت نیرو تشکیل شده، اما دنبال این هستیم که این دفتر را توسعه دهیم؛ چرا که بحث بهره وری آب بسیار گسترده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم، ستار محمودی اظهار داشت: سازمان بهره وری آب کشور، سازمانی فرابخشی و فرانهادی نخواهد بود بلکه سازمان زیرمجموعه وزارت نیرو است.

وی افزود: این سازمان قرار است کارهای کارشناسی در مورد زمینه های بهره وری آب انجام دهد و نتایج مطالعات را برای اجرا در اختیار سازمان های مربوطه قرار دهد.

قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به اینکه‌ " چه زمانی شاهد تشکیل سازمان بهره وری آب ایران خواهیم بود" گفت: هم اکنون دفتر بهره وری و اقتصاد آب در وزارت نیرو تشکیل شده، منتها دنبال این هستیم که این دفتر را توسعه دهیم؛ چرا که بحث بهره وری آب بسیار گسترده است.

وی ادامه داد:‌ سازمان های سابا و سانا به صورت خودکار برخی کارها را دنبال می کنند، مطالعات مربوطه را انجام می دهند و به تصویب می رسانند، عملکرد سازمان بهره وری آب نیز به همین صورت خواهد بود.

محمودی در خصوص نقش سازمان بهره وری آب در افزایش راندمان مصرف آب در دیگر سازمانها و وزارتخانه ها، اذعان داشت: این سازمان داخل وزارت نیرو است اما در تعامل با همه بخش های بیرونی خواهد بود، نمی تواند بر دیگر سازمانها و وزارتخانه ها تسلط داشته باشد، اما تلاش می شود تمامی کارهای لازم با تعامل با بخش های بیرون از وزارت نیرو انجام شود.

وی افزود: اگر تعامل به تقابل برسد، در سطح وزرا موضوع مربوطه مطرح و حل خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه "‌هم اکنون تشکیل سازمان بهره وری آب در چه مرحله ای است" گفت: ما گروهی را گذاشته ایم که در حال بررسی و طراحی تشکیل این سازمان هستند و دارند بررسی می کنند که این نهاد به سازمان تبدیل شود یا در حد دفتر باقی بماند. برای ما وظیفه ای که می خواهد انجام دهد مهم است؛ چه در قالب سازمان باشد و چه دفتر. باید ببینیم در چه قالبی می تواند وظیفه خود را به خوبی به انجام برساند.

محمودی تصریح کرد: در گذشته کارهایی در مورد بهره وری آب در سازمان های مختلف زیرمجموعه وزارت نیرو انجام شده و اکنون نیز انجام می شود اما به صورت جامع و یکپارچه نبوده است. هدف ما از تشکیل این سازمان، یکپارچه کردن مطالعات افزایش بهره وری آب و تبدیل مطالعات موردی به مطالعات جامعی است که بتواند داده های مناسبی برای برنامه ریزی های کلان ملی در اختیار مسئولان قرار دهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: