کد خبر: ۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
رئيس سازمان شيلات ايران از اختصاص يک هزار ميليارد تومان براي پرورش ماهي در قفس از صندوق توسعه ملي و از طريق بانک کشاورزي خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مانا؛حسن صالحي گفت: درخواست مي کنيم پرونده هاي متقاضيان اين بخش سريعتر آماده و ارسال شود چون بستر خوبي براي پرداخت تسهيلات فراهم شده است و استان هرمزگان مي تواند بيشترين سهم را در جذب اين تسهيلات داشته باشد. 

وي با اشاره به اينکه استان هرمزگان در بخش شيلات و کشاورزي مي‌تواند جايگاه ويژه‌اي داشته باشد، افزود: در بودجه 94 و تدوين برنامه ششم توسعه هستيم، بايد جايگاه و اعتبارات ويژه‌اي براي اين استان در اين بخش ديده شود. 

رئيس سازمان شيلات ايران تصريح کرد: تمام شهرهاي مهم دنيا و مناطق آباد ساحلي و در كنار دريا هستند اما در کشور ما اين مسئله برعکس است، درحالي که بايد از ظرفيت‌هاي مختلف اين نعمت خدادادي بهره برده شود. 

صالحي افزود : سواحل نيلگون خليج فارس بايد آبادترين نقاط کشور باشند و اين استان مي تواند بهترين بنادر و مجتمع هاي آبزي پروري را داشته باشد كه در سند توسعه استان بايد به اين موضوع پرداخته شود. 

وي افزود: بايد سهم آبزي پروري در تامين پروتئين را افزايش دهيم چون  سرانه مصرف آبزيان در دنيا بيش از 19 کيلوگرم  و در کشور ما حدود هشت کيلوگرم است.
 
صالحي با اشاره به طرح احياي جزاير و سواحل گفت : در جزاير فارور و قشم تحولات بزرگي دنبال مي شود و همچنين بنياد مستضعفان آمادگي کامل خود را براي سرمايه گذاري و حمايت در زمينه پرورش ماهي در قفس اعلام كرده است. 

رئيس سازمان شيلات ايران با بيان اينكه در توسعه سواحل مکران آبزيان بايد جايگاه اساسي داشته باشد، اضافه كرد: استان هرمزگان با ظرفيت هاي خوب در  توليد ميگو همچنان عقب است و اگر دير بجنبد از استانهاي خوزستان و سيستان و بلوچستان هم عقب خواهد افتاد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، قفس ، پرورش ، شیلات
نام:
ایمیل:
* نظر: