کد خبر: ۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
«هیچ کس حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد»؛ این جمله شاید مهمترین سخنی است که دکتر روحانی رئیس جمهور دیروز در جمع مردم تبریز بیان کرد ، جمله ای که اشاره به روش ناپسند و نامطبوعی دارد که در طول سالیان اخیر زیانهای جبران ناپذیری به مردم کشور زده است :
1- رئیس دولت سابق سخنان زیادی گفته که هر کدام هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است . او که عادت داشت نظرات شخصی و غیر کارشناسی خویش را به نام مردم می زد علاقه داشت که مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد و در این راه ، از بیان هیچ سخن خلاف عرف بین الملل که برای کشور هزینه داشت ابایی نداشت! سخنانی نظیر کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌های سازمان ملل ، حرفهای ناسندی چون «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود » و سخنانی از این دست ، که همه و همه برای نمایش تبلیغاتی و نشان دادن چهره ای سوپرمن وار بیان می شد، هزینه‌های بسیاری به کشور متحمل کرد.
این گونه قهرمان بازی‌ها در عرصه بین الملل به همراه سوء مدیریت و ناتوانی تیم دولت در دو سال آخر دولت احمدی نژاد شرایطی را فراهم آورد که اقتصاد کشور دچار وضعیتی بحرانی شد و دولتمردان سابق که مقصر اصلی آن بودند به جای اینکه در رفع آن وضعیت بکوشند، ادعا می کردند که مردم همه فشارها و سختی‌ها را تحمل خواهند کرد؛ فشارها و سختی‌هایی که بیش از همه ناشی از سوء مدیریت و ناتوانی آنها بود. در واقع آنها هزینه شعارهای نادرست خود را از جیب مردم پرداخت می کردند و همزمان از طرف مردم ادعا می کردند که مردم راضی به پرداخت این هزینه‌ها هستند! تجربه تلخ هشت سال دولت احمدی نژاد، درستی سخن رئیس جمهور را نشان می دهد و این نوید را می دهد که در دولت تدبیر و امید فرهنگ سیاسی چنان رشدی خواهد داشت که دیگر امکان بازگشت وضعیت سابق به عرصه سیاسی کشور ممکن نیست.2- بعضی همفکران دولت سابق که سالها از سیاست‌های غلط و هزینه زای دولت سابق حمایت کرده بودند و در واقع شریک دولت احمدی نژاد هستند این روزها که منافع سیاسی و اقتصادی خود را در معرض خطر می بینند و امکان ادامه کاسبی از تحریم را ندارند، مدتها است که به بهانه دلواپسی، دغدغه‌های منفعت طلبانه خویش را به نقل از مردم بیان می کنند و می خواهند به روش دولت سابق، خواسته‌های خویش را از زبان مردم بیان کنند و با سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هسته ای بار دیگر فشارهای اقتصادی ناشی از تحریمهای بین المللی را، به قیمت منافع سیاسی و اقتصادی خود – به مردم تحمیل کنند؛ غافل از اینکه این حربه‌های قدیمی در این دوره چندان کارآیی ندارد و نمی تواند با توسل به بهانه‌هایی مثل دلواپسی و با ژستهای مردمی گرفتن ، مردمی را که هنوز زخم هشت سال سوء مدیریت آنها را بر جان خویش دارند، فریب داد! سخن گفتن از قول مردم و هزینه کردن از جیب مردم برای پیشبرد منافع جناحی، البته کار مشکلی نیست و فقط گذر از وجدان، کافی است تا شخص یا گروهی چنین کند، اما قبولاندن این ادعاها به مردم امروز سخت است. امروز مردم منتظر پایان سالها فشار اقتصادی و تورم روزافزون و سوء مدیریت را که سبب هزاران مشکل اقتصادی واجتماعی مثل  تورم ، بیکاری ، تبعیض ، افزایش اعتیاد و خلافکاری ، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق ، افزایش بیماری‌های روحی و روانی و ... شده است خواستار هستند. اگر کسی می خواهد شعاری به نفع مردم بدهد، باید شعارش کاهش تورم و بیکاری و بازگشت بهداشت روانی به جامعه باشد، نه حرفهایی که دلواپسها می زنند و سعی دارند از خویش چهره قهرمانهایی را بسازند تا آمده اند تا آرمانها را حفظ کنند؛ آرمانهای کشور و انقلاب توسط مردم شکل گرفته و توسط مردم هم حفظ خواهد شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار