کد خبر: ۱۶۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
زمانی برای فروش محصولات غذایی، تنها تولید همان محصول کافی بود. درواقع کسی که یک محصول غذایی را لازم داشت، به سر و شکل محصول نگاهی می‌کرد و اگر از کیفیت کار راضی بود، محصول را می‌خرید. هنوز هم دستفروشان محصولات غذایی در شهرهایمان پیدا می‌شوند. این دستفروش‌ها مزیت رقابتی خودشان را روی قیمت پایین و در دسترس بودن کالا قرار می‌دهند.

زمانی برای فروش محصولات غذایی، تنها تولید همان محصول کافی بود. درواقع کسی که یک محصول غذایی را لازم داشت، به سر و شکل محصول نگاهی می‌کرد و اگر از کیفیت کار راضی بود، محصول را می‌خرید. هنوز هم دستفروشان محصولات غذایی در شهرهایمان پیدا می‌شوند. این دستفروش‌ها مزیت رقابتی خودشان را روی قیمت پایین و در دسترس بودن کالا قرار می‌دهند.

انواع بسته بندی محصولات غذایی

دستگاه سیل وکیوم صنعتی

به عنوان مثال کسی که ساعت ها داخل مترو باشد و قطعا گرسنه است، این احتمال وجود دارد که از ساندویچ‌های دستی ارزان قیمت خرید کند. اما همین شخص زمانی که وارد فروشگاه می‌شود و می‌خواهد یک نوع محصول خوراکی تهیه کند، به شدت درگیر مقایسه کالاهای مختلف می‌شود. بسته بندی کالاها، وزن و قیمت‌شان را بررسی می‌کند و در آخر محصولی را انتخاب می‌کند که بیشترین امتیاز از هر سه بخش را بدست آورده باشد. با این حال یک بسته بندی زیبا و کاربردی در بیشتر مواقع تأثیر زیادی روی انتخاب یک محصول دارد.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های لازم برای بسته بندی محصولات خوراکی صحبت کنیم و بعد از آن به سراغ بررسی بسته بندی سیل وکیوم و معرفی انواع دستگاه‌های سیل وکیوم برویم.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی – سیل وکیوم تمام اتومات – مناسب برای انواع مواد پروتئيني، آبزيان، سبزيجات ، انواع سالاد، خشكبار، خرما، ترشيجات، پنير، بستني و غیره

 

نکات مهمی که در بسته بندی محصولات خوراکی باید رعایت شود

حتی فروشندگان هم گاهی تعجب می‌کنند که چگونه یک کالا با بسته بندی جذاب نسبت به محصولات مشابه بیشتر از آنها به فروش می‌رود. تعجب فروشندگان وقتی بیشتر می‌شود که می‌بینند این محصول با وجود تازه کار بودن و وزن کمترش نسبت به محصولات رقیب، فروش بهتری دارد. و این همان قدرت شگفت انگیز بسته بندی در دنیای مدرن است.

امروزه تعداد محصولات مشابه به قدری زیاد است که مشتری به راحتی بین این تنوع کالا گیج می‌شود. محصولی می‌تواند برنده باشد که هم‌زمان با رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت جهانی، در بسته بندی نیز حرفه ای عمل کرده باشد. به همین جهت بسیاری از شرکت‌های تراز اول و قدیمی محصولات خوراکی شروع به ایجاد واحدهای حرفه‌ای بسته بندی و برندینگ کرده‌اند. راهی که می‌تواند تاثیر زیادی در فروش محصولات به وجود آورد.

با این وجود محصولات خوراکی یک تفاوت اساسی با دیگر محصولات دارند. آن هم اینکه این محصولات به غیر از بهره‌مندی از زیبایی، باید از نوعی از بسته بندی استفاده کنند که کیفیت محصول را در دراز مدت مانند روز اولش نگه دارد. 

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه شیرینگ  – خدمات پس از فروش - قیمت ویژه

 

تصور کنید یک بسته شیرینی با بسته بندی جذاب تهیه کرده‌اید و برای هدیه به یک مهمانی مهم برده‌اید اما وقتی توی مهمانی، یکی از شیرینی ها را برمی‌دارید، متوجه می‌شوید که شیرینی به سفتی سنگ است و مزه آهن زنگ زده می‌دهد. با دیدن چنین اتفاقی، دیگر از آن برند محصولی نمی‌خرید و شاید حتی هر جا هم بروید از تجربه تلخ‌تان بگویید.

این تاثیر بسته بندی در برندینگ محصول است. موضوعی که تاثیر چشمگیری در رشد صعودی محصول دارد و حتی یک شبه اعتبار برند را از عرش به فرش بکشد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه سیل پک – در مدل‌های نیمه اتومات، تمام اتومات و رومیزی

انواع بسته بندی محصولات غذایی

شما به عنوان صاحب کسب و کار یا کسی که می‌خواهید به تازگی وارد صنعت پر سود بسته بندی شوید باید در نظر باشید که هر نوع بسته بندی مناسب برای محصولات خوراکی باید بتواند در این بخش‌ها به شکل مناسبی عمل کند:

1- شناختن سلیقه مخاطبان

زیبا بودن تعاریف زیادی دارد. قبل از هر چیز باید شخصیت برند و مشتری خود را ترسیم کنید. برای این کار می‌توانید از متخصصان گرافیست و بازاریابی کمک بگیرید. با طراحی این دو نکته مهم می‌توانید متوجه شوید که تعریف زیبایی برای محصول شما چیست؟ گاهی اوقات استفاده از طراحی مینیمال به کار شما طراوت می‌بخشد و گاهی اتفاقاً لازم است که طراحی محصول شما کمی شلوغ باشد. همه چیز به شخصیت برند و مشتری‌های شما برمی‌گردد.

2- اهمیت مدت زمان ماندگاری محصول

این مورد هم ارتباط مستقیمی به دو موضوع زیر دارد:

الف) نوع محصول شما 

بسیاری از محصولات خوراکی مانند شکلات قابلیت ماندگاری بیشتری دارند. اما به عنوان مثال برای اینکه بتوانید طعم و تازگی کیک را حفظ کنید به نوعی از بسته بندی نیاز دارید که تا حد ممکن هوا وارد آن نشود.

ب) میزان زمانی که انتظار دارید در بسته بندی بماند

این مورد هم یکی از دردسرهایی است که صاحبان صنایع خوراکی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به عنوان مثال، اگر قرار باشد که بیسکویت تولیدی شما به تمام شهرهای ایران ارسال شود، بسته بندی آن باید بتواند در آب و هوای مختلف و در زمان طولانی باربری، طعم و بوی محصول را حفظ کند. همچنین باید آنقدر مقاوم باشد که بیسکویت هنگام حمل و نقل خورد نشود. در چنین شرایطی مشاوره با یک متخصص بسته بندی می‌تواند کمک بسیار زیادی کند. 

 

بسته بندی سیل وکیوم چیست؟

یکی از راه‌های محافظت از کیفیت محصول در مسیر کارخانه تا فروشگاه و رسیدن به دست مشتری، استفاده از بسته بندی هایی است که مانع ورود هوا به محصول شود. به این شکل کیفیت محصول تا حد زیادی حفظ می‌شود. بهترین روش‌های بسته بندی برای رسیدن به چنین هدفی، استفاده از بسته بندی سیل وکیوم است. این نوع بسته بندی ها با استفاده از تکنولوژی خارج کردن هوا از بسته بندی از ورود هوا به محصول جلوگیری می کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گازهای نگهدارنده‌ای مانند CO2 و N2 را وارد بسته بندی محصول کنند؛ به این ترتیب ماندگاری محصولات شما به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

انواع بسته بندی محصولات غذایی

 معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم

دستگاه‌های زیادی برای بسته بندی سیل وکیوم وجود دارد. متناسب با تعداد تولید و میزان هزینه‌ای که برای این بخش از محصولات خود در نظر گرفته‌اید، می‌توانید دستگاه مناسب خود را پیدا کنید. در این بخش به معرفی سه نوع دستگاه سیل وکیوم می‌پردازیم.

دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات NPR1000

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR1000 با بهره‌گیری از قابليت وكيوم و تزريق گاز (MAP) با قالب خطی عمل می‌کند. این دستگاه از سیستم وکیوم بهره می‌برد و با روش خلاءسازی، محیط مناسب و ماندگاری برای محصولات غذایی شما فراهم می‌کند.

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک NPR1000 توانایی بسته بندی 8 تا 12 محصول در دقیقه را دارد. قابلیت جمع‌آوری ضایعات فیلم در انتهای خط دستگاه، استفاده از آن را به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر کرده است.

دستگاه سیل وکیوم روتاری (نیمه اتومات) NPR200

دستگاه سيل وكيوم نيمه اتومات NPR200 نیز قابليت وكيوم و تزريق گاز (MAP) را دارد اما با قالب چرخشي عمل می‌کند؛ این دستگاه برای جلوگیری از هدر رفتن زمان، از سیستم قالب دو بخشی گردان بهره می‌برد؛ در همان زمان که دستگاه در حال بسته بندی محصول است، اپراتور می‌تواند بسته بعدی را در قالب روبرویش قرار دهد تا روند بسته بندی با نهایت سرعت انجام شود.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی  NPR100

دستگاه سیل رومیزی NPR100 به کار بسته بندی محصولاتی می‌آید که نیاز به ماندگاری کمتری دارد. نوع عملکرد این دستگاه با استفاده از قالب کشویی است. اپراتور متناسب با قالب، ظرف را در کشوی دستگاه می‌گذارد؛ با بستن کشو، دستگاه روند بسته بندی محصول را آغاز می‌کند. دستگاه سیل رومیزی  NPR100در هر دقیقه، توانایی بسته بندی 10 تا 15 جعبه را دارد.

 

 سخن پایانی

در این مطلب دلیل اهمیت بسته بندی محصولات غذایی گفتیم. به عنوان صاحب کسب و کار یا کسی که می‌خواهد وارد این عرصه شود لازم است که به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

متناسب با نیاز کارگاه یا کارخانه‌تان و با توجه به قابلیت‌های انواع دستگاه سیل وکیوم، می‌توانید دستگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید، همانجور که در این مطلب گفتیم، بسته بندی از مهم‌ترین بخش‌های تولید هر محصول است؛ چرا که یک بسته بندی جذاب و کاربردی می‌تواند آبروی برند شما را حفظ کند و باعث شود فروشی چند برابر رقیب‌ها داشته باشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار