کد خبر: ۲۱۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
بورس کالا هفته پرکاری را پیش‌رو دارد و قرار است طی سه روز آینده بیش از ۲۱۰۰ خودرو در بستر این بازار عرضه شود.

جزئیات عرضه لاماری ایما، هایما، تارا و پژو ۲۰۷ در بورس

بورس کالا هفته پرکاری را پیش‌رو دارد و قرار است طی سه روز آینده بیش از ۲۱۰۰ خودرو در بستر این بازار عرضه شود.

هفتم آذرماه ۹۰۰ دستگاه هایما S۷ و هایما S۵ توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو روی تابلوی معاملات می‌رود. قیمت هایما S۷ سفید ۸۱۰ میلیون تومان و هایما S۷ مشکی آبنوس سفارشی ۸۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین هایما S۵ سفید ۷۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هایما S۵ قرمز ونیزی و نقره ای تیتانیوم ۷۲۰ میلیون تومان اعلام شده که میزان پیش‌دریافت خرید ۲۵ درصد است.

بر این اساس، مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ امروز (یکشنبه ۶ آذرماه) تعیین شده است.

همچنین هشتم آذر برای نخستین مرتبه ۱۱۰۰ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا عرضه خواهد شد که از این میزان ۵۰۰ دستگاه تارا و ۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ است.

ایران خودرو، تارا دستی نقره‌ای تیتانیوم و سبز کله غازی را ۲۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تارا دستی مشکی آبنوس را ۲۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تارا اتوماتیک نقره ای تیتانیوم و سبز کله غازی را ۳۷۹ میلیون تومان و تارا اتوماتیک مشکی آبنوس را ۳۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه خواهد کرد.

ایران خودرو در این روز همچنین ۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک را روی تابلو معاملات می برد که قیمت پایه برای پژوه ۲۰۷ سقف شیشه‌ای ۲۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای اتوماتیک سفید ۲۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۵ دوشنبه (هفتم آذرماه) و میزان پیش‌پرداخت نیز ۱۰۰ در صد است.

نهم آذرماه نیز ۱۷۴ دستگاه لاماری ایما متعلق به مجتمع صنعتی آرین‌پارس موتور نیز شامل ۶۸ دستگاه مشکی، ۶۸ دستگاه سفید و ۳۸ دستگاه خاکستری روی تابلو معاملات می‌رود. این خودروها ۷۰ روزه و ۱۹ بهمن ماه به مشتریان تحویل می‌شود و قیمت پایه آن ۹۸۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. مهلت سفارش ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه (هشتم آذرماه) و میزان پیش‌دریافت ۲۵ درصد است.

متقاضیان هرکدام از عرضه‌ها باید توجه کنند که اگر در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودروی سواری شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت. همچنین هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

مزایای عرضه خودرو در بورس

در این راستا، فربد زاوه - کارشناس اقتصادی - درمورد عرضه‌های خودرو در چند ماه اخیر در بورس کالا به ایسنا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تا زمانی که حاضر نیستیم لجاجت اقتصاد دستوری را کنار بگذاریم، نسبت به راهکارهای پیشین، راهکار بهتری برای معامله خودرو است.

وی درباره مزایای معامله خودرو در بورس توضیح داد: مشخص بودن میزان بازدهی مالی، امکان اخذ مالیات، کاهش زیان شرکت‌ها و کاهش تورم عمومی به دلیل کاهش نیاز به دست‌اندازی به منابع بانکی و عدم تسویه آنها از مزایای عرضه خودرو در بورس محسوب می‌شود. به طور کلی شخصا موافق حذف نهادهای مزاحم مثل سازمان حمایت و شورای رقابت هستم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار