کد خبر: ۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
در حالی که وزیر کشتیرانی هند از تعیین چارچوب زمانی 18 ماهه دهلی نو برای آغاز برنامه توسعه بندر چابهار خبر می‌دهد، منابع هندی می گویند دهلی نو علاقمند است تا با پیشنهاد چین برای نفوذ در بندر مهم چابهار مقابله کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری دکان هرالد؛ اقدام پکن برای انعقاد قرارداد با تهران به منظور توسعه بندر چابهار، هند را وادار کرده است تا برای اجرای پروژه خود در این بندر جنوب شرقی ایران سریع تر اقدام کند.
 
نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی هند در این باره گفت، دهلی نو یک چارچوب زمانی 18 ماهه برای ساخت پایانه کانتینری و پایانه چندگانه محموله در دو لنگرگاه در بندر چابهار تعیین کرده است.
 
همچنین وی افزود، تلاش ها برای تکمیل این پروژه طی یک ماه و نیم انجام خواهد شد.
 
به نوشته این گزارش، به نظر می رسد که هند خواهان جبران زمان از دست رفته طی چند سال گذشته است؛ زمانی که این کشور برای پیشبرد کامل این پروژه به علت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا مردد بود.
 
به گفته منابع هندی، همچنین دهلی نو علاقمند است تا با پیشنهاد چین برای نفوذ در این بندر مهم به لحاظ استراتژیکی و واقع در مرز اقیانوس هند و دریای عمان، مقابله کند.
 
پیشنهاد چین به تهران برای ایجاد خط اعتباری به ارزش 80 میلیون دلار برای توسعه این بندر، موجب نگرانی دهلی نو شده است.
 
حرکت هند برای تسریع در اجرای این پروژه برای ساخت زیرساخت ها در اطراف بندر چابهار به دنبال دستاورد پکن در بندر گوادر در جنوب غرب سواحل پاکستان صورت گرفته است. نیروی دریایی چین سال های مدیدی است که از بندر گوادر استفاده می کند و این بندر برای هند، به مثابه بخشی از دارایی هایی است که چین در اطراف هند به دست آورده است.
 
اگرچه سلمان خورشید وزیر امورخارجه هند طی سفر خود به تهران در ماه می 2013، تعهد دولت هند به توسعه بندر چابهار را به دولت ایران اعلام کرد اما این پروژه هنوز طی یک سال و نیم گذشته تغییری نکرده است.
 
انتهای پیام/

ه نقل از پایگاه خبری دکان هرالد، اقدام پکن برای انعقاد قرارداد با تهران به منظور توسعه بندر چابهار، هند را وادار کرده است تا برای اجرای پروژه خود در این بندر جنوب شرقی ایران سریع تر اقدام کند.

نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی هند در این باره گفت، دهلی نو یک چارچوب زمانی 18 ماهه برای ساخت پایانه کانتینری و پایانه چندگانه محموله در دو لنگرگاه در بندر چابهار تعیین کرده است.

همچنین وی افزود، تلاش ها برای تکمیل این پروژه طی یک ماه و نیم انجام خواهد شد.

به نوشته این گزارش، به نظر می رسد که هند خواهان جبران زمان از دست رفته طی چند سال گذشته است؛ زمانی که این کشور برای پیشبرد کامل این پروژه به علت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا مردد بود.

به گفته منابع هندی، همچنین دهلی نو علاقمند است تا با پیشنهاد چین برای نفوذ در این بندر مهم به لحاظ استراتژیکی و واقع در مرز اقیانوس هند و دریای عمان، مقابله کند.

پیشنهاد چین به تهران برای ایجاد خط اعتباری به ارزش 80 میلیون دلار برای توسعه این بندر، موجب نگرانی دهلی نو شده است.

حرکت هند برای تسریع در اجرای این پروژه برای ساخت زیرساخت ها در اطراف بندر چابهار به دنبال دستاورد پکن در بندر گوادر در جنوب غرب سواحل پاکستان صورت گرفته است. نیروی دریایی چین سال های مدیدی است که از بندر گوادر استفاده می کند و این بندر برای هند، به مثابه بخشی از دارایی هایی است که چین در اطراف هند به دست آورده است.

اگرچه سلمان خورشید وزیر امورخارجه هند طی سفر خود به تهران در ماه می 2013، تعهد دولت هند به توسعه بندر چابهار را به دولت ایران اعلام کرد اما این پروژه هنوز طی یک سال و نیم گذشته تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930816000134#sthash.DkWHS0Bf.dpuf
برچسب ها: دهلی نو ، بندر چابهار ، پکن
نام:
ایمیل:
* نظر: