کد خبر: ۱۹۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ستاری مطرح کرد
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به کمبودهای مالی برای حمایت از پروژه‌ها گفت: با مجلس مذاکرات صورت گرفت، ولی ما همواره تلاش کردیم که در پرداخت اعتبارات پروژه خللی ایجاد نشود.

به گزارش ایسنا سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۲۲ محصول فناورانه حوزه علوم شناختی که در خانه نوآوری ایران سالن ۳۷A در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، علوم شناختی را جزو علومی دانست که در سال‌های اخیر در کشور مورد توجه واقع شده است، افزود: علوم شناختی در آینده علم دنیا نیز بسیار مهم است؛ چرا که با استفاده از این فناوری بشر قادر خواهد بود که دریابد مغز چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توان ارتباط میان مغز و ماشین را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در  حوزه‌ ایجاد ارتباط میان مغز و ماشین گام‌های بزرگی برداشته شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه علوم شناختی اتفاقات خوبی رخ داده است، ضمن آنکه آزمایشگاه‌های خوبی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف تجهیز شده‌اند که از آن جمله می‌توان به آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز اشاره کرد که چند سالی است که آزمایشات مورد نیاز را انجام می دهد.

ستاری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه را از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه علوم شناختی در کشور نام برد و یادآور شد: این شرکت‌ها در مرز دانش فعال هستند که بسیار مهم است، چون وقتی می‌خواهیم طرح‌های مرز دانشی تعریف کنیم، هدفمند خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه  هدفمند بودن طرح‌ها موجب مدیریت بهتر آن خواهد شد، ادامه داد: ستاد علوم شناختی نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است که چگونه در مرزهای دانش حرکت کنیم و چگونه شرکت‌های خصوصی را در این حوزه وارد کنیم تا با اعطای گرنت‌ها، محصول ساخته شود که مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شود.

ستاری با اشاره به برخی از دستاوردهای عرضه شده در نمایشگاه امسال، خاطر نشان کرد: برخی از آنها در حوزه بیماری‌های مغز مانند آلزایمر و پارکینسون است، علاوه بر آن اتفاقات خوبی در توسعه فناوری‌های مرتبط با شناخت مغز و فعالیت‌های آن رخ داده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در خصوص تعهدات معاونت علمی در قبال تامین مالی طرح‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه کمبود اعتبارات یک مشکل عمومی است، گفت: کشور با آن مواجه است، ولی در حوزه تسهیلات با توجه به تبصره بودجه‌ها که در سال گذشته مجلس گذاشته است، مقداری دستمان برای اجرای تعهداتمان باز است.

وی ادامه داد: در این باره مذاکرات زیادی با مجلس داشتیم و امیدواریم برای سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

ستاری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر برای پرداخت مالی طرح‌ها سختی زیادی داشتیم، تاکید کرد: ولی تلاش کردیم که قصوری در پرداخت‌های پروژه‌ها رخ ندهد.

وی با بیان این که برای توسعه کشور هیچ غول جادویی وجود ندارد، اضافه کرد: من در مدت ۸ سال، افت و خیزهای مالی زیادی را شاهد بودم و همیشه بعد از یک دوره سختی، دور خوبی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار