به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ ناصر سراج درباره آخرین مراحل بررسی اطلاعات بازیابی شده از جعبههای سیاه هواپیما و ابعاد دیگر این حادثه اعلام کرده است که بررسیها تا حد زیادی پایان رسیده اما با توجه به این که با حدود 700 مولفه گوناگون در این حوزه طرف هستیم هنوز نیاز به کارشناسی بیشتر وجود دارد.
به گفته وی، تا زمانی که این نظرات جمعآوری نشده و به حالت قطعی نرسد اعلام عمومی آنها به صلاح نیست.
این درحالی است که رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نشست خبری هفته گذشته خود با خبرنگاران اعلام کرده بود ابعاد مختلف حادثه سقوط آنتونوف بررسی شده و به احتمال زیاد در روزهای آینده به اطلاع مردم میرسد.
نخستین نتایج منتشر شده از بررسیهای سازمان هواپیمایی کشور نشان میدهد ترکیبی از ایرادات و اختلالات فنی در داخل هواپیما، مشکل کادر پرواز و همچنین وضعیت نامساعد جوی در حادثه سقوط هواپیما تاثیر مستقیم گذاشته است.
هر چند با این وجود سازمان هواپیمایی کشوری هنوز از اعلام نظر قطعی خود در رابطه با علت اصلی حادثه نوزدهم مرداد ماه امتناع میکند و اشکالات فنی در هواپیمای سقوط کرده غیر قابل پیش بینی به حساب میآورد.
خاموش شدن ناگهانی موتور هواپیما در لحظه بلند شدن از باند، تاخیر سیستم آلارم هواپیما در اطلاعرسانی به خلبان و البته نبود فعالیت کافی در ملخ سمت چپ سه عامل فنی است که در مجموع به حادثه سقوط منجر شده و به گفته سازمان هواپیمایی هیچ یک از آنها قابل پیش بینی نبودند هر چند با توجه به بالا بودن میزان بار هواپیما نسبت به وزن استاندارد حداقل یک مورد تخلف در زمان پرواز آن به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، صبح روز نوزدهم مرداد ماه سال 1393 یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 شرکت هسا با 48 سرنشین در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که این حادثه به مرگ 40 نفر و مجروح شدن 8 نفر منجر شد.
پس از این حادثه یک کمیسیون بررسی سانحه با حضور 11 کمیته تخصصی در سازمان هواپیمایی کشوری مسوول بررسی ابعاد این سقوط شد.
انتهای پیام/