کد خبر: ۱۶۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
نفرات زیادی وجود دارند که برای ادامه­ تحصیل خود، گزینه­ مهاجرت را انتخاب می­کنند و ترجیح می­دهند سایر مراحل تحصیلی خود را در کشور دیگری طی نمایند. با توجه به شرایط کنونی از سال­های اخیر مهاجرت تحصیلی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

نفرات زیادی وجود دارند که برای ادامه­ تحصیل خود، گزینه­ مهاجرت را انتخاب می­کنند و ترجیح می­دهند سایر مراحل تحصیلی خود را در کشور دیگری طی نمایند. با توجه به شرایط کنونی از سال­های اخیر مهاجرت تحصیلی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

پیش از این، مهاجرت تحصیلی معمولاً برای تحصیلات تکمیلی استفاده می­شد اما اخیرا بسیاری از افراد ترجیح می­دهند پس از اخذ مدرک دیپلم، برای ادامه تحصیل از سیستم آموزشی کشورهای دیگر استفاده کنند.

در ارتباط با مهاجرت تحصیلی باید به کشور مقصد توجه زیادی داشته باشید. شما باید چندین سال با زبان، فرهنگ و آداب ­و رسوم این کشور زندگی کنید. از همین رو نیاز است تا پیش از این به ­خوبی در این زمینه تحقیق کنید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط تحصیل در کانادا

کانادا به ­عنوان یکی از بهترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی، شرایط ویژه و مخصوص به­خود دارد. پیش از هر مدرک و اقدام دیگری باید از دانشگاه موردنظر خود پذیرش بگیرید. برای این کار می­توانید در رشته­ تحصیلی خود به­دنبال مناسب­ترین دانشگاه بگردید. برای این کار می­توانید از استادها و مشاوران مجرب نیز کمک بگیرید تا بتوانید دانشگاهی متناسب با رشته­ تحصیلی و شرایط خودتان پیدا کنید.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر، زمان آن است که مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا آماده نمایید. ویزای تحصیلی به ­عنوان یک مجوز به شما اجازه می­دهد تا در این کشور اقامت داشته باشید.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که در صورتی که مدت زمان تحصیل شما کمتر از ۶ ماه است نیازی به اخذ این مجوز ندارید. اما معمولاً توصیه می­شود تا برای اطمینان بیش­تر اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا کنید. برای دریافت جزییات همین امروز با مشاوران سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی در تماس باشید.

مهاجرت تحصیلی کانادا چه مزایایی دارد؟

کشورهای مختلفی وجود دارند که شما می­توانید برای ادامه­ تحصیل به آن­ها مهاجرت نمایید. از معروف­ترین این کشورها می­توان به آمریکا، استرالیا، آلمان، فرانسه و… اشاره نمود. بسته به شرایط تحصیلی و حوزه­ کاری ممکن است هر کدام از این کشورها مزایایی داشته باشند. با توجه به ملاک و معیارهایی که در امر مهاجرت باید در نظر گرفته شود، کشور کانادا به­ عنوان یک مقصد خوب و مناسب برای مهاجرت تحصیلی پیشنهاد می­شود که در ادامه به مزایای آن می­پردازیم.

هزینه ­های تحصیل در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر به­صرفه است. این به آن معنی است که با شرایط ارزی کنونی نیز می­توان به مهاجرت تحصیلی به این کشور فکر کرد. از سویی دیگر دانشگاه ­ها، کالج­ها و مدارس به اندازه­ کافی تنوع دارند و فرد می­تواند از بین آن­ها مناسب­ترین گزینه را برای ادامه­ تحصیل انتخاب کند. کشور کانادا برای کمک هزینه ­های تحصیلی نیز طرح­های مختلفی دارد که از آن­ها می­توان به فاند(fund)، اسکالرشیپ (scholarship) و سایر بورسیه ­های تحصیلی اشاره نمود.

پس از آن که دوران تحصیل شما در کشور کانادا به پایان رسید، می­توانید به­صورت تمام­وقت کار کنید و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. این تغییر نوع ویزا نیز به طول تحصیل شما و شرایط کاری­تان بستگی دارد. دولت کانادا در تلاش است تا شرایط رفاهی مناسبی را برای دانشجویانی که در این کشور به تحصیل مشغول هستند، فراهم آورد.

از جمله­ این امکانات می­توان به تخفیف­های مالیاتی، بن خرید اقلام مصرفی فروشگاهی اشاره نمود. هم­چنین دانشجویانی که در این کشور به تحصیل می­پردازند، برای حمل­ونقل عمومی و سفرهای درون شهری نیز مشمول تخفیف می­شوند و به این ترتیب می­توانند زندگی راحت­تری داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق­ لیسانس

برای آن که بتوانید در مقطع فوق­لیسانس در کشور کانادا به ادامه­ تحصیل بپردازید، نیاز است تا معدل شما در دوران کارشناسی بالای ۱۳ باشد. نمره­ زبان مدنظر باید ۶ یا ۶.۵ باشد. در صورتی که نمره­ زبان شما بالاتر باشد نیز این مسئله به ­عنوان یک گزینه­ی مثبت می­تواند در نظر گرفته شود.

دوره­ فوق­لیسانس در کشور کانادا بسته به رشته­ تحصیلی و شرایط آن، یک ساله یا دو ساله است که این دوره می­تواند پژوهش­محور در کنار استاد راهنما باشد. در نوع دیگر نیز می­تواند به­صورت شرکت در کلاس­های درسی باشد و یا ترکیبی از این دو نوع.

این دوره از تحصیل نیز معمولاً با محدودیت سنی روبه­رو است و 32 سال سنی است که معمولاً پیش از آن باید برای ادامه­ تحصیل در مقطع فوق­لیسانس در کشور کانادا اقدام نمایید. دانشجویانی که در این دوره تحصیل می­کنند، می­توانند به­صورت پاره­وقت 20 ساعت در هفته در این کشور به­کار مشغول باشند. پس ازپایان این دوره شما مدرک کارشناسی­ارشد یا M.A را دریافت خواهید کرد.

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق ­لیسانس

برای آن که بتوانید در مقطع فوق­لیسانس در دانشگاه­های کانادا به ادامه­ تحصیل بپردازید، باید مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود که شامل مدرک لیسانس و مدرک دیپلم است را، به دانشگاه مقصد ارائه دهید. هم­چنین در کنار این مدارک به ارائه­ ریزنمرات و مدرک زبان نیز نیاز است.

همان­طور که پیش از این نیز اشاره شد، می­توانید بدون مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کنید ولی پیش از شروع دوران تحصیل خود، نیاز است تا دوره­ زبان را بگذرانید تا بتوانید در سطح زبانی مناسبی قرار داشته باشید و ادامه­ حضور در کلاس درس بشوید.

ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

برای آن که بتوانید در دوره دکتری از دانشگاه­­های کانادا پذیرش بگیرید، باید در دوره­ی لیسانس و فوق­لیسانس معدل بالای 13 را کسب کرده باشید. نمره­ی زبان قابل­قبول برای این مقطع در دانشگاه­های کانادا 7 است. این دوره معمولاً 3 تا 5 سال طول می­کشد که متشکل از دوره­های آموزشی، پژوهشی و پروژه است و بسته به رشته­­ی تحصیلی فرد باید ساعات متفاوتی را به آن اختصاص دهد. هم­چنین دانشجویان دکتری برای انجام این پروژه با شرکت­های مختلف نیز می­توانند همکاری داشته باشند.

به­طور معمول به دانشجویان دکتری کمک­هزینه­­ی تحصیل یا بورسیه تعلق می­گیرد. به این ترتیب این افراد می­توانند در کنار ادامه تحصیل، تحقیق و پژوهش در یک رفاه نسبی زندگی کنند. بعضی موارد این کمک­­هزینه و بورسیه تنها شهریه­ی دانشگاه آن­ها را پوشش می­دهد. اما بعضی از این بورسیه­ها به­صورتی هستند که فرد می­توانند هزینه­های زندگی خود را نیز به کمک آن­ مدیریت نماید که به آن فول فاند گفته می­شود. همچون دانشجویان سایر مقاطع، دانشجویان دکتری نیز امکان کار دانشجویی را در این کشور دارند. اما معمولاً افرادی که از بورسیه برای تحصیل خود استفاده کرده اند، اجازه­ی کار دانشجویی ندارند. در انتها نیز افراد پس از گذراندن این دوره مدرک دکتری یا Ph.D دریافت می­کنند.

مدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکترا، شرایط با مقاطع پیشین متفاوت است. در این دوره نیاز است تا شما با استاد موردنظر خود در دانشگاه مقصد مکاتبه داشته باشید. در واقع فرآیند پذیرش گرفتن برای دکتری در کانادا به این صورت است که شما با توجه به رشته­ی تحصیلی و حوزه­ی کاری استاد موردنظرتان را متقاعد می­کنید که شما را به­عنوان دانشجوی دکتری بپذیرد و استاد راهنما یا سوپروایزر شما باشد. از همین رو نیاز است تا رزومه­ای قوی داشته باشید تا بتواند از دانشگاه بهتری بتوانید پذیرش بگیرید.

برای دریافت مشاوره رایگان انتخاب مسیر مهاجرت تحصیلی یا ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری کانادا، همین امروز با کارشناسان سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی در تماس باشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار