کد خبر: ۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
رییس هیئت مدیره زنبورداران کشور:
حیدری گفت: با توجه به مشکلاتی که صنعت زنبور عسل در زمینه تولید، محیط زیست، صادرات و ... دارد، لازم است معاونت زنبور عسل در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.
به گزارش تجارت آنلاین؛فرامرز حیدری رییس هیئت مدیره زنبورداران کشور اظهار داشت: ایجاد این معاونت می‌تواند به بخش باغبانی و افزایش کیفیت و راندمان تولید بینجامد که امیدواریم وزیر جهاد با این مسئله موافقت کند.
 
وی در ادامه افزود: ما صادرات عسل باکیفیت به روسیه را که خود یکی از بزرگترین صادرات این محصول محسوب می‌شود در دستور کار داریم تا این محصول به این کشور صادر شود.
 
حیدری در خصوص صادرات عسل به کشورهای همجوار نیز گفت: در حال حاضر ما از طریق بازار‌چه‌های مرزی که در اطراف کشور ترکیه و عراق داریم محصولات خود را صادر می‌کنیم که امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی برنامه‌ریزی بهتری برای صادرات این محصول انجام دهند.
 
رییس هیئت مدیره زنبورداران کشور با اشاره به وجود عسل بی‌کیفیت در داخل تصریح کرد: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی عسل بی‌کیفیت را تولید کرده و با توجه به جلوگیری واردات این عسل از کشور چین باید سازمان استاندارد و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت نظارت درباره این محصول افزایش دهند.
 
حیدری در پایان یادآور شد: متاسفانه مبحث گرده‌افشانی زنبور عسل به اقتصاد مقاومتی بازگشته و با وجود پیگیرهایی که اتحادیه و خود هیئت مدیره انجام داده‌اند، اگر سند راهبردی زنبور عسل تدوین شود شاید امیدی به بازگشت پرداخت یارانه دولت به این بخش وجود داشته باشد.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: زنبور ، عسل ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: