کد خبر: ۲۱۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به قطعنامه پارلمان اروپا
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قطعنامه اخیز پارلمان اروپا را مداخله جویانه و متضمن پیشداوری های یک جانبه و بی پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران پاسخ متقابل خواهیم داد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه مداخله جویانه روز گذشته (پنجشنبه ) پارلمان اروپا، اظهار داشت این قطعنامه متضمن پیشداوری های یک جانبه و بی پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران است و لذا از اساس مردود و فاقد ارزش است.

وی گفت؛ این قطعنامه برغم ادعاهای مطرح شده در آن، در حالی مقابله ضروری با اقدامات خشونت بار سازماندهی شده و تعرض به اموال عمومی و جان و مال مردم را تحت عناوین ساختگی ناعادلانه به باد انتقاد می گیرد که طراحان و تحریک کنندگان اغتشاشات، عمدتا از منشاء اروپا به اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست می زنند.

وی اظهار داشت: پارلمان اروپا با صدور این قطعنامه نشان داد که به رفتار گزینشی خود در قبال ملت بزرگ ایران ادامه می دهد، زیرا یکبار هم دیده نشد که این پارلمان برغم ادعاهای پرطمطراق، قطعنامه ای حقوق بشری در مخالفت با تحریم های ضد بشری حداکثری علیه مردم ایران صادر کند.

کنعانی افزود، موضوع درگذشت خانم مهسا امینی که بر اساس الزامات قانونی داخلی و نظر مقامات عالیه کشور و نه خوشامد سایرین، تحقیقات در مورد آن در جریان است، بنا به شناختی که از پارلمان اروپا داریم، تنها بهانه ای برای ادامه معاندت عناصر تندرو این پارلمان با جمهوری اسلامی ایران است.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرفهاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستادگی کرده و بدان پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار