کد خبر: ۱۸۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
چرا باید کدو حلوایی را بیشتر وارد سفره غذایی خود کنیم؟

سلامت نیوز: کدو حلوایی را می‌شناسید؟ همان سبزی زرد خوشرنگی که تنبل‌وار! کنار مغازه سبزی‌فروشی می‌نشیند. شاید به همین دلیل است که کمتر کسی ویژگی‌های تغذیه‌ای این کدو را می‌شناسد. کدو تنبل یا کدو حلوایی، کاربردهای غذایی فراوانی دارد؛ از خورشت تا کیک و ترشی و مربا. با این همه ایرانی‌ها کمتر از این کدو استفاده می‌کنند؛ شاید چون کمتر ویژگی‌های آن را می‌شناسیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، بسیاری از افراد پس از ابتلا به کرونا، دچار ریزش موی سر شدند. یکی از راهکارهای کمک به درمان ریزش موی سر، مصرف کدو حلوایی است. دلیل آن، وجود مقدار کافی ویتامین (B) و (E) در این خوراکی است. علاوه بر این می‌توانید از ماسک کدو حلوایی نیز کمک بگیرید.

ماسک موی کدو حلوایی
دو فنجان پوره کدو حلوایی را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل و ماست مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. سپس آن را روی موها به‌ویژه ریشه آنها گذاشته و حدود 20 دقیقه صبر کنید، سپس حمام رفته و موها را بشویید.

برای آقایان داروست
ویتامین (A) و (E) موجود در کدو حلوایی دو آنتی‌اکسیدان مهم برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن هستند. از سوی دیگر، پلاکت‌های داخل رگ‌ها را از بین برده و مانع از گرفتگی رگ‌ها و سکته قلبی و مغزی می‌شوند. ویتامین‌های (E) و (A)، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را کاهش می‌دهند. مصرف روزانه یک مشت کدوحلوایی بوداده بدون نمک- مزه‌دار شده با گلپر و آبلیمو- بسیار مفید است.

مثل یک قرص مکمل
مکمل‌ها در اندازه یک کپسول کوچک، بسیاری از ترکیب‌ها ضروری را در اختیار بدن قرار می‌دهند. حالا تصور کنید این مکمل، طبیعی بوده و اسمش کدو حلوایی باشد! این خوراکی منبع غنی‌ای از کلسیم، فسفر، منیزیم، روی، سلنیوم و پتاسیم است. بنابراین مصرف مقدار کافی کدو حلوایی نیاز بدن این عناصر مهم را برطرف کرده و مانع از ابتلا به پوکی استخوان، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های عفونی روده‌ها و مثانه می‌شود.

چرب، اما به اندازه مفید
مصرف چربی مفید نیست؛ اما این شامل هر نوعی چربی‌ای نمی‌شود. کدو حلوایی حاوی دو اسید چرب مهم یعنی امگا 6 و امگا 9 است. این دو ترکیب در بدن به «پروستاگلندین‌ها» و سپس به هورمون «ترومبوزان» تبدیل می‌شوند. این هورمون باید افزایش میزان کلسترول خوب شده و از طرفی مانع از رسوب چربی در رگ‌ها می‌شود؛ بنابراین خطر سکته قلبی و مغزی کاهش یافت و از طرفی انعطاف دیواره رگ‌ها حفظ می‌شود.

با گوارش دوست است
کدو حلوایی، فیبر بسیار بالایی دارد. به همین دلیل برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و مانع از ابتلا به یبوست و بواسیر می‌شود. کالری کدو حلوایی بسیار پایین بوده و به ازای هر 100 گرم، میزان کالری آن 20 کیلوکالری است. بنابراین با وجود فیبر بالا و کالری کم، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. مصرف روزانه آن به شکل کدوحلوایی نیم‌پز همراه با کمی دارچین بسیار مفید است.

برچسب ها: کدو حلوایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار