کد خبر: ۱۴۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

احمد امیرآبادی فراهانی

عضو هیئت رئیسه مجلس

مجلس شورای اسلامی د ر مسیر بررسی بود جه قرار د ارد و بعد از ارسال لایحه بود جه ۱۴۰۰ به مجلس، باید طی بررسیها، ارز به صورت تک نرخی و واقعی تعیین و د یگر مسایل مانند حقوقها، ارزاق و ... با نرخ واقعی مشخص شوند . نمیشود با تعیین ارزهای چند نرخی منابع مرد م مظلوم و مستضعف جامعه را به جیب یک سری افراد خاص که معمولا د ر کنار د ولت، گروهها و جناحها بود ه و یا از اقوام و بستگان برخی مسئولان اجرایی کشور به شمار میروند ، ریخت و تنها آنها از این ارز بهرهمند شوند .

همانطور که شاهد بود یم، وارد ات گوشت د ر اختیار یکی از اقوام وزیر یا وارد ات نهاد ه د امی د ر اختیار یکی از افراد فعال د ر ستاد انتخاباتی رئیس جمهور بود .

بنابر این مجلس د ر بحث بررسی لایحه بود جه سال ۱۴۰۰ مسئولیت سنگینی را برعهد ه د ارد و باید تصمیم خود را د رباره تک نرخی شد ن ارز بگیرد و به هیاهوهای د ولت هم گوش نکند ، مانند بحث طرح تامین کالاهای اساسی که مجلس اعلام کرد ، د ولت کالاهای اساسی وارد اتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را سهمیهبند ی کرد ه و بوسیله کارت الکترونیکی د ر اختیار مرد م بگذارد ، اما د ولت د ر اد عایی ناد رست بیان کرد ، مجلس خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی و ... است.

نکته مهم این است که نمایند گان مجلس د ر زمان بررسی لایحه بود جه سال ۱۴۰۰ نباید به اینگونه مسایل توجه کنند . نرخ د لار باید د ر بود جه واقعی شود و از سوی د یگر حقوق و د ستمزد ها هم مطابق با آن واقعی شود زیرا اینکه نرخی برای ارز د ر بود جه تعیین شود و تنها به یک سری افراد خاص برای وارد ات کالاهای اساسی ارائه شود و د ر مقابل این کالاها بجای قیمت یارانهای با نرخ آزاد به د ست مرد م برسد ، به هیچ عنوان فاید های ند ارد . د ر شرایط کنونی
گمان می رود اگر مجلس بخواهد تصمیم بزرگی د رباره نرخ ارز د ر بود جه سال آیند ه اتخاذ کند حتما د ولت سر و صد ا و اغواگری خواهد کرد ، بنابراین مرد م بد انند اگر مجلس تصمیم به واقعی سازی نرخ ارز د ر بود جه گرفت، تنها د ر راستای مبارزه با فساد و قطع د ست یک سری از مفسد ان و افراد خاص خواهد بود . به د لیل وجود ارز مرغوب و ارز نامرغوب حتی به افراد خاصی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تحویل مید هند ، اشخاص خاصتر هم وجود د ارد ، تفاوت قیمت میان این د و نوع ارز بین ۱۲ تا ۱۵ د رصد است
یعنی کسی که ارز مرغوب د ریافت میکند ۱۵ د رصد جلوتر است. این نوع ارز را به افراد خاص و کسانی که د ر پشت پرد ه با سیاسیون جلسه میگذارند و قول آورد ن پول د ر انتخاباتها را مید هند ، پرد اخت میکنند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار