کد خبر: ۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خبر داد:
ضیایی گفت: ورود کشتی‌های خارجی با رفع تحریم‌ها طی هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی و ترمینال اپراتورها در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود و ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به شش میلیون تن افزایش خواهد یافت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ایحیی ضیایی دبیر انجمن کشتیرانی گفت:با بیان اینکه این انجمن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در دست انجام دارد، گفت: در بخش برنامه‌های کوتاه مدت اصلاح یک سری قوانین و مقررات برای رونق اقتصادی کشور در برنامه‌ کاری خود قرار داده‌ایم.
 
وی در ادامه افزود: بر اساس دستور هیئت دولت مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی اصلاح قوانین و مقررات برنامه‌های خود را در دستور کار قرار دادیم.
 
دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه تصریح کرد: ورود کشتی‌های خارجی با رفع تحریم‌ها طی هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی و ترمینال اپراتورها در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.
 
ضیایی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در کمیته‌های مختلف از جمله کمیته‌ کانتینری بندری و ترمینال اپراتورها و کمیته ترانزیتی برقرار شده است افزود: کمیته قوانین و مقررات به طور شبانه‌روزی فعالیت‌های مختلفی را در این راستا انجام می‌دهد.
 
دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه اظهار داشت: این کمیته‌ها هماهنگی‌های لازم را جهت رونق بخشیدن به ورود و بالا بردن فرم تخلیه و بارگیری کشتی‌ها  را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس‌ طرح‌های توسعه سازمان بنادر، ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به شش میلیون تن افزایش می‌یابد افزود: فعال سازی فاز دوم بندر شهید رجایی نیز از دیگر برنامه‌های توسعه این سازمان به شمار می‌رود.
 
ضیایی در ادامه توضیح داد: در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت خرید تجهیزات و افزایش ظرفیت و همچنین احداث فاز سوم بندر شهید رجایی هستیم.
 
دبیر انجمن کشتیرانی در ادامه تصریح کرد: در بندر بوشهر و بندر امام خمینی (ره) طرح‌های توسعه بسیاری در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بندر انزلی 10 پیست اسکله جدید در حال احداث است و در بندر امیر آباد نیز طرح‌های توسعه بسیاری را سازمان بنادر کلید زده است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی ، خارجی ، آب
نام:
ایمیل:
* نظر: