کد خبر: ۲۰۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

احتمال تشدید مشکلات معیشتی با حذف ارز ۴۲۰۰

عزت الله یوسفیان ملا
نماینده سابق مجلس

زمانی می‌گفتند وضع خانواده‌ای خوب نیست و حتی شام آنان نان، چای و پنیر است. امروز خرید همان نان، پنیر و چای عدد سنگینی شده است. حالا با حذف ارز ۴۲۰۰ این قیمت‌ها سر به فلک خواهد گذاشت. امروز که دولت در بخش نان یارانه می‌دهد، ببینید قیمت تمام شده نان چقدر است و چقدر به دست مردم می‌رسد اما باز هم نارضایتی وجود دارد. اگر می‌خواهند این برنامه را اجرا کنند، برنامه آن را به مردم بدهند. اینکه بگویند چون این برنامه فسادآور بود دلیلی برای حذف نمی‌شود. چه برنامه‌ای فساد نداشته است؟ به طور مثال اگر نظارت اداری کم شود، آمار رشوه و اختلاس چقدر بالا می‌رود. آن زمان باید بگوییم در ادارات را بسته و کارمندان دیگر نیایند. چون اگر بیایند ممکن است رشوه بگیرند. این موارد پاک کردن صورت مسئله است.
دولت و مجلس باید برنامه مدون و قابل قبول داشته باشند. تا امروز هرچه گفتند ضعف و مشکلات بود. گفتن این موارد اصلا به نتیجه نمی‌رسد. تا دولت برنامه قوی نداشته باشد، فساد آن بدتر از فساد قبلی خواهد بود.
به همین دلیل نارضایتی مردم به اوج رسیده و دیگر تحمل آنان قابل کنترل نیست و مشکلات زیادی برای کشور به وجود خواهد آورد.
دولت و مجلس مسائلی که برای مردم مطرح می‌کنند باید اعتمادآور و اطمینان‌ساز باشد. اعضای هیئت دولت آقای رئیسی باید همه برنامه داشته باشند. اگر تک تک اعضای هیئت دولت آقای رئیسی را با رئیس‌جمهور مقایسه کنید می‌بینید که همراه او نیستند و برنامه‌ای هم ندارند.
باید میان دولت و مجلس تعامل همراه با توافق وجود داشته باشد. یعنی به این شکل نباشد که مجلس بگوید من این را تصویب کردم دولت این کار را انجام داد و به من ربطی ندارد. خیر باید تعامل و توافق وجود داشته باشد. دولت و مجلس بر سر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نتوانستند مسئله را حل کنند. بنابرین به این شکل نمی‌توان به نتیجه رسید. دولت باید با صاحبان فکر اقتصادی جلسه تشکیل دهد و بعد به یک تصمیم پخته برسد که اگر قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود برنامه جایگزین به این شکل است. نه اینکه بار دیگر مسئله بنزین تکرار شود و اتفاقات ناگوار در کشور به وجود بیاید. نکته دیگر هم اینکه صادقانه بیایند با مردم حرف بزنند اگر این کار را نکنند شاهد وضعیت امروز که پاس دادن به همدیگر خواهیم بود و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار