کد خبر: ۲۰۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

نرم نرمک می‌رسد اینک بهار

اصغرنعمتی

مدیر مسئول و مدرس دانشگاه

بهار نزدیک است و با گذر پرشتاب روزهای اسفند، زمستان رخت برمی‌بندد. زمستان می‌گذرد، همچنان که پاییز و سایر فصول گذشت. مهم این است که در گذر فصل‌ها، ما نیز تغییر کنیم و به ویژه در آستانه سال نو و ورود به بهار در خواب زمستانی و غفلت نمانیم.

ورود به بهار برای ما ایرانیان با آغاز سال نو همراه می‌شود و این همزمانی با فصل بهار برایمان مفهومی ویژه‌تر به همراه دارد، چرا که بهار برای ما فصل امید و احساس است، فصل عشق، مهرورزی و خانه‌تکانی دلهاست. در آستانه سال نو و گذر سخت و سنگین روزها و شب‌های کرونایی سال 1400 دست نیایش به سوی خدا دراز می‌کنیم و از او می‌خواهیم که سال 1401 همچنانکه زمین سبز و بلبل‌ها نغمه‌خوان می‌شوند، شکوفه لبخند بر لبان همه ایرانیان جاری گردد.

امیدواریم دلها از زنگارهای اندوه جلا یابد، خاکستر غم از شیشه دلها پاک و کهنگی و رنجوری از افکار همه رخت بربندد و به یمن بهار مهربانی، زیبایی، سبزی و تازگی جایگزین آن شود. از خداوند تمنا داریم سال 1401 همه ایرانیان همچون طبیعت بهارآفرین باشند، همه قلبها مشحون از مهربانی و هزاران هزار خنده بر لبان همه شکفته شوند.

در آستانه سال نو دعا می‌کنیم و درود می‌فرستیم به روح همه شهدای مدافع سلامت که مظلومانه برای نجات هموطنان جان خویش را فدا کردند. در اوضاع و شرایط سخت و مبهم همه‌گیری که همه گریزان و متحیر بودند، مهربانی پیشه کردند و به معنای واقعی کلمه حکیم بودند و پرستار. ناله‌هایشان در میان سرفه‌ها گم شد و غریبانه هنگامیکه ما در خانه‌هایمان بودیم به سوی معبود پرواز کردند نامشان همواره جاوید و یادشان در قلب‌هایمان مانا باد.

همچنین درود نثار همه مدافعان جان برکفی می‌کنیم که با مقاومت و صبوری خود تلاش کردند موج‌های مختلف کرونا با خسارات کمتر سپری شود و با وجود مشکلات و مضایق معیشتی، نابرابری‌ها و... انسانیت را بعنوان ملاک و منشور اصلی خدمت قرار داده و درمان و پرستاری از بیماران را بر همه چیز ترجیح دادند. از عمق فداکاری‌های شما آگاهیم، سپاس از صمیم قلب مردم ایران بدرقه راهتان، بی‌تردید افتخارآفرینی شما بعنوان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

همدردی می‌کنیم با خانواده‌های داغداری که کرونا عزیزانشان را پرپر کرد و موجب شد تا سوگوار به استقبال بهار بروند، از خداوند برای روح همه درگذشتگان به ویژه قربانیان کرونا آمرزش و برای خانواده داغدار ایشان شکیبایی آرزومندیم.

تشکر و سپاس ما تقدیم همه فعالان عرصه سلامت، مدیرانی که به صورت شبانه‌روزی در بخش‌ها و سطوح مختلف پشتیبانی لازم را از کادر درمان بعمل آورده و با واکسیناسیون عمومی و تسریع در آن به کاهش استرس و آلام جامعه همت گمارند.

درود و سلام به همه فرشتگان مهربان و بی‌بالی که بی‌منت بزرگمان کردند و عمر خویش را به پایمان ریختند. آرزوهایشان را با ما تقسیم کردند و عاشقانه‌ترین لحظه‌ها را برایمان خلق نمودند، درود به مادران که قلب خانه و مظهر مهر و عاطفه هستند، ‌مادرانی که عشق و احساس، محبت و صفا  جزئی خدادادی از وجود آنها است. عشق ورزیدن،‌ دوست داشتن و فداکاری سرفصل حیات پر مهر آنها است و همه این خوبیها موجب شد تا رسول خدا اینگونه در وصف‌شان بگوید:«بهشت زیر پای مادران است». خداوند همه مادران مهربان این سرزمین را سلامت بدارد، در آستانه سال نو بهترین‌ها را برای پرعاطفه‌ترین موجودات خدا، طلب می‌نماییم و سپاس خود را خالصانه ابراز می‌داریم.

امیدواریم سال آتی، سال رونق ازدواج در جامعه باشد، سالی باشد که با تدبیر مسئولان مضایق و تنگناهای نسل جوان حداقل گشته و همه جوانان در سن ازدواج راهی خانه بخت شوند، واقعیت این است بحران جمعیت جدی است و در جهت رفع این بحران که امنیت و اقتدار کشور را متأثر خواهد ساخت، همه باید کمک کنند و مهمترین عامل در این خصوص رفع چالش‌های اقتصادی و فرهنگی در رابطه با موضوع ازدواج و فرزندآوری است. از این رو امید داریم سال 1401، با توجه به برنامه‌های در دست اقدام دولت، نقطه عطفی در جهت بهبود روند ازدواج و فرزندآوری در کشور در جهت رفع دغدغه‌های جمعیتی گردد.

در پایان با آرزوی سلامتی برای همگان، امید داریم سال پیش رو سال پر برکت توام با مهربانی و به دور از هرگونه ناملایمات باشد و مردم ایران سرافراز با عزت و اقتدار زندگی آرام و پر امیدی را تجربه کنند. انشا‌الله

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار