کد خبر: ۲۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
سوشی فینگر فودی آسیایی است که جای خود را در بین ایرانیان هم باز کرده است. افرادی هستند که برای خوردن این غذا هزینه های میلیونی می‌کنند. قیمت سوشی برای چند تکه ماهی خام بسیار حیرت انگیز است.

سوشی 4 میلیون تومانی در رستوران های لاکچری

فرارو نوشت: سوشی فینگر فودی آسیایی است که حتی روز جهانی هم دارد. این غذا در ایران جای خود را باز کرده است و طرفداران خود را دارد. بیشتر در رستوران های مخصوص طبخ می شود و قیمت های آن بسیار عجیب است اما باز افراد زیادی هستند که میل به خوردن این نوع غذا دارند و برای کسانی حتی خوردن آن اعتیاد آور شده است. قیمت سوشی برای چند تکه ماهی خام بسیار حیرت انگیز است.

سوشی چیست؟

سوشی معروف‌ترین غذای ژاپنی در خارج از مرزهای ژاپن و یکی از محبوب‌ترین غذاها در میان ژاپنی‌ها است. در ژاپن هنگام جشن‌ها و مناسبت‌ها حتماً سوشی سرو می‌شود و در هر رستورانی می‌توان یکی از انواع مختلف آن را سفارش داد. این غذا برای افراد این کشور مثل پیتزا برای ایتالیایی ها است.

سوشی از یک لایه بیضی شکل برنج و یک برش ماهی درست شده است، در واقع ترکیب برنج سرکه زده شده، همراه با مقداری شکر و نمک همراه با مواد مختلف غذاهای دریایی و سبزیجات خام انواع سوشی می‌نامند. ماده اصلی آن، ‌برنج سوشی است که به آن شری یا سومشی هم می‌گویند. برای لذت بردن از سوشی به روش ژاپنی، سس سویا کمی مصرف کنید؛ برنج سوشی و ترب ژاپنی را با سس سویا مخلوط نکنید. فقط ماهی را با سس کنی آغشته کنید.

 

لوکس های دریایی

هم چنان با فاصله گران‌ترین خوراک‌هایی که در ایران سرو می‌شود را باید غذاهای دریایی دانست. غذاهای دریایی در جهان تنوع بسیاری دارد، اما به نظر می‌رسد در ایران هنوز در بخش‌هایی غذای دریایی چندان مورد استفاده نیست و از سوی دیگر مدل‌هایی از طبخ غذاهای دریایی در یک دهه اخیر در ایران باب شده است و شاید با ذائقه برخی ایرانیان نیز هم خوانی چندانی نداشته باشد، اما مسئله مهم‌تر در مورد غذاهای دریایی را باید قیمت بالای این خوراک‌ها دانست و تقریباً اصلی‌ترین رستوران‌های دریایی را باید در ردیف گران‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌ها دانست.

اگر علاقه به امتحان این فینگر فود دارید باید در یک خوب تجربه کنید تا یک طعم بی نظیر از غذاهای آسیایی را بچشید وگرنه به سمت این غذا نمی روید. در لیست گران ترین رستوران های تهران حداقل ۵ خوراک اول در لیست گران‌ترین غذاهای رستوران لاکچری تهران غذاهای دریایی محسوب می‌شوند.

۱۲ تکه سوشی چهار میلیون با تخفیف!

در سایت خرید اینترنتی جستجویی کردیم و با قیمت های عجیب آن روبه‌رو شدیم. در رستورانی ۱۲ تکه سوشی با نام کشتی اسپشیال ۴ میلیون و هشت هزار تومان قیمت داده شده است که نیاز به رزرو دارد. در ضمن این سایت سوشی خود را با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می کند.

در فروشی دیگر سوشی رینبو رول (هشت تکه) ۳۵۴ هزار تومان قیمت دارد. جالب تر اینجاست که با این حجم از غذا یک نفر هم سیر نمی شود و باید به سفارش غذاهای دیگر بپردازید. در ضمن در رستوران ها به صورت حضوری با قیمت های عجیب تری رو به رو می شوید. رستوران‌هایی که به نظر کاربران آن سفری کوتاه ولی شیرین و دلچسب به ژاپن و صرف انواع غذاهای آسیایی دارند. این رستوران ها به دلیل وارد کردن سوشی به تهران شهرت دارند. در این جا انواع سوشی‌های مرغ و تن ماهی مهیاست تا به سلیقه و ذائقه خودتان، یکی را انتخاب کنید حتی اگر گیاهخوار هستید.

کلام آخر

بحران اقتصادی حالا بیشتر از هر زمانی خود را به رخ می‌کشد و تقریباً کمتر روزی است که خبری از بحران اقتصادی در کشور منتشر نشود. حال و در این شرایط که خبرها مدام از بحران‌های اقتصادی روزافزون و به‌خصوص در حیطه مواد غذایی حکایت می‌کند، یکی از عجایب ایران را شاید بتوان سبز شدن روزافزون رستوران‌های گران قیمت و لاکچری دانست.

ماجرای ناراحت کننده اینجاست که در این گرانی حتی خرید ماهی هم از سبد خرید بسیاری از خانواده ها حذف شده است و سفره های مردم کوچک و کوچکتر می شود اما برخی برای فینگر فودی بی مزه خرج های میلیونی انجام می دهند. رستوران رفتن برای عده ای رؤیا شده و شاید سالی یک بار هم نتواند بروند یک پیتزای ساده هم میل کنند هر برش پیتزا ۴۰ هزار تومان، این جدیدترین نوع فروش غذایی است که بعد از گرانی های اخیر خریدش در توان بسیاری از خانوارها نیست چه برسد به خرید فینگر فودی مانند سوشی!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار