کد خبر: ۱۹۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
لازم است هر چه سریعتر نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام شود و به داد صادرات کشور رسیده و دستور تسریع روند ترخیص کامیون های داخل گمرک صادر شود تا سرمایه ایرانی برای آن صرف شده است، از بین نرود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت که جلوگیری از صادرات محصولات تجاری و کشاورزی توسط دولت میلیون ها دلار خسارت به کشاورزان و صادرکنندگان وارد می کند.

به گزارش ایسنا، معصومه پاشایی بهرام در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس گفت: دولت جلوی صادرات محصولات تجاری و کشاورزی را گرفته است و نیازمند ورود جدی وزرای جهاد کشاورزی، امور خارجه، بهداشت و صمت به این موضوع هستیم تا این مسئله هر چه سریعتر مرتفع شود.

وی افزود: این روند میلیون‌ها دلار خسارت به کشاورزان و صادرکنندگان وارد کرده و بازار را دو دستی تقدیم به رژیم صهیونیستی می کند و باعث بیکاری چند هزار جوان خواهد شد. هم اکنون کامیون های برگشتی از روسیه برای پیشگیری از تنش در بازار صیفی جات به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در تذکر دیگری گفت: یکی از گره های اقتصادی کشور که مانع از صادرات مطلوب و قابل رقابت می شود و همچنین در داخل نیز هزینه حمل و نقل را بالا می برد، فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالاست که باید خیلی سریع و اورژانسی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس اضافه کرد: مسبب این وضع خودروسازان داخلی هستند که به تعهدات خود عمل نکردند، از طرفی انحصار در بازار ایجاد کردند و ما نیز مانع واردات کشنده‌های سنگین شده ایم و تمام صنایع، چوب این تصمیم و بازار انحصاری را می خورند و لازم است هر چه سریعتر نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام شود و به داد صادرات کشور رسیده و دستور تسریع روند ترخیص کامیون های داخل گمرک صادر شود تا سرمایه ایرانی برای آن صرف شده است، از بین نرود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار